Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Stavhoppet »

Som Heaty och någon mera skrev så kanske en tifogrupp för hockeyn skulle kunna vara något kanske ska starta en tråd om enbart det?

Jag har tyvärr inte så mkt tid med väldigt mkt jobb och första barnet på väg med allt vad det innebär i tid för att handla prylar osv.

Är dock gärna med och planerar, skjuter till en del pengar som kan behövas och stöttar så mkt som jag kan. Har ingen tidigare erfarenhet men viljan :)

/Henke
laxen
Inlägg: 131
Blev medlem: 2012-01-27

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av laxen »

Stavhoppet skrev:Som Heaty och någon mera skrev så kanske en tifogrupp för hockeyn skulle kunna vara något kanske ska starta en tråd om enbart det?

Jag har tyvärr inte så mkt tid med väldigt mkt jobb och första barnet på väg med allt vad det innebär i tid för att handla prylar osv.

Är dock gärna med och planerar, skjuter till en del pengar som kan behövas och stöttar så mkt som jag kan. Har ingen tidigare erfarenhet men viljan :)

/Henke

Kul! Om man har viljan så behöver man ju inte börja heller med världens största ambitioner utan starta med lite sköna flaggor och banderoller etc. Mjukstarta med lite smågrejer för att växa in i det och sedan utvecklas naturligt allt eftersom tiden går. Då inser man ganska snabbt att det som krävs är tid och passion men alla kan göra det bara man orkar lägga ner tiden.

Vore kul att se. Lycka till om du börjar engagera dig i detta.
Manijock
Inlägg: 7888
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Manijock »

Bara jag som läste "tasken" istället för "dasken" i narrens inlägg? I vilket fall så tycker jag att du ska akta dig så inte Guter får reda på ditt inlägg, kan bli en skaplig scen det också :wink:

Tagga ner gott folk. Den här diskussionen går inte att avhandla, dels för att det finns testosteronstinna galningar(ursäkta mig men du hoppade på pulverapa lite väl obehagligt) likt narren osv, och dels för att det finns folk i andra lägret som är så jävla envisa och naiva att det är sjukt. Motsatser attraherar inte varandra på det sättet!

Sanningen ligger alltid någonstans mitt emellan!

Vissa grupper har tröttnat och vill inte ge DIF en chans till. Fine, jag har lärt mig leva med det. Det vi som inte gjort det kan göra, är att ta tag i saker och ting själva. Stämningen har inte dött, det enda som märks är att det är mindre flaggor i mitten på klacken. Jag gillar flaggor men ärligt talat, så gråter jag inte när jag besöker Hovet nuförtiden.
Senast redigerad av Manijock den 2013-02-06 13:54:07, redigerad totalt 1 gånger.
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av m0ng00se »

Manijock skrev:Bara jag som läste "tasken" istället för "dasken" i narrens inlägg? I vilket fall så tycker jag att du ska akta dig så inte Guter får reda på ditt inlägg, kan bli en skaplig scen det också :wink:

Tagga ner gott folk. Den här diskussionen går inte att avhandla, dels för att det finns testosteronstinna galningar(ursäkta mig men du hoppade på pulverapa lite väl obehagligt) likt narren osv, och dels för att det finns folk i andra lägret som är så jävla envisa att naiva att det är sjukt. Motsatser attraherar inte varandra på det sättet!

Sanningen ligger alltid någonstans mitt emellan!

Vissa grupper har tröttnat och vill inte ge DIF en chans till. Fine, jag har lärt mig leva med det. Det vi som inte gjort det kan göra, är att ta tag i saker och ting själva. Stämningen har inte dött, det enda som märks är att det är mindre flaggor i mitten på klacken. Jag gillar flaggor men ärligt talat, så gråter jag inte när jag besöker Hovet nuförtiden.
I second that!
inloss
Inlägg: 257
Blev medlem: 2010-08-09
Säsongskort: Ja
Ort: 598 meter från Hovet

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av inloss »

#87 skrev:
inloss skrev:
#87 skrev:
JohanPez skrev:Jag tycker att det är spännande att så många har åsikter om DIF Säkerhet och kanske framförallt Abbe men inte tar tillfället i akt att delta i mötet som var i eftermiddags för att höra vad Abbe har att säga om kritiken som florerar.
Hade tänkt skriva ett liknande inlägg.

Frågan är hur stort intresset att faktiskt lösa problemen och ev. komma tillbaks tillbaks till hockeyn är.. Det här verkar ju vara en handsträckning av Djurgården där de visar att de lyssnar och vill höra åsikter/synpunkter från alla fans, men då dyker ingen upp? Märkligt.
Kan ju faktiskt vara så att folk är duktigt trötta på att diskutera med ett gäng stofiler som vägrar inse att ett problem finns...

Men vad vet jag.
Intressant. Hur tycker du att konflikten ska lösas utan diskussion? Det känns rätt omöjligt...

Men vad vet jag.
Känns det som om DIF Hockey bryr sig om att bjuda in UCS/FBR till en diskussion?
Dom planerade månadsmöterna som dom skulle ha har ju gått upp i rök.

Borde det inte ligga i DIF Hockeys intresse att ha så mycket folk på läktaren som möjligt?
Borde det inte ligga i DIF Hockeys intresse att ha Sveriges mest fantastisk läktarkultur (Som vi faktiskt har när alla är samlade)?
Borde det inte ligga i DIF Hockeys intresse att alla ska trivas på deras arrangemang?

Min mening är alltså borde det inte ligga i DIF Hockeys intresse att lösa den här konflikten?
"Whatever you want"
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Kungen »

inloss skrev:
#87 skrev:
inloss skrev:
#87 skrev:
JohanPez skrev:Jag tycker att det är spännande att så många har åsikter om DIF Säkerhet och kanske framförallt Abbe men inte tar tillfället i akt att delta i mötet som var i eftermiddags för att höra vad Abbe har att säga om kritiken som florerar.
Hade tänkt skriva ett liknande inlägg.

Frågan är hur stort intresset att faktiskt lösa problemen och ev. komma tillbaks tillbaks till hockeyn är.. Det här verkar ju vara en handsträckning av Djurgården där de visar att de lyssnar och vill höra åsikter/synpunkter från alla fans, men då dyker ingen upp? Märkligt.
Kan ju faktiskt vara så att folk är duktigt trötta på att diskutera med ett gäng stofiler som vägrar inse att ett problem finns...

Men vad vet jag.
Intressant. Hur tycker du att konflikten ska lösas utan diskussion? Det känns rätt omöjligt...

Men vad vet jag.
Känns det som om DIF Hockey bryr sig om att bjuda in UCS/FBR till en diskussion?
Dom planerade månadsmöterna som dom skulle ha har ju gått upp i rök.

Borde det inte ligga i DIF Hockeys intresse att ha så mycket folk på läktaren som möjligt?
Borde det inte ligga i DIF Hockeys intresse att ha Sveriges mest fantastisk läktarkultur (Som vi faktiskt har när alla är samlade)?
Borde det inte ligga i DIF Hockeys intresse att alla ska trivas på deras arrangemang?

Min mening är alltså borde det inte ligga i DIF Hockeys intresse att lösa den här konflikten?
De har ju bjudit in till möten nu? Igår hade de ett möte. Var du där?
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av pulverapa »

narren skrev:lite off topic... Pulverapa, jag hoppas du förstår hur jävla många du upprör. Det roligaste/sorgligaste är att den bilden man får av dig på forumet passar fan ditt nylle, jävlar vad jag höll mig själv hårt om dasken för att inte ställa till en scen när jag förstod vem du var första gången.
Alright... Skriver jag verkligen så hemska saker? Själv tycker jag att jag håller mig någorlunda i mitten. Jag står för att jag blev irriterad när herrarna längst fram avbröt Tommy Engström under ett infomöte förra året.

Jag önskar bara att allt får en lösning så snabbt som möjligt, jag har dock själv ingen idé om hur det ska lösas eftersom jag inte är insatt till hundra procent.

Och appropå mitt nylle... Är jag verkligen så ful? :lol: Jag tycker i alla fall själv att jag har ett ganska normalt nylle? Jag står för vem jag är och har inget emot att lära känna fler forumiter bortom tangentborden.
inloss
Inlägg: 257
Blev medlem: 2010-08-09
Säsongskort: Ja
Ort: 598 meter från Hovet

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av inloss »

Kungen skrev:
inloss skrev:
Känns det som om DIF Hockey bryr sig om att bjuda in UCS/FBR till en diskussion?
Dom planerade månadsmöterna som dom skulle ha har ju gått upp i rök.

Borde det inte ligga i DIF Hockeys intresse att ha så mycket folk på läktaren som möjligt?
Borde det inte ligga i DIF Hockeys intresse att ha Sveriges mest fantastisk läktarkultur (Som vi faktiskt har när alla är samlade)?
Borde det inte ligga i DIF Hockeys intresse att alla ska trivas på deras arrangemang?

Min mening är alltså borde det inte ligga i DIF Hockeys intresse att lösa den här konflikten?
De har ju bjudit in till möten nu? Igår hade de ett möte. Var du där?
Bra att du är så sjukt insatt!
Men nu var det ju så att DIF Hockey skulle ha privata möten med UCS/FBR varje månad och inte med almenheten.
"Whatever you want"
tramspelle
Inlägg: 20
Blev medlem: 2012-11-19

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av tramspelle »

Jag tror att det är tid för personer som har engagemanget att ta saken i egna händer. Att helt och hållet förlita sig på att läktaren ska livas upp av en gruppering tycker jag är märkligt.

Någon skribent försökte väl samla alla som ville hjälpa till och bidra för ett par månader sen. Vad hände med det? Det är precis den vägen som har gett resultat tidigare.

Sluta gnäll och ta tag i saken i stället.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17594
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av SirDIFalot »

tramspelle skrev:Jag tror att det är tid för personer som har engagemanget att ta saken i egna händer. Att helt och hållet förlita sig på att läktaren ska livas upp av en gruppering tycker jag är märkligt.

Någon skribent försökte väl samla alla som ville hjälpa till och bidra för ett par månader sen. Vad hände med det? Det är precis den vägen som har gett resultat tidigare.

Sluta gnäll och ta tag i saken i stället.
Det är felaktigt att tro att det bara är UCS som gruppering som har problem med hockeyns hanterande av säkerhets och publikfrågor.

Det är många säsongare som helt enkelt inte går längre och den listan lär förlängas.
Expert.
tramspelle
Inlägg: 20
Blev medlem: 2012-11-19

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av tramspelle »

SirDIFalot skrev: Det är felaktigt att tro att det bara är UCS som gruppering som har problem med hockeyns hanterande av säkerhets och publikfrågor.

Det är många säsongare som helt enkelt inte går längre och den listan lär förlängas.
Det som skrivits i tråden den senaste tiden har till stor del endast handlat om grupperingars närvaro. Att säkerhetsproblemen är större än så är ett problem jag är bekant med.

Mitt inlägg handlade mer om att det är dags för alla som har engagemanget att ta tag i saken och sluta vänta. Personligen har jag ingen som helst lust att göra det.
Användarvisningsbild
Byström
Inlägg: 144
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Byström »

För att sluta diskutera dessa tråkigheter lite, Järnkaminerna presenterade ju en ny sång för ett par veckor sedan. Vad hände egentligen där? Riktigt fet i mitt tycke och garanterat något som skulle kunna bli en av våra bättre ramsor.

Kanske dags att öva in till Kvalserien (eller åtminstone play-off)?

Saxat från Järnkaminernas hemsida:

Melodi: Roll of Honour

Sjung en sång för Djurgår´n
(Read the roll of honour)

Om världens bästa lag
(for Irelands bravest men)

När vi ligger under och när vi vinner guld
(we must be united in memory of the ten)

En sång för våra hjältar i färger gul röd blå
(England you’re a monster don’t think that you have won)

Utan offer ingen seger så sjung för Djurgården
(we will never be defeated while Ireland has such sons)

OBS! Inget jävla discotempo på den här. Lyssna in melodin, sjung framför datorn och lyssna på de som faktiskt kan den. Då kan det bli en av våra bästa sånger.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Rix »

Byström skrev:För att sluta diskutera dessa tråkigheter lite, Järnkaminerna presenterade ju en ny sång för ett par veckor sedan. Vad hände egentligen där? Riktigt fet i mitt tycke och garanterat något som skulle kunna bli en av våra bättre ramsor.

Kanske dags att öva in till Kvalserien (eller åtminstone play-off)?

Saxat från Järnkaminernas hemsida:

Melodi: Roll of Honour

Sjung en sång för Djurgår´n
(Read the roll of honour)

Om världens bästa lag
(for Irelands bravest men)

När vi ligger under och när vi vinner guld
(we must be united in memory of the ten)

En sång för våra hjältar i färger gul röd blå
(England you’re a monster don’t think that you have won)

Utan offer ingen seger så sjung för Djurgården
(we will never be defeated while Ireland has such sons)

OBS! Inget jävla discotempo på den här. Lyssna in melodin, sjung framför datorn och lyssna på de som faktiskt kan den. Då kan det bli en av våra bästa sånger.
Tyvärr så fick man ju varken klappa eller sjunga disco, ska vi inte köra en vända till med järnkaminerna och alla vi som älskar Djurgårn!

Skämt åsido är sången riktigt bra, men den kräver att folk håller ett lugnt tempo vilket kan vara svårt på matcher.
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Heaty »

Ser inte direkt något problem med tempot? Jag uppfattar att det ofta blir problem med tempot när orden inte alltid hamnar på slagen (typ). Men t.ex. den här skulle nog funka fin fint, vi har ju inga problem med tempot i SFGD?
Användarvisningsbild
Alexander
Inlägg: 618
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Klacktråden - Järnkaminerna

Inlägg av Alexander »

Heaty skrev:Ser inte direkt något problem med tempot? Jag uppfattar att det ofta blir problem med tempot när orden inte alltid hamnar på slagen (typ). Men t.ex. den här skulle nog funka fin fint, vi har ju inga problem med tempot i SFGD?
Nej men den har ju även körts väldigt länge.
Tycker det är ganska komplicerad låt och melodi men skulle vara underbart ifall folk lärde sig den.
Skriv svar