Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

mb81 skrev:Frölunda är ute efter Erik Gustafsson som ersättare för Tömmernes. Skulle vara surt om han hamnade där och inte hos oss om han flyttar hem.
Hoppas verkligen inte han ger upp NHL-drömmen så lätt.
Avgå Jocke.
JulesAttar
Inlägg: 104
Blev medlem: 2014-10-14
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av JulesAttar »

mb81 skrev:Frölunda är ute efter Erik Gustafsson som ersättare för Tömmernes. Skulle vara surt om han hamnade där och inte hos oss om han flyttar hem.
Han buades ju ut när han spelade här. Så kanske inte är ett alternativ att komma till Stockholm och DIF igen. Lät ju förövrigt såhär senast så.... http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6493560.ab
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av crike »

Enligt AB är han under kontrakt hos Frölunda (hade tid kvar när han lämnade för NHL) och därför är det dom som har rättigheten till han i Sverige.

Personligen gillade jag inte hans attityd senast men jag får ge honom att han var 20 år då och faktiskt (som en annan) kan ha utvecklats.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7196
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Grabben från Söder skrev:Robin Alvarez förlängde med Malmö, hade lite hopp att han skulle återvända nästa säsong.
Det var aldrig ens nära. Säker källa på det.

Printz....!?

Vilken tur att denna tråd är uppe och igång.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1681
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jsson »

crike skrev:Enligt AB är han under kontrakt hos Frölunda (hade tid kvar när han lämnade för NHL) och därför är det dom som har rättigheten till han i Sverige.

Personligen gillade jag inte hans attityd senast men jag får ge honom att han var 20 år då och faktiskt (som en annan) kan ha utvecklats.

Han var helt klart en yngre grabb som det går ganska bra för. Lägg till lite hybris över att man är från storstan så har du ett praktarsel utan dess like. Är övertygad om att han vuxit rent mentalt idag. Skulle inte ha något emot att han prövade sina vingar här igen.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

crike skrev:Enligt AB är han under kontrakt hos Frölunda (hade tid kvar när han lämnade för NHL) och därför är det dom som har rättigheten till han i Sverige.

Personligen gillade jag inte hans attityd senast men jag får ge honom att han var 20 år då och faktiskt (som en annan) kan ha utvecklats.
Vad för attityd? Att han gillade snurrfinten?
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Dick verkar ha sålt sin lgh

Betyder det att vi har förlorat kampen eller inte är intresserade? Eller har han bara bytt upp sig?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1681
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jsson »

Andspe skrev:Dick verkar ha sålt sin lgh

Betyder det att vi har förlorat kampen eller inte är intresserade? Eller har han bara bytt upp sig?
Har vi någonsin varit med i kampen? Vill minnas att han sagt i någon tweet eller så att Djurgården inte är ett alternativ.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av South_Exil »

jsson skrev:
crike skrev:Enligt AB är han under kontrakt hos Frölunda (hade tid kvar när han lämnade för NHL) och därför är det dom som har rättigheten till han i Sverige.

Personligen gillade jag inte hans attityd senast men jag får ge honom att han var 20 år då och faktiskt (som en annan) kan ha utvecklats.

Han var helt klart en yngre grabb som det går ganska bra för. Lägg till lite hybris över att man är från storstan så har du ett praktarsel utan dess like. Är övertygad om att han vuxit rent mentalt idag. Skulle inte ha något emot att han prövade sina vingar här igen.
Erik är Djurgårdare i grunden!
Synd att det blev som det blev.
Gick bra för honom, sedan nästan FÖR bra. Etablerade spelare floppade, laget floppade, Erik kunde inte hålla uppe nivån, spelade dåligt han med, för små marginaler, knackigt kroppsspråk.
Fick enligt mig bära både för stort ansvar av ledningen och därmed för mycket skuld från supportrar mot vad han var mogen för.
Det skar sig lite i relationen.

Skulle gärna se honom tillbaka i Djurgårn igen.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5735
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Vikas »

De två överlägset viktigaste punkterna inför nästa säsong:

1: En förstamålvakt värd namnet

2: Håkansson måste bort

Sen att vi antagligen kommer stå här med samma skit även nästa år plus minus några utfyllnadsspelare är en bister sanning man kommer försöka förneka in i det sista.
DIFÖrebro
Inlägg: 165
Blev medlem: 2012-03-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIFÖrebro »

Vikas skrev:De två överlägset viktigaste punkterna inför nästa säsong:

1: En förstamålvakt värd namnet

2: Håkansson måste bort

Sen att vi antagligen kommer stå här med samma skit även nästa år plus minus några utfyllnadsspelare är en bister sanning man kommer försöka förneka in i det sista.
Jag anser att det viktigaste är att rätta munnen efter matsäcken och spela realistisk hockey utifrån de resurser vi har (t.ex. ekonomi och faciliteter).

Att sparka Säcken är det mest korkade vi gjort.

Utöver det; hur ser ni på Vejdemo? Har svårt att se potentialen i honom... 21 bast...
Montreal lär väl ta över honom på camp men knappast erbjuda plats. Är han inte lite för klen defensivt för en 3e 4e center?
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Glory1 »

Vi behöver några riktigt bra och smarta forwards. Tycker vi idag istortsett bara har en massa komplementspelare som skulle kunna göra det bra med någon klasspelare som t.ex Thore eller Engqvist. Vi behöver någon eller några som istället gör sina kedjekamrater bättre.

Trodde Ljungh skulle kunna vara en sådan spelare i år men oj vad dålig han varit
Steelmountain
Inlägg: 129
Blev medlem: 2008-11-18

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Steelmountain »

Kan inte förstå allt gnäll om att Håkansson ska bort...han är ju bara mellanchef och ytterst ansvarig är alltid R.Ohlsson
pieceofcrap
Inlägg: 38
Blev medlem: 2008-12-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pieceofcrap »

Vad sitter Thoresen på för kontrakt? Är han borträknad?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
mawa
Inlägg: 200
Blev medlem: 2014-09-15
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mawa »

pieceofcrap skrev:Vad sitter Thoresen på för kontrakt? Är han borträknad?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Han är nog helt avskriven, ser inte att han skulle vilja spela något mer i Djurgården eller något annat lag i Sverige heller för den delen.

Mer troligt att han rundar av i Norge sedan.
I framgång och motgång, Djurgården.
Låst