Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Finns det folk som på fullaste allvar inte har insett att vi är på jävligt god väg att tappa allt vad drag heter kring hockeyn (och med det även publiksiffror)?

DIF Hockey, nu är det dags att agera.
Inte för någon ultrasgrupp, för er själva. DIF är på väg ner i skiten på många sett just nu.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Rix »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Finns det folk som på fullaste allvar inte har insett att vi är på jävligt god väg att tappa allt vad drag heter kring hockeyn (och med det även publiksiffror)?

DIF Hockey, nu är det dags att agera.
Inte för någon ultrasgrupp, för er själva. DIF är på väg ner i skiten på många sett just nu.
Ja men det är lugnt, vi vevar "kämpa, Djurgården" 180 gånger per match så löser det sig, tillbaka med UCS/Sofia läktaren i klacken snarast! Jobba DIFhockey!
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Daniel942 »

Om inte pamparna på kansliet har insett det ännu så kommer de aldrig att göra det. Vi får göra en kupp och ta över DIF Hockey helt enkelt. :|

UCS / Tifogruppen måste tillbaka omgående, hockeyn är redan typ död och kremeringen är snart fullbordad.
DIF!
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Isabo »

Rix skrev:
Ja men det är lugnt, vi vevar "kämpa, Djurgården" 180 gånger per match så löser det sig, tillbaka med UCS/Sofia läktaren i klacken snarast! Jobba DIFhockey!
Men så illa var det inte idag. Om du inte menar de få gånger då majoriteten av klacken sjöng, då var det bara "Kämpa!", då tog jag också i allt vad jag kunde för att se till att det åtmisntone sjöngs någonting. Det gick flertalet andra ramsor förutom den framför allt i första, tyvärr dog dessa alltför snabbt för att för få hakade på. Jag vet att jag gjorde mitt bästa idag och var nästan själv på min sektion att sjunga stundtals kändes det som.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Isabo »

Metal Machine skrev:
Isabo skrev:
Metal Machine skrev:Vissa fattar helt enkelt inte vad det innebär att stå i klacken.
Där är jag helt med dig. Anledningen till att det är billigast att stå i klacken är inte för att de som har dåligt med pengar ska kunna bjuda sin flickvän på lite hockey och sitta ner knäpptyst hela matchen, utan det är för att man får rabatt för att man förväntas bidra med stämningen på läktarna. Ståplats är hjärtat i publiken vad gäller stämningen och om det pumpar i otakt så dör stämningen. Simple as that.
Vill man inte sjunga och bidra får man antingen köpa biljett på sittplats och en tunna popcorn och sitta och mumsa, eller stanna hemma framför TVn (de två gånger under en säsong som DIF-matcherna faktiskt visas på TV) ;)
Dock kan jag tycka att det är helt okej att ta med flickvännen, även om hon inte sjunger, om man själv TAR I SOM SATAN. Tar man med någon som står tyst får man ta i för två!
Det kan jag faktiskt skriva under på.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Isabo »

Janzoo skrev:
Isabo skrev:
Metal Machine skrev:Vissa fattar helt enkelt inte vad det innebär att stå i klacken.
Där är jag helt med dig. Anledningen till att det är billigast att stå i klacken är inte för att de som har dåligt med pengar ska kunna bjuda sin flickvän på lite hockey och sitta ner knäpptyst hela matchen, utan det är för att man får rabatt för att man förväntas bidra med stämningen på läktarna.
Tror även att faktumet att man får den sämsta placeringen på arenan spelar sin roll i priset. Alltså, om man står på kortsidan ser man ju sämre än de på långsidorna.

Jag brukar alltid stå högst upp. Man ser skitbra då tycker jag. Framför allt den här säsongen då vi gjort majoriteten av alla våra mål på Hovet åt klackens håll. :)
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Zephyrox »

Jag tror fortfarande att DIFHockey hoppas att den supporterkulturen vi har ska dö ut så de kan börja sälja premium stolar istället. Man ska gå på hockey med ungefär samma mentalitet som när man går på bio.. "kul att göra nått ibland"

Snälla säg att jag har fel..
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Isabo »

Zephyrox skrev:Jag tror fortfarande att DIFHockey hoppas att den supporterkulturen vi har ska dö ut så de kan börja sälja premium stolar istället. Man ska gå på hockey med ungefär samma mentalitet som när man går på bio.. "kul att göra nått ibland"

Snälla säg att jag har fel..
Ja typ "ska vi gå på bio, käka lite popcorn och ha lite mysigt och fördriva tiden". Och sen byta ut "bio" mot "hockey". Det är det jag förundras över när man är på fotboll eller hockey, många sitter och pratar om annat och bryr sig inte om spelet, andra går ut och in från läktaren mitt under match. Jag som alltid är på arenan för själva spelet och för att bli tokig av lycka eller ilska på läktaren fattar inte hur man kan betala dyra slantar för att gå på match och sen bara strunta i hur det går.
Janzoo
Inlägg: 1635
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Janzoo »

Isabo skrev:
Janzoo skrev:
Isabo skrev:
Metal Machine skrev:Vissa fattar helt enkelt inte vad det innebär att stå i klacken.
Där är jag helt med dig. Anledningen till att det är billigast att stå i klacken är inte för att de som har dåligt med pengar ska kunna bjuda sin flickvän på lite hockey och sitta ner knäpptyst hela matchen, utan det är för att man får rabatt för att man förväntas bidra med stämningen på läktarna.
Tror även att faktumet att man får den sämsta placeringen på arenan spelar sin roll i priset. Alltså, om man står på kortsidan ser man ju sämre än de på långsidorna.

Jag brukar alltid stå högst upp. Man ser skitbra då tycker jag. Framför allt den här säsongen då vi gjort majoriteten av alla våra mål på Hovet åt klackens håll. :)
Haha ja, jag står också högst upp. Precis som du säger ser man skitbra, men högst upp på långsidan är fortfarande att föredra om vi snackar läge. ;)
12139
Inlägg: 95
Blev medlem: 2012-06-02
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av 12139 »

Det är väldigt ofta de supportar som kallar sig ''aktiva'' och ser ner på andra supportar som går till puben efter 14 minuter av perioden. Väldigt ofta.
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Zephyrox »

12139 skrev:Det är väldigt ofta de supportar som kallar sig ''aktiva'' och ser ner på andra supportar som går till puben efter 14 minuter av perioden. Väldigt ofta.
Berättar dom hur aktiva dom är och ser ner på andra supportrar på väg till puben eller?
Hur vet du det här?
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
medu82
Inlägg: 703
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av medu82 »

Zephyrox skrev:
12139 skrev:Det är väldigt ofta de supportar som kallar sig ''aktiva'' och ser ner på andra supportar som går till puben efter 14 minuter av perioden. Väldigt ofta.
Berättar dom hur aktiva dom är och ser ner på andra supportrar på väg till puben eller?
Hur vet du det här?

Så som jag tolkade det så är det dem som ser ner på andra supportrar och dem själva som går till puben efter 14min... Might be wrong... Men det är så jag tolkade det iaf =)


Btw, varför är klacken inte ens halvfull när ALLA klackkort är sålda?
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Rix »

medu82 bra fråga, en del bortfall kan man räkna med. Men när som du säger halva klacksektionen är tom är det märkligt.

Nej nu är det dags för nya tag hemma på lördag, hemmamatch på helg och Otto ska hyllas, nu ska fan betongen gunga!
Stentuff
Inlägg: 500
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stentuff »

Rix skrev:medu82 bra fråga, en del bortfall kan man räkna med. Men när som du säger halva klacksektionen är tom är det märkligt.

Nej nu är det dags för nya tag hemma på lördag, hemmamatch på helg och Otto ska hyllas, nu ska fan betongen gunga!
Känner redan nu att det kommer bli otroligt ovärdigt för en sådan ikon som Ottosson är. Lär väl köra "Ottossons Järnkaminer" i äkta hockey-manér för att sedan stå och glo resten av matchen, med undantag då aktiv ska dra sitt innovativa strå till stacken och startar "Kämpa Djurgården" för femtioelfte gången.

Nä, DIF Hockey, nu får det fan hända någonting. Detta börjar bli löjligt.

Ja, nu är jag jävligt bitter, men är så otroligt trött på stämningen på hockeyn. Klackturisterna tar bokstavligt talat död på det som vi kallar supporterkultur. Djurgården är inte att varva 3 ramsor om vartannat i högst två minuter för att bara stå och glo majoriteten av matchen. Vi kan bättre, för helvete.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Salas »

Stentuff skrev:med undantag då aktiv ska dra sitt innovativa strå till stacken och startar "Kämpa Djurgården" för femtioelfte gången.
Du har inte sett en match på Hovet i år va? Hade du gjort det så hade du vetat att klacken i 9 av 10 fall startar kämpa Djurgården. Senaste matchen räknade jag det till 7 gånger som den startades från ungefär samma plats i klacken.

Stämningen har inte varit bra, men när Ottosson avtackas lär den höjas rejält som när Jimmie avtackades. Sen är det en lördagsmatch, kort efter löning, och säsongens bästa publiksiffra lär bli ett faktum.

På lördag är jag inte orolig för stämningen.
Skriv svar