Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Donkels-3.0 skrev: 2022-12-16 13:49:26
Praetori skrev: 2022-12-16 12:59:49
Henke95 skrev: 2022-12-16 11:05:59 Verkar onekligen finnas någon form av samarbete med Tyresö. Enligt AB lånar vi nu även in Edvin Hammarlund från Tyresö/Hanviken. Framgår dock inte hur långt lånet sträcker sig.

Han är även registrerad i vår trupp på Swehockey.
Väldigt spännande. Det finns en hel del bra spelare i Div1 som aldrig får "chansen" att prövas på högre nivå.
Jag vet att folk skrivit om det på forumet tidigare och med risk för att man får äta upp orden när nån lyckas med en indianare men ofta blickar de Svenska elitklubbarna bara uppåt eller mot andra sidan pölen när vi ibland borde titta mer inåt och nedåt.
Ja antingen så kör Bik Bok över oss eller så blir det succé med DIV 1
En Div1-spelare som får chansen i Djurgården lär inte åka runt och gömma sig. Effort och tävlingsvilja tror jag inte kommer saknas.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-3.0
Inlägg: 1159
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-3.0 »

Praetori skrev: 2022-12-16 15:13:53
Donkels-3.0 skrev: 2022-12-16 13:49:26
Praetori skrev: 2022-12-16 12:59:49
Henke95 skrev: 2022-12-16 11:05:59 Verkar onekligen finnas någon form av samarbete med Tyresö. Enligt AB lånar vi nu även in Edvin Hammarlund från Tyresö/Hanviken. Framgår dock inte hur långt lånet sträcker sig.

Han är även registrerad i vår trupp på Swehockey.
Väldigt spännande. Det finns en hel del bra spelare i Div1 som aldrig får "chansen" att prövas på högre nivå.
Jag vet att folk skrivit om det på forumet tidigare och med risk för att man får äta upp orden när nån lyckas med en indianare men ofta blickar de Svenska elitklubbarna bara uppåt eller mot andra sidan pölen när vi ibland borde titta mer inåt och nedåt.
Ja antingen så kör Bik Bok över oss eller så blir det succé med DIV 1
En Div1-spelare som får chansen i Djurgården lär inte åka runt och gömma sig. Effort och tävlingsvilja tror jag inte kommer saknas.
Sant. sen får vi ser hur långt deras skills räcker men som sagt var jag tyckte ju Schlyter såg bättre ut framåt i förra matchen än tex Berglund och Forsberg som jag inte tycker bidrar med speciellt mycket så varför inte
peter johansson
Inlägg: 246
Blev medlem: 2006-06-07

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av peter johansson »

Det blir ju en halv femma och hoppas nu dom får spela ihop iom att dom känner varandra :D
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Jag tror att Danielsson kan bli nyttigare än vad Klasen kommer vara för DIF. Och Blomgren och Nilsson övertygade i matchen idag. Schlyter gjorde en bra match igen. Sen tycker jag att Krüger visar på bra ledarskap i matchen. Helt klart en av de bästa matcherna den här säsongen av DIF, mycket större kämpaglöd än vanligtvis. Men jag tycker att kämpaglöden har blivit bättre sen Garpen kom in.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

klintan85 skrev: 2022-12-16 21:23:39 Men jag tycker att kämpaglöden har blivit bättre sen Garpen kom in.
Det har helt klart blivit en bra effekt sedan Garpen kom in.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Tobbis »

Mattias_87 skrev: 2022-12-16 21:34:19
klintan85 skrev: 2022-12-16 21:23:39 Men jag tycker att kämpaglöden har blivit bättre sen Garpen kom in.
Det har helt klart blivit en bra effekt sedan Garpen kom in.
Japp! Ser väldigt aktiv ut i båset, gillar’t!
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Tobbis skrev: 2022-12-16 21:38:58
Mattias_87 skrev: 2022-12-16 21:34:19
klintan85 skrev: 2022-12-16 21:23:39 Men jag tycker att kämpaglöden har blivit bättre sen Garpen kom in.
Det har helt klart blivit en bra effekt sedan Garpen kom in.
Japp! Ser väldigt aktiv ut i båset, gillar’t!
Det känns nästan som att spelarna firar mer efter målen nu också.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

klintan85 skrev: 2022-12-16 21:23:39 Jag tror att Danielsson kan bli nyttigare än vad Klasen kommer vara för DIF. Och Blomgren och Nilsson övertygade i matchen idag. Schlyter gjorde en bra match igen. Sen tycker jag att Krüger visar på bra ledarskap i matchen. Helt klart en av de bästa matcherna den här säsongen av DIF, mycket större kämpaglöd än vanligtvis. Men jag tycker att kämpaglöden har blivit bättre sen Garpen kom in.
Klasen erbjuder ändå något vi inte har. Danielsson är bra. Men han är ju more of the same, på ett eller annat sätt. Får Klasen vara frisk så tror jag hans egenskaper kommer vara ovärdeliga som vår enda elite-playmaker bland många skapliga skyttar.
Expert.
GoseeDIF
Inlägg: 82
Blev medlem: 2022-08-05
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av GoseeDIF »

Bara det att Garpen tar t.o. ibland, hände ju typ aldrig tidigare.
Fråga: Är det verkligen sån liten skillnad mellan ha och div 1? Mellan Tyresö och DIF...
För en utomstående som inte är "in the know" känns det ändå väldigt kobstigt.
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av #10 »

GoseeDIF skrev: 2022-12-16 23:09:57 Bara det att Garpen tar t.o. ibland, hände ju typ aldrig tidigare.
Fråga: Är det verkligen sån liten skillnad mellan ha och div 1? Mellan Tyresö och DIF...
För en utomstående som inte är "in the know" känns det ändå väldigt kobstigt.
Det handlar inte om vilken liga man spelar i, det handlar till syvende & sist om hur man tar sin roll och hur man tar sig an uppgiften efter sina förutsättningar, gör man det på rätt sätt bidrar man oavsett vilken liga man lirar i.
GoseeDIF
Inlägg: 82
Blev medlem: 2022-08-05
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av GoseeDIF »

Jo, det fattar jag, att ta rollen mm, men att skillnaden i teknik, kondition mm var så liten visste jag inte.
Jaja, blytung seger och vad man än har för åsikter/synpunkter på Liss så är ju skottet helt sjukt hårt. Känns som han skjuter igenom målvakten...Lucky Liss:)
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
Gutesäck
Inlägg: 42
Blev medlem: 2022-11-26
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Gutesäck »

Följande 12 spelare är givna när alla är hela :
#Kruger
#Norman
#Rensfeldt
#Nilsson
#Östlund
#Brodin
#Liss
#Öhgren
#Blomgren
#Danielsson eller Lekki
#Söderlund
#Klasen

Dessa är det INTE
#Danielsson eller Lekki
#Forsberg

Inte ens nära:
#De 2-3 från J20 som fått spela och gjort det BRA.
En del t.o.m klart bättre än #Berglund, vars tvååriga kontrakt mer och mer framstår fullständigt galet. Och en totalt onödig kostnad. Samtliga juniorer som spelat kan fylla hans tröja. Och en del till och med bättre. Men vi skriver två år med den klart sämsta.
Det måste man ändå få dra upp till ytan och starkt ifrågasätta varför ? Även om vissa här inne fortfarande förnekar det eller vill ösa skit på alla som kritiserar en spelare baserat på verkligheten, dvs hur det faktiskt sett ut och siffrorna.
Tror många redan svaret om varför men KG måste kräva mer än en gammal relation till en spelare innan han skriver lägre kontrakt. Och vi måste ställa högre krav på KG.
Det är ett antal hundra tusen i meningslösa utgifter som går åt till något som under lång tid varit uppenbart att vi kan lösa själva genom andra spelare i truppen OCH J20. Men två år ska det vara. Verkligen bra jobbat.

Starkt jobbat att vinna mot BIK med 12 skickliga hockeyspelare borta 🏋️💪🏻 riktigt bra!
Senast redigerad av Gutesäck den 2022-12-17 08:16:13, redigerad totalt 1 gånger.
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Intressant att Hammarlund och Schlyter kommer in och spelar precis så vi vill att våra spelare ska. Hamnarlund riskminimerar och är rejäl. Schlyter är skitjobbig att möta. Klassiska spelartyper vi behöver.
Schlyter går före Lekkerimäki just nu. Hammarlund före Odelius och Hedström. Lätt.
Gutesäck
Inlägg: 42
Blev medlem: 2022-11-26
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Gutesäck »

EspenK skrev: 2022-12-17 08:14:55 Intressant att Hammarlund och Schlyter kommer in och spelar precis så vi vill att våra spelare ska. Hamnarlund riskminimerar och är rejäl. Schlyter är skitjobbig att möta. Klassiska spelartyper vi behöver.
Schlyter går före Lekkerimäki just nu. Hammarlund före Odelius och Hedström. Lätt.
Ingen av dom från Tyresö kommer att ta någon plats från Odelius eller Lekki. Glöm det. Inte ens Hedström.
Sen att i stort sett alla fw ( bortsett en ) varit bättre än Lekki so far är en annan sak.
vi kommer satsa på våra spelare som har mycket mer talang i sig. Och det ska vi också göra. Helt rätt.

Men en fråga till dig ESPEN.
När alla är tillbaka, jag listade alla 14 bra fw ovan, plus att vi såklart har en junior verksamhet där ett par av dom presterat mer än vad man kunnat kräva, 16 bra spelare, plus frylen och Berglund långt bakom. Det är 18 (!) Fw.

Nu kommer frågan .
Vad mer exakt ser du i Tyresö spelarna som du säger ATT VI BEHÖVER som inte våra 16 första fw har ??
Det är första frågan.
2, vilka ska dom peta ? 3, Och vad ska vi göra av Lekki ? Byta bort han till Tyresö tycker du ?
Väldigt intressant att höra dina svar på detta.
Kan det vara så att du inte tänkt så långt ?
Hoppa inte på min person nu bara för jag ställer raka frågor. Jag har inte varit otrevlig. Nå ?
Foppas78
Inlägg: 94
Blev medlem: 2014-04-19

Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Foppas78 »

Gutesäck skrev: 2022-12-17 08:30:06
EspenK skrev: 2022-12-17 08:14:55 Intressant att Hammarlund och Schlyter kommer in och spelar precis så vi vill att våra spelare ska. Hamnarlund riskminimerar och är rejäl. Schlyter är skitjobbig att möta. Klassiska spelartyper vi behöver.
Schlyter går före Lekkerimäki just nu. Hammarlund före Odelius och Hedström. Lätt.
Ingen av dom från Tyresö kommer att ta någon plats från Odelius eller Lekki. Glöm det. Inte ens Hedström.
Sen att i stort sett alla fw ( bortsett en ) varit bättre än Lekki so far är en annan sak.
vi kommer satsa på våra spelare som har mycket mer talang i sig. Och det ska vi också göra. Helt rätt.

Men en fråga till dig ESPEN.
När alla är tillbaka, jag listade alla 14 bra fw ovan, plus att vi såklart har en junior verksamhet där ett par av dom presterat mer än vad man kunnat kräva, 16 bra spelare, plus frylen och Berglund långt bakom. Det är 18 (!) Fw.

Nu kommer frågan .
Vad mer exakt ser du i Tyresö spelarna som du säger ATT VI BEHÖVER som inte våra 16 första fw har ??
Det är första frågan.
2, vilka ska dom peta ? 3, Och vad ska vi göra av Lekki ? Byta bort han till Tyresö tycker du ?
Väldigt intressant att höra dina svar på detta.
Kan det vara så att du inte tänkt så långt ?
Hoppa inte på min person nu bara för jag ställer raka frågor. Jag har inte varit otrevlig. Nå ?
Haha, har du INTE varit otrevlig? Skit på dig och gå ät ett paket pepparkakor
Låst