DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Om vi nu ska återgå till spelet så kunde jag för mitt liv inte förstå varför inte Chibsah eller Adde byttes ut igår, och att Rubio inte fick göra debut.

Prijo borde spela oftare, kom in med bra energi igår.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: DIF Fotboll

Inlägg av JohanPez »

Även en nyligen återhämtad Mayambela måste väl vara bättre än Chibsah? Ska inte PO vara taktiker? Varför ändrar man då i anfallet när det är mittfältet som sabbar allt?

Är det konstigt att Jawo inte hänger några när han redan har tre Glenn på sig vid mottagande?

Chibsah och Adde ut, Mayambela på kanten och Tibbe i mitten. Det är åtminstone värt ett försök.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: DIF Fotboll

Inlägg av seppuko »

Så som de senaste matcherna sett ut börjar tro att vi inte ens har några avbytare.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17580
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF Fotboll

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Det var rätt skön stämning på Tele2 igår.

Men bengalbränningen i sig är inte det som "tänder" klacken extra, det är väl snarare så att många i klacken är i trotsåldern och blir extra taggade av att göra någonting "förbjudet". Jag såg hur någon person fick gnistor i bakhuvudet direkt efter att någon tände en bengal. Inte att leka med det där egentligen. Det måste bli bättre ordning på det här. Som Salas säger, bränn av vid rätt tillfällen. Just nu har det tappat syfte och görs bara för att trotsa.
Tycker det där är väldigt långt ifrån sanningen. Majoriteten av de ledande aktiva supportrarna har passerat tonåren och trotsåldern sedan länge och efter varje match imponeras jag av hur seriöst man tar på bränningarna där så mycket fokus ligger på att ingen ska komma till skada och allt ska gå säkert till.

Jag har inget emot lite snygga småbränningar som igår, poängen med det är ju att man redan kommer få böter för det stora spektaklet så dom mindre fortsättningarna gör oftast ingen skillnad när slutnotan kommer.

Och det är för övrigt extremt noga utstyrt när och hur ofta det ska brännas för att bötesbeloppen inte ska skena iväg.
Expert.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: DIF Fotboll

Inlägg av ciirree »

Jag håller med i det mesta som Salas skriver.

Men alltså jag tillhör den skaran som tycker att ni gör ett stenhårt jobb varje match med tifon och pyro. Jag älskade inramningen igår, riktigt bra gjort!

Anledningen till att ni alltid får mindre "rubriker" än dräggen som förstör är ju att det nästan alltid händer.

Låt säga att detta som nu var ett harmlöst tuggummi var det ENDA som hade hänt en hel säsong, och resten innehöll oavbrutna matcher med erat grymma jobb på läktaren, då hade det hela hyllats mycket mer än vad det gör nu! Ni som står för tifon och grym stämning hade fått mer uppmärksamhet och grym feedback OM detta var en enskild händelse.

Nu blir det tyvärr så att 1-2 personer förstör för 18.000 och ja, då är media där och snappar upp direkt. Och blir det så att detta upprepas - då är det självklart att dem vill skriva om det!

Det är riktigt synd att det är så faktiskt!
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: DIF Fotboll

Inlägg av 20002001 »

Lönen är här!
Innan ni gör något dumt med den gör följande:

1. Skriv upp er på JKs bussar till Gävle på måndag. Vi ska bli över 1000 man däruppe!
http://www.jarnkaminerna.se/2014/05/08/ ... v-upp-dig/ Annars, åk snett!

2. Skriv upp er på JKs bussar till Örebro på fredag! Klämdag, DIF och fest. Kan det bli bättre? Vi ska bli 2000 man där! http://www.jarnkaminerna.se/2014/05/08/ ... -2000-man/
Annars, åk snett!

3. Köp biljett till Stadion-matchen mot Midtjylland den 30:e juni. Vi är tillbaks på Stadion för en match och jävlar vilket dag det ska bli! Biljetter finns från 60 kronor. Alla ska dit! Inga ursäkter
http://dif.se/2014/05/23/biljettslapp-t ... n-matchen/

4. BLI MEDLEM I JK! Mot 5000 medlemmar!

Efter detta kan ni göra något dumt med lönen. Men hoppa över några bärs och gör ovanstående!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Henke95 »

Tibbling centralt tackar vi för. Bättre bolltempo likaså. Kämpa DIF!
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Spännande att se om det blir 3:e raka matchen utan skott på mål.

Edit/
2 skott PÅ mål på 2 min (37-38) nu jävlar
Kämpa!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Henke95 »

Men Erton... Sådär tar du dig knappast ut i Europa.

När kommer det enligt matchbilden oförtjänta men enligt DIF-logiken så väntade 1-0?
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Henke95 skrev:Men Erton... Sådär tar du dig knappast ut i Europa.

När kommer det enligt matchbilden oförtjänta men enligt DIF-logiken så väntade 1-0?
Oremo (82:a)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5736
Blev medlem: 2012-09-14

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Målsumparnas IF.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF Fotboll

Inlägg av minalman »

Vikas skrev:Målsumparnas IF.
Trepoängssumparnas IF
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lidingö DIF »

Men vafan! Totalt övertag, men inte ens det räcker.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Man får nästan svindel av skickligheten detta lag besitter, kommer 3 mot 1 och drar en strumprullare direkt på enda försvarande spelare.

Njaa, känns som Herr Olsson har satt sin prägel på DIF nu. det börjar liksom få fäste nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Henke95 »

Stefan Karlsson. Vad gör karln i DIF?
Victory is sweetest when you've known defeat.
Skriv svar