SHL: Djurgårdens IF - HV71 15/11 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Bluebrigade08 »

diftobbe89 skrev:
Bluebrigade08 skrev:Spelar ingen roll vad som skrivs här, hor ramsan kommer sjungas imorgon det är nåt som är säkert oavsett vad vi tycker här
Jajaj plutten lilla, du ska äntligen få skrika hora, skit i matchen i sig, skrik allt vad du orkar så blir säkert allt bra.
Om du läser vad jag skriver nästa gång innan du försöker göra dig lustig på min bekostnad vore jag tacksam. Jag skrev i tidigare inlägg att jag tycker att skrika hora är barnsligt. Med mitt inlägg som du misstolka menar jag att även om jag inte vill/kommer sjunga att Nilson är en hora så är det nåt som till 99% kommer göras ändå, förstår du lilla plutten?
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av diftobbe89 »

Bluebrigade08 skrev:
diftobbe89 skrev:
Bluebrigade08 skrev:Spelar ingen roll vad som skrivs här, hor ramsan kommer sjungas imorgon det är nåt som är säkert oavsett vad vi tycker här
Jajaj plutten lilla, du ska äntligen få skrika hora, skit i matchen i sig, skrik allt vad du orkar så blir säkert allt bra.
Om du läser vad jag skriver nästa gång innan du försöker göra dig lustig på min bekostnad vore jag tacksam. Jag skrev i tidigare inlägg att jag tycker att skrika hora är barnsligt. Med mitt inlägg som du misstolka menar jag att även om jag inte vill/kommer sjunga att Nilson är en hora så är det nåt som till 99% kommer göras ändå, förstår du lilla plutten?
Missade det, ber om ursäkt, riktar vidare mitt inlägg till övriga med den inställningen. Kör så det ryker pojkar.

Att det sedan är en dag för Djurgår'n och att vi har en viktig match som står på spel verkar av mindre betydelse.
Spela fult
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Bluebrigade08 »

diftobbe89 skrev:
Bluebrigade08 skrev:
diftobbe89 skrev:
Bluebrigade08 skrev:Spelar ingen roll vad som skrivs här, hor ramsan kommer sjungas imorgon det är nåt som är säkert oavsett vad vi tycker här
Jajaj plutten lilla, du ska äntligen få skrika hora, skit i matchen i sig, skrik allt vad du orkar så blir säkert allt bra.
Om du läser vad jag skriver nästa gång innan du försöker göra dig lustig på min bekostnad vore jag tacksam. Jag skrev i tidigare inlägg att jag tycker att skrika hora är barnsligt. Med mitt inlägg som du misstolka menar jag att även om jag inte vill/kommer sjunga att Nilson är en hora så är det nåt som till 99% kommer göras ändå, förstår du lilla plutten?
Missade det, ber om ursäkt, riktar vidare mitt inlägg till övriga med den inställningen. Kör så det ryker pojkar.

Att det sedan är en dag för Djurgår'n och att vi har en viktig match som står på spel verkar av mindre betydelse.
Instämmer, fokus på DIF nu!
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av B.I.B.A »

Lee Harvey Oswald skrev:En dag för Djurgården, en fest för hela familjen.
Eller nåt...
Kan tyckas att det kanske inte var det smartaste att lägga "En dag för Djurgården" just när vi möter Hv71 hemma för första gången. Vare sig man gillar det eller inte så är det många som har väntat i två år på att få skrika h*ra åt Nilson. Inte det roligaste att ta med barnen till.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:En dag för Djurgården, en fest för hela familjen.
Eller nåt...
Det mest läskiga är inte den primitiva inställningen till att skrika könsord, utan det är att majoriteten köper medias minst sagt skrala rapportering om fallet Nilson och bildar sig en uppfattning så stark att man är beredd att verbalt lyncha någon utan att ens ha hälften av all fakta 100% klar för sig.

Och då ska man komma ihåg att
1. Nilson fick rätt i arbetsdomstolen. Klubbkänsla eller ej så rör det sig i grund och botten om arbetsigivare/arbetstagare.
2. Skadeståndet är mig veterligen inte utbetalat utan omförhandlas i aktier.
3. Nilson har tidigare frivilligt köpt aktier i DIF när vi låg illa till.

Om Nilson betett sig helt åt helvete i sin roll som kapten och förebild? Ja. Men inte fan skulle jag åka till hans hus, plinga på och skrika hora i hans face för det.

Menmen. Det är väl så det blir. För när exempelvis jobbet suger och frugan i sin tur slutat göra det, så är det väl skönt att gå till Hovet och skrika lite. Handlar inte om hockey, och det vet vi alla om.

"The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge" - Stephen Hawking
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av seppuko »

DIF_Soldier skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:En dag för Djurgården, en fest för hela familjen.
Eller nåt...
Det mest läskiga är inte den primitiva inställningen till att skrika könsord, utan det är att majoriteten köper medias minst sagt skrala rapportering om fallet Nilson och bildar sig en uppfattning så stark att man är beredd att verbalt lyncha någon utan att ens ha hälften av all fakta 100% klar för sig.

Och då ska man komma ihåg att
1. Nilson fick rätt i arbetsdomstolen. Klubbkänsla eller ej så rör det sig i grund och botten om arbetsigivare/arbetstagare.
2. Skadeståndet är mig veterligen inte utbetalat utan omförhandlas i aktier.
3. Nilson har tidigare frivilligt köpt aktier i DIF när vi låg illa till.

Om Nilson betett sig helt åt helvete i sin roll som kapten och förebild? Ja. Men inte fan skulle jag åka till hans hus, plinga på och skrika hora i hans face för det.

Menmen. Det är väl så det blir. För när exempelvis jobbet suger och frugan i sin tur slutat göra det, så är det väl skönt att gå till Hovet och skrika lite. Handlar inte om hockey, och det vet vi alla om.

"The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge" - Stephen Hawking
Mer än hälften kommer hoppa över ditt inlägg alternativt helt skita i det. Men lägger till denna länk från Ottossons blogg - http://ottosson.blogg.se/2014/february/ ... s-dif.html
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av #10 »

seppuko skrev:
DIF_Soldier skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:En dag för Djurgården, en fest för hela familjen.
Eller nåt...
Det mest läskiga är inte den primitiva inställningen till att skrika könsord, utan det är att majoriteten köper medias minst sagt skrala rapportering om fallet Nilson och bildar sig en uppfattning så stark att man är beredd att verbalt lyncha någon utan att ens ha hälften av all fakta 100% klar för sig.

Och då ska man komma ihåg att
1. Nilson fick rätt i arbetsdomstolen. Klubbkänsla eller ej så rör det sig i grund och botten om arbetsigivare/arbetstagare.
2. Skadeståndet är mig veterligen inte utbetalat utan omförhandlas i aktier.
3. Nilson har tidigare frivilligt köpt aktier i DIF när vi låg illa till.

Om Nilson betett sig helt åt helvete i sin roll som kapten och förebild? Ja. Men inte fan skulle jag åka till hans hus, plinga på och skrika hora i hans face för det.

Menmen. Det är väl så det blir. För när exempelvis jobbet suger och frugan i sin tur slutat göra det, så är det väl skönt att gå till Hovet och skrika lite. Handlar inte om hockey, och det vet vi alla om.

"The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge" - Stephen Hawking
Mer än hälften kommer hoppa över ditt inlägg alternativt helt skita i det. Men lägger till denna länk från Ottossons blogg - http://ottosson.blogg.se/2014/february/ ... s-dif.html
Väldigt bra skrivet av Otto, folk kan ju fråga sig själva hur man skulle reagera om det hände att ens egen arbetsgivare gjorde liknande, ingen jävel skulle glatt säga :ta ni mina pengar fast det står i kontraktet att jag har rätt till dom: aldrig i livet.
järnkaminen82
Inlägg: 113
Blev medlem: 2011-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av järnkaminen82 »

De lär ju med största sanolikhet komma h*r ramor idag. Vill inte att dom som inte vill höra dom ska börja bua å visa missnöje mot dom som drar igång ramsorna. Vill inte se tråkiga scener på hovet i eftermiddag. Låt dom som vill skjunka lågt göra de å när dom tyssnat dra igång en annan sång.
Sotarn
Inlägg: 105
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Sotarn »

Om varför JAG föraktar Marcus Nilson,
Jag tror jag uppfattas som en ganska normal o reko familjefar på 40 år med bra jobb o en ödmjuk inställning till mina medmänniskor, dock har jag en (ja tyvärr) osund relation till ett hockey o fotbolls lag som heter Djurgården, den präglar allt i mitt liv, hur jag mår, hur jag sover, min aptit, min yrkesprestation mm, det är givetvis absurd att vad några gör med en boll eller en puck och som hälften av dom skulle kunna vara minna söner påverkar mig så mycket men så är det o har alltid varit, som barn kunde jag efter viktiga matcher som jag spänt mig för länge få så kraftiga migränattacker att jag kräktes i två dar, för dom flesta skulle jag nig klasats som knäpp o kanske hade dom rätt, hur som helst när DIF den där fruktansvärda eftermiddagen i Dalarna för några år sedan åkte ur ES för första gången, gick jag (och många med mig)sönder på riktigt jag behövde allt stöd jag kunde få framför allt behövde jag en lagkapten som stod upp, bad om ursäkt, grät, lovade revansch, skrev brev på hemsidan, gav intervjuver i pressen you name it, jag behövde det på en gång men kunde ha överseende med att det kunde kommit nån dag efter, men vad fick jag/vi som behövde gå till arbetsplatser o skolor med glåpord o hån haglande bara för att vi varit öppna med vår största kärlek? Vi fick ingenting av dig Marcus INGENTING, du verkar inte vara en man av stora ord o det är ok men i det läge som var handlade det ingenting om dig utan det faktum att du var vår kapten o du har varit i NHL o vet att rollen innebär så mycket mer en ett C på bröstet, du svek Marcus jag gemställer dig med en kapten som först av alla lämnar ett fartyg i nöd och för det kommer jag för alltid att förakta dig.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av sm910 »

Att man var besviken på hur Nilson (inte) agerade i media efter degraderingen kan jag förstå. Likaså att man är besviken på hans sportsliga prestationer och bitvis avsaknad av uppvisad arbetsmoral på isen. Och, inte minst av allt, övergången till HV när vi åkte ur (även om jag tycker frivilligheten i lämnandet kan diskuteras). Men att folk verkar ha rättsprocessen som något som hålls mot han, vad är det för jävla losermentalitet?

Djurgården Hockey har en omsättning närmare 100 mkr i högstaligan, det är fullständigt oacceptabelt och finns inga ursäkter - inte en enda - för att i sin roll som arbetsgivare inte kunna ens hålla sig till lagens minimikrav. Att ha en så inkompetent ledning som inte klarar att sköta den biten håller inte, i längden skadar det föreningen något enormt. Vi är Djurgården, inget jävla korplag i gärdsgårdsserierna där vi kan tillåta vilka klåpare som helst att vansköta föreningen. Unionen påtalade bristerna och förhandlade som fack med Djurgården före domstolsprocessen, men Djurgården vägrade att erkänna sina fel. Att Unionen då tar det till rätten är självklart, och vi ska vara jävligt glada att det var över en spelare med Djurgårdshjärta som M.N som inte krävdes oss på skadeståndet rakt av efteråt för att skona vår ekonomi.

Seriöst, att sitta och släta över inkompetens och amatörfasoner i vår ledning är sektfasoner som i slutändan förstör föreningen. Riktigt Djurgårdshjärta är att ha modet att stå upp mot den vanskötsel pch våga, trots allt hat man kommer få för det, se till att göra något åt det. Jag har aldrig gillat M.N som spelare, bua på allt ni vill, men den enda som drog vårt emblem i smutsen i domstolsprocessen var de hårdföra falanger som dök upp burdust i rättssalen och dessutom drev kampanjer i där. Tillsammans med alla er lynchmobbare, som bara vill ha en till ursäkt att korsfästa M.N hellre än att våga erkänna de allvarliga brister och inkompetens i vår ledning som hade fortsatt vansköta vår förening om inte Unionen/M.N drivit fallet. Hade vi kursat för att någon med mindre Djurgårdshjärta än Nilson efteråt drabbats och stämt oss utan att efterskänka skadestånd, hade det varit er och er sektmentalitets fel.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av pulverapa »

Jag lägger mitt hat i matchen mot Luleå då äckliga abbott och framförallt Johan Forsberg kommer på besök. Då är det nog bäst att de installerat säkerhetsbälte på min stol. Den här matchen skiter jag i. Mackan är djurgårdare och bär lika stort ansvar för degraderingen som Otto, Fimpen och Jimmie.

Framförallt var det Järlan som bar ansvaret för den degraderingen. Han var fat and happy vilket inte funkar i vår förening.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av seppuko »

pulverapa skrev:Jag lägger mitt hat i matchen mot Luleå då äckliga abbott och framförallt Johan Forsberg kommer på besök. Då är det nog bäst att de installerat säkerhetsbälte på min stol. Den här matchen skiter jag i. Mackan är djurgårdare och bär lika stort ansvar för degraderingen som Otto, Fimpen och Jimmie.

Framförallt var det Järlan som bar ansvaret för den degraderingen. Han var fat and happy vilket inte funkar i vår förening.
Jag tar med mig ett bälte till den matchen då :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av minalman »

Ovärdig debatt om en icke-person i Djurgårdshistorian. Han förtjänar inte all uppmärksamhet. Men jag skulle välkomna honom i vår tröja igen om han skulle vara seriös.
Ikväll blir det torsk tyvärr. Vi går på plumpen. Dega in på bortaseger om ni ska få ut något av kvällen, för hat mot Hr. N. kommer ni inte må bättre av.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av Jim Morrison »

Men släpp rättsfallet för helvete. Det är inte det väsentliga. Det är klart som fan att MN ska få höra att han svek. För det gjorde han, hur kan någon ens försöka argumentera för någonting annat? Var ni med när vi åkte ur? Det här är sport. Folk har hållit sig i två år för att kunna få låta MN veta hur han behandlade oss fans. Det är inte en jävel som har åkt hem till hans hus och hotat honom, så vitt jag vet. Utan det handlar om en jävla match. Sluta försöka spela martyrer och ständigt vara den "större människan". Ruggigt tröttsamt och riktigt genomskinligt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgården - HV71 15/11 2014

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Är sjuk för första gången på två år precis då MN & Co kommer till stan, matchen jag sett fram emot mest av allt. Så jävla besviken. Hoppas losern får ett varmt välkomnande och att Teemu Laine bryter ett ben - heja DIF!
Skriv svar