Vilken matchtröja skall DIF använda?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar

Vilket hemmaställ föredrar du?

1. Blåa tröjan
113
50%
2. Röda tröjan
111
50%
 
Antal röster: 224

Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av Caveman »

Att sitta och kolla på matchen idag via Tv´n var svårt. Jag kunde inte urskilja varken Nr eller namn, allt man såg var en svart tröja. När dom filmade närmare isen, när det hettade till, då kunde jag se nr & namn. Men annars var det riktigt trist att knappt kunna urskilja spelarna i ens egna lag.
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av B.I.B.A »

Caveman skrev:Att sitta och kolla på matchen idag via Tv´n var svårt. Jag kunde inte urskilja varken Nr eller namn, allt man såg var en svart tröja. När dom filmade närmare isen, när det hettade till, då kunde jag se nr & namn. Men annars var det riktigt trist att knappt kunna urskilja spelarna i ens egna lag.
Har svårt att förstå denna kritiken faktiskt, men den verkar komma från många håll. En mörkblå tröja med namn och nummer tyckte jag syntes tydligt på min tv. Inga problem här i alla fall.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av Kentta »

Måste säga att jag gillar tröjan, dock är det synd att den ska vara Linköpingsblå (lär ju fan vara samma blåa ton?) och att skölden sitter lite för långt ner. Annars är det en fin tröja!
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av sthlm19 »

Riktigt snygga tröjor. Oilers med ryska nummer och framsidan som lhc. VG.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Caveman skrev:Att sitta och kolla på matchen idag via Tv´n var svårt. Jag kunde inte urskilja varken Nr eller namn, allt man såg var en svart tröja. När dom filmade närmare isen, när det hettade till, då kunde jag se nr & namn. Men annars var det riktigt trist att knappt kunna urskilja spelarna i ens egna lag.
Samma sak för mig, såg inte ett skit av namn eller nummer. Tror dock inte det är tröjans fel utan mest TV10´s usla bildkvalitet. Fan vad trött jag blir, nu vet man ju att det blir sån här bedrövlig kvalle resten av säsongen. Några spelare känner man ju igen på åkstilen men sen får man lita på en bra kommentator (good luck). Åhhhhhhhhhhhhhh tilt!
Användarvisningsbild
Dingman
Inlägg: 102
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Lidingö

Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av Dingman »

SkönaDjurgårn skrev:
Caveman skrev:Att sitta och kolla på matchen idag via Tv´n var svårt. Jag kunde inte urskilja varken Nr eller namn, allt man såg var en svart tröja. När dom filmade närmare isen, när det hettade till, då kunde jag se nr & namn. Men annars var det riktigt trist att knappt kunna urskilja spelarna i ens egna lag.
Samma sak för mig, såg inte ett skit av namn eller nummer. Tror dock inte det är tröjans fel utan mest TV10´s usla bildkvalitet. Fan vad trött jag blir, nu vet man ju att det blir sån här bedrövlig kvalle resten av säsongen. Några spelare känner man ju igen på åkstilen men sen får man lita på en bra kommentator (good luck). Åhhhhhhhhhhhhhh tilt!
Det blir ju svårt med röda siffror på en blå tröja. Hade siffrorna varit gula hade det varit lättare att se.
Användarvisningsbild
Sudden
Inlägg: 306
Blev medlem: 2011-03-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av Sudden »

Dingman skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Caveman skrev:Att sitta och kolla på matchen idag via Tv´n var svårt. Jag kunde inte urskilja varken Nr eller namn, allt man såg var en svart tröja. När dom filmade närmare isen, när det hettade till, då kunde jag se nr & namn. Men annars var det riktigt trist att knappt kunna urskilja spelarna i ens egna lag.
Samma sak för mig, såg inte ett skit av namn eller nummer. Tror dock inte det är tröjans fel utan mest TV10´s usla bildkvalitet. Fan vad trött jag blir, nu vet man ju att det blir sån här bedrövlig kvalle resten av säsongen. Några spelare känner man ju igen på åkstilen men sen får man lita på en bra kommentator (good luck). Åhhhhhhhhhhhhhh tilt!
Det blir ju svårt med röda siffror på en blå tröja. Hade siffrorna varit gula hade det varit lättare att se.
Nu förstår jag inte riktigt, problemet är att siffrorna är alldeles för smala...
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Användarvisningsbild
Dingman
Inlägg: 102
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Lidingö

Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av Dingman »

Sudden skrev:
Dingman skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Caveman skrev:Att sitta och kolla på matchen idag via Tv´n var svårt. Jag kunde inte urskilja varken Nr eller namn, allt man såg var en svart tröja. När dom filmade närmare isen, när det hettade till, då kunde jag se nr & namn. Men annars var det riktigt trist att knappt kunna urskilja spelarna i ens egna lag.
Samma sak för mig, såg inte ett skit av namn eller nummer. Tror dock inte det är tröjans fel utan mest TV10´s usla bildkvalitet. Fan vad trött jag blir, nu vet man ju att det blir sån här bedrövlig kvalle resten av säsongen. Några spelare känner man ju igen på åkstilen men sen får man lita på en bra kommentator (good luck). Åhhhhhhhhhhhhhh tilt!
Det blir ju svårt med röda siffror på en blå tröja. Hade siffrorna varit gula hade det varit lättare att se.
Nu förstår jag inte riktigt, problemet är att siffrorna är alldeles för smala...
Absolut! Det är också en stor del av att det inte funkar genom TV-rutan. Det jag syftade på var att även om den blå färgen är väldigt mörk, så hade det funkat bättre med siffror som från denna säsong:
Bild
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av Rocky3000 »

SkönaDjurgårn skrev:
Caveman skrev:Att sitta och kolla på matchen idag via Tv´n var svårt. Jag kunde inte urskilja varken Nr eller namn, allt man såg var en svart tröja. När dom filmade närmare isen, när det hettade till, då kunde jag se nr & namn. Men annars var det riktigt trist att knappt kunna urskilja spelarna i ens egna lag.
Samma sak för mig, såg inte ett skit av namn eller nummer. Tror dock inte det är tröjans fel utan mest TV10´s usla bildkvalitet. Fan vad trött jag blir, nu vet man ju att det blir sån här bedrövlig kvalle resten av säsongen. Några spelare känner man ju igen på åkstilen men sen får man lita på en bra kommentator (good luck). Åhhhhhhhhhhhhhh tilt!
Håller helt med er! Så det är därför den vita matchtröjan kommer bli en hit från Tv:ns synvinkel i alla fall!

Bild
Bild
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av Kungen »

Vart skall namnen stå?

Bild
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av Henke_F »

#87 skrev:
SirDIFalot skrev: Haha, DIF fotboll hade ju faktiskt exakt just det... Men vet inte om jag gillar den idén.

Det går inte att göra alla nöjda med en matchtröja. Omöjligt.
Haha, jasså, då ber jag om ursäkt. :D

Men som du säger, alla kommer aldrig bli nöjda, då är det lika bra att Djurgården bestämmer helt och hållet, så slipper det ältas över att tröja A minsann var snyggare än tröja B och att det är helt ofattbart att tröja C inte vann.
Självklart är det väldigt svårt eller ja omöjligt att göra en tröja som faller alla i smaken och som alla älskar. Men "less is more" oftast i sånna fall och är lite synd att dom inte satsar på att ha den mer stilren. Svårare för folk (kanske fel ord, men) att hata sådana.

Som flera sa här så går det estetiska inte riktigt ihop på årets tröja. Behöver man inte vara någon professionell designer för att se.

Kungen skrev:Vart skall namnen stå?
Haha, hoppas iaf att DIF får sponsorpengar för smygreklamen vi gör med dom fula namnlapparna.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av Andy »

Tröjorna ser bättre ut live.

Färgen är riktigt snygg.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Ola I
Inlägg: 29
Blev medlem: 2009-04-29

Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av Ola I »

Nu har man sett tröjan live. Ser fortfarande mer ut som en träningströja än en matchtröja, men framförallt så skulle designen passa för en klubbjacka. Och namnlapparna ska vi bara inte tala om.
Citizen100
Inlägg: 5
Blev medlem: 2012-08-16

Re: Sv: Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av Citizen100 »

Boharta skrev:
BaronVonDif skrev:
Kall-El skrev:Helt ärligt kan inte DIF ta ett snack med tröjtillverkaren för det kan väl inte vara omöjligt att göra vissa förändringar på tröjan eller?

Jag menar det är ganska små saker som behöver ändras för att den skall komma upp till bra nivå, främst då göra om hela baksidan designmässigt och höja upp sköldens placering och hur svårt kan detta vara att ändra?

Skulle helt ärligt vilja ha ett svar på vem eller vilka som tog beslutet att godkänna denna produkt?

Än mer skulle jag vilja veta vilken designer som skapat detta praktfiasko och ställa frågan om denne har minsta yrkesstolthet alls?
Naivt att anta att en Allsvensk klubb som måste vända på varje öre för att det ska gå runt skulle lägga ner mer resurser på sina tröjor när dom redan jobbat fram med deras kreativa frihet en tröja dom är nöjda med. Det handlar i min mening om att få till ett bra lag och spel på isen och är ju ingen jävla Project Runway. Skulle krävas 100 utkast på tröjor och säkert lika många intro låtar osv innan man kan jobba fram ett snitt som majoriteten är nöjd med men inget lag lägger ner sådana resurser. Har själv ingen större kärlek till nya tröjan men om vi går upp i ES i vår kommer den vara en klassiker.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Det hade inte kostat mycket att ta hjälp av en formgivare som behärskar sådana här saker. När klubben inte ens tycker att det är mödan värt att använda rätt typsnitt i skölden så undrar man ju hur de tänker. Kreativ frihet betyder inte att man får sumpa sitt eget varumärke på det sätt som man nu har gjort.
Helt korrekt.
Jag blir fortfarande rejält förvånad när jag märker att folks reaktioner på att vi har ett felaktigt DIF-märke på hockeyns matchtröjor blir: "jaha?"

Det verkar tydligen vara en icke-fråga här.
Användarvisningsbild
Original Frasse
Inlägg: 214
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Aktiv Sittplats i hockey, Sektion 106 i fotboll
Kontakt:

Re: Sv: Re: Vilken matchtröja skall DIF använda?

Inlägg av Original Frasse »

Citizen100 skrev:
Boharta skrev:
BaronVonDif skrev:
Kall-El skrev:Helt ärligt kan inte DIF ta ett snack med tröjtillverkaren för det kan väl inte vara omöjligt att göra vissa förändringar på tröjan eller?

Jag menar det är ganska små saker som behöver ändras för att den skall komma upp till bra nivå, främst då göra om hela baksidan designmässigt och höja upp sköldens placering och hur svårt kan detta vara att ändra?

Skulle helt ärligt vilja ha ett svar på vem eller vilka som tog beslutet att godkänna denna produkt?

Än mer skulle jag vilja veta vilken designer som skapat detta praktfiasko och ställa frågan om denne har minsta yrkesstolthet alls?
Naivt att anta att en Allsvensk klubb som måste vända på varje öre för att det ska gå runt skulle lägga ner mer resurser på sina tröjor när dom redan jobbat fram med deras kreativa frihet en tröja dom är nöjda med. Det handlar i min mening om att få till ett bra lag och spel på isen och är ju ingen jävla Project Runway. Skulle krävas 100 utkast på tröjor och säkert lika många intro låtar osv innan man kan jobba fram ett snitt som majoriteten är nöjd med men inget lag lägger ner sådana resurser. Har själv ingen större kärlek till nya tröjan men om vi går upp i ES i vår kommer den vara en klassiker.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
Det hade inte kostat mycket att ta hjälp av en formgivare som behärskar sådana här saker. När klubben inte ens tycker att det är mödan värt att använda rätt typsnitt i skölden så undrar man ju hur de tänker. Kreativ frihet betyder inte att man får sumpa sitt eget varumärke på det sätt som man nu har gjort.
Helt korrekt.
Jag blir fortfarande rejält förvånad när jag märker att folks reaktioner på att vi har ett felaktigt DIF-märke på hockeyns matchtröjor blir: "jaha?"

Det verkar tydligen vara en icke-fråga här.
Är väl i princip samma märke vi hade säsongen 04-05, dock var det då fyrkantiga punkter och det blå fältet i skölden var ljusblått. Inte många som klagade då vad jag kan minnas.
Sju sorters apa!
Bild
Skriv svar