Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Wishes
Inlägg: 2818
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av Wishes »

Momentumet skrev: 2022-03-28 21:24:38 Kombinationen av att man blir äldre och att Djurgården konsekvent sett till att döda all passion för hockeyn resulterar numera bara i att förlusten ger en känsla av uppgivenhet :(
För ett antal år sedan hade en match som slutat på det här sättet, snarare resulterat i att man möblerat om halva lägenheten och störningsjouren knackat på
Lägg till domarpatrasket i SHL, så är vi rejält nere i Dantes Inferno och vandrar runt i dödsriket för att höra alla syndares bekännelser
Stolt, men aldrig nöjd
//WiktorK
Inlägg: 48
Blev medlem: 2007-10-01

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av //WiktorK »

Exile skrev: 2022-03-28 21:49:10
//WiktorK skrev: 2022-03-28 21:44:27
Exile skrev: 2022-03-28 21:35:19
DIF_1891 skrev: 2022-03-28 21:33:19 Det är nu det är dags för oss supportrar att visa vår rätta sida och stötta laget i vändningen. Eller betyder "alltid oavsett" inget längre? Hoppas verkligen alla gamla rävar där hemma tar sig i kragen och tar sig till hovet på torsdag. Oavsett vem det är som byggt laget; är i styrelsen, eller spelar på planen så är det Djurgården vi måste stå upp för. Utan supportrarna dör sporten, och då även vårt lag. Jag kommer i alla fall stötta laget i mitt hjärta oavsett om vi spelar i hockey ettan eller SHL. Förstår att många är besvikna just nu, men det är ingen ursäkt! Stupar DIF så stupar vi! Kaptenen följer med båten ner i djupet. KRIGA DJURGÅRDEN!
Eller så kan man acceptera att klubben inte är vad den en gång var...bara kolla på allt folk i ledande positioner och årets värvningar under Jocke.

Dessutom så har klubben inte alls samma förutsättningar som lagen utanför storstäderna.
Spelar väl ingen roll om klubben inte är vad den har varit? Det är väl inte en anledning till att sluta stötta laget? Resonerar man så då är man ingen riktig Djurgårdare enligt mig, för man stöttar laget i medgång och i den värsta skitstormen.

Jag köper att man är arg, förtvivlad och sjukt frustrerad, så är även jag.. Men man slutar aldrig stötta Djurgården hockey, för riktiga Djurgårdare vet att "föralltid oavsett" appliceras oavsett vilken division klubben befinner sig i.
Laget presterar ändå sämre när det är mycket folk på plats, det säger egentligen nästan allt om hur illa det är i klubben. Klubben förtjänar inte fansen, om denna insikt inte gör mig till en "riktigt" djurgårdare så skiter jag fullständigt i det.

Klubben är rutten från toppen till botten av kompisvärvningar.
Okej, hejdå!

Njut av NHL istället, som inte alls är en plastig produkt.

En av få sakerna som är bra när det går såhär dåligt för laget, det är att man märker skillnad på Djurgårdare och "Djurgårdare".

Den stora skillnaden mellan oss verkar vara att jag kommer alltid vara stolt över att berätta att jag håller på Djurgården hockey. Oavsett division, oavsett som spelar i klubben, oavsett vem som är SC. För i min värld är klubben större än alla individer som passerar, för spelare och ledare kommer och går men Djurgården hockey kommer att bestå.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av förevigtdjurgården »

Läste i virrvarret av frustration någon som menade att drakar lyfter i motvind - ja, jo, absolut.. men vi är fan inte ens askan till fågel Fenix just nu. Vi är totalkörda.

Jag kan lova varenda kotte härinne att om vi tar hem det här kalaset ska jag genast konvertera till en troende. Det är fritt fram att välja vilken religiös åskådning jag ska ha, om det blir nån kristen, muslimsk eller annan åskådning spelar mindre roll. Jag ska viga mitt liv åt religion.

Är tämligen övertygad om att det här är klart redan på Lördag. Nådastöten var att tappa en ledning på bortaplan med mindre än tre minuter kvar - dessutom i en match där vi kunnat kvittera serien. Nu ska vi alltså vinna 4 innan Timrå har fått vinna två. Större mirakel har skett. Sjukare saker har vi sett, men inte fan hjälper det oss nu.

Förvisso vann Nordmakedonien över Italien, men där känns det som att all brist på idrottslogik var över för en överskådlig framtid.
Vila i Frid, DIF Hockey.
#10
Inlägg: 13643
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av #10 »

Exile skrev: 2022-03-28 21:49:10
//WiktorK skrev: 2022-03-28 21:44:27
Exile skrev: 2022-03-28 21:35:19
DIF_1891 skrev: 2022-03-28 21:33:19 Det är nu det är dags för oss supportrar att visa vår rätta sida och stötta laget i vändningen. Eller betyder "alltid oavsett" inget längre? Hoppas verkligen alla gamla rävar där hemma tar sig i kragen och tar sig till hovet på torsdag. Oavsett vem det är som byggt laget; är i styrelsen, eller spelar på planen så är det Djurgården vi måste stå upp för. Utan supportrarna dör sporten, och då även vårt lag. Jag kommer i alla fall stötta laget i mitt hjärta oavsett om vi spelar i hockey ettan eller SHL. Förstår att många är besvikna just nu, men det är ingen ursäkt! Stupar DIF så stupar vi! Kaptenen följer med båten ner i djupet. KRIGA DJURGÅRDEN!
Eller så kan man acceptera att klubben inte är vad den en gång var...bara kolla på allt folk i ledande positioner och årets värvningar under Jocke.

Dessutom så har klubben inte alls samma förutsättningar som lagen utanför storstäderna.
Spelar väl ingen roll om klubben inte är vad den har varit? Det är väl inte en anledning till att sluta stötta laget? Resonerar man så då är man ingen riktig Djurgårdare enligt mig, för man stöttar laget i medgång och i den värsta skitstormen.

Jag köper att man är arg, förtvivlad och sjukt frustrerad, så är även jag.. Men man slutar aldrig stötta Djurgården hockey, för riktiga Djurgårdare vet att "föralltid oavsett" appliceras oavsett vilken division klubben befinner sig i.
Laget presterar ändå sämre när det är mycket folk på plats, det säger egentligen nästan allt om hur illa det är i klubben. Klubben förtjänar inte fansen, om denna insikt inte gör mig till en "riktigt" djurgårdare så skiter jag fullständigt i det.

Klubben är rutten från toppen till botten av kompisvärvningar.
99% som hänger här inne är nog riktigt stora jävla Djurgårdare, det är bara det att vi uttrycker vår frustration väldigt olika, säger inte att det ena eller andra är bättre, men när solen går upp imorn och chansen fortfarande finns så ska vi fan inte ge upp, att ge upp något som fortfarande är möjligt och som man brinner för på ett eller annat sätt är nog fan det värsta som finns.

Nä solen går upp imorn och vi behöver vinna fyra matcher, det kanske plötsligt är vi som får studsar och domslut med oss, står det 2-2 på lördagkväll så kan jag garantera att Timrå är bajsnödigare än oss, den som lever får se men ge fan inte upp hoppet.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2021-01-22

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av Exile »

//WiktorK skrev: 2022-03-28 21:56:23
Okej, hejdå!

Njut av NHL istället, som inte alls är en plastig produkt.

En av få sakerna som är bra när det går såhär dåligt för laget, det är att man märker skillnad på Djurgårdare och "Djurgårdare".

Den stora skillnaden mellan oss verkar vara att jag kommer alltid vara stolt över att berätta att jag håller på Djurgården hockey. Oavsett division, oavsett som spelar i klubben, oavsett vem som är SC. För i min värld är klubben större än alla individer som passerar, för spelare och ledare kommer och går men Djurgården hockey kommer att bestå.
Jag tror inte någon i Sverige ser på NHL pga supporterkulturen, självklart är det plast x 100, men produkten är också 100 gånger bättre.

Och hur kan du vara så säker på att klubben överlever en nedgång till HA? Såvida man inte går upp igen inom en kort tid, men det är otroligt svårt då bara 1 lag får ta klivet upp.

Givetvis kommer jag stå bakom laget om man gör en ordentligt satsning i HA och rensar ut i leden. Men risken finns tyvärr att klubben dör, förutsättningarna för hockey i storstaden är inte vad den var för 15-20 år sedan.
Senast redigerad av Exile den 2022-03-28 22:01:53, redigerad totalt 1 gånger.
Wishes
Inlägg: 2818
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av Wishes »

DIF_1891 skrev: 2022-03-28 21:33:19 Det är nu det är dags för oss supportrar att visa vår rätta sida och stötta laget i vändningen. Eller betyder "alltid oavsett" inget längre? Hoppas verkligen alla gamla rävar där hemma tar sig i kragen och tar sig till hovet på torsdag. Oavsett vem det är som byggt laget; är i styrelsen, eller spelar på planen så är det Djurgården vi måste stå upp för. Utan supportrarna dör sporten, och då även vårt lag. Jag kommer i alla fall stötta laget i mitt hjärta oavsett om vi spelar i hockey ettan eller SHL. Förstår att många är besvikna just nu, men det är ingen ursäkt! Stupar DIF så stupar vi! Kaptenen följer med båten ner i djupet. KRIGA DJURGÅRDEN!
Vi har redan stupat! Vi började falla redan för ngr säsonger när JE och styrelsen tappade greppet helt, och nu har vi slagit i botten i avgrundsdjupet
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av diftobbe89 »

Förnedringen ska vara TOTAL. Ger mig fan på att vi ''vänder'' det här tillfälligt, vi kvitterar säkert till 2-2 i matcher eller tar det till en sjunde och avgörande. När man äntligen börjar hoppas igen så kommer vi falla.

Lite som idag. Varför inte bara avgöra med 7 sekunder kvar liksom?

Vi kommer iallafall inte slå ut Timrå, det är ju helt uppenbart.
Spela fult
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av Praetori »

förevigtdjurgården skrev: 2022-03-28 21:47:02
Praetori skrev: 2022-03-28 21:07:47
förevigtdjurgården skrev: 2022-03-28 20:59:16 Som sagt.

Hejdå SHL.

Alla marginaler emot, men sen är vi också alldeles för dåliga.
Man skall vara bra jävla dålig om marginalerna 3vs5 PP fäller en.
Det är ett jävla gnäll om öppen serie men vinner regionen Tv-pucken med Sthlm Nord eller Sthlm syd (eller de båda mot varandra som de senaste två) år efter år och man ändå inte har ett lag som kan vinna fyra matcher mot ett lag som Timrå så är det något som är allvarligt jävla fel.

Det är vad det är. Först till 4 och åker vi ner är det rättvisa för Stockholmshockeyn. Sen är det jävligt många som behöver se sig i spegeln.
Absolut, man ska vara dålig för att dem marginalerna ska fälla en - men marginaler är också exakt vad ett lag i en kvalposition behöver.

1-2 på Hovet. En puck i knapp styrfart som letar sig in. Marginaler.
2-2 ikväll, styrning på motståndarback. Rätt i krysset. Marginaler.
3-4 ikväll, en flippuck som självklart ska få årets träff och gå via styrning i krysset. Jag kan svära på att gör han om det skottögonblicket 99 gånger får han inte den träffen han får nu. Självklart skulle vi vara den hundrade. Marginaler.

Samtidigt dammar Gelinás på en puck som under absolut inga som helst omständigheter möjligtvis inte kan vara mål - vilket självklart inte med TV-bilder kan styrkas. Marginaler.

Rörande TV-pucken; absolut. Håll dock i åtanke att vi har absolut störst upptagningsområde i hela Sverige, men därutöver egentligen ingen form av konkurrens alls gentemot resterande Sverige. Dels för att vi har tre "storklubbar" lokalt och lagförankringen ändå är relativt stor (även om den dör ut på senare år), och vi har absolut inte en suck när det kommer till rena (idrotts)faciliteter eller levnadskostnad. För 1Mkr får du tag i stora hus ute på vischan, du får fan knappt en kvadrat i Stockholm för det priset.
Vi har DIF, Gnaget, SSK, Bajen och Göta med SM-guld. De två sistnämnda för en tynande tillvaro men ändock.

Om man inte på allvar tror på Gud så är "otur" och tillfälligheter inget som egentligen påverkar i slutändan. Statistik går att livnära sig på (fråga bettingbolagen). Det finns hur mycket saker som helst som talar till fördel för Stockholmshockeyn men resultaten uteblir ändå på högsta nivån vilket är en stark indikator på att något är rejält ruttet.

Vi har inte "otur", de övriga klubbarna från länet har inte heller "otur" utan vad vi ser är en logisk följd av en rad dåliga beslut.

Jämför med forbollen (där Stockholm inte alls har samma dominerande produktion) där det finns 3 (förut 4) klubbar i högsta serien.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Wishes
Inlägg: 2818
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av Wishes »

Buford skrev: 2022-03-28 21:42:57
DIF_1891 skrev: 2022-03-28 21:33:19 Det är nu det är dags för oss supportrar att visa vår rätta sida och stötta laget i vändningen. Eller betyder "alltid oavsett" inget längre? Hoppas verkligen alla gamla rävar där hemma tar sig i kragen och tar sig till hovet på torsdag. Oavsett vem det är som byggt laget; är i styrelsen, eller spelar på planen så är det Djurgården vi måste stå upp för. Utan supportrarna dör sporten, och då även vårt lag. Jag kommer i alla fall stötta laget i mitt hjärta oavsett om vi spelar i hockey ettan eller SHL. Förstår att många är besvikna just nu, men det är ingen ursäkt! Stupar DIF så stupar vi! Kaptenen följer med båten ner i djupet. KRIGA DJURGÅRDEN!
Nja, kaptenen drar till Schweiz...
Han har redan dragit…
Stolt, men aldrig nöjd
Jojjan
Inlägg: 14
Blev medlem: 2012-02-05

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av Jojjan »

"Nä solen går upp imorn och vi behöver vinna fyra matcher, det kanske plötsligt är vi som får studsar och domslut med oss, står det 2-2 på lördagkväll så kan jag garantera att Timrå är bajsnödigare än oss, den som lever får se men ge fan inte upp hoppet."
[/quote]

Exakt så talar en äkta supporter 💪😁
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av sensei »

diftobbe89 skrev: 2022-03-28 22:00:56 Vi kommer iallafall inte slå ut Timrå, det är ju helt uppenbart.
Nja nog fan var det nära idag att vi utjämnar till 1-1.. det är inte över än, ge inte upp.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
//WiktorK
Inlägg: 48
Blev medlem: 2007-10-01

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av //WiktorK »

Exile skrev: 2022-03-28 21:59:30
//WiktorK skrev: 2022-03-28 21:56:23
Okej, hejdå!

Njut av NHL istället, som inte alls är en plastig produkt.

En av få sakerna som är bra när det går såhär dåligt för laget, det är att man märker skillnad på Djurgårdare och "Djurgårdare".

Den stora skillnaden mellan oss verkar vara att jag kommer alltid vara stolt över att berätta att jag håller på Djurgården hockey. Oavsett division, oavsett som spelar i klubben, oavsett vem som är SC. För i min värld är klubben större än alla individer som passerar, för spelare och ledare kommer och går men Djurgården hockey kommer att bestå.
Jag tror inte någon i Sverige ser på NHL pga supporterkulturen, självklart är det plast x 100, men produkten är också 100 gånger bättre.

Och hur kan du vara så säker på att klubben överlever en nedgång till HA? Såvida man inte går upp igen inom en kort tid, men det är otroligt svårt då bara 1 lag får ta klivet upp.
Varför skulle klubben gå i konkurs om man åker ner och blir kvar i HA? Hur många klubbar har gått i putten i HA senaste åren? Känns som ett konstigt antagande, att Djurgården upphör att existera om man åker ur?

Om det blir så att Djurgården spelar kommande 10-20 säsonger i HA, så kommer jag fortfarande att stötta laget varje säsong. För som sagt, det är en självklarhet för mig som Djurgårdare.

Skönt att se att du bara stöttar laget I HA om man gör en satsning? Bra att veta att du är med på eventuella positiva resor, men gärna står kvar på stationen ifall det börjar blåsa snålt.

Men jag respekterar ditt val och hoppas du får mycket glädje av NHL.
Senast redigerad av //WiktorK den 2022-03-28 22:09:15, redigerad totalt 1 gånger.
STINGRAY71
Inlägg: 150
Blev medlem: 2021-02-21

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av STINGRAY71 »

Tråkigt att Nord helt plötsligt väljer att ta ner nivån och inte låta spelarna avgöra matchen..saknade han uppmärksamhet igen !?
Att se Dif spela box play får en att må illa när man ser hur och med vilka...hört talas om blad m blad!?
Arnesson, Bengtsson, Hedström, Warg... alt en överviktig lite halvt frånvarande Gragnani...uppsatt av Aho vem fan han nu är !? Utveckling noll från dag 1,mer förvirrat försvars spel än vårat finns ej..
Hur kan man klaga på våra keepers dom är ju helt uthängda på tork...Bergfors gör ont att se.. vad hände !? Ejdsell helt själlös..Berglund kul gäst spel men det räcker inte endast m glöd å hjärta...Rhett stone cold tyvärr.. Dick sorglig att se när det väl gäller...Carey o Poirer imponerar negativt så in i helvete..såsom Styrelsen som inte slog i bromsen när försäsongen såg ut som den gjorde..ALLA såg katastrofen VA FAN SYSSLADE NI MED !?? Jocke i all ära men ni har ett ANSVAR att förhindra att någon löper AMOK med vår förening 🤬🤬🤬
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2021-01-22

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av Exile »

//WiktorK skrev: 2022-03-28 22:05:29
Exile skrev: 2022-03-28 21:59:30
//WiktorK skrev: 2022-03-28 21:56:23
Okej, hejdå!

Njut av NHL istället, som inte alls är en plastig produkt.

En av få sakerna som är bra när det går såhär dåligt för laget, det är att man märker skillnad på Djurgårdare och "Djurgårdare".

Den stora skillnaden mellan oss verkar vara att jag kommer alltid vara stolt över att berätta att jag håller på Djurgården hockey. Oavsett division, oavsett som spelar i klubben, oavsett vem som är SC. För i min värld är klubben större än alla individer som passerar, för spelare och ledare kommer och går men Djurgården hockey kommer att bestå.
Jag tror inte någon i Sverige ser på NHL pga supporterkulturen, självklart är det plast x 100, men produkten är också 100 gånger bättre.

Och hur kan du vara så säker på att klubben överlever en nedgång till HA? Såvida man inte går upp igen inom en kort tid, men det är otroligt svårt då bara 1 lag får ta klivet upp.
Varför skulle klubben gå i konkurs om man åker ner och blir kvar i HA? Hur många klubbar har gått i putten i HA senaste åren? Känns som ett konstigt antagande, att Djurgården upphör att existera om man åker ur?

Om det blir så att Djurgården spelar kommande 10-20 säsonger i HA, så kommer jag fortfarande att stötta laget varje säsong. För som sagt, det är en självklarhet för mig som Djurgårdare.

Men jag respekterar ditt val och hoppas du får mycket glädje av NHL.
Det är ju lätt att säga det på ett forum, men verkligheten är att dom flesta kommer att tröttna, det är bara att kolla på Bajen/AIK.

Det lär iaf inte vara ekonomiskt hållbart för kommunen att fortsätta driva hovet om även DIFs publiksnitt närmar sig AIKs efter x antal säsonger i HA. Om man tycker det är värdigt för en klubb som DIF att lira ute i någon förort i en hall med en kapacitet för ett par hundra så sure. Personligen så kan jag tycka att det inte är värdigt en klubb som DIF.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvalmatch 2: Timrå - Djurgårdens IF 28/3

Inlägg av förevigtdjurgården »

Praetori skrev: 2022-03-28 22:02:35
förevigtdjurgården skrev: 2022-03-28 21:47:02
Praetori skrev: 2022-03-28 21:07:47
förevigtdjurgården skrev: 2022-03-28 20:59:16 Som sagt.

Hejdå SHL.

Alla marginaler emot, men sen är vi också alldeles för dåliga.
Man skall vara bra jävla dålig om marginalerna 3vs5 PP fäller en.
Det är ett jävla gnäll om öppen serie men vinner regionen Tv-pucken med Sthlm Nord eller Sthlm syd (eller de båda mot varandra som de senaste två) år efter år och man ändå inte har ett lag som kan vinna fyra matcher mot ett lag som Timrå så är det något som är allvarligt jävla fel.

Det är vad det är. Först till 4 och åker vi ner är det rättvisa för Stockholmshockeyn. Sen är det jävligt många som behöver se sig i spegeln.
Absolut, man ska vara dålig för att dem marginalerna ska fälla en - men marginaler är också exakt vad ett lag i en kvalposition behöver.

1-2 på Hovet. En puck i knapp styrfart som letar sig in. Marginaler.
2-2 ikväll, styrning på motståndarback. Rätt i krysset. Marginaler.
3-4 ikväll, en flippuck som självklart ska få årets träff och gå via styrning i krysset. Jag kan svära på att gör han om det skottögonblicket 99 gånger får han inte den träffen han får nu. Självklart skulle vi vara den hundrade. Marginaler.

Samtidigt dammar Gelinás på en puck som under absolut inga som helst omständigheter möjligtvis inte kan vara mål - vilket självklart inte med TV-bilder kan styrkas. Marginaler.

Rörande TV-pucken; absolut. Håll dock i åtanke att vi har absolut störst upptagningsområde i hela Sverige, men därutöver egentligen ingen form av konkurrens alls gentemot resterande Sverige. Dels för att vi har tre "storklubbar" lokalt och lagförankringen ändå är relativt stor (även om den dör ut på senare år), och vi har absolut inte en suck när det kommer till rena (idrotts)faciliteter eller levnadskostnad. För 1Mkr får du tag i stora hus ute på vischan, du får fan knappt en kvadrat i Stockholm för det priset.
Vi har DIF, Gnaget, SSK, Bajen och Göta med SM-guld. De två sistnämnda för en tynande tillvaro men ändock.

Om man inte på allvar tror på Gud så är "otur" och tillfälligheter inget som egentligen påverkar i slutändan. Statistik går att livnära sig på (fråga bettingbolagen). Det finns hur mycket saker som helst som talar till fördel för Stockholmshockeyn men resultaten uteblir ändå på högsta nivån vilket är en stark indikator på att något är rejält ruttet.

Vi har inte "otur", de övriga klubbarna från länet har inte heller "otur" utan vad vi ser är en logisk följd av en rad dåliga beslut.

Jämför med forbollen (där Stockholm inte alls har samma dominerande produktion) där det finns 3 (förut 4) klubbar i högsta serien.
Självklart går statistik att livnära sig på - i samma argumentation kan man ju också då passa på att lyfta att statistiken på alla sätt och vis indikerar att ett lag som leder bör vinna. Statistik är som bekant inte allt.

Ja, vi har DIF, Gnaget, SSK, Bajen och Göta med SM-guld. Det senaste 2001. Minst tre av dem går att klassa som storklubbar, två av dem för en tynande tillvaro, det tredje kvalar för att stå kvar i Hockeyallsvenskan och det fjärde är ett mittenlag. Det femte kvalar för att hålla sig kvar i högstaserien.

Fotbollen har bra mycket bättre träningsfaciliteter än vad ishockeyn har i hela Stockholmsområdet. Dessutom en ännu större upptagningskraft hos ungdomar eftersom att är en "lower barrier to enter" med vad det kostar att spela fotboll kontra ishockey. Fler spelare bör alltid generera bättre spelare. Spelare som kan stanna kvar och träna i Stockholm till en schysst slant - kommer stanna kvar och träna i Stockholm till just den schyssta slanten givet att möjligheten finns och ges.

Det finns inga vidare träningsfaciliteter vad gäller ishockey i Stockholm när man väl kommer upp i åren. Titta hur det ser ut ute på landet, det finns en A-hall och en B-hall i direkt anslutning till varandra. Kör hårt, vill du träna är det bara gasa på.

Jag är självklart inte frånvänd det faktum att det är genomruttet att prestationen i en storstad är så pass dålig. Glöm dock inte bort var pengarna finns i ishockeysverige. Ute i landet, med stora företag som ställer sig bakom en klubb och hela städer som sluter upp eftersom det inte finns någon konkurrens. Skellefteå Kraft bakom SAIK, Minecraft-snubben bakom Luleå, Percy bakom Malmö, hela kommuner bakom Växjö, Rögle med flera. I Stockholm är det uppdelat. Vi har ingen kommun som står bakom oss, inga stora företag eller externa finansiärer. Det som finns kvar är snarare ett gediget motarbetande av allt som heter idrott från en politisk nivå.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Skriv svar