Hata aik

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hata aik

Inlägg av -daniel- »

Salas skrev:
-daniel- skrev:Är läskigt imponerad av Solna... Grym fart, inställning och vilja. :|
Fast att dom spelar så bra är ju knappast konstigt. Huddinges P12-lag hade kört över SSK idag.
Normalt sett gör man max någon miss per match, SSK har väl gjort så många misstag i första perioden som ett normalt lag gör på 2-3 matcher.

SSK är skrämmande dåliga, och jag undrar hur länge Popovic får vara kvar. Om inget händer med SSK så spelar dom i allsvenskan nästa säsong.
Tror att Solna gör SSK dåliga ikväll (sämre än vad de normalt är, vill säga). Ajk har en grymt imponerande kämpainställning som jag verkligen inte trodde de skulle visa i ES... Sen finns det, motvilligt måste nog erkännas, mer individuell kompetens i laget än vad jag tidigare trott (dvs innan säsongens start).
Bild
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Hata aik

Inlägg av Kentta »

Pinsamma tälje!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Hata aik

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tror DIF kommer få fullt upp om man vill komma före aik i tabellen efter 55 omgångar.
aik är nog tyvärr några klasser bättre än någon av oss nånsin kunnat ana.
Ser inga backar som kladdar med pucken här inte, det är full fart framåt bara.
Dessutom är målvakten helt klart topp 4 i ES.

Finns ingenting i nuläget som talar för att aik ska rasa i tabellen, möjligen att några skador skulle kunna ställa till det längre fram.
Det är ju inte bara det att man radar upp 3-poängare, man äger matcherna totalt.
Det svider... :cry:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Hata aik

Inlägg av Mash »

Snacka om att man blev överraskad när man kom hem och såg resultatet (5-1), trodde jag inte. Men än lever hoppet, sätter de chanserna bara så kan det i alla fall bli lika eller dra ner ajks målskillnad.

Bevisat att de har sämre klack, vad tyst det blev vid 2-5målet :lol:
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Hata aik

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Tror DIF kommer få fullt upp om man vill komma före aik i tabellen efter 55 omgångar.
aik är nog tyvärr några klasser bättre än någon av oss nånsin kunnat ana.
Ser inga backar som kladdar med pucken här inte, det är full fart framåt bara.
Dessutom är målvakten helt klart topp 4 i ES.

Finns ingenting i nuläget som talar för att aik ska rasa i tabellen, möjligen att några skador skulle kunna ställa till det längre fram.
Det är ju inte bara det att man radar upp 3-poängare, man äger matcherna totalt.
Det svider... :cry:
Ja alltså, många försöker bortförklara gnagets insatser men det håller liksom inte. Helt galet vad de gör gedigna laginsatser match efter match. 6 raka vinster kan man inte förringa, och på det sätt de kommit på är inget annat än imponerande.

Det gör ganska ont helt klart...
Bild
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Hata aik

Inlägg av Mash »

6228 kvällens publiksiffra :shock:

Det ser riktigt säkert ut, tappar man puck så tar man tillbaka den, går upp och pressar så att det inte kommer några farliga skott osv. Fan, detta svider men råttorna från solna är faktiskt bra...
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av Salas »

Jag är dock ganska säker på att det vänder för aik snart. Dom har inte materialet, och hungern brukar ta slut hos nykomlingar efter 28-30 omgångar. Det var då Rögle började tappa rejält, och efter det så vet vi alla hur det gick.
aik kommer likt luleå att tappa så småningom. Dom spelar över sin förmåga och det är bara tillfälligt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Hata aik

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Salas skrev:Jag är dock ganska säker på att det vänder för aik snart. Dom har inte materialet, och hungern brukar ta slut hos nykomlingar efter 28-30 omgångar. Det var då Rögle började tappa rejält, och efter det så vet vi alla hur det gick.
aik kommer likt luleå att tappa så småningom. Dom spelar över sin förmåga och det är bara tillfälligt.
Ja det kan vi önska resten av säsongen, men precis ingenting tyder på det.
rögle vann aldrig 6 raka matcher, det går liksom inte att snacka bort.
Det finns en grundtrygghet i det man gör, man har ett eget spel.
Visst kommer aik tappa, dvs knappast ligga 4:a i mars månad.
Men den på förhand så solklara 12:e platsen som var bokad åt gnaget, den kan vi glömma direkt.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Hata aik

Inlägg av Snazzi »

Mash skrev:6228 kvällens publiksiffra :shock:
2 veckor utan match, 5 raka vinster och 2 derbyvinster i ryggen. Inte så konstigt faktiskt. Vi ser ut att få en riktigt bra publiksiffra också.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Hata aik

Inlägg av Jockmaniac »

Salas skrev:Jag är dock ganska säker på att det vänder för aik snart. Dom har inte materialet, och hungern brukar ta slut hos nykomlingar efter 28-30 omgångar. Det var då Rögle började tappa rejält, och efter det så vet vi alla hur det gick.
aik kommer likt luleå att tappa så småningom. Dom spelar över sin förmåga och det är bara tillfälligt.
Det sa alla om oss förra säsongen också. Efter det så vet vi ju alla hur det gick!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Hata aik

Inlägg av Snazzi »

Snazzi skrev:
Mash skrev:6228 kvällens publiksiffra :shock:
2 veckor utan match, 5 raka vinster och 2 derbyvinster i ryggen. Inte så konstigt faktiskt. Vi ser ut att få en riktigt bra publiksiffra också.
Efter att ha sett bilder från matchen kan jag säga att det inte finns en chans i världen att det var så många på Hovet ikväll. Inte en chans i världen.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Hata aik

Inlägg av Mash »

Snazzi skrev:
Mash skrev:6228 kvällens publiksiffra :shock:
2 veckor utan match, 5 raka vinster och 2 derbyvinster i ryggen. Inte så konstigt faktiskt. Vi ser ut att få en riktigt bra publiksiffra också.
Ja precis, men det är just det vi har som inte dom har. Vi har viljan att gå dit och stötta laget även fast vårat lag spelar sämre än Djurgårdens P98 och inte vunnit på 3matcher. För råttorna så gäller det att laget måste vinna för att det ska bli över 4500personer annars så står läktarna halvtomma(fulla?).

Faktiskt så var det bra spel idag, men tälje spelade inte bra dom heller. Flera chanser som skulle suttit bakom Fasth men missade. Enkel vinst för solna idag, tror att, som många andra här inne, ajk kommer falla ner, inte till tolfte platsen men femte-åttonde. Man orkar inte spela en hel säsong likadant varenda match, det är både psykiskt och fysiskt omöjligt. Någon gång kommer det brista och då brister det rejält.
henka83
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-03-25

Re: Hata aik

Inlägg av henka83 »

AIK har fö vunnit 6/6 perioder mot oss, det tycker jag säger en hel del. Tyvärr så är AIK ett starkare kollektiv än oss och definitivt en bättre spelidè. Faktiskt så är det roligt att se på AIK som neutral, dom spelar med en hög forechecking och ett jävligt effektivt spel. Vi snurrar alldeles för mkt runt sargerna och skjuter alldeles för lite för att änns ha chans att ta oss långt i år. Känns som vi tyvärr har alldeles för lite passningsskickliga spelare, mer "kötta" mentalitet. När vi då inte kör hög förechecking känns vi jävligt tama och tillbakatryckta långa stunder.

Ska sanningen fram har vi ett klart namnkunnigare lag än AIK, men de har den mixen man ska ha, i vårat lag har vi för stora klyftor mellan passningsskickliga och brunkare, vi har inga mellanting tyvärr. AIK har lyckats med sitt recept medans vårat stinker. Hardy har misslyckats något enormt att hitta en bra mix i år, det ska mycket till för att vi ska nå längde en till semifinal om änns det. Däremot är chanserna klart större att vi missar slutspel än AIK, dom har en fruktansvärt trygghet i sitt spel som vi saknar. Vi är bu eller bä.

Det tar emot, men AJK är starkare än oss! Om dom är det i april återstår att se. :arrow:
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata aik

Inlägg av Salas »

Jockmaniac skrev:Det sa alla om oss förra säsongen också. Efter det så vet vi ju alla hur det gick!
Är du ironisk eller seriös? Jag vet inte hur jag ska tolka det där inlägget, för att om du ens jämför vårt lag ifjol med aiks nuvarande så bör du nog kolla upp lite om vilka spelare som spelar/spelade i respektive lag. Vi hade rutin, klass och lovande juniorer. Vad har aik?
Knappt någon rutin.
Knappt någon klass.
Några halvdana juniorer.
Lee Harvey Oswald skrev:Ja det kan vi önska resten av säsongen, men precis ingenting tyder på det.
rögle vann aldrig 6 raka matcher, det går liksom inte att snacka bort.
Det finns en grundtrygghet i det man gör, man har ett eget spel.
Visst kommer aik tappa, dvs knappast ligga 4:a i mars månad.
Men den på förhand så solklara 12:e platsen som var bokad åt gnaget, den kan vi glömma direkt.
Rögle hade 33 poäng efter 18 omgångar. Dom såg hur stabila ut som helst och hyllningarna var i överflöd. Medan journalister och supportrar tog Rögles slutspelsplats för givet så sa jag precis samma sak som jag gör nu:
aik (Rögle) spelar i kvalserien efter att 55 omgångar är spelade.
Jag tänker dock inte förneka att dom har spelat bra, det går inte att komma ifrån. Men aik spelar med ett enormt självförtroende, och det krävs inte mycket för att det självförtroendet ska blåsa bort. Lag som rider på en framgångsvåg får det alltid tufft när motgångarna kommer, och allt som oftast så räcker det med två eller tre raka förluster för att få skutan med en trasig motor att drivas ut på öppet hav.

Anledningen till att jag är så säker som jag är:
aik - Linköping 1-5
aik - Hv71 3-7 (siffrorna borde ha varit betydligt större än så)
aik - Luleå 0-3
Färjestad - aik 3-0
Luleå - aik 1-0

Ett lag som slåss i toppen av serien gör inte fem pinsamma insatser på de 20 första matcherna. Visst har aik gjort bra insatser också, men en förlust säger mer än vad en vinst gör.
aiks matcher präglar väl egentligen ett riktigt bottenlag utmärkt. Ena dagen åker man på storstryk, nästa dag studsar man tillbaka och vinner stort, för att sedan nästa dag vara nere i botten och få storstryk igen.

Som sagt, jag är helt övertygad om att aik spelar i kvalserien samtidigt som vi spelar i slutspelet. Visst kan alla ha fel, likaså jag, men aik är och förblir ett bottenlag. Dom är på tok för ojämna för att kunna hota på allvar. Inom kort så kommer dom in i en svacka och då är dom lika snabbt nere under kvalsträcket som dom kravlade sig ovanför det.
henka83 skrev:Däremot är chanserna klart större att vi missar slutspel än AIK, dom har en fruktansvärt trygghet i sitt spel som vi saknar. Vi är bu eller bä.
Jag vet inte om du är på rätt forum. Bara en aikare kan inbilla sig så mycket skit.
Jag kollade igenom dina inlägg, och har du skrivit ett enda inlägg där du inte har klagat på något? Skrämmande likt den där killen som klankar ner på allt som har med DIF att göra på sportbladets kommentarsdel samtidigt som han hyllar aik till skyarna.
Bara så att du vet så är det faktiskt inte olagligt att skriva något positivt ibland.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Hata aik

Inlägg av Jockmaniac »

Salas skrev:
Jockmaniac skrev:Det sa alla om oss förra säsongen också. Efter det så vet vi ju alla hur det gick!
Är du ironisk eller seriös? Jag vet inte hur jag ska tolka det där inlägget, för att om du ens jämför vårt lag ifjol med aiks nuvarande så bör du nog kolla upp lite om vilka spelare som spelar/spelade i respektive lag. Vi hade rutin, klass och lovande juniorer. Vad har aik?
Knappt någon rutin.
Knappt någon klass.
Några halvdana juniorer.
Anar en enorm rädsla hos dig, och den är befogad! Tror ditt minne börjar bli luddigt, visst ställer man laget vi hade då mot Aiks idag så ser det lovande ut. MEN det jag är ute efter är att alla så kallade "experter" och supportrar från andra lag tippade oss 9-12 plats. När vi började klättra så fick man höra: "De har inte materialet att utmana Hv, Färjestad, Linköping eller ens Frölunda. De tappar snart! Alla kan hitta en formtopp". osv.

Hur gick det sen då? Jo, den så kallade "formtoppen" torkade inte upp utan vi var helt plötsligt Sveriges näst bästa lag. Ett par ramträffar från att vara det bästa! Helt plötsligt så var spelare som Engqvist, Wesslau, Pettersson och Klubertanz klasslirare i Elitserien. Säsongerna innan var de som, tja va ska vi säga: Sandberg, Fasth, Nemeth och Macnevin.
100% DJURGÅRDSJ***L
Skriv svar