KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Gyllen
Inlägg: 15
Blev medlem: 2008-04-16

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av Gyllen »

Fattar ingenting, är helt tom.. Vad fan är det som händer?!?! Detta är det sämsta jag har varit med om. Hur kan de vara så jävla dåliga?? Spelarna och ledarna får faktiskt gå ut och förklara för oss vad fan de håller på med och varför det ser ut som det gör.

För övrigt får JK jobba bra hårt om de ska skämma ut sig i Djurgårdssammanhang nu för tiden, det sköter spelartruppen med bravur denna säsong. Derbyförluster, kvalserie, 2-2 efter full tid mot Karlskoga osv..
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

12 av dessa dåliga spelare var i SM-final för två år sedan. De har förstörts av en usel ledning som värvat in för dåliga medspelare. Sedan saknas en vettig spelidé.

Challes ultradefensiv kommer aldrig att hålla.

Tro det eller ej, men jag hade hellre sett Zabels mer tuta och kör. Hellre våga och förlora än att fega sig ur Elitserien.

Fler än mig som såg Eklunds uppgivna "Varför byter vi" i mitten på andra när de fått till en av få tekningar i anfalsszon?

Sedan kan det inte vara kul att hela tiden dumpa in pucken även om det finns bra spelalternativ.

Men hur ska man orka med denna serie?
Vi kan väl aldrig komma ut som ett nytt lag och vinna på måndag?
Eller?
Kempes urläckra straff gav en ett litet hopp åter.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av Lidingö DIF »

I en klubb där menlöshet och likgiltighet tydligen har upphöjts till religion så borde denna insats mot Karlskoga resultera i något slags diplom. Det blev ju faktiskt 2 poäng! Yajj!!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
Acke83
Inlägg: 285
Blev medlem: 2010-01-02

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av Acke83 »

Fan bara vi vinner rasten sa!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av DIF_Soldier »

Acke83 skrev:Fan bara vi vinner rasten sa!
Mm, just det. Vinna resten ja....
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jokester
Inlägg: 163
Blev medlem: 2011-09-01
Säsongskort: Ja

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av Jokester »

Bara jag som känner, ser och tror att spelarna är sjukt dåligt tränade fysiskt? De orkar ju inte spela 3 perioder och har inte gjort det under hela säsongen. Tror detta kan vara en stor orsak till att vi spelat så himla ojämnt under hela säsongen och varvat vinster med förluster.
Största skillnaden mot finalåret som jag ser det är farten på rören på samtliga spelare och orken. Vissa är värre än andra, honken är ju för fan katastrof, han orkar ju för fan knappt ta sig framåt.
Mindrocker
Inlägg: 416
Blev medlem: 2010-11-08
Säsongskort: Ja
Ort: Skanstull

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av Mindrocker »

Jokester skrev:Bara jag som känner, ser och tror att spelarna är sjukt dåligt tränade fysiskt? De orkar ju inte spela 3 perioder och har inte gjort det under hela säsongen. Tror detta kan vara en stor orsak till att vi spelat så himla ojämnt under hela säsongen och varvat vinster med förluster.
Största skillnaden mot finalåret som jag ser det är farten på rören på samtliga spelare och orken. Vissa är värre än andra, honken är ju för fan katastrof, han orkar ju för fan knappt ta sig framåt.
Det är uppenbart att det inte räcker med att gå uppför Hammarbybacken några gånger som försäsongsträning.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BIK var ett klart sämre lag än Rbk, ändå mosar man DIF spelmässigt.
Tydligt är att DIF måste upp en si så där 200% om det ska bli poäng mot LIF på måndag, annars väntar en kölhalning som vi aldrig kommer hinna hämta andan ifrån

Sista 10 omgångarna i ES var ju spelmässigt så otroligt mycket bättre än det vi nu ser.
Var ändå hyfsat hoppfull innan KS drog igång


Vad gör man nu som stackars människa egentligen?
:cry:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
PNY
Inlägg: 612
Blev medlem: 2008-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av PNY »

Leksand - Timrå 0-2 efter 1:a peroiden
Gyllen
Inlägg: 15
Blev medlem: 2008-04-16

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av Gyllen »

Acke83 skrev:Fan bara vi vinner rasten sa!
Jo men hur stor är den risken?! De skapar ju inget! Är inte hungriga! De borde ligga på och pumpa, trampa, slita och kötta, som om det inte fanns någon morgondag (för det gör det inte).

Skulle fan vara obligatoriskt att de som är med och spelar ner klubben ska vara kvar säsongen efter och städa upp efter sig. Men eftersom man inte skulle stå ut med åsynen av de så är det väl lika bra att de flesta försvinner. Börjar hata spelarna på riktigt faktiskt. Visar ingen respekt alls för klubben. De har äran att spela i Sveriges mest anrika förening men de pissar på den och har dessutom betalt för det.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2347
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av Buford »

Lee Harvey Oswald skrev:BIK var ett klart sämre lag än Rbk, ändå mosar man DIF spelmässigt.
Tydligt är att DIF måste upp en si så där 200% om det ska bli poäng mot LIF på måndag, annars väntar en kölhalning som vi aldrig kommer hinna hämta andan ifrån

Sista 10 omgångarna i ES var ju spelmässigt så otroligt mycket bättre än det vi nu ser.
Var ändå hyfsat hoppfull innan KS drog igång



Vad gör man nu som stackars människa egentligen?
:cry:
Håller med, vad fan hände?
scapegoat22
Inlägg: 13
Blev medlem: 2006-10-03

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av scapegoat22 »

Som infödd Karlskogabo men DIF-supporter sedan blöjålder kan jag bara objektivt konstatera efter att ha bevittnat dagens match i Nobelhallen - Det här håller inte Djurgården!!

BIK var bättre klart bättre över tre perioder och att DIF fick med sig två pinnar var rena stölden. Andra perioden ÄGDE Bofors. Liksom förlängningen.

DIF fortsätter spela...eller vad de nu pysslar med, utan självförtroende och utan spelidé. Inga tendenser till att laget ska lyfta på något sätt. Nej, som sagt, hänger laget kvar i ES är det ett under.

Trust me.
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av Nummer19 »

Ser ingen som helst kämparglöd hos spelarna. Finns fan knappt någonting positivt i dagens DIF.

Spelarna är en ren jävla skam för DIF Hockey!
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
kalle99
Inlägg: 218
Blev medlem: 2005-09-30
Ort: Haddonfield Illinois , 31 th October 1978

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av kalle99 »

Jäkligt synd att tappa men 2 poäng är bättre än 1. Tyvärr sämre än 3 poäng också.
Som jag förstår så var BIK det bättre laget sett över hela matchen så vi får kanske vara "nöjda" med två poäng. De hade 7-0 i skott under sudden tex.
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson



Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
FredrikH
Inlägg: 106
Blev medlem: 2011-12-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KS: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF, 16/3, 2012

Inlägg av FredrikH »

Bjurre skrev:
Daniel942 skrev:
pulverapa skrev:Kastar saker på isen. Ölburkar, snus, och rökgranat regnar in på deras sektioner. En person fick sin jacka förstörd av rökgranaten. När de sedan kastar tillbaka granaten kommer dubbelmoralen fram.
Och hur skämmer JÄRNKAMINERNA ut sig pga detta tycker du?

Ja vet du inte det så tänk lite.
Du är ju på allvar inte helt frisk.
Skriv svar