Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Nattuggla_
Inlägg: 3248
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Daniel942 skrev: 2023-05-01 12:09:15
Nattuggla_ skrev: 2023-05-01 12:07:10
Daniel942 skrev: 2023-05-01 12:00:17
Mattias_87 skrev: 2023-05-01 11:52:24
Daniel942 skrev: 2023-05-01 11:32:31
Kan vi ha en som Emil Berglund som 2a center nästa år blir jag glad, typ.
Ska vi ha Emil Berglund högre upp än i en fjärdekedja ser jag hellre att vi lägger ner.
Om du har förväntningarna där så kommer du må ännu sämre snart, tror jag…
Så du menar att vi kommer göra oss av med Norman, Rensfeldt OCH Vejdemo? Det är enda möjligheten att Berglund kommer få en roll som andracenter.
Du glömde en spelare i ditt inlägg när det kommer till centrar. Jag vill givetvis ha fel i detta, magkänslan är dock brutalt usel.
Absolut. Skrev detta innan jag såg att han inte stängde dörrar för utlandet.
Dock tror jag att om Krüger lämnar, så stannar typ Vejdemo och Norman.

Men, blir ju bara en massa spekulationer nu.
Har ingen aning egentligen.
Osten östlund
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Nattuggla_ skrev: 2023-05-01 12:10:10
Osten östlund skrev: 2023-05-01 12:01:05 Hockey puls med skåningen bl a.. säger att Växjö är sugna på Hammarlund. Så honom kan vi räkna bort.
Intervju där med Kruger med. Bara hoppas att han är besviken. Uttryckte kärlek. Men stängde inga dörrar för utlandet.
Han kom hem och skrev 2+2, skulle han dra då efter 1 år bara? Känns otroligt skevt.
Men visst, om vi måste spara om pengarna så är väl hans kontrakt dyrast.

Om han drar kanske vi behåller Norman och Vejdemo som förste och andracenter.
Blir kanske bättre för djupet, men jag är inte redo att släppa Krüger, sån fantastisk kapten.
Om det är någon vi ska ösa pengar över. Så är det honom. Kontrakten i HA är inte mycket o hänga i granen.

Får han ett 3 års kontrakt i alplandet 3-4ggr mer än hos oss i HA (skatten är annorlunda än hos oss). Kontra sista på buss till Nybro/ Tingsryd. Förstår honom.

Då får vi nöja oss med ett uttalanden ifrån KG: Att vi lånar bara ut honom!
Osten östlund
Inlägg: 1851
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Nattuggla_ skrev: 2023-05-01 12:10:10
Osten östlund skrev: 2023-05-01 12:01:05 Hockey puls med skåningen bl a.. säger att Växjö är sugna på Hammarlund. Så honom kan vi räkna bort.
Intervju där med Kruger med. Bara hoppas att han är besviken. Uttryckte kärlek. Men stängde inga dörrar för utlandet.
Han kom hem och skrev 2+2, skulle han dra då efter 1 år bara? Känns otroligt skevt.
Men visst, om vi måste spara om pengarna så är väl hans kontrakt dyrast.

Om han drar kanske vi behåller Norman och Vejdemo som förste och andracenter.
Blir kanske bättre för djupet, men jag är inte redo att släppa Krüger, sån fantastisk kapten.
Om det är någon vi ska ösa pengar över. Så är det honom. Kontrakten i HA är inte mycket o hänga i granen.

Får han ett 3 års kontrakt i alplandet 3-4ggr mer än hos oss i HA (skatten är annorlunda än hos oss). Kontra sista på buss till Nybro/ Tingsryd. Förstår honom.

Då får vi nöja oss med ett uttalanden ifrån KG: Att vi lånar bara ut honom!

Förtydligande:

Bara hoppas att han var besviken. Men han sa ej, jag kommer spela i DIF nästa säsong. På rak fråga.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av diftobbe89 »

Mattias_87 skrev: 2023-05-01 11:52:24
Daniel942 skrev: 2023-05-01 11:32:31
Kan vi ha en som Emil Berglund som 2a center nästa år blir jag glad, typ.
Ska vi ha Emil Berglund högre upp än i en fjärdekedja ser jag hellre att vi lägger ner.
Den här säsongen märkte du väl att hur mycket ett lag än kryllar av ”stjärnor” så är det långt ifrån en garanti för framgång ändå. Jag ser fram emot att dumpa ett antal av dom och bygga med mer attityd och lägga fokus på att få ihop en stark grupp som fungerar tillsammans, ser fram emot silly season.
Spela fult
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5737
Blev medlem: 2012-09-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Vikas »

När Kruger inser att det inte blir nån satsning nästa år så lär han dra utomlands.

Så det är mest troligt att han åker tillbaks till Schweiz eller nåt. Vem fan vill spela i ett lag utan ambitioner?
Senast redigerad av Vikas den 2023-05-01 12:32:49, redigerad totalt 1 gånger.
Nattuggla_
Inlägg: 3248
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Vikas skrev: 2023-05-01 12:30:07 När Kruger inser att det inte blir nån satsning nästa år så lär han dra utomlands.

Så det är mest troligt att han åker tillbaks till Schweiz eller nåt. Vem fan vill spela i ett lag utan ambitioner?
Rent ekonomiskt kanske det blir det bästa för oss.
Men självklart ett ENORMT tapp kapten/ledarmässigt.
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Försvinner Krüger så är jag färdig med svensk hockey. Han är exakt vad allting handlar om för mig. Spelare som spelar med sina klubbar och älskar det. Det skulle vara ett slag för mycket för undertecknad.
JL18
Inlägg: 114
Blev medlem: 2023-03-30

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av JL18 »

Manijock skrev: 2023-05-01 08:23:41 Förstår inte varför folk slussar in Norman i facket "för dåliga" för oss. Killen har saknat syn och sen kommit in och varit bra/riktigt bra. En relativt hel säsong nästa år så är jag mycket spänd på vad han kan bidra med. Till skillnad från Rensfeldt, Brodin och jaa Schilling. Han hade en formtopp där under början av slutspelet, men totalt sett ett fiasko över säsong.

Hade jag haft fri önskan hade jag velat behålla(undantaget Lekki, Öhgren och Lindbom som är orealistiskt):

Inga målvakter

In med Andrén och en till.

Backar: Elliott, Glad, Arnesson, Hammarlund, Ytterell och Kevin Karlsson.

In med en ny och upp med den där junioren som imponerade.

Center: Krüger, Berglund. In med två nya!

Anfallare: Vejdemo, Liss, Norman, Klasen, Brodin(kan tänka mig en säsong till), Blomgren. In med Gradin, Grewe och Hank.

Karlsson - Elliott
Arnesson - Ytterell
Glad - Hammarlund
NY- Junior

Vejdemo - Krüger - Gradin
Klasen - NY - Liss
Norman - Berglund - Brodin
Hank - NY - Blomgren
Grewe
Norman är en av våra bästa spelare. Klart som fan att han inte har kunnat presterat när han spelat med usla Berglund.
Berglund kan inte driva en kedja. Han kan inte åka med pucken. Varesig genom mittzon eller ännu mindre in i anfalls zon.
Noll förmåga att lösa situationer som uppstår på isen och är allt annat än spelskicklig. Bara långsam och dålig med och utan puck. Ofta för att han aldrig hinner fram ordentligt.

Norman ska spela Center. Han har en jävla fart. Är skicklig med pucken och vi MÅSTE bygga laget runt dom bästa spelarna.
Vi ska inte kasta bort hans möjligheter att vara bra genom att sätta honom på en kant med Taxen.

Den heliga kon måste ju bara bort. Man han kommer säkerligen att stanna och leda en andra eller tredje kedja , med ett A på bröstet...
Kanske lika bra att hissa hans tröja i taket direkt. Ge han C på bröstet och leda en första lina. Stå som point i PP. Osv..
Waow vilken spelare! Enbart tifon om honom i alla matcher.
Det har han ju synnerligen förtjänat. Det är ju bara kolla vilken gigant han var i grundserien.

Vi måste bara bygga på och runt våra bra spelare. Ge Norman det ansvar och den omgivning han förtjänar !!!!
Han skulle abslout kunna bli en "ny Vejdemo" som center.
Och sluta hoppas och skriv att Vejdemo stannar ! Han är 27 år, tog ett halvår här för att få fart på karriären. Han kommer inte att stanna , han är för bra och har många år kvar att tjäna bra med pengar. Vi ska vara glada att han gav oss den här tiden.
Glöm att han stannar.

Vi måste bygga runt
Kruger
Norman
V Nilsson eller Östlund. Den av dom som förhoppningsvis stannar!
Sen kommer vi förmodligen få dras med Rensfeldt. Även om jag tycker man ska slita av honom tröjan och ge hans A och lön till Hank. Byta rakt av.
Den heliga kon lär ju också stanna.
Sätt i så fall ihop skräpet i en fjärde . Rensfeldt med Berglund och Forsberg på kanterna. Där kan Rensfeldt och framförallt Berglund förstöra för varandra i en fjärde . Som enbart ska lära sig att spela noll noll. Aldrig gå bort sig . Noll mål framåt faller sig i och för sig helt naturligt när taxen spelar där. Det lärde grundserien och statisken oss extremt tydligt !!!!

Så i bästa fall (!!!!!!!!!!!!!!) blir det något liknande:
NY. KRÜGER BRODDA
KLASEN NORMAN GRADIN
BLOMGREN V.NILSSON NY
FORSBERG, OTROLIGT TRÖGA RENSFELDT, HELIGA 🐄

kommer vi fortsätta att spela Taxen i en tredje och Rensfeldt i en annan kedja så kommer vi inte gå upp. Att slänga bort Normans och Brodins möjlighet att få något uträttat i 5-5 spelet, gång på gång, match efter match, hur jävla uppenbart det än var att det aldrig ( såklart) skulle fungera. Det var ett av dom störta misstagen Garpenlöv gjorde.
Tyvärr tror jag att han känner sig pressad av att spela den klart sämsta. JK har skjutit sig duktigt i foten genom att hylla taxen i ett tifo. Vad helvete har han uträttat för att förtjäna det. Noll. Hur fan är det möjligt!? Grundserien och stora delar av slutspelet visade tydligt att taxen är en dålig spelare.

Hoppas KG fattar att han ska ringa upp Reiderborn och kolla om han vill lira med oss. Han han fan inte gjort nått fel och ingen vet något eller kan döma honom., För vad ? Att han kanske eventuellt (!!!!) hade en åsikt (!!!!!!!!). För att han skrivit ett kontrakt innan kriget började? Skulle han kunnat sett in i framtiden.
Reiderborn ska hem till oss. Han har inte gjort något fel.
Inte Lilja elller Cleasson heller.
Men definitivt INTE Reiderborn!!!

Och ni behöver inte vara oroliga. Jag kommer tillbaka, jag lovar !
Kärlek och ljus 🕯️😘♥️♥️♥️
Tillsammans låtsas vi vidare. Berglund..........
Massa handhjärtan, främst till alla bonn-läppar som sitter här och tycker till , och som aldrig är på några matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev: 2023-05-01 10:49:51 Det man främst vill ha är en ju en bra, spelskicklig, backsida. Likt Modos denna säsong. Känns som att det är där sportchefer skiljer sig åt. Är orolig att vi återigen kommer bli alldeles för ”defensivt” inriktade där.

Generellt känns det som att bra backsidor är vad som bygger framgångsrika lag idag.
Ja, det har Modo och Växjö visat i vinter.

En riktigt bra målvakt och skickliga backar. Ja då kan man sminka över en del brister i offensiv skicklighet bland forwards.
Självklart behövs ju spets bland forwards.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1685
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av jsson »

JL18 skrev: 2023-05-01 13:57:19 Och ni behöver inte vara oroliga. Jag kommer tillbaka, jag lovar !
Det är ju lustigt att du kommer tillbaka med nya konton. Vad är grejen? Glömmer du av lösenordet mellan psykoserna? Vilken av dina schizo-alias pratar vi med nästa gång?
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av SirDIFalot »

Nattuggla_ skrev: 2023-05-01 08:43:41
SirDIFalot skrev: 2023-05-01 00:10:51 Jag tror att vår trupp den här säsongen har kostat i spannet 30-35 miljoner. Ett "drömscenario" vore om sponsorer och biljettförsäljning kan pusha nästa års budget till 20 miljoner. En väldigt hög allsvensk budget dvs. Men då måste man göra ett stort jobb på kort tid med ekonomin.

Men om detta drömscenario slår in. Då står ändå KG inför en rejäl utmaning. Dom spelarna vi har signat nu och har på avtal kostar nog en bit över 20 miljoner sammanlagt. Och då är truppen långt ifrån klar. Spelarna som vi tappar, dvs Östlund, Öhgren, Lekkeri, Odelius, Lindbom, ev Karlsson, ev Hammarlund.. har ju varit våra mest prisvärda. Dom lämnar luckor efter sig som måste fyllas men dom lämnar inget löneutrymme.

Så KG sitter i princip med trupp som är fylld till 70%, men lönemässigt redan spräckt den budgeten som är best case scenario.

Blir en otrolig utmaning.
Du får redovisa lite kostnader samt kontraktdetaljer, för nu skrämmer du bara folk.
Vilka har klausuler? Vad tjänar Krüger osv osv?

Ingen sportchef i varken Hockeyallsvenskan eller SHL kan vara så dum som ditt exempel ovan.
Hoppas jag inte iallafall.
Alltså dom här 2-4 årskontrakten har ju inte skrivits med tron om att vi skulle vara kvar i HockeyAllsvenskan och eventuellt klara av att betala dom med en halverad budget säsongen efter och framöver.

Jag vet självklart inte EXAKT vad alla spelare tjänat även om jag har en fingervisning om många, och dom få jag har exakta uppgifter på kommer jag inte posta här.

Men låter det här verkligen osannolikt för folk eller? Tror ni att den här truppen har kostat i nivå med vad man klarar av ett andra år i HockeyAllsvenskan? Hur mycket tror ni budgeten sjunker från år 1 till år 2? Den här truppen har väl kostat 30-35 precis som HVs jättesatsning ifjol. Har vi 20 miljoner i budget nästa år har vi en väldigt hög allsvensk budget. Då ska vi ersätta dom spelarna som är minst avlönade. Det säger väl sig självt?
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mattias_87 skrev: 2023-05-01 11:52:24
Daniel942 skrev: 2023-05-01 11:32:31
Kan vi ha en som Emil Berglund som 2a center nästa år blir jag glad, typ.
Ska vi ha Emil Berglund högre upp än i en fjärdekedja ser jag hellre att vi lägger ner.
Jo, då finns risken att vi åker ur. Berglund får ju knappt kritiseras, han har ju vuxit ut till någon form av hjälte här på slutet. Han är en härlig inställning och attityd på plan. Men han är oerhört begränsad som spelare i mina ögon. Kan börja som fjärdecenter och växla med tredje utifrån skador och form.


Och nej, vi behöver inte en massa stjärnnamn. Vi behöver kvalite. Kolla på Hammarlund. Det finns många skickliga spelare i Allsvenskan/ ettan som inte nödvändigtvis behöver heta Brodin, Norman, Rensfeldt, Liss.
Dessutom är det lockande för många att spela för Djurgården. Men då behöver vi faktiskt ha några som orkar scouta.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
PETTAX
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-04-13

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av PETTAX »

Vikas skrev: 2023-05-01 12:30:07 När Kruger inser att det inte blir nån satsning nästa år så lär han dra utomlands.

Så det är mest troligt att han åker tillbaks till Schweiz eller nåt. Vem fan vill spela i ett lag utan ambitioner?
Tror att han stannar och siktar på att få tröjan hissad.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Manijock
Inlägg: 7887
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

jsson skrev: 2023-05-01 14:51:34
JL18 skrev: 2023-05-01 13:57:19 Och ni behöver inte vara oroliga. Jag kommer tillbaka, jag lovar !
Det är ju lustigt att du kommer tillbaka med nya konton. Vad är grejen? Glömmer du av lösenordet mellan psykoserna? Vilken av dina schizo-alias pratar vi med nästa gång?
Pajasen blir ju avstängd på löpande band. Tyvärr gäller det ju inte IP-adress. Då hade man sluppit dessa Aikare och annat drägg härinne. Men men! Kan inte få allt så det får bli ignore bara!
PETTAX
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-04-13

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av PETTAX »

1: Klasen, Krüger, Brodda
2: Axel Jonsson Fjällby, Norman, Pontus Ågren
3: vad som är kvar + juniorer
4: vad som är kvar + juniorer

+ Någon amerikan/Kanadensare

Sen satsa på bra backar. Kanske 10 st. För att täcka upp skador?

Målvakt: någon från allsvenskan/ettan + juniorer som backups.

Sen vaknade jag från mina fantasier:)
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Låst