SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: SHL 2015-16

Inlägg av sparwen »

Det lär väl vara deklarationen för inkomståret 2014. Vilket innebär att en del spelare inte ens hade kontrakt med oss då, en del hade allsvenska kontrakt halva året, och en del hela året.
Alltså ingenting att lägga någon större vikt på.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: SHL 2015-16

Inlägg av sthlm19 »

litto skrev:Haha på riktigt, finns det verkligen någon som kan tänka sig köpa en SHL-luvtröja? haha herregud vilken plastliga.
Bild

Det är ungefär som att köpa en EU-t-shirt i gamla stans souvenirbutiker.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Puckey »

Växjö återinför alltså klappor för att det ger ett "bättre tryck" än deras klacksektion under uppbyggnad lyckats åstadkomma efter fem matcher. Ibland är man extra glad över att vara Djurgårdare.

gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2015-16

Inlägg av gaspo »

Va fan hände i den 3:e perioden ikväll? Hur fan ska det gå när vi möter Köplunda eller LHC 15-0? Vi borde vunnit med 6/7-0 idag men totalhaveri. Jag är riktigt orolig för framtiden.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Puckey »

Galiardi måste känna sig jävligt sviken av Hellqvist. Klumpigt som satan att inte hålla koll på klubban bättre, men inte ser det väl avsiktligt ut? Galiardi har vänt blicken bort från spelaren han träffar och ser mest ut att försöka skynda sig tillbaka i spelet. Självklart 2+2, men Hellqvist hänger ut honom som en uppföljare till yxgalningen Devaux med prat om intern bestraffning och allt vad det är.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 2015-16

Inlägg av sensei »

Det borde komma en tid då ledare i klubbar inser att dom gör sig själva och hela ligan till åtlöje med alla dessa utspel. Håll det internt, för fan.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5731
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Vikas »

Hellkvist verkar ju vara den bittraste surgubben i ligan. Får Osten uppe i Luleå att se vältalig och ödmjuk ut.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Stulle »

Hellqvist känns fruktansvärt osmaklig. Har otroligt svårt för den mannen.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Praetori »

Vart har gamla rävar som boorken och hardy tagit vägen? Det är en massa, ursäkta uttrycket, fjollerier i dagens hockey.
Det skall vara sportsligt men det måste fanemej inte vara gulligull och åsiktskorridor inom idrott. Tränare som inte backar upp sina spelare utåt för smågrejer är fan pinsamt. Han borde kontrat med nåt i stil med "Ingen jävel kritiserar mina spelare utom jag, begrips?!"
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1849
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Andspe »

Visserligen har Luleå övertaget med 3 mål mot 2 i matchen mot Rögle. Men jag förbryllas ändå av oförmågan från det guldtippade "real-Luleå" att vinna närkamper. Ett oerhört trögt lag som endast fungerar i ett uppställt spel likt pp/bp.

Utan att jinxa så ska det bli riktigt kul att se en spelare som Sörensen ta an sig ett motstånd som Luleå på lördag. Där ytorna är större och spelarna långsammare. För i spelvändningar är Luleå ett stort lag och ytorna enorma efter det jag sett.

Har Luleå ens förmågan att hamna top 6? Visst de har verkligen avslutare av rang, men ställer mig tveksam till att de får ihop laget Luleå..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Donkels »

Andspe skrev:Visserligen har Luleå övertaget med 3 mål mot 2 i matchen mot Rögle. Men jag förbryllas ändå av oförmågan från det guldtippade "real-Luleå" att vinna närkamper. Ett oerhört trögt lag som endast fungerar i ett uppställt spel likt pp/bp.

Utan att jinxa så ska det bli riktigt kul att se en spelare som Sörensen ta an sig ett motstånd som Luleå på lördag. Där ytorna är större och spelarna långsammare. För i spelvändningar är Luleå ett stort lag och ytorna enorma efter det jag sett.

Har Luleå ens förmågan att hamna top 6? Visst de har verkligen avslutare av rang, men ställer mig tveksam till att de får ihop laget Luleå..
Ja deras försvar ser mer än lovligt risigt ut
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 2015-16

Inlägg av -daniel- »

Puckey skrev:Galiardi måste känna sig jävligt sviken av Hellqvist. Klumpigt som satan att inte hålla koll på klubban bättre, men inte ser det väl avsiktligt ut? Galiardi har vänt blicken bort från spelaren han träffar och ser mest ut att försöka skynda sig tillbaka i spelet. Självklart 2+2, men Hellqvist hänger ut honom som en uppföljare till yxgalningen Devaux med prat om intern bestraffning och allt vad det är.
Galiardi är ett typexempel på en glidare och verkar dessutom ha ruggigt dåligt psyke. Tror det ligger mer i epitetet "disciplinskäl" än en hög klubba, sen avskyr jag Hellqvist men det hör inte hit.
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 2015-16

Inlägg av -daniel- »

Andspe skrev:Visserligen har Luleå övertaget med 3 mål mot 2 i matchen mot Rögle. Men jag förbryllas ändå av oförmågan från det guldtippade "real-Luleå" att vinna närkamper. Ett oerhört trögt lag som endast fungerar i ett uppställt spel likt pp/bp.

Utan att jinxa så ska det bli riktigt kul att se en spelare som Sörensen ta an sig ett motstånd som Luleå på lördag. Där ytorna är större och spelarna långsammare. För i spelvändningar är Luleå ett stort lag och ytorna enorma efter det jag sett.

Har Luleå ens förmågan att hamna top 6? Visst de har verkligen avslutare av rang, men ställer mig tveksam till att de får ihop laget Luleå..
Såg matchen och är imponerad av RBK; ruskigt bra fart och finess i anfallsspelet. Luleå underpresterar och har som du säger ett tämligen segt försvarsspel. Blir intressant på lördag, spelar vi som vi kan så vinner vi - gör vi en match likt den mot Modo eller HV71 blir det garanterat noll pinnar.
Bild
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Donkels »

-daniel- skrev:
Andspe skrev:Visserligen har Luleå övertaget med 3 mål mot 2 i matchen mot Rögle. Men jag förbryllas ändå av oförmågan från det guldtippade "real-Luleå" att vinna närkamper. Ett oerhört trögt lag som endast fungerar i ett uppställt spel likt pp/bp.

Utan att jinxa så ska det bli riktigt kul att se en spelare som Sörensen ta an sig ett motstånd som Luleå på lördag. Där ytorna är större och spelarna långsammare. För i spelvändningar är Luleå ett stort lag och ytorna enorma efter det jag sett.

Har Luleå ens förmågan att hamna top 6? Visst de har verkligen avslutare av rang, men ställer mig tveksam till att de får ihop laget Luleå..
Såg matchen och är imponerad av RBK; ruskigt bra fart och finess i anfallsspelet. Luleå underpresterar och har som du säger ett tämligen segt försvarsspel. Blir intressant på lördag, spelar vi som vi kan så vinner vi - gör vi en match likt den mot Modo eller HV71 blir det garanterat noll pinnar.
Ja som sagt var vi får inte börja med lågväxeln även om Luleå bara har en producerande lina en extra löneutbetalning blir det till den spelare som sänker poethelvetet - kräks varje gång jag ser hans vidriga anlete
olympusPr1me
Inlägg: 100
Blev medlem: 2014-04-21

Re: SHL 2015-16

Inlägg av olympusPr1me »

När var det sist vi hade en spelare avstängd av DN?
Låst