Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av isolerad »

DIF_Soldier skrev:Varför vill ni sparka Widing? Nils Ekman har varit lika dålig. Då kan vi lika gärna sparka Nisse.
Det man hoppas på är att Nisse har mer Djurgården i hjärtat. Därför väljer iaf jag Nisse framför Widing.
i
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kall-El »

DIF_Soldier skrev:Varför vill ni sparka Widing? Nils Ekman har varit lika dålig. Då kan vi lika gärna sparka Nisse.

Enkel orsak; Ekman sitter på ett mycket längre kontrakt jämfört med Widing som bara har 9 månader. Dessutom tycker nog jag att Ekman visat mer än Widing, även om även Ekman visat på tok för lite.

Dessutom vill jag inte sparka Widing för då måste vi betala lönen. Jag vill byta bort honom. En vinn vinn situation för båda parter.
Full fart framåt
Inlägg: 2
Blev medlem: 2010-10-15
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Full fart framåt »

Tror både Nisse o Widing kommer leverera snart.Med Ragge o Kronwall i laget bör vi bli
starkare i egen zon vilket i sin tur ger ett vassare anfallspel.
I morgon får Frölunda betala!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av DIF_Soldier »

Kall-El skrev:
DIF_Soldier skrev:Varför vill ni sparka Widing? Nils Ekman har varit lika dålig. Då kan vi lika gärna sparka Nisse.

Enkel orsak; Ekman sitter på ett mycket längre kontrakt jämfört med Widing som bara har 9 månader. Dessutom tycker nog jag att Ekman visat mer än Widing, även om även Ekman visat på tok för lite.

Dessutom vill jag inte sparka Widing för då måste vi betala lönen. Jag vill byta bort honom. En vinn vinn situation för båda parter.
Man kan inte byta spelare i den här ligan och det vet du precis som jag. Du vet också att klubben inte kan sparka Widing än - det är ett väldigt dåligt tecken utåt och blir en enorm spricka i diplomatin mellan DIF Hockey och spelarna att sparka någon efter tio omgångar. Klubben kan inte agera förrän kanske 30 matcher om poängskörden fortfarande är ruskigt blek. Med det i åtanke måste vi sitta ned i båten och tänka på den potential som faktiskt finns i Widing.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9561
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jim Morrison »

Varför vill ni sparka NÅGON? Det har gått TIO matcher! Hur många mål hade Mackan efter tio matcher förra säsongen?

Nu är situationen som den är och jag har ingen tvekan om att både Widing och Ekman kommer att börja leverera. Speciellt nu när truppen är full och systemet börjar sätta in sig i deras skallar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kall-El »

Allt handlar självfallet inte om att plocka poäng, men Widing skapar inte heller direkt mycket chanser och inte heller gör han sina medpelare bättre. Med andra ord hand är i laget för att göra poäng och skapa chanser, men vi ser inget av det och lägg dessutom till en saftig lön.

Jag vet att det finns regler i fotboll som inte tillåter hur många byten av lag som helst per säsong, men i hockey undrar jag om den regeln finns för visst sjutton har svenska lag plockat spelare från t ex finska ligan under säsong.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Crashmash »

Sen tycker ju jag att Widing fått spela alldeles fel såhär i inledningen. Känns som att dom gångerna han haft pucken i 5/5 så har han fått åka ner på egen blå för att hämta den och sen försöka göra något på egen hand. Sitter de långa passen igen när spelare är påväg framåt i fart kommer vi också få se mer mål och poäng från honom.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Doyle »

Ta hem Hannula på REHAB igen eftersom han verkar skadad. Kanske, kanske är han i matchform och skadefri efter jul och kan få ett prestationskontrakt med DIF. Önsketänkande. Men fyller vi Hovet o Globen varje match så kanske det finns nått mynt kvar på kistbotten som kan användas till Hannula...
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Crashmash skrev:Sen tycker ju jag att Widing fått spela alldeles fel såhär i inledningen. Känns som att dom gångerna han haft pucken i 5/5 så har han fått åka ner på egen blå för att hämta den och sen försöka göra något på egen hand. Sitter de långa passen igen när spelare är påväg framåt i fart kommer vi också få se mer mål och poäng från honom.
Håller helt med. Förvisso var Widing tämligen osynlig senaste matcherna men innan tycker jag att han verkligen slitit och försökt kommit in i spelet. Han behöver få göra några enkla mål för att känna att han bidrar, då tror jag det kan lossna rejält...

Nisse kommer komma igång, han är en slowstarter. Varför inte i kväll?

EDIT: Hannula vore sanslöst trevlig att signa till nästa säsong.
Bild
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av jensa öhling »

Visst har Widing varit en riktig besvikelse såhär långt, men är ännu mer besviken på Nisse som verkligen varit usel. Till skillnad från Widing kämpar han knappt. Boumedienne är också en riktig flopp såhär långt.

Just nu känns ju inte dessa värvningar direkt klockrena (särskilt som Hannula nu är klubblös) men jag tror de kommer växa. I alla fall Widing och Ekman. Boumedienne tror jag inte är bättre.

Tror Nisse lider av att lira center och att Widing lider av att spela med en trög felplacerad Nisse.

Kan inte se att vi skulle ha råd med Hannula också. Dessutom är det ju centrar vi är korta om. Men till nästa säsong vore han ett utmärkt tillskott. Hoppas han kan hitta en utländsk klubb till dess.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Bom-bom gör ju tveklöst sin bästa match i kväll. Riktigt bra offensivt, men även OK i defensiven i kväll. Widing har verkligen noll självförtroende och Ekman vet jag inte riktigt vad han gör för stunden.

Alla kan bättre.
Bild
Joas
Inlägg: 134
Blev medlem: 2006-04-15

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Joas »

Det tog tid men nu är jag nöjd med våran backbesättning.
Ridderwall får ligga i för att ta tillbaka sin plats som förstemålvakt.
janne08
Inlägg: 299
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av janne08 »

Jag förstår att Kall-El är besviken de e jag oxå, hade detta varit NHL eller KHL så hade förmodligen både Widing och Ekman varit borta ur laget.
Problemet är att dessa båda grabbar är anställda för att göra mål och det vill sig inte riktigt.
Nu har vi i Sverige inte samma klubbstruktur eller muskler som i NHL, så vi får använda andra metoder för att få fart på spelare och något måste göras för att få till en förändring kanske är en bänkning på sin plats eller dela på Ekman och Widing.

Nu är jag obotlig optimist så det kommer å lossna för både Ekman och Widing.
Det som är betydligt roligare e att när stjärnorna sviker så levererar ungtupparna.
Talade med Kempe efter Matchen mot FHC, och jag lovar att det var en lättad och nöjd grabb.
frågade hur jobbigt det är att så många gånger varit så nära, och vad svarar han, jo det som alltid gäller, de e bara att trumma på för eller senare så släpper det.

Ve hockeysverige när det lossnar för alla samtidigt :D
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Fricke »

Ett hett tips är att sluta spela Ekman som center och att ge Widing chansen bredvid en naturlig center igen. Som någon skrev ovan är det bara korkat att låta Widing hämta puck istället för att ligga på rulle.
kenny
Inlägg: 152
Blev medlem: 2009-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kenny »

Tycker det är väldigt mycket gnäll på vissa av våra spelare kan nån ge exempel på Josefs dåliga spel? han har gort 6 poäng kämpar i alla närkamper skyddar våra målvakter hela tiden det tar ett tag innan han kommer in helt i spelet men jag lovar det kommer han göra fullt ut det är helt nytt för honom och vad gäller Widing så kommer det lossna där med samma gäller nisse sluta gnäll nu det kommer bli bra det har spelats 10 matcher bara förra säsongen lossna det rejält i 30 omgången.
För övrigt tycker jag att vi ska satsa på mark i målet nu och sandberg som reserv och låna ut Stefan han behöver matcher i en lägre division spela matcher få upp självförtroendet till hundra som han förra året.
Staffan var grym igår bättre blir det där med och ge Rangnarsson ett par matcher till så är han i form.
Låst