Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

Jag hade gärna sett Lill honken hos oss nästa år. Top 4 back som kan lira PP.
Användarvisningsbild
Celes
Inlägg: 290
Blev medlem: 2012-12-03

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Celes »

Är det omöjligt att få till sig en spelare som Viktor Stålberg till nästa säsong? Det känns som han flyttats upp och ner flitigt den senaste tiden. Han är väl runt 30 år och kanske sugen på komma hem igen..?

Den jobbiga frågan är väl lönen då
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Celes skrev:Är det omöjligt att få till sig en spelare som Viktor Stålberg till nästa säsong? Det känns som han flyttats upp och ner flitigt den senaste tiden. Han är väl runt 30 år och kanske sugen på komma hem igen..?

Den jobbiga frågan är väl lönen då
Om han skulle söka sig mot Europa blir det nog Schweiz eller KHL. Annars är nog Frölunda närmast om det blir Sverige. Har för mig att hans hemtrakter är ganska när gbg också.
macin
Inlägg: 214
Blev medlem: 2010-10-21
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av macin »

-daniel- skrev:Helt enig angående Nordlund, känns inte alls som han axlat rollen han blivit tilldelad på ett tillfredsställande sätt.
Lägg därtill att han är en av de bäst betalda. Kanske finns mer i honom som vi kan få se i eventuellt slutspel eller kval, han har ju trots allt 35+ slutspelsmatcher i finska ligan i bagaget.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Till nästa säsong vill jag se skägg i DIF!
Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Rocky3000 skrev:Bild

Till nästa säsong vill jag se skägg i DIF!
Haha, hans säsong i Avs 12/13 är legendarisk. Han gick från att vara en OK back för ett sista backpar med gott rykte i ligan, till att under den halva säsongen, vara så extremt usel att han efter köptes ut från Avs fick åka på AHL-tryouts för att ens få ett kontrakt där.

Utan tvekan den sämsta back jag sett i NHL.

Edit: Greg Zanon heter han för övrigt.
Expert.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Lill-honken slutar då kan man ju gissa att storebror gör samma sak efter säsongen!
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

bastis7 skrev:Lill-honken slutar då kan man ju gissa att storebror gör samma sak efter säsongen!
Med tanke på att killen drog upp skadan direkt tror jag det är över efter denna säsong.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Benjamin L. Willard skrev:
bastis7 skrev:Lill-honken slutar då kan man ju gissa att storebror gör samma sak efter säsongen!
Med tanke på att killen drog upp skadan direkt tror jag det är över efter denna säsong.
Troligtvis ja!
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rix »

Tänkte ge mig på ett försök på hur jag skulle vilja formulera laget nästa år. Observera att det inte just behöver vara dessa spelare men gärna spelare av samma kaliber.

Vi börjar med det tråkiga, de spelare som får lämna/slutar:
Jocke E (Slutar)
Honken (Slutar)
Samme (Slutar)
Lauritzen (Hade han hållt sig hel hade jag kunna tänkt mig ha kvar honom, men som det ser ut nu så rycker han)
Saviano (Finns tyvärr inte plats för honom i mitt lag, även om jag gillar honom).
Fleury (Får inte förlängt)
Nordlund (Får inte förlängt)

Utlåningar:
Deilert - håller inte i SHL och kan vi inte bryta kontraktet får vi väl låna ut honom.
Alvarez - Helst skulle jag bryta helt med honom men vi får se hur det blir, annars utlåning.
Westlund - Svårt att se vem han ska peta, lånas ut men kan kallas tillbaka vid skador etc.
AOM - Behöver få spela mer än vad han gör just nu, utlåning till ett bra lag i AS kan gynna hans utveckling enormt.

Laget:
Sörenssen - Mårtesson/Engqvist/NY - Thorensen/NY
Fällström - Ljungh - Cehlin/NY
Heinerö - Rundqvist - Lundberg
Hank - Hage - Ahlén
Junior

NY PP back - NY
Högström - Holm
Falk - Englund
Norell

Tellan
Mantas
(Söderström)

Anledningen till varför jag inte har skrivit med Fernholm är för att det inte är klart huruvida han spelar mer, annars går han in i top 6 bland backar och då kanske man får låna ut även Norell/Englund.

Det vi är i stort behov är en första kedja som kan leda laget, en första center av Mårtensson/Enqvist kvalité, en forward som producerar. Sen behöver vi få in en riktigt bra PP back och en bra två-vägs back. Vi blir av med både rutin och duktiga spelare, gäller att ersätta med spets och spelare som vet vad som krävs för att spela ishockey på en hög nivå.

Cehlin är bara ett förslag och går att byta ut mot valfri SHL spelare som kan göra det bra, han är kanske billigare än några mer rutinerade herrar i SHL och har stor potential att utvecklas och bli riktigt bra. Ljungh visar redan i år hur nyttig han är och nästa år kan han säkert på allvar utmana om en 1:a centerroll.
Tredje kedjan kanske inte ser så jävla sexig ut på det berömda pappret, men tror alla dessa 3 kan ta ytterligare steg i sin utveckling nästa säsong, annars kan man ju alltid lyfta upp en junior istället för någon av dem.

Om vi för en sekund låtsas att vi får ihop detta lag (ekonomiskt) med rätt spets och allt klaffar, då tror jag definitivt att vi kan vara med och slåss om slutspelsplatser, kanske till och med top 6 nästa år. Tror dessutom Mantas kan avlasta Tellan ännu mer nästa år, vilket kan behövas då Tellan har sett sliten ut nu på slutet.

Ber om ursäkt för eventuella stavfel/särskrivningar, lång dag på jobbet! :)
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av kaminor »

Förläng med Savvy!
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rix »

kaminor skrev:Förläng med Savvy!
Jag ser ju hellre Saviano än Lundberg/Heinerö, men dessa båda herrar har ju trots allt kontrakt. Tycker inte Steve producerar tillräckligt för top 6 i SHL om målet är högre än att hålla sig kvar.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Saviano måste få förlängt. Har potential att bli årets iron steve ("stove")
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Tycker nog Saviano visat att han förtjänat ett nytt kontrakt.
Djurgårdare86
Inlägg: 29
Blev medlem: 2014-02-27

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Djurgårdare86 »

Någon som vet hur det ser ut med Rynos kontrakt i lyxand? Gillar honom skarpt!
Låst