Södertälje SK - Djurgårdens IF, 28/1 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Elias
Inlägg: 202
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västerort

Inlägg av Elias »

Idag blev vi allvarligt våldtagna av SSK. Det ser allt annat än bra ut just nu. Men vi ska komma ihåg att vi fortfarande har allt i egna händer, matchen mot MIK på måndag avgör DIF:s vara eller icke vara i ett slutspel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Njaa, kvalserien känns väl ändå ganska avlägsen.
Slödder-Tälje är 15p bakom DIF, 24p kvar att spela om.
Då måste SSK pricka in en hysterisk formtopp + att DIF inte får ta några fler poäng.
Det sistnämda känns kanske inte så avlägset idag, men vänta tills efter Moramatchen, då kan det låta helt annorlunda här inne.

Att SSK slår ett Valium-drågat DIF idag säger ingenting, idag hade Gnaget sopat mattan med oss.
SSK kommer att tappa många poäng på det 8 matcher som är kvar, tro mig
Användarvisningsbild
Sebbe Hjelm
Inlägg: 26
Blev medlem: 2005-10-28
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe Hjelm »

Är det befogat att kritisera DIF nu då? Efter två ordentliga förluster kan väl ingen hålla med om att DIF håller elitserieklass?
Det jag såg idag är t o m sämre än Frölundas försök till hockey mot DIF i tisdags.
Ryck upp er nu! Vore trist om ni åker ur - och ja, jag menar det också! :D
Frölunda Indians - Svenska Mästare - 1965 - 2003 - 2005
Användarvisningsbild
Elias
Inlägg: 202
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västerort

Inlägg av Elias »

Sebbe Hjelm skrev:Är det befogat att kritisera DIF nu då? Efter två ordentliga förluster kan väl ingen hålla med om att DIF håller elitserieklass?
Det jag såg idag är t o m sämre än Frölundas försök till hockey mot DIF i tisdags.
Ryck upp er nu! Vore trist om ni åker ur - och ja, jag menar det också! :D
Jag ska på och bråka med dig idag igen :D
Matchen idag var pinsam att skåda ur en djurgårdssynpunkt. Men när serien ser ut som den gör med matcher varannan dag är det inte speciellt konstigt att man kollapsar totalt i ett par matcher.

Men att vi inte skulle hålla elitserie klass är bland det löjligaste jag har hört på år och dagar. Ser du till dom två senaste matcherna är jag beredd att hålla med dig. Annars har vi visat ett flertal gånger att vi är precis lika värda en plats i elitserien som ditt Frölunda!
Användarvisningsbild
Sebbe Hjelm
Inlägg: 26
Blev medlem: 2005-10-28
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe Hjelm »

Visa ord Elias !

Ville bara provocera lite :wink:
Jo, visst håller DIF elitserieklass i övrigt då man spelar riktigt bra.
Men dom senaste två var inte bra :twisted:
Frölunda Indians - Svenska Mästare - 1965 - 2003 - 2005
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ok. Sebbe.
Klämmer ur mig ett svagt litet tack till Frölunda (sitter långt inne) för att man gjorde sin förbannade plikt som "Topplag" & spöade Mora.

DIF är fortfarande 8:a, tills på Måndag i allfall.
Användarvisningsbild
Sebbe Hjelm
Inlägg: 26
Blev medlem: 2005-10-28
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe Hjelm »

Visst är det skönt när såna tackkänslor kommer ända längst inifrån hjärtat? :wink:
Frölunda Indians - Svenska Mästare - 1965 - 2003 - 2005
Användarvisningsbild
SjuFemman
Inlägg: 32
Blev medlem: 2005-10-15
Kontakt:

Inlägg av SjuFemman »

Bengan skrev:
DIFference skrev:Besvikelse...
Enormt STOR....

Jag anser att spelarna inte änns skall ha betalt för resten av säsongen nu....
Sa du samma sak efter vi vann över Indianpacket för endast 3 omgångar sedan? Eller har du bara vänt tvärt på kappan, nu när vi möter motgång?

"Bengan": Buhu avgå alla. Det är inget kul längre när vi förlorar. Ingen lön till nån. Jag vill bara vara med om vi vinner.

(Spärra den jävla Indian-Sebbe.)
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Den här matchen var nog den sämsta jag sett från vår del i år...

men en del ljusglimtar fanns trots allt, Jimmie och Patrik Nilson bland annat. Att Jimmie skrivit på nytt tvåårskontrakt gör inte saken sämre :wink: .

Men idag var det nästan pinsamt att se våra järnkaminer, framför allt i tredje. Trots detta och det faktum att vi möter Mora (som vi inte tagit poäng mot i år) på måndag har vi ju ändå inte förlorat hemma på ett bra tag, vet inte riktigt hur många matcher det är. 7, 8?
Jounior
Inlägg: 19
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Jounior »

SjuFemman skrev:
Bengan skrev:
DIFference skrev:Besvikelse...
Enormt STOR....

Jag anser att spelarna inte änns skall ha betalt för resten av säsongen nu....
Sa du samma sak efter vi vann över Indianpacket för endast 3 omgångar sedan? Eller har du bara vänt tvärt på kappan, nu när vi möter motgång?

"Bengan": Buhu avgå alla. Det är inget kul längre när vi förlorar. Ingen lön till nån. Jag vill bara vara med om vi vinner.

(Spärra den jävla Indian-Sebbe.)
Word.
micke_1891
Inlägg: 328
Blev medlem: 2005-12-14
Ort: Tyresö

ok

Inlägg av micke_1891 »

Men va fan ryck upp er nu för fan, det är nu de behöver vårat stöd så kom till globen imorgon mot mora så tar vi tre poäng så är inte slutspelet så långt borta.

Sedan så ska det ju sägas att vi redan visat "experterna" att vi är bättre än vad de trodde för kvalserien lär vi ju knappast hamna i. För leksand kan som mest komma upp till 58 poäng nu och det är inte troligt att de vinner resten av matcherna. Södertälje har HV71, Brynäs Linköping och Frölunda kvar hemma , tror det var frölunda iallfall ananrs var det färjestad. så det är inte mycket som talar för kvalserien för oss, så visst kommer det kännas förjävligt att inte komma till slutspel men vi ska endå vara nöjda med att vi visat att vi är bättre än vad folk tror.


Södertälje hade de ens någon klack igår?
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Sebbe Hjelm
Inlägg: 26
Blev medlem: 2005-10-28
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe Hjelm »

SjuFemman skrev:(Spärra den jävla Indian-Sebbe.)
Jag antar att du menar att du vill att jag ska bli avstängd? Är det rätt uppfattat?
Får jag fråga varför? Har jag varit grövre i munnen än någon annan? Eller är det bara för att jag inte stämmer in i lovsången till DIF? Nu får du allt förklara dig!
Frölunda Indians - Svenska Mästare - 1965 - 2003 - 2005
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

Jag antar att du menar att du vill att jag ska bli avstängd? Är det rätt uppfattat?
Får jag fråga varför? Har jag varit grövre i munnen än någon annan? Eller är det bara för att jag inte stämmer in i lovsången till DIF? Nu får du allt förklara dig!
Jag anser att Sebbe Hjelm är välkommen till DIF forumet, då han sköter sig riktigt bra. Inte någon gnällspik som bara är här bara för att provocera, kan vara bra med killar o tjejer som inte är Djurgårdare också, som ser saker från ett opartiskt håll!

Stå på dig Sebbe, men kaxa dig inte ;)
Användarvisningsbild
Sebbe Hjelm
Inlägg: 26
Blev medlem: 2005-10-28
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe Hjelm »

Tack Boråsaren !

Du verkar vara en förståndig person!
Ska väl villigt erkänna att jag kanske inte är vidare känd som opartisk utan är väl rätt partisk i o m att jag supportar Frölunda. :D
Frölunda Indians - Svenska Mästare - 1965 - 2003 - 2005
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

Sebbe Hjelm skrev:Tack Boråsaren !

Du verkar vara en förståndig person!
Ska väl villigt erkänna att jag kanske inte är vidare känd som opartisk utan är väl rätt partisk i o m att jag supportar Frölunda. :D
Men du är opartisk i matcher som inte rör DIF-Frölunda..! :D
Skriv svar