Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIF_Soldier »

Wayne skrev:Tellan är en jävligt bra målvakt och självklart en riktig Djurgårdare. Och jag vill verkligen se honom i den finaste av tröjor på Hovet nästa säsong. Absolut.

Tråkigt bara att det förmodligen utesluter att vi plockar Hellberg från Almtuna. Den keepern är något utöver det vanliga, sinnessjuk talang. Klasser bättre än Pettersson-Wentzel.
Satan vad kul att det är någon som håller med mig! Jag har hela tiden sagt att man bör knyta till sig den killen, han kommer bli en stor målvakt och vi bör inte missa chansen.

Tellan och Hellberg är bra för att det skapar en hälsosam konkurrenssituation och det minskar risken för att Tellan kommer hem och lirar slött.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
NorpaN
Inlägg: 127
Blev medlem: 2010-09-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av NorpaN »

skulle vilja se http://www.eliteprospects.com/player.php?player=356 i dif nästa säsong, tror han skulle kunna tillföra mycket. han är nog rätt dyr dock.
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av lajjnus »

NorpaN skrev:skulle vilja se http://www.eliteprospects.com/player.php?player=356 i dif nästa säsong, tror han skulle kunna tillföra mycket. han är nog rätt dyr dock.
Har ingen koppling till DIF alls(?), så den värvningen är nog inte speciellt sannolik. Dessutom är han fortfarande grymt duktig och stannar antagligen i KHL ett par år, för sedan vända hem till Leksand eller möjligtvis plastköping.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av android »

Niklas är Stockholmare i grunden. Det gör väl att man generellt är DIF, aik eller bajen (?). Han kan ju haft inflyttade föräldrar också.

Men antagligen är han ingen supporter, hur mycket släkt och vänner har han i Stockholm tro? Vill han "flytta hem"?

Mackan - Persson - Hannula
Cehlin - Zachrisson - Ekman
Brodin - Ottosson - Ölvestad
Kempe - Norman - Tim

Såja!
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2297
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av crike »

android skrev:Niklas är Stockholmare i grunden. Det gör väl att man generellt är DIF, aik eller bajen (?). Han kan ju haft inflyttade föräldrar också.

Men antagligen är han ingen supporter, hur mycket släkt och vänner har han i Stockholm tro? Vill han "flytta hem"?

Mackan - Persson - Hannula
Cehlin - Zachrisson - Ekman
Brodin - Ottosson - Ölvestad
Kempe - Norman - Tim

Såja!
Har hört av en säker källa att herr Persson ska vara en egoist av modell större på isen och ingen speciellt trevlig kille att spela med. Självklart är ju sådana åsikter helt personliga men kan inte tänka mig att personen ifråga har helt andra åsikter än andra spelare i Perssons omgivning.
Således är det ingen spelare som jag vill ha i DIF, hellre en kämpe som vet att ordet lag inte innehåller något "jag".
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Magnutz »

crike skrev:
android skrev:Niklas är Stockholmare i grunden. Det gör väl att man generellt är DIF, aik eller bajen (?). Han kan ju haft inflyttade föräldrar också.

Men antagligen är han ingen supporter, hur mycket släkt och vänner har han i Stockholm tro? Vill han "flytta hem"?

Mackan - Persson - Hannula
Cehlin - Zachrisson - Ekman
Brodin - Ottosson - Ölvestad
Kempe - Norman - Tim

Såja!
Har hört av en säker källa att herr Persson ska vara en egoist av modell större på isen och ingen speciellt trevlig kille att spela med. Självklart är ju sådana åsikter helt personliga men kan inte tänka mig att personen ifråga har helt andra åsikter än andra spelare i Perssons omgivning.
Således är det ingen spelare som jag vill ha i DIF, hellre en kämpe som vet att ordet lag inte innehåller något "jag".
Inga singulära legoknektar in, tack.
Det måste personlighetstestas även inom hockeyn när det ska anställas.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17597
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av SirDIFalot »

http://www.unt.se/sport/hockey/pw-pa-va ... 94746.aspx

Hmm, hade gärna sett Djurgården som kandidat där.
Expert.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av isolerad »

SirDIFalot skrev:http://www.unt.se/sport/hockey/pw-pa-va ... 94746.aspx

Hmm, hade gärna sett Djurgården som kandidat där.
Seriöst jag måste ha missat något. Varför skulle vi vilja ha honom? Han är väl inte ens förste-målvakt i Almtuna och ingen imponerande statistik heller?

Känns som en sämre version av Owuya, eller?
i
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Mash »

isolerad skrev:
SirDIFalot skrev:http://www.unt.se/sport/hockey/pw-pa-va ... 94746.aspx

Hmm, hade gärna sett Djurgården som kandidat där.
Seriöst jag måste ha missat något. Varför skulle vi vilja ha honom? Han är väl inte ens förste-målvakt i Almtuna och ingen imponerande statistik heller?

Känns som en sämre version av Owuya, eller?
Jag skulle säga en bättre version av Owuya och Ridderwall tillsammans. Du kanske missade JVM men han stod där och då var han duktig :) Låter inte helt fel tycker jag, ta han Hardy!
AlltidDIF
Inlägg: 393
Blev medlem: 2006-12-08
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av AlltidDIF »

För stor chansning tycker jag... Han stod i en match i JVM och var absolut jätteduktig...MEN andrakeeper i Almtuna...
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av isolerad »

Mash skrev:
isolerad skrev:
SirDIFalot skrev:http://www.unt.se/sport/hockey/pw-pa-va ... 94746.aspx

Hmm, hade gärna sett Djurgården som kandidat där.
Seriöst jag måste ha missat något. Varför skulle vi vilja ha honom? Han är väl inte ens förste-målvakt i Almtuna och ingen imponerande statistik heller?

Känns som en sämre version av Owuya, eller?
Jag skulle säga en bättre version av Owuya och Ridderwall tillsammans. Du kanske missade JVM men han stod där och då var han duktig :) Låter inte helt fel tycker jag, ta han Hardy!
Tycker inte det känns bra att värva en kille var att han var bra nån match i JVM. Det har både Riddarn och Owuya också gjort. Skulle jag välja en målvakt i Almtuna så känns Hellberg bättre.

Det är nog bättre att ta hem Sandberg istället tillsammans med Tellan.
i
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9561
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jim Morrison »

Pettersson-Wentzel var i princip Hellberg förra säsongen. If that makes sense. Visst, han har haft det lite tungt i år men potentialen finns där och han ÄR en bra målvakt - som bevisat i JVM.

Dock så tycker jag att vi tar in honom denna säsong för värdet finns inte där nästa. Då ser jag hellre Tellan som bidrar, förutom förträffligt målvaktsspel, med rutin och ett bekant ansikte. Känns trist att ta in någon ung kis som förstemålvakt när man satsar på SM-guld.

Vill ha Linus Videll i DIF nästa säsong.
http://eliteprospects.com/player.php?player=604
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Mash »

Vi vill inte ha någon ny målvakt! Owuya är vår första målvakt om han fortsätter spela såhär :D
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mash skrev:Vi vill inte ha någon ny målvakt!
Owuya är vår första målvakt om han fortsätter spela såhär :D
En av människans främsta förmågor är att glömma för att orka & kunna gå vidare, en överlevnadsinstinkt.

Så....DIF slår ett tandlöst totalt tröttkört ajk, & vips Owuya for President.
Mannen i Parken blir stabil 1:a keeper samma dag som måsarna börjar flyga upp&ner eller när bajen vinner SM-Guld i ishockey (dvs aldrig)

Har DIF som mål att vara med & utmana om SM-guldet så måste man se till att lösa målvaktsfrågan en gång för alla.
Punkt!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Silverminken
Inlägg: 277
Blev medlem: 2007-11-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Uppsala

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Silverminken »

Lee Harvey Oswald skrev: Har DIF som mål att vara med & utmana om SM-guldet så måste man se till att lösa målvaktsfrågan en gång för alla.
Punkt!
Håller med. Även om jag också i mitt glädjerus fick för mig att Owuya kanske kunde växa ut till något bra nu i slutet av säsongen så känns det fortfarande inte alls säkert med Owuya/Ridderwall som målvaktspar. Det går inte att vinna sm-guld med dem. Så en ny målvakt eller så får jag hoppas att jag har fel
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Låst