DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
pulverapa skrev:
-daniel- skrev:Visste inte vart jag skulle lägga det här, men irriterar mig ganska rejält på att den här klubben har sådan totalt avsaknad av transparens att det blir löjligt. Allt är tillknäppt, man får aldrig någon information om vad som är på gång. Det vi som BETALANDE MEDLEMMAR får reda på får vi via exempelvis Aftonbladet där Challe uttrycker sig i vanliga ordalag tämligen osympatiskt och drygt.

Sneglar lite på Malmö och Sylvegård som är så ruskigt öppen och tillmötesgående att Challes beteende i jämförelse blir löjeväckande. Kan någon se nån i den här klubben ta en sådan här intervju med en känd hockeybloggare?
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... sylvegard/

Nej just det, trodde inte det va... :? :|

Slut på gnäll.
Jag håller med. Börjar tröttna på Challes attityd i media. Varför kan man inte svara journalisten på ett normalt sett om Jakobs är aktuell eller inte? Det är ju det vi alla har undrat i flera veckor. Det är dags att börja agera professionellt på alla plan nu när vi är tillbaka i SHL. Djurgårdsstilen.
Jag vet inte, mer än att Challe alltid varit så mot media. Vet att jag blev ganska illa berörd av just den biten redan när han var i Timrå. Tror han känner sig rätt utsatt och kör med någon trist fasad.
Han har ju varit rent ut sagt oförskämd mot harmlösa Hallman flera gånger. Han är ju däremot väldigt öppen i "Djurgårdssammanhang" när han träffar supportar och så. Då läcker han ofta senaste nytt verkar det som. Han borde kanske fatta att det är supportrarna han talar till i media också.
Challe verkar rent allmänt vara jävligt avigt inställd till media, men det ligger i hans natur. Lite konstigt då han själv varit inblandad i liknande roller själv.

Trist hursomhelst att han inte kan vara mer öppen, många med mig börjar lessna på den attityden.
Bild
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av ciirree »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:
pulverapa skrev:
-daniel- skrev:Visste inte vart jag skulle lägga det här, men irriterar mig ganska rejält på att den här klubben har sådan totalt avsaknad av transparens att det blir löjligt. Allt är tillknäppt, man får aldrig någon information om vad som är på gång. Det vi som BETALANDE MEDLEMMAR får reda på får vi via exempelvis Aftonbladet där Challe uttrycker sig i vanliga ordalag tämligen osympatiskt och drygt.

Sneglar lite på Malmö och Sylvegård som är så ruskigt öppen och tillmötesgående att Challes beteende i jämförelse blir löjeväckande. Kan någon se nån i den här klubben ta en sådan här intervju med en känd hockeybloggare?
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... sylvegard/

Nej just det, trodde inte det va... :? :|

Slut på gnäll.
Jag håller med. Börjar tröttna på Challes attityd i media. Varför kan man inte svara journalisten på ett normalt sett om Jakobs är aktuell eller inte? Det är ju det vi alla har undrat i flera veckor. Det är dags att börja agera professionellt på alla plan nu när vi är tillbaka i SHL. Djurgårdsstilen.
Jag vet inte, mer än att Challe alltid varit så mot media. Vet att jag blev ganska illa berörd av just den biten redan när han var i Timrå. Tror han känner sig rätt utsatt och kör med någon trist fasad.
Han har ju varit rent ut sagt oförskämd mot harmlösa Hallman flera gånger. Han är ju däremot väldigt öppen i "Djurgårdssammanhang" när han träffar supportar och så. Då läcker han ofta senaste nytt verkar det som. Han borde kanske fatta att det är supportrarna han talar till i media också.
Challe verkar rent allmänt vara jävligt avigt inställd till media, men det ligger i hans natur. Lite konstigt då han själv varit inblandad i liknande roller själv.

Trist hursomhelst att han inte kan vara mer öppen, många med mig börjar lessna på den attityden.
Precis!
Och vi ber liksom inte om en 20 min lång intervju heller där han förklarar detaljerat. Men en liten uppdatering kring laget och evetuella tankar kanske. Känns för plastigt just nu!
Försäsongen börjar ju imorgon (!)

Kan tänka mig stämningen med 10+ frågetecken som ska vara med nu men inte vet vart de spelar nästa säsong!
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av crike »

Har varit på semester i över två veckor och tänkt väldigt lite på DIF, har varit rätt befriande faktiskt.

Sen kommer man hem och ser den här rubriken "Malmö värvar från SHL-klubb" (AB).
När det slår mig att det är DIF som nämns som SHL-klubb får jag ett leende som kommer sitta kvar länge. Känslan att vi är tillbaka där uppe är ta mig fan fantastisk.
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: DIF i Media

Inlägg av 4.9.5 »

Är Mats Jonsson dum i huvudet eller, sitter och försvarar kommunist regeln i SHL på Twitter

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av mb81 »

4.9.5 skrev:Är Mats Jonsson dum i huvudet eller, sitter och försvarar kommunist regeln i SHL på Twitter

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Länk på det? Om du menar järnkaminernas gamla ordförande. Så gör han inte det iaf. Inte på twitter iaf.
LT10
Inlägg: 49
Blev medlem: 2012-05-21
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av LT10 »

4.9.5 skrev:Är Mats Jonsson dum i huvudet eller, sitter och försvarar kommunist regeln i SHL på Twitter

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Det är inte vår Mats Jonsson.
Användarvisningsbild
David1891
Inlägg: 625
Blev medlem: 2011-01-04
Säsongskort: Ja

Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av David1891 »

4.9.5 skrev:Är Mats Jonsson dum i huvudet eller, sitter och försvarar kommunist regeln i SHL på Twitter

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Du får ha i åtanke att Mats Jonsson är ett rätt så vanligt namn innan du slänger ut dig något sånt där. Just denna Mats Jonsson är SSK:are, om vi nu tänker på samma person.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av minalman »

David1891 skrev:
4.9.5 skrev:Är Mats Jonsson dum i huvudet eller, sitter och försvarar kommunist regeln i SHL på Twitter

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Du får ha i åtanke att Mats Jonsson är ett rätt så vanligt namn innan du slänger ut dig något sånt där. Just denna Mats Jonsson är SSK:are, om vi nu tänker på samma person.
Denne Mats drar alla andra Mats Jonsson i smutsen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Re: DIF i Media

Inlägg av 4.9.5 »

Förlåt, upptäckte just att jag följt fel mats men denna mats är fan skadad

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: DIF i Media

Inlägg av ciirree »

C More svarade mig på Twitter:

"Hej. Vi på C More har inget som helst inflytande i hur SHL väljer att fördela sina centrala medel mellan klubbarna. /C More"

Det fattade jag ju sen innan! Men kul för Cmore att dem tappar tittare!
B.I.B.A
Inlägg: 2836
Blev medlem: 2009-08-06

Re: DIF i Media

Inlägg av B.I.B.A »

Går det inte sätta press på Cmore på något sätt? Uppmana Djurgårdare till bojkott av tv-abonnemangen och försöka få upp en stream med bra kvalité annars. Vi bör ju åtminstone få en rabatt som rent procentuellt motsvarar det DIF förlorar?
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: DIF i Media

Inlägg av seppuko »

Men cmore har inget med detta att göra, de har redan förklarat hur det fungerar. Och de kan ju inte kräva tillbaka deras tvavtalspengar heller. Rikta fokus åt rätt håll nu.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
B.I.B.A
Inlägg: 2836
Blev medlem: 2009-08-06

Re: DIF i Media

Inlägg av B.I.B.A »

De kan ju dock också ta ställning. Allt engagemang är bra. Men visst, jag förstår din poäng.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: DIF i Media

Inlägg av dutti »

Är Cmore med på noterna nu så borde de dock fatta vilken otrolig chans de har att bygga kundrelationer.

Tänk om Cmore officiellt skulle gå ut och säga något i stil med "Våra pengar skall användas till att skapa rättvisa sportsliga förutsättningar - Vi står inte bakom SHL's beslut att kapa benet på nykomlingar" - Helt plötsligt hade de haft en 100-procentig lojalitet rakt igenom hela Djurgårdens supporterled, och även öka förtroendet hos resterande hockeysupportrar i landet. Man behöver inte ha 10 år på en PR-byrå för att förstå detta.

Det är kanske detta vi bör fokusera på i mail med Cmore, om vi vill väcka den björnen i debatten?
Du är med oss överallt, Stefan.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Axel_K »

dutti skrev:Är Cmore med på noterna nu så borde de dock fatta vilken otrolig chans de har att bygga kundrelationer.

Tänk om Cmore officiellt skulle gå ut och säga något i stil med "Våra pengar skall användas till att skapa rättvisa sportsliga förutsättningar - Vi står inte bakom SHL's beslut att kapa benet på nykomlingar" - Helt plötsligt hade de haft en 100-procentig lojalitet rakt igenom hela Djurgårdens supporterled, och även öka förtroendet hos resterande hockeysupportrar i landet. Man behöver inte ha 10 år på en PR-byrå för att förstå detta.

Det är kanske detta vi bör fokusera på i mail med Cmore, om vi vill väcka den björnen i debatten?
Visst är det så!
Vi kanske ska ta och nämna det i de tweets vi skickar till dem? Berätta att vi inte är i ett krig mot Cmore utan att vi är i ett krig mot SHL och hoppas på att de ställer sig på vår sida!
Skriv svar