Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
//WiktorK
Inlägg: 48
Blev medlem: 2007-10-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av //WiktorK »

Mvildma skrev: 2023-01-02 10:26:53 Tim Söderlund ersätter Pontus Åberg.
Är det så att Åberg är på G tillbaka? Är ju spets/målskytt på så vis, men känns inte som den riviga forward vi förväntat oss.
Tror som nämnt tidigare att KG har något bra på G.
Nej! Åberg gick nyligen till Schweiz, därför han lämnade Tjeckien.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Svågerpolitiken i denna klubb är genomrutten.

Fagervall gav inte Söderlund någon större cred. Samtidigt lite mer förståeligt då förväntningarna på Norman, Brodda, Kruger, Ludde, Liss och inte minst juniorerna var skyhöga i början.
Men allt eftersom hösten gick kunde alla klarsynta se hur iskall framförallt Lekki var. Söderlund skapade och producerade avsevärt mer i sämre omgivning.
För mr Garpenlöf borde detta varit hur uppenbart som helst.
Ändå fortsatte han att matcha Söderlund på ett dåraktigt sätt.

Klart Söderlund ledsna till slut.

Östlund och Söderlund ihop. Där hade vi grunden i seriens bästa kedja. De fick några byten ihop en match. Det var underbart att skåda.

För övrigt ser jag inte hur KG ska dras in i detta. Han matchar väl knappast laget?
Nej, nu har Garpen ordnat mer tid i egen zon och mindre i offensiv zon. Luktar ju Tobbes spelidé lång väg.

Lycka till Tim. Jag förstår dig fullt ut att du vill härifrån. Du stod ut länge med den urusla behandlingen.
Nästan synd att du inte krita på för Modo eller Löven. Hade varit kul att se Garpens min när du snurrat upp hans favoritspelare fullständigt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
benganfs
Inlägg: 564
Blev medlem: 2012-05-29

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av benganfs »

captcash skrev: 2023-01-02 09:04:07
benganfs skrev: 2023-01-02 01:29:37
captcash skrev: 2023-01-02 01:07:43
SirDIFalot skrev: 2023-01-01 23:03:25
captcash skrev: 2023-01-01 21:24:50 Forsberg och extremt begränsade Berglund skulle def ryka långt innan man ens tänker på Tim, sjukt löjligt beslut men Challe har väl punglås på KG elr nått som gör Berglund till Eliot Ness, i.e. untouchable.

Sug j-a 2023, redan börjat på ultra minus! :(
Alltså tror folk att DIF har fått någon unik möjlighet att göra sig av med valfri spelare och aktivt valt Söderlund eller?
Det luktar ju unket om detta, har Tim käftat om mer speltid som gjort Garpen pissed? I så fall, fucking expected när vi trycker ner vår enda spelare som kan åka upp med pucken solo i en sketen kedja mixad av slöa lirare och svågerpolitik. Eller förväntar sig Garpen att Tim ska göra 3p per match från den miljön han lirar i? Vad det än är förrutom att Tim själv lessnat så är det ett ledningsfel och helt makalöst att man inte kunnat lösa detta potensiella problem. Får väl hoppas att Tim har pissat i KGs kaffe eller nått och därför blev han utslängd, dvs något som iaf kan vara liiite logiskt att droppa en sån lirare men känns fasen inte så då Tim verkligen pushat för hur mkt DIF han är. Hoppas verkligen att det är Tim som fuckat upp ordentligt (eller helt enkelt gett upp för han har noll förtroende av ledningen trots sina kvaliteter, som skulle synas i en hyffsad kedja), annars är det här den sjukaste kontrakts termineringen på år och dar.
Sluta överanalysera som skapar oreda eller är det de du vill ha kanske? Finns säkert en mer logisk förklaring än att Tim har pissat i kgs kaffe. Själv respekterar jag att det är båda parterna är överens och ser möjligheter istället för att ständigt klaga på klubben du påstår älska.
"Ständigt klaga"? Skärp dig och läs mer än 2 dagar på forumet om du känner att du vill anfalla någon, det luktar skit om detta och om du tycker det är rimligt så fine, men jag tycker det stinker skit och det står jag 100% för. Och inte fan har det något att göra med att älska elr inte älska klubben, varför drar muppar alltid in det i diskussioner där ingen ens nämner det?
Ursäkta mitt ordval. Menade inte att gå på persoangrepp på det viset menade mer generellt sätt är det mycket klagomål. I det stora håller jag med att vi borde få en mer utförlig kommentar varför han lämnade. Tror vi alla hade behövt det. Haha kan stå för mupp resonemanget.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Synd att Tim inte gillade sin roll dock. Jag gillar ju honom i 5 mot 5 men tycker inte han är särskilt effektiv i power play. Han hade nog kunnat få någon minut mer men jag ser inte vems plats han tar i top6 eller i PP. Verkar ha haft en rätt stor lön också så kanske är lika bra att bli av med den.

Jag gillar honom i bottom6 men han har ju inte fått betalt därefter.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
benganfs
Inlägg: 564
Blev medlem: 2012-05-29

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av benganfs »

borde ju finnas utrymme för 1fw &1 back nu? Sören i all ära men hade inte varit lite kul med en helt ny värvning? Hade velat ha en sån som shilkey,poley tycker verkligen vi saknar en sådan spelare som vet vart målet är och inte skjuter på första bästa täck. Sören som kommer med ett stukat självförtroende & skadad första delen nja.
Senast redigerad av benganfs den 2023-01-02 11:16:54, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4533
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av captcash »

benganfs skrev: 2023-01-02 11:00:11
captcash skrev: 2023-01-02 09:04:07
benganfs skrev: 2023-01-02 01:29:37
captcash skrev: 2023-01-02 01:07:43
SirDIFalot skrev: 2023-01-01 23:03:25

Alltså tror folk att DIF har fått någon unik möjlighet att göra sig av med valfri spelare och aktivt valt Söderlund eller?
Det luktar ju unket om detta, har Tim käftat om mer speltid som gjort Garpen pissed? I så fall, fucking expected när vi trycker ner vår enda spelare som kan åka upp med pucken solo i en sketen kedja mixad av slöa lirare och svågerpolitik. Eller förväntar sig Garpen att Tim ska göra 3p per match från den miljön han lirar i? Vad det än är förrutom att Tim själv lessnat så är det ett ledningsfel och helt makalöst att man inte kunnat lösa detta potensiella problem. Får väl hoppas att Tim har pissat i KGs kaffe eller nått och därför blev han utslängd, dvs något som iaf kan vara liiite logiskt att droppa en sån lirare men känns fasen inte så då Tim verkligen pushat för hur mkt DIF han är. Hoppas verkligen att det är Tim som fuckat upp ordentligt (eller helt enkelt gett upp för han har noll förtroende av ledningen trots sina kvaliteter, som skulle synas i en hyffsad kedja), annars är det här den sjukaste kontrakts termineringen på år och dar.
Sluta överanalysera som skapar oreda eller är det de du vill ha kanske? Finns säkert en mer logisk förklaring än att Tim har pissat i kgs kaffe. Själv respekterar jag att det är båda parterna är överens och ser möjligheter istället för att ständigt klaga på klubben du påstår älska.
"Ständigt klaga"? Skärp dig och läs mer än 2 dagar på forumet om du känner att du vill anfalla någon, det luktar skit om detta och om du tycker det är rimligt så fine, men jag tycker det stinker skit och det står jag 100% för. Och inte fan har det något att göra med att älska elr inte älska klubben, varför drar muppar alltid in det i diskussioner där ingen ens nämner det?
Ursäkta mitt ordval. Menade inte att gå på persoangrepp på det viset menade mer generellt sätt är det mycket klagomål. I det stora håller jag med att vi borde få en mer utförlig kommentar varför han lämnade. Tror vi alla hade behövt det. Haha kan stå för mupp resonemanget.
Fair, som sagt, hade det varit typ Forsberg elr någon som man vet har det jobbigt och inte lika stor uppsida så tror jag inte folk reagerat så kraftigt heller. Nu snackar vi dock en publikfavorit som på egen hand kan ändra hur det ser ut på isen, hålla puck lite när det är mkt tillbaka tryck osv. Men men, verkar onekligen som ledningen tappat förtroende för honom, straffat honom med en seg kedja där det var omöjligt att lyckas så Tim tröttnade och drog. Kan 100% köpa det från hans sida, yttest tveksam till ledningens agerande dock och tror det kommer tillbaka och biter oss i röven om nått år när han dominerar hos en direkt konkurrent.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Daven
Inlägg: 310
Blev medlem: 2015-03-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Daven »

Jim Morrison skrev: 2023-01-02 11:06:35 Synd att Tim inte gillade sin roll dock. Jag gillar ju honom i 5 mot 5 men tycker inte han är särskilt effektiv i power play. Han hade nog kunnat få någon minut mer men jag ser inte vems plats han tar i top6 eller i PP. Verkar ha haft en rätt stor lön också så kanske är lika bra att bli av med den.

Jag gillar honom i bottom6 men han har ju inte fått betalt därefter.
Håller med. Alldeles för dyr på att spela bottom6. När han väl fick chansen i PP sjabblade han väldigt mycket med puck. Fagervall hade ju t.ex. Söderlund som vinnare av poängligan och det var väl mångas förväntningar att han skulle ligga kring en poäng per match typ. Jag tror inte vi hade fått ut mer av Söderlund än det vi fick se.
Daven
Inlägg: 310
Blev medlem: 2015-03-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Daven »

benganfs skrev: 2023-01-02 11:16:05 borde ju finnas utrymme för 1fw &1 back nu? Sören i all ära men hade inte varit lite kul med en helt ny värvning? Hade velat ha en sån som shilkey,poley tycker verkligen vi saknar en sådan spelare som vet vart målet är och inte skjuter på första bästa täck. Sören som kommer med ett stukat självförtroende & skadad första delen nja.
Vill ha in Sörensen. Han hade dominerat ligan.
Mvildma
Inlägg: 175
Blev medlem: 2021-09-23

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mvildma »

Daven skrev: 2023-01-02 11:27:07
benganfs skrev: 2023-01-02 11:16:05 borde ju finnas utrymme för 1fw &1 back nu? Sören i all ära men hade inte varit lite kul med en helt ny värvning? Hade velat ha en sån som shilkey,poley tycker verkligen vi saknar en sådan spelare som vet vart målet är och inte skjuter på första bästa täck. Sören som kommer med ett stukat självförtroende & skadad första delen nja.
Vill ha in Sörensen. Han hade dominerat ligan.
Utan tvekan.
GULD
Inlägg: 383
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av GULD »

Tror oxå att Sören är just den EXAKTA pusselbiten för Återtåget
Och sen en Eric Gelinas typ av back
benganfs
Inlägg: 564
Blev medlem: 2012-05-29

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av benganfs »

captcash skrev: 2023-01-02 11:16:27
benganfs skrev: 2023-01-02 11:00:11
captcash skrev: 2023-01-02 09:04:07
benganfs skrev: 2023-01-02 01:29:37
captcash skrev: 2023-01-02 01:07:43

Det luktar ju unket om detta, har Tim käftat om mer speltid som gjort Garpen pissed? I så fall, fucking expected när vi trycker ner vår enda spelare som kan åka upp med pucken solo i en sketen kedja mixad av slöa lirare och svågerpolitik. Eller förväntar sig Garpen att Tim ska göra 3p per match från den miljön han lirar i? Vad det än är förrutom att Tim själv lessnat så är det ett ledningsfel och helt makalöst att man inte kunnat lösa detta potensiella problem. Får väl hoppas att Tim har pissat i KGs kaffe eller nått och därför blev han utslängd, dvs något som iaf kan vara liiite logiskt att droppa en sån lirare men känns fasen inte så då Tim verkligen pushat för hur mkt DIF han är. Hoppas verkligen att det är Tim som fuckat upp ordentligt (eller helt enkelt gett upp för han har noll förtroende av ledningen trots sina kvaliteter, som skulle synas i en hyffsad kedja), annars är det här den sjukaste kontrakts termineringen på år och dar.
Sluta överanalysera som skapar oreda eller är det de du vill ha kanske? Finns säkert en mer logisk förklaring än att Tim har pissat i kgs kaffe. Själv respekterar jag att det är båda parterna är överens och ser möjligheter istället för att ständigt klaga på klubben du påstår älska.
"Ständigt klaga"? Skärp dig och läs mer än 2 dagar på forumet om du känner att du vill anfalla någon, det luktar skit om detta och om du tycker det är rimligt så fine, men jag tycker det stinker skit och det står jag 100% för. Och inte fan har det något att göra med att älska elr inte älska klubben, varför drar muppar alltid in det i diskussioner där ingen ens nämner det?
Ursäkta mitt ordval. Menade inte att gå på persoangrepp på det viset menade mer generellt sätt är det mycket klagomål. I det stora håller jag med att vi borde få en mer utförlig kommentar varför han lämnade. Tror vi alla hade behövt det. Haha kan stå för mupp resonemanget.
Fair, som sagt, hade det varit typ Forsberg elr någon som man vet har det jobbigt och inte lika stor uppsida så tror jag inte folk reagerat så kraftigt heller. Nu snackar vi dock en publikfavorit som på egen hand kan ändra hur det ser ut på isen, hålla puck lite när det är mkt tillbaka tryck osv. Men men, verkar onekligen som ledningen tappat förtroende för honom, straffat honom med en seg kedja där det var omöjligt att lyckas så Tim tröttnade och drog. Kan 100% köpa det från hans sida, yttest tveksam till ledningens agerande dock och tror det kommer tillbaka och biter oss i röven om nått år när han dominerar hos en direkt konkurrent.
Det måste ju finnas något därtill eller? Känns så jävla skumt att han spelade med berglund typ 80% av hans tid? Man kunde ju använda honom på ett helt annat sätt? Typ sätta in honom i kruger kedjan eller ännu bättre spela honom i junior kedjan? Känns bara så orimligt att spela honom med berglund.
Nattuggla_
Inlägg: 3248
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

Från Anton Högsander på Twitter:
Som jag skrev i går på SvenskaFans blir det Tjeckien för Tim Söderlund. Hör att övergången frigör en rätt stor lönekostnad hos oss.

Tror definitivt vi har råd att plocka in Sörensen iom att det bara är 4 månader kvar tills säsongen är slut. Lägg därtill att vi redan har cirka en halv miljon från Djurgårdshjärtat.

Men det är ju frågan om han ens vill hem.
daaviid
Inlägg: 4235
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av daaviid »

Det där såg man inte komma. Får hoppas att det presenteras något grymt bra på Onsdag. Hoppas på Sörensen. Hade varit sjukt bra. Vi behöver en tjurskalle som både kan göra mål och smälla på.
dr111DIF
Inlägg: 1064
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av dr111DIF »

Det verkar som att detta inte var planerat från KGs sida. Mer att man inte står i vägen när det damp ner möjlighet för Tim. Tveksamt om man har något annat redan på gång men vi får se.

Kommer sakna Tims unika styrkor på denna nivå med hans åkstyrka, teknik och puckskydd. Tror dock inte han är helt lätt att spela med offensivt, verkar ha mycket svårt att släppa/passa i rätt lägen. Någonstans där finns nyckeln till ineffektiviteten och att han rasat i speltid tror jag. Hade dock hellre haft honom kvar ändå.
benganfs
Inlägg: 564
Blev medlem: 2012-05-29

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av benganfs »

FW :

NY - Krüger - Danielsson
Liss - Rensfeldt - klasen
Norman- Nilsson - Brodin
Jvm kedjan sen ha Blomgren som reserv. Låna ut berglund & Forsberg

Backar

Elliott - Arnesson
Shilling - ny
Karlsson - Alm
Hammarlund.. låna ut falk

Det lär inte hända men det hade varit trevligt.
Låst