KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Gyllen
Inlägg: 15
Blev medlem: 2008-04-16

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av Gyllen »

Jokester skrev:Bara jag som känner, ser och tror att spelarna är sjukt dåligt tränade fysiskt? De orkar ju inte spela 3 perioder och har inte gjort det under hela säsongen. Tror detta kan vara en stor orsak till att vi spelat så himla ojämnt under hela säsongen och varvat vinster med förluster.
Största skillnaden mot finalåret som jag ser det är farten på rören på samtliga spelare och orken. Vissa är värre än andra, honken är ju för fan katastrof, han orkar ju för fan knappt ta sig framåt.
Helt klart är det så. De håller helt enkelt inte Elitserieklass. Men då undrar man ju hur det har gått till, måste ju vara en bedrift i sig att kunna köra ett lag så i botten.
FredrikH
Inlägg: 106
Blev medlem: 2011-12-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av FredrikH »

Bjurre skrev:
Daniel942 skrev:
pulverapa skrev:Kastar saker på isen. Ölburkar, snus, och rökgranat regnar in på deras sektioner. En person fick sin jacka förstörd av rökgranaten. När de sedan kastar tillbaka granaten kommer dubbelmoralen fram.
Och hur skämmer JÄRNKAMINERNA ut sig pga detta tycker du?

Ja vet du inte det så tänk lite.
Menar du allvar? Det är ett jävla gnäll på att JK inte annordnar hockey resor på det här forumet. När de väl gör det så får de skit för att enstaka individer inte sköter sig.

Det kanske är bättre att skita i bortaresor eftersom att det finns risk att personer som inte gör allt rätt kan åka med bussen.
FFFHTB
Inlägg: 173
Blev medlem: 2011-06-27
Säsongskort: Ja

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av FFFHTB »

Vi måste alltså ta 6 vinster till? Hur fan kommer det här sluta? Det värsta är att spelarna verkar vara nöjda med kvällens insats.
Användarvisningsbild
Bjurre
Inlägg: 1426
Blev medlem: 2008-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Hemligt

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av Bjurre »

FredrikH skrev:
Bjurre skrev:
Daniel942 skrev:
pulverapa skrev:Kastar saker på isen. Ölburkar, snus, och rökgranat regnar in på deras sektioner. En person fick sin jacka förstörd av rökgranaten. När de sedan kastar tillbaka granaten kommer dubbelmoralen fram.
Och hur skämmer JÄRNKAMINERNA ut sig pga detta tycker du?

Ja vet du inte det så tänk lite.
Menar du allvar? Det är ett jävla gnäll på att JK inte annordnar hockey resor på det här forumet. När de väl gör det så får de skit för att enstaka individer inte sköter sig.

Det kanske är bättre att skita i bortaresor eftersom att det finns risk att personer som inte gör allt rätt kan åka med bussen.
Jag har aldrig gällt på JK. Sen så är det väl bara att släppa och gå vidare. Eller vill du att någon skulle gjort en Breivik?
Senast redigerad av Bjurre den 2012-03-17 19:29:54, redigerad totalt 1 gånger.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
erik_dif
Inlägg: 151
Blev medlem: 2007-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av erik_dif »

Folk som sätter likhetstecken mellan Klacken och Järnkaminerna är nog lika efterblivna som Järlan.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Gyllen skrev:
Jokester skrev:Bara jag som känner, ser och tror att spelarna är sjukt dåligt tränade fysiskt? De orkar ju inte spela 3 perioder och har inte gjort det under hela säsongen. Tror detta kan vara en stor orsak till att vi spelat så himla ojämnt under hela säsongen och varvat vinster med förluster.
Största skillnaden mot finalåret som jag ser det är farten på rören på samtliga spelare och orken. Vissa är värre än andra, honken är ju för fan katastrof, han orkar ju för fan knappt ta sig framåt.
Helt klart är det så. De håller helt enkelt inte Elitserieklass. Men då undrar man ju hur det har gått till, måste ju vara en bedrift i sig att kunna köra ett lag så i botten.
Grejen är ju att om DIF agerat som man gör nu i alla ES 55 omgångar hade man tagit max 10p.
Man har ju tappat precis allt som påminde om ordnat spel.
Det är på det psykologiska planet det ligger nu, lite sent att gå in nu & rota i sånt nu med 8 matcher kvar.

Vinst i premiären mot Rbk så hade det inte varit sån panik idag.
The Downward spiral DIF:s nya match-hymn
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2012-03-17 19:30:54, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av Daniel942 »

Bjurre skrev:
FredrikH skrev:
Bjurre skrev:
Daniel942 skrev:
pulverapa skrev:Kastar saker på isen. Ölburkar, snus, och rökgranat regnar in på deras sektioner. En person fick sin jacka förstörd av rökgranaten. När de sedan kastar tillbaka granaten kommer dubbelmoralen fram.
Och hur skämmer JÄRNKAMINERNA ut sig pga detta tycker du?

Ja vet du inte det så tänk lite.
Menar du allvar? Det är ett jävla gnäll på att JK inte annordnar hockey resor på det här forumet. När de väl gör det så får de skit för att enstaka individer inte sköter sig.

Det kanske är bättre att skita i bortaresor eftersom att det finns risk att personer som inte gör allt rätt kan åka med bussen.
Jag har aldrig gällt på JK. Sen så är det väl bara att släppa och gå vidare. Eller vill du att någon skulle gjort en Bervik?
Bervik? hahahaha.
DIF!
Användarvisningsbild
Bjurre
Inlägg: 1426
Blev medlem: 2008-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Hemligt

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av Bjurre »

Daniel942 skrev: Bervik? hahahaha.
Har du inget bättre för dig än att klaga Ändrade även så sluta staka mig tack.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av Mash »

erik_dif skrev:Folk som sätter likhetstecken mellan Klacken och Järnkaminerna är nog lika efterblivna som Järlan.
Ja. Klacken är chipsätande amerikanare med sina fjortistjejer som sällskap. Järnkaminerna är den sanna andan som håller liv i A18 och framförallt vårt rykte ute i övriga Sverige.


Ja vad ska man säga... Suprise? Ja, en otrolig jävla överraskning. Under uppvärmningen i torsdags på Hovet såg man klasskillnad mellan DIF och Rögle. Ett Rögle som kommer ut och leker och missar skott på skott. Ett Djurgår'n som kommer ut, ser mer fysiskt starka ut och har en oerhört högre fart i uppvärmningen än Rögle. Jag kan även tro att det var liknande i Karlskoga i eftermiddags.
På isen är det helt andra bullar. Vi har killar som tar en tackling utan att ge tillbaka, vi har killar som petar med klubban istället för att smälla till ordentligt. Vart är känslan och farten i vårt spel? Det är helt viljelöst och det fysiska spelet verkar helt bortblåst. Vad fan har hänt? Vi har kommit så djupt att det inte går att klättra upp igen. Det är helt ofattbart att Djurgårdens IF hockey förening har sjunkit så här lågt efter ett par framgångsrika säsonger. Har vi inte lärt oss något från föregående säsonger när vi varit extremt djupt nere? Fan Djurgår'n... FAN
Berglund
Inlägg: 141
Blev medlem: 2011-09-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av Berglund »

bättre med 2 poäng en inga alls, kom igen nu DIF vi ska fixa det här.
Blueberry hill
Inlägg: 288
Blev medlem: 2011-01-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av Blueberry hill »

DIF hade tur att få med sig två pinnar den saken är klar.
Håller med föregående skribenter om att laget verkar dåligt tränade, nr 7 orkar ju knappt stå på benen exempelvis.
Sedan tycker inte jag att stämningen i omklädningsrummet verkade speciellt munter, men va ska de göra, gräva ned sig och deppa ihop efter två pinnar...ja kanske, jag vet inte.
20-21 pinnar lär det krävas för att gå upp/stanna kvar i ES, med detta tempofattiga och orkeslösa spel lär det inte gå, tyvärr.
Får nog boka in två bortaresor till stan i norr 8 mil bort nästa säsong, tyvärr.
DIF Småland
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5855
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av Daniel942 »

Bjurre skrev:
Daniel942 skrev: Bervik? hahahaha.
Har du inget bättre för dig än att klaga Ändrade även så sluta staka mig tack.
Staka?
DIF!
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av Nummer19 »

Daniel942 skrev:
Bjurre skrev:
Daniel942 skrev: Bervik? hahahaha.
Har du inget bättre för dig än att klaga Ändrade även så sluta staka mig tack.
Staka?
Men ge er nu! Trodde vi diskuterade matchen här...
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Bjurre
Inlägg: 1426
Blev medlem: 2008-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Hemligt

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av Bjurre »

Daniel942 skrev:
Bjurre skrev:
Daniel942 skrev: Bervik? hahahaha.
Har du inget bättre för dig än att klaga Ändrade även så sluta staka mig tack.
Staka?
Ge fan i att bry dig lägg till mig som ovän så är allt löst sen. HAR DU INGET BÄTTRE FÖR DIG ÄN ATT KLAGA PÅ ALLA SÅ DRA TILL FLASHBACK ELLER NÅT.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av Frasse »

Bjurre skrev:
Daniel942 skrev:
Bjurre skrev:
Daniel942 skrev: Bervik? hahahaha.
Har du inget bättre för dig än att klaga Ändrade även så sluta staka mig tack.
Staka?
Ge fan i att bry dig lägg till mig som ovän så är allt löst sen. HAR DU INGET BÄTTRE FÖR DIG ÄN ATT KLAGA PÅ ALLA SÅ DRA TILL FLASHBACK ELLER NÅT.
Skärpning nu, kärleksgnabb får ni ta via PM
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Skriv svar