Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

#10 skrev:
bolja skrev:
#10 skrev:Engvall i Mora verkar intressant...
Matt Baily vore väl nått !
Jepp, många i Mora har varit grymma.
Tränaren och sportchefen har lyckats mycket bra i Mora.

Problemet för oss är att vi sitter fast med i stort sett samma relativt svaga forwardssida och en backsida som blir svår att hålla kvar slagstyrkan på.

Kan bli tufft att ta poäng mot Mora nästa säsong. Oavsett utgången av deras möte med Leksand :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Vi får hoppas att våra forwards kan göra en bättre andra säsong som Alvarez. Backsidan blir ju väldigt svår att få lika bra, den var ju topp 6 klass i SHL helt klart.
Avskaffa tre mot tre.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:Vi får hoppas att våra forwards kan göra en bättre andra säsong som Alvarez. Backsidan blir ju väldigt svår att få lika bra, den var ju topp 6 klass i SHL helt klart.
Efter jul möjligen. Men att få in Högström från start tror jag kommer betyda mycket. Sen kommer det givetvis inte vara lika namnkunnigt som ifjol. Men någon meriterad back till kommer säkert komma.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

mb81 skrev:
captcash skrev:
Mattebo skrev:Den där Atte Engren ser ju ut som en ... billig målvakt. Perfekt backup.
Ja, perfekt backup till en NY förstamålis i så fall! Absolut inte en backup till Adam...
Antar att det var ett skämt.

Tror vi kommer få in en riktigt bra förstamålis. Flera bra målvakter vill tillbaka till Sverige och inte så många klubbar letar nya.
Ja, självklart ett skämt! Fattar inte att han kommer från tre raka KHL-säsonger. Hamnar alltid fel efter returer och glider ur mål.

Tror också vi landar nån, Henke K typ.
JulesAttar
Inlägg: 104
Blev medlem: 2014-10-14
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av JulesAttar »

Vi ska inte vara intresserade av Tony Mårtensson längre iallafall

http://www.unt.se/sport/blogg/rinkside/ ... ry=4599296
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

JulesAttar skrev:Vi ska inte vara intresserade av Tony Mårtensson längre iallafall

http://www.unt.se/sport/blogg/rinkside/ ... ry=4599296
Borde inte vår scout överlåta såna där utspel till vår sportchef...? Scouter får ju säkert en hel del info från massa hål. Men som officiell representant för Djurgården borde han knappast gå ut med vad han hört om saker och ting.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Robin Jensen till pantern på ettårskontrakt.

Johannes Sandberg till Väsby.

Tycker nog hemsidan kan uppdatera lite bättre. Jensen hör till a-truppen iaf. Men har varit väldigt tyst sen vi åkte ur.
JulesAttar
Inlägg: 104
Blev medlem: 2014-10-14
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av JulesAttar »

mb81 skrev:Robin Jensen till pantern på ettårskontrakt.

Johannes Sandberg till Väsby.

Tycker nog hemsidan kan uppdatera lite bättre. Jensen hör till a-truppen iaf. Men har varit väldigt tyst sen vi åkte ur.
Jag har redan skrivit en text som ligger och ska uppdateras med J20 och A-lagsinfo, men bollen ligger inte hos mig. Ska inte skriva mer för DIF, så blev mitt sista uppdrag, borde komma snart :)
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

JulesAttar skrev:
mb81 skrev:Robin Jensen till pantern på ettårskontrakt.

Johannes Sandberg till Väsby.

Tycker nog hemsidan kan uppdatera lite bättre. Jensen hör till a-truppen iaf. Men har varit väldigt tyst sen vi åkte ur.
Jag har redan skrivit en text som ligger och ska uppdateras med J20 och A-lagsinfo, men bollen ligger inte hos mig. Ska inte skriva mer för DIF, så blev mitt sista uppdrag, borde komma snart :)
Du har gjort det mycket bra. Framförallt om juniorerna. Ser fram emot lite mer info snart då.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Henrik Larsson verkar gå till Brynäs. Tråkigt då jag gärna sett honom hos oss.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

Örnen skrev:
JulesAttar skrev:Vi ska inte vara intresserade av Tony Mårtensson längre iallafall

http://www.unt.se/sport/blogg/rinkside/ ... ry=4599296
Borde inte vår scout överlåta såna där utspel till vår sportchef...? Scouter får ju säkert en hel del info från massa hål. Men som officiell representant för Djurgården borde han knappast gå ut med vad han hört om saker och ting.
Jösses. En loudmouth till. Precis vad sporten behöver.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

JulesAttar skrev:
mb81 skrev:Robin Jensen till pantern på ettårskontrakt.

Johannes Sandberg till Väsby.

Tycker nog hemsidan kan uppdatera lite bättre. Jensen hör till a-truppen iaf. Men har varit väldigt tyst sen vi åkte ur.
Jag har redan skrivit en text som ligger och ska uppdateras med J20 och A-lagsinfo, men bollen ligger inte hos mig. Ska inte skriva mer för DIF, så blev mitt sista uppdrag, borde komma snart :)
Där kom den. Daniel Bernhardt gissar jag också försvinner men han har väl säkert varit borträknad sen länge.
Tråkigt att han verkar stagnerat så mycket.

Annars är allt väntat. Albin Lundin låg väl kanske på gränsen att få vara kvar men skulle nog inte vara så kul att vara utlånad en tredje säsong.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1685
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jsson »

mb81 skrev:Där kom den. Daniel Bernhardt gissar jag också försvinner men han har väl säkert varit borträknad sen länge.
Tråkigt att han verkar stagnerat så mycket.

Annars är allt väntat. Albin Lundin låg väl kanske på gränsen att få vara kvar men skulle nog inte vara så kul att vara utlånad en tredje säsong.

Jävligt trist. För ett par år sedan kändes det som att båda bröderna skulle vara givna i våran A-lagstrupp i många säsonger framöver.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

jsson skrev:
mb81 skrev:Där kom den. Daniel Bernhardt gissar jag också försvinner men han har väl säkert varit borträknad sen länge.
Tråkigt att han verkar stagnerat så mycket.

Annars är allt väntat. Albin Lundin låg väl kanske på gränsen att få vara kvar men skulle nog inte vara så kul att vara utlånad en tredje säsong.

Jävligt trist. För ett par år sedan kändes det som att båda bröderna skulle vara givna i våran A-lagstrupp i många säsonger framöver.
Ja eller i nåt år innan de drog till nordamerika iaf. Daniel lär väl få ta nån säsong till i allsvenskan innan han är aktuell för SHL igen.
David har jag dock riktigt stora förhoppningar inför kommande säsong. Hoppas han får mycket speltid.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1685
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jsson »

mb81 skrev:Ja eller i nåt år innan de drog till nordamerika iaf. Daniel lär väl få ta nån säsong till i allsvenskan innan han är aktuell för SHL igen.
David har jag dock riktigt stora förhoppningar inför kommande säsong. Hoppas han får mycket speltid.

Sett över hela säsongen är jag nog mest imponerad av Urbom och Bernhardt, jag hoppas att båda två är ledande backar i vårat lag nästa säsong.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Låst