DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SettleR
Inlägg: 26
Blev medlem: 2009-01-10

Re: DIF i Media

Inlägg av SettleR »

Användarvisningsbild
JackHeart
Inlägg: 48
Blev medlem: 2012-07-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Åkersberga

Re: DIF i Media

Inlägg av JackHeart »


”Vi målvakter är generellt snyggare – vi har ju en mask”

14 Aftonbladet-profiler ställer frågorna som spelarna sällan får…

Hemvändare Efter många säsonger i NHL, KHL– och även Modo – återvänder nu Mikael Tellqvist till Djurgården.


Är du fåfäng? Har målvakter lättare än utespelare att få tjejer? Samtyckte i våldtäktslagstiftningen – ja eller nej?

Sportbladet ställer Djurgårdens nye stjärnkeeper Mikael Tellqvist mot väggen, med högst ovanliga frågor.

? Hanna Olsson, samhällschef

Borde vi tvinga föräldrar att dela föräldraledigheten rakt av?

– Ser vi inom hockeyns värld så är det orättvist, det är svårt för mig som hockeymålvakt att vara borta sex månader från mitt jobb. Jag går miste om att se mina barn växa upp och det är synd och jag är den som får lida mest av det. Generellt sett i samhället har båda föräldrarna lika stort ansvar och man borde dela ledigheten rätt av.

? Marcus Leifby, sportkrönikör

Vill du att AIK går upp i SHL igen?

– Ja. Jag kanske inte gillar klubben AIK, men jag gillar derbyn och stämningen. Det är bra för klubbarna om båda spelar i högsta ligan. Derbyna är riktigt roliga att spela.

? Nina Johansson, modekrönikör

Är du fåfäng?

– Nej, det är jag inte. Jag älskar klockor, det ska jag erkänna. Den finaste jag äger är en Big Pilot Watch. Visst, innan lagfotot lägger jag in grejer i håret, det gör jag. Men det finns fler i laget som är avsevärt mer noggranna.

? Mats Wennerholm, hockeykrönikör

Vad betyder klubbkänsla i dina ögon?

– Den är svår nuförtiden. Allt är förändrat sedan jag var ny i SHL. För mig som djurgårdare så innebär klubbkänsla att man gör det där extra, man sliter lite mer. Klubbkänsla är bra, men där har arbetsgivarna ett ansvar också, tycker jag. Branschen är inte lika schysst som den var förut. Det gör att klubbkänslan avtagit.

? Helena Trus, nöjeskrönikör

Om du vore Christer Björkman – vem skulle du ge programledarjobbet i Melodifestivalen 2015?

– Niklas Wikegård och Leif Boork. Det vore kul att se de båda ihop, speciellt Niklas, i en ny genre. ”Wiken” är kul och kan komma med bra spex. Tror det skulle passa honom.

? Hans Abrahamsson, hockeykrönikör

Vad betyder den 45 kvadratmeter större försvarszonen för dig som målvakt?

– Än så länge har jag inte sett någon skillnad. Skotten från blålinjen tar tre sekunder extra innan de kommer fram, känns det som. Och där känner jag inte att det betyder så mycket. Hybridicingen däremot tror jag kan förändra lite mer.

? Patrik Lundberg, krönikör

Hur ofta blev du erbjuden dopningspreparat under din tid i NHL?

– Nej, egentligen inte. Reglerna är hårdare här hemma än i NHL. Men jag har aldrig tagit något dopningklassat medel.

? Jennifer Wegerup, fotbollskrönikör

Hör idrott och politik ihop eller ej och varför/varför inte?

– Både och. Vi ska stå för något. Men det är svårt för att vi är anställda av en klubb som kanske inte vill att vi ska uttala oss. Fotbolls-VM i Qatar eller hockey-VM i Vitryssland rimmar inte rätt, tycker jag. Jag kan tycka att man ska våga ta mer avstånd som landslag eller klubb. Det är trots allt en diktator som sitter i Vitryssland.

? Peter Wennman, fotbollskrönikör

Har målvakter lättare än utespelare att få tjejer?

– Jag är lyckligt gift sedan sju år, ha ha ha. Så jag vet ju inte. Jag tycker att målvakter, generellt, är snyggare än utespelare. Vi har ju en mask som skyddar oss och vi kan bevara våra fina linjer. Utespelare tvingas ju spela utan mask. Och kolla vår andrekeeper i Djurgården – han är en världsmodell. Ett bra exempel.

? Malin Wollin, krönikör

Vem får bäst resultat på högskoleprovet, en hockeyspelare eller fotbollsspelare och varför?

– Det är inte så mycket studieskulder på någon av oss spelare, oavsett idrott. Vi hockeyspelare får mer smällar, och står upp. Fotbollsspelare ligger mestadels ned. Kanske är det en avspegling av intelligensen. Det verkar vara mer utbildade spelare inom hockeyn än vad som finns i fotbollen. Hockeyspelare kanske reser mer och många nyttjar den tiden för att för- kovra sig via böcker.

? Oisin Cantwell, nyhetskrönikör

Samtycke i våldtäktslagstiftningen – ja eller nej?

– Ja. Det låter vettigt. Självklart att båda ska vara med på det. Inte bara mellan män och kvinnor. Utan mellan kvinnor och kvinnor och män och män.

? Johanna Frändén, fotbollskrönikör

Hockeymålvakten känns som en udda fågel, lite som basister i ett band. Vilket instrument skulle du spela om du var med i ett rockband?

– Är grymt omusikalisk. Kan inget, förstår inget. Men jag får ta triangeln. Den borde jag behärska.

? Simon Bank, fotbollskrönikör

En uppriktigt nyfiken fråga: tidigare i år skrevs det om att KHL-klubbar använde sig av gråzonsgasen xenon, som stimulerar EPO-produktion. Var det något du stötte på under din tid där?

– Ja, det var det. Jag såg att folk gick in i ett rum och de hade en mask på sig. Sedan kom de ut mycket piggare.

? Natalia Kazmierska, krönikör

I dag tar kvinnor ut 75 procent av föräldraledigheten. Hur ska man få er pappor att stanna hemma med era barn?

– Jag ser det som en självklarhet att vara med i barnens uppväxt. Men det är en ekonomisk fråga. Borde vara en självklarhet att man ska ha samma betalt för lika jobb. Bara jämföra hockeydamer med hockeyherrar, det är orättvist. Men att samhället blir mer rättvist och att män är hemma lika mycket som kvinnorna.

? TWITTER-FRÅGAN

@dickaxelsson:

? Saknar du mig?

– Massor, synd att du är så skraj bara.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av pulverapa »

https://www.youtube.com/watch?v=TZijznlqOMA
Djurgården är tillbaka i högsta serien! Det uppmärksammar C More med en djurgårdskväll den 12 september, kvällen innan Djurgårdens säsongspremiär. Guldmatchen från 2001, och mötena med Timrå och Frölunda från NHL-lockoutsäsongen 04/05 sänds i följd i C More Sport. Vilken match skulle du vilja återuppleva?
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF i Media

Inlägg av android »

Aftonbladet har idag en artikel om att Ottawa ska få mer liv på läktaren. Dom glömmer nämna att inspirationen kommer från DIF (http://senators.nhl.com/club/m_blogs.htm?id=31305)

"This is common in Europe. It's been said that Djurgardens in Sweden have the best fans in the world and the reason is they're standing and cheering the whole game. "


Någon får gärna tipsa Aftonbladet så dom uppdaterar sin artikel.

Edit:svindålig länk från telefonen.
Född till sportchef.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av mb81 »

Isf uppdaterat nu!
Nu visar vi under starten att det verkligen stämmer det vi redan visste. Att vi är bäst i världen!


Konstigt att han inte nämnde leksand. De som har så överlägsen stämning.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: DIF i Media

Inlägg av captcash »

mb81 skrev:Konstigt att han inte nämnde leksand. De som har så överlägsen trumma.
fixade det åt dig...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: DIF i Media

Inlägg av sthlm1891 »

Oj vad avundsjukan lyser igenom bland alla som kommenterar denna artikel nu :lol: leksingar och gnagare gnäller ikapp om att dem minsann är bäst och att vi bara bråkar osv, ahh Lycka är att vara Djurgårdare!!! :D
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av mb81 »

captcash skrev:
mb81 skrev:Konstigt att han inte nämnde leksand. De som har så överlägsen trumma.
fixade det åt dig...
Tack! :lol:
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av Enbom »

Man blir nästan mörkrädd när Leksingar på 100% allvar tror att dom kan mäta sig med DIF.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: DIF i Media

Inlägg av JohanPez »

Enbom skrev:Man blir nästan mörkrädd när Leksingar på 100% allvar tror att dom kan mäta sig med DIF.
Snart lär de bli varse, de som inte fattade förra gången.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: DIF i Media

Inlägg av sthlm1891 »

Enbom skrev:Man blir nästan mörkrädd när Leksingar på 100% allvar tror att dom kan mäta sig med DIF.
Well eftersom leksand är bajen så är det väl naturlgit att de har lika mycket hybris också?
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: DIF i Media

Inlägg av captcash »

Enbom skrev:Man blir nästan mörkrädd när Leksingar på 100% allvar tror att dom kan mäta sig med DIF.
Jo men så är det ju med inskränkta bönder, de har lite svårt att skilja på kvalitet vs kvantitet.. OK att de kan vara många på sina matcher men att vara 8000 pers som dunkar trumma och skriker "andra sidan är ni klara.." är inte riktigt samma liga som 5000 djurgårdare som har en sång-repertoar som får London Philharmonic Orchestra att verka som nybörjare.

Jag tycker bara det är kul att leksingar/hammarbyarna ute i sina torp på allvar tror att det som de har är läktarkultur, när det egentligen bara är kofösning! You go little disillusioned hillbillies! :D
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: DIF i Media

Inlägg av Jim Morrison »

Perfekt hype att bygga på. Kommer ge en extra skjuts i ryggen också när det väl är dags. Förväntar mig ett sanslöst tryck på lördag. Här är vi, Djurgården, och vi är, tillbaks igen. Grattis Elitserien.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Jepe »

Lauritzen är tydligen med i sportextrastudion P4. Hoppas han inte skadar sig på gitarren eller nått.
2014-04-07, vad hände?
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Axel_K »

Jepe skrev:Lauritzen är tydligen med i sportextrastudion P4. Hoppas han inte skadar sig på gitarren eller nått.
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=103
Skriv svar