Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av android »

Jag får nog ta på mig denna. Jag som började snacka Hannula i den här tråden.

Ber om ursäkt och ska försöka skärpa till mig.

OnT: Har Elias Fälth kontrakt över nästa säsong? Finns det några stabila backar i Allsvenskan? Visserligen DIFs mardröm att värva backar från allsvenskan. Men det kan ju fungera.
Född till sportchef.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Magnutz »

Hur ser J20 ut på backsidan? Förutom de vi haft i truppen - på besök. (Claesson) Finns det någon där som vi borde plocka upp redan till försäsongsträningen? jag har ingen koll på detta. ;) Men det vore sjukt bra att få in Djurgårdare i truppen och inte legoknektar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Snazzi »

Magnutz skrev:Hur ser J20 ut på backsidan? Förutom de vi haft i truppen - på besök. (Claesson) Finns det någon där som vi borde plocka upp redan till försäsongsträningen? jag har ingen koll på detta. ;) Men det vore sjukt bra att få in Djurgårdare i truppen och inte legoknektar.
Philip Holm. Av de få J20 matcher jag har sett i år så har han utmärkt sig riktigt bra. Samt det jag läst om honom.

Dock så tror jag redan att han kört ett par träningar med a-laget, skulle bli väldigt förvånad om det inte är så. Android har nog mer koll...
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Magnutz »

Snazzi skrev:
Magnutz skrev:Hur ser J20 ut på backsidan? Förutom de vi haft i truppen - på besök. (Claesson) Finns det någon där som vi borde plocka upp redan till försäsongsträningen? jag har ingen koll på detta. ;) Men det vore sjukt bra att få in Djurgårdare i truppen och inte legoknektar.
Philip Holm. Av de få J20 matcher jag har sett i år så har han utmärkt sig riktigt bra. Samt det jag läst om honom.

Dock så tror jag redan att han kört ett par träningar med a-laget, skulle bli väldigt förvånad om det inte är så. Android har nog mer koll...
Jävligt trevligt att höra! Det vore ju lysande om vi kunde förstärka underifrån. Det är det absolut bästa. Hjärta och hjärna! Sen kan någon enstaka legoknekt med bra inställning få tillåtelse att bära Djurgårdsskölden på sitt bröst.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Snazzi »

Magnutz skrev:Sen kan någon enstaka legoknekt med bra inställning få tillåtelse att bära Djurgårdsskölden på sitt bröst.
Bom-Bom?
Lassen?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av android »

Alltså, som jag skrivit tidigare. Backsidan ser riktigt bra ut i J20. Flera sistaårs juniorer, man borde skriva kontrakt med någon. Känns fel att Lennhammer ska sitta på ett kontrakt men inte dessa killar.

Sen är det svårt att översätta J20 spel till spel i elitserien.

Philip holm är bra på rören, bra spelförståelse och bra "tänk" i egen zon. Kommer snabbt ur situationer och kan skicka iväg pucken. Hyfsad framåt och gillar att följa med upp i anfallen.

Är väl ingen som tacklar speciellt, men är stark i kroppen framför mål och vid sargena.

Måste poängtera igen att han är allt detta mot J20 spelare.

Han spelade i Division 1 förra säsongen (Nacka tror jag) och var väldigt stabil där. En av lagets bästa backar.

Sen finns det en annan kille, en 92a Erik Gustafsson. En hårdare back än både Claesson och Holm. Har riktigt fina Kronwalled var och varannan match.

Ska vi chansa på en allsvensk back så tycker jag att vi skiter i det och tar en J20 back istället. Ungefär samma risk/reward. Plus att dom vet vad DIF handlar om, behöver inte acklimatisera sig till Stockholm, hovet etc.
Född till sportchef.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Magnutz »

Snazzi skrev:
Magnutz skrev:Sen kan någon enstaka legoknekt med bra inställning få tillåtelse att bära Djurgårdsskölden på sitt bröst.
Bom-Bom?
Lassen?
Hahahaha. Nej. Någon som presterar sitt yttersta även om det "bara" är för att rättfärdiga sin månadslön. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Wayne
Inlägg: 211
Blev medlem: 2010-01-23

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Wayne »

Tellan är en jävligt bra målvakt och självklart en riktig Djurgårdare. Och jag vill verkligen se honom i den finaste av tröjor på Hovet nästa säsong. Absolut.

Tråkigt bara att det förmodligen utesluter att vi plockar Hellberg från Almtuna. Den keepern är något utöver det vanliga, sinnessjuk talang. Klasser bättre än Pettersson-Wentzel.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av android »

Tellan och Hellberg?
Född till sportchef.
Wayne
Inlägg: 211
Blev medlem: 2010-01-23

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Wayne »

android skrev:Tellan och Hellberg?
Det lär nog inte Hellberg vara så sugen på.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kaminor »

android skrev:text
Vad har hänt med Ackered egentligen? Inför den här säsongen verkade ju han va den back i J20 som låg närmast en plats i A-laget. Men det känns som att han tappat den här säsongen? Vad tror du om hans chanser att ta plats till nästa säsong, Android?
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Magnutz »

kaminor skrev:
android skrev:text
Vad har hänt med Ackered egentligen? Inför den här säsongen verkade ju han va den back i J20 som låg närmast en plats i A-laget. Men det känns som att han tappat den här säsongen? Vad tror du om hans chanser att ta plats till nästa säsong, Android?
Om man bara läser spelarstats på Ackered så verkar han väga alldeles för lite för att klara sig som ES-back. 78kg på 183cm. Han behöver muskla på sig skulle jag vilja säga. ;) Det kan han ju kanske ha gjort också sen dessa siffror skrevs ner.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av android »

kaminor skrev:
android skrev:text
Vad har hänt med Ackered egentligen? Inför den här säsongen verkade ju han va den back i J20 som låg närmast en plats i A-laget. Men det känns som att han tappat den här säsongen? Vad tror du om hans chanser att ta plats till nästa säsong, Android?
Ackered har riktigt riktigt fina händer och skott, främst handledsskott. Riktigt bra spelsinne på blå också.

Dock tycker jag inte att det händer så mycket när han är inne. Han drar ner på tempot och tar hellre burskydd än slår en snabb förstapass. Lägg då till att han är lite klen i egen zon.

Ha blixtrar som sagt till framåt med grymma aktioner. Dessa sker för sällan och helheten gör att han inte riktigt håller.

Angående hans chans att ta en plats till nästa säsong så tror jag att den är ganska liten. Calle skulle nog må bra av något år i Allsvenskan. Han har nog ändå det som krävs för att kunna bli en elitserieback, bara han själv vill. Kan bli en latebloomer.

Jag hoppas dock att Calle blir jämnare och stabilare redan till nästa år. Han besitter händerna och spelsinnet att bli en Magnus Johansson kopia.
Född till sportchef.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Mäklaren »

android skrev:Jag får nog ta på mig denna. Jag som började snacka Hannula i den här tråden.

Ber om ursäkt och ska försöka skärpa till mig.

OnT: Har Elias Fälth kontrakt över nästa säsong? Finns det några stabila backar i Allsvenskan? Visserligen DIFs mardröm att värva backar från allsvenskan. Men det kan ju fungera.
Nej tack, ingen Elias Fälth. Klarar inte av fler offensiva backar som är bedrövliga i egen zon.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
season
Inlägg: 181
Blev medlem: 2008-10-29
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av season »

Har inte det här med första- och andremålvakt börjat spela ut sin roll? DIF bevisade förra säsongen att målvakterna behöver vara ett team. Elitserien har blivit så pass tuff att ingen enskild verkar klara att vara ensam bärare av ansvaret där bak. I stort sett alla lag kör ju nu i DIF 2009-style med flera och varvar medvetet, inte enbart vid skador etc.

Vad jag vill ha sagt är att Tellan kanske kan vara ett alternativ som inte utesluter andra.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Låst