Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

Heaty skrev:Ser inte direkt något problem med tempot? Jag uppfattar att det ofta blir problem med tempot när orden inte alltid hamnar på slagen (typ). Men t.ex. den här skulle nog funka fin fint, vi har ju inga problem med tempot i SFGD?
Jag gillar den inte. Fin text, skönt gung (typ). Men för seg och ogenomtänkt. Orden går inte alltid i takt med takten och det finns inget riktigt tryck i den. Vi skulle behöva en ramsa som det går att få tryck i, enkel text som inte är för kort eller har för snabbt tempo. Då är irländska folkvisor inte rätt grej, tyvärr, enligt mig.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
Byström
Inlägg: 144
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Byström »

MartinDIF51 skrev:
Heaty skrev:Ser inte direkt något problem med tempot? Jag uppfattar att det ofta blir problem med tempot när orden inte alltid hamnar på slagen (typ). Men t.ex. den här skulle nog funka fin fint, vi har ju inga problem med tempot i SFGD?
Jag gillar den inte. Fin text, skönt gung (typ). Men för seg och ogenomtänkt. Orden går inte alltid i takt med takten och det finns inget riktigt tryck i den. Vi skulle behöva en ramsa som det går att få tryck i, enkel text som inte är för kort eller har för snabbt tempo. Då är irländska folkvisor inte rätt grej, tyvärr, enligt mig.
Nu är du ute och snurrar. Orden ligger på rätt plats. Testa att sjunga själv framför videon så ska du se.

Att den är för långsam är skitsnack, det är långsamma ramsor som skapar tryck och högst ljud. Titta bara på det här som exempel. Visserligen stor sektion, men fantastiskt tryck på grund av det låga tempot.

Att sen ramsan inte har högsta tryck genom hela texten kan jag köpa, men det är inte hållbart att bara ha växelramsor (som ger ett fantastiskt tryck). Den är dessutom rätt ljus i tonläget. Sätter vi den så kan den bli galet fet.
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

Byström skrev:
MartinDIF51 skrev:
Heaty skrev:Ser inte direkt något problem med tempot? Jag uppfattar att det ofta blir problem med tempot när orden inte alltid hamnar på slagen (typ). Men t.ex. den här skulle nog funka fin fint, vi har ju inga problem med tempot i SFGD?
Jag gillar den inte. Fin text, skönt gung (typ). Men för seg och ogenomtänkt. Orden går inte alltid i takt med takten och det finns inget riktigt tryck i den. Vi skulle behöva en ramsa som det går att få tryck i, enkel text som inte är för kort eller har för snabbt tempo. Då är irländska folkvisor inte rätt grej, tyvärr, enligt mig.
Nu är du ute och snurrar. Orden ligger på rätt plats. Testa att sjunga själv framför videon så ska du se.

Att den är för långsam är skitsnack, det är långsamma ramsor som skapar tryck och högst ljud. Titta bara på det här som exempel. Visserligen stor sektion, men fantastiskt tryck på grund av det låga tempot.

Att sen ramsan inte har högsta tryck genom hela texten kan jag köpa, men det är inte hållbart att bara ha växelramsor (som ger ett fantastiskt tryck). Den är dessutom rätt ljus i tonläget. Sätter vi den så kan den bli galet fet.
Jo, den påminner mycket om "Alla vet" som nuförtiden är ett sömnpiller. Jag snackar inte om en till växelramsa, utan någon mer livlig ramsa som även kan smitta av sig till sittplats. Den här är krånglig, långsam och passar mer att användas som "Hunden Leif".
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av JohanPez »

MartinDIF51 skrev: Den här är krånglig, långsam och passar mer att användas som "Hunden Leif".
Inte alls mer eller mindre menar du? ;)
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

JohanPez skrev:
MartinDIF51 skrev: Den här är krånglig, långsam och passar mer att användas som "Hunden Leif".
Inte alls mer eller mindre menar du? ;)
Hunden Leif, är väl vanligare än den nya så? ;) Nej men du förstår vad jag menar? Vi behöver inte goa ramsor från Irland, utan någon tyngre från t.ex. Polen eller Grekland. (skit i allt trams med trumman)
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av JohanPez »

MartinDIF51 skrev:
JohanPez skrev:
MartinDIF51 skrev: Den här är krånglig, långsam och passar mer att användas som "Hunden Leif".
Inte alls mer eller mindre menar du? ;)
Hunden Leif, är väl vanligare än den nya så? ;) Nej men du förstår vad jag menar? Vi behöver inte goa ramsor från Irland, utan någon tyngre från t.ex. Polen eller Grekland. (skit i allt trams med trumman)
Jag konstaterade bara att hunden Leif knappt används och att det är så du måste mena att denna ska köras, inget mer än så ;)
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Hajduk »

Vidriga medgångare som gick vid 2-5! Hemskt att se.

Och sen alla som satt ner och de som inte sjöng. Ååååhhh...

Får man inte hjärnblödning av spelet på isen ibland så får man det av klackturisterna.
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av MartinDIF51 »

Okej drag ibland, ganska tom klack dock. Vart fan är nolltoleransen? Fan, i klacken står man och sjunger. Dags att sluta upp med det här. Ni som läser det här ska till nästa match ta med er tejp och ett A3 eller A4 ark där det står:

"HÄR STÅR VI UPP FÖR DIF.
HÄR SJUNGER VI FÖR BLÅRÄNDERNA!"


Sätt upp dem kring klacken och precis övanför trappingågnen till klacken.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Hajduk »

Vet någon vad det är för gäng med panchisar (säkert 70+) som sitter mitt i klacken ofta. Vet inte om de är säsongare men ärligt talat vad gör de där? De sitter ofta och sjunger ALDRIG!!!
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Heaty »

Hajduk skrev:Vet någon vad det är för gäng med panchisar (säkert 70+) som sitter mitt i klacken ofta. Vet inte om de är säsongare men ärligt talat vad gör de där? De sitter ofta och sjunger ALDRIG!!!
Håller med. Sa till nån gång och fick till svars att dem inte orkade stå upp en hel match. Jag tipsade om aktiv där de själva kunde bestämma hur mycket de ville stå. Fick en jävla lektion om hur jag minsann var för ung att kunna någonting.
Användarvisningsbild
Hajduk
Inlägg: 264
Blev medlem: 2012-04-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Östermalm
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Hajduk »

Heaty skrev:
Hajduk skrev:Vet någon vad det är för gäng med panchisar (säkert 70+) som sitter mitt i klacken ofta. Vet inte om de är säsongare men ärligt talat vad gör de där? De sitter ofta och sjunger ALDRIG!!!
Håller med. Sa till nån gång och fick till svars att dem inte orkade stå upp en hel match. Jag tipsade om aktiv där de själva kunde bestämma hur mycket de ville stå. Fick en jävla lektion om hur jag minsann var för ung att kunna någonting.
Vad gör de där då? Svarade du inte att de ska sluta bete sig som parasiter på DIF Hockey om de nu inte fattar vad som gäller? Jag är trött och jag blir bara tröttare...
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Staten »

Det där borde ärligt talat vara en av publikvärdarnas uppgifter. Identifiera folk i klacken som match efter match sitter ner/alt. aldrig sjunger, när de har på fötterna kan de konfrontera. Djurgården Hockey skriver ju att priset är subventionerat enbart av anledningen att man ska bidra till stämningen. För jävla dåligt att det finns folk i klacken som inte sjunger. Vet folk om att publikvärdarna har koll på det här så drar de sig nog lite för att sitta i klacken.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Isabo »

Det här stör mig så in i helvete. Det är inte rabatterat pga dålig sikt eller något. Det är meningen att man ska sjunga och stå och bidra till stämningen. Man behöver inte sjunga precis hela tiden men inte sitta ner som en stum mört och fisa en hel match!

Ofta känns det som att nån snubbe har velat bjuda sin flickvän på hockey men inte velat pröjsa så han har köpt i klacken för att det är billigare. Sen sitter de ner tysta hela matchen.

Om ni vill sitta ner tysta och äta popcorn men inte har råd med mer än 100 spänn per skalle: Gå på bio! Alternativt kolla matchen hemma i soffan.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Axel_K »

Hörde precis en gatumusikant som spelade Oh when the saints på dragspel och kom då att tänka på att vi fortsätter låta bönderna slå på sin trumma (som vi alltid har gjort och kommer göra) så anlitar vi en som är otroligt duktig på dragspel. Känns väldigt originellt och på något sätt lite ryskt. Lite finare och lite bättre än en trumma dessutom. :lol:

Innan ni tar fram motorsågen så ska jag berätta att jag inte är seriös även om det vore ganska kul att se en person med smoking stå och spela dragspel på räcket :D :lol:
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Isabo »

Axel_K skrev:Hörde precis en gatumusikant som spelade Oh when the saints på dragspel och kom då att tänka på att vi fortsätter låta bönderna slå på sin trumma (som vi alltid har gjort och kommer göra) så anlitar vi en som är otroligt duktig på dragspel. Känns väldigt originellt och på något sätt lite ryskt. Lite finare och lite bättre än en trumma dessutom. :lol:

Innan ni tar fram motorsågen så ska jag berätta att jag inte är seriös även om det vore ganska kul att se en person med smoking stå och spela dragspel på räcket :D :lol:
:lol: :P

Framför allt skulle man ha med sig denne dragspelare på bortamatcherna.Om/bnär hemmalagen klagar så är det bara att säga att vi tar bort dragspelet när ni tar bort trumman. :P
Skriv svar