Ny Tifogrupp?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst

Vill ni ha en tifogrupp för hockeyn?

Ja
88
68%
Nej
34
26%
Kanske
6
5%
Vet ej
1
1%
 
Antal röster: 129

Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av Raus »

Kungen skrev:
John Terry skrev:
Kungen skrev:
John Terry skrev:Att Djurgården Hockey har så bra publiksnitt den här säsongen kan vara bland det sämsta som hänt de senaste åren. Tolka det hur ni vill. Jag röstade iaf nej på den här frågan.

Sök upp de ledande i Sofialäktaren Tifo om ni vill hjälpa till. I övrigt all hyll till engagemanget såklart.
Varför ska man söka upp SL Tifo om man vill göra tifon till hockeyn? SL Tifo har sagt att de inte tänker fokusera på hockeyn. Nu när våran "officiella" tifogrupp har valt att inte satsa på hockeyn kan väl ingen komma och säga nej till det här förslaget?

Om de inom UCS/Fabriken/SL Tifo skulle bli "sura" på grund av detta är det ju bara löjligt.

Detta har absolut INGENTING med abbes vara eller icke vara i Djurgården. Nu har en tifogrupp startats för att skapa tifon åt fotbollen...här är ett förslag att starta en tifogrupp åt hockeyn.

Kör bara! Sjukt bra!

Edit: Vill nu SL Tifo ha "patent" på tifon inom Djurgården Hockey får de väl se till att gå på alla möten de bjuds in till och sluta krypa under täcket hela tiden. Se till att lösa konflikten snart, annars kommer det ju uppenbarligen startas en ny grupp som således kommer ta över. Då har de förlorat. Det är ju just nu bara UCS/Fabriken/SL Tifo som förlorar på konflikten. Vi har fortfarande Sveriges bästa publik.
Flera har förklarat det här flertalet gånger på det här forumet, folk med mycket bättre insikt än jag själv. Att folk (du i det här fallet) fortfarande inte förstår vad man vill få fram är olyckligt.

Men glöm inte att det är inte bara NU NU NU som gäller, det finns en säsong om fem år som ska spelas också med förhoppningsvis stor högröstad och passionerad publik. För det är DET som gör Djurgårdens Hockeys publik till bäst i Sverige för tillfället. OBS *för tillfället".
Och vad är det som säger att inte vi kommer ha en stor, högröstad och passionerad publik utan UCS/Fabriken? De är bara en vanlig grupp som startat detta helt ideellt, precis som det här förslaget innebär. DIF Hockey lever och dör inte på att UCS/fabriken går på hockey, det hoppas jag att ingen tror.
Du har inte märkt att stämningen i klacken och främst vår lägsta nivå i klacken sjunkigt drastiskt jämfört med tidigare år? Jag är villig att säga att ni som stödjer detta är sjukt naiva. Det här kommer aldrig funka i längden. Ett par matcher kanske, men är det värt det? Jag tror det kommer göra mer skada än nytta, speciellt på lång sikt.

Människorna som tappat suget för hockeyn är de som lagt grunden för vår läktarkultur.
Det bästa exemplet på detta är järnkaminernas dag. Visst var det fullsatt, men under två perioder var stämningen under all kritik. I tredje ställer sig Martin (en av de "stora" som tappat suget) och får igång klacken till den nivå den bör vara på.
Att motarbeta de aktiva på det här sättet kommer bara skapa en snöbollseffekt, och om sisådär två säsonger kommer difhockey behöva gå ner på sina bara knän för att få tillbaka ucs/sl till Hovet. Just nu lever vi på en konstgjord andning, medan folk fortfarande har en felaktig illusion om att det är lika bra stämning som för några år sedan. Men ni kanske föredrar Grisfot och p-12orna som står med sina iphones i högsta hugg.
Senast redigerad av Raus den 2013-02-07 11:37:13, redigerad totalt 1 gånger.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av Kungen »

John Terry skrev: Nä precis, det här handlar inte bara om dom. Det är ju det som är hela grejen.
Då är vi överens alltså? Självklart vill jag att de ska lösa konflikten, och det tror jag DIF Hockey vill också. En konflikt kan inte lösas genom att den ena sidan inte vill ta en diskussion, vilket DIF har bjudit in till.

Det funkar ju inte att bara hålla käften och krypa under täcket tills Abbe får sparken. Det verkar uppenbarligen inte finnas en bättre lösning utan Abbe, så försök komma fram till något annat. Genom en diskussion! Tänk dig själv i en diskussion där du säger "Jag tänker inte jobba förens min chef får sparken", sen gömmer du dig under täcket tills chefen fått sparken...kommer du någonsin komma tillbaks till jobbet? Nej.

LÖS det, be att få jobba på en annan avdelning, vad som helst.

Precis detta behöver UCS/Fabriken göra.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av -daniel- »

-daniel- skrev:
laxen skrev:Självklart är det bara positivt! Publiken på hovet skulle uppskatta detta.

Det låter riktigt konstigt att folk som inte ens går på hockey skulle bli arga för att folk engagerar sig i DIF nu när det verkligen behövs. Det är det sjukaste jag hört. Om man inte ens har motivation att ta sig till hovet så förstår jag inte att man kan bli sur. Självklart är allt engagemang positivt.

Kör hårt och lycka till!
Du förstår ju inte vad det hela handlar om, men det verkar du inte direkt ensam om.

Kan dra (något grova) paralleller till en blockad eller strejk på ett företag där man gör gemensam aktion för att få igenom sina villkor. Att då helt plötsligt få "strejkbrytare" som tar egna initiativ och går sin egen väg gagnar väldigt sällan situationen i det långa loppet.

Nu är det här väl inte applicerbart här fullt ut, men principen är åtminstone åt det hållet.
Är det ingen av er som är positiva till hela det här konceptet som ens kan bemöda sig med att svara på min post?

Finns det ingensomhelst förståelse för att dessa människor som dedikerat halva sina liv (nåja, en liten överdrift kanske) till Djurgården skall backas upp när de som bäst behöver det? Tycker faktiskt det är tämligen oförskämt.
Bild
brsk
Inlägg: 119
Blev medlem: 2010-11-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av brsk »

-daniel- skrev:
-daniel- skrev:
laxen skrev:Självklart är det bara positivt! Publiken på hovet skulle uppskatta detta.

Det låter riktigt konstigt att folk som inte ens går på hockey skulle bli arga för att folk engagerar sig i DIF nu när det verkligen behövs. Det är det sjukaste jag hört. Om man inte ens har motivation att ta sig till hovet så förstår jag inte att man kan bli sur. Självklart är allt engagemang positivt.

Kör hårt och lycka till!
Du förstår ju inte vad det hela handlar om, men det verkar du inte direkt ensam om.

Kan dra (något grova) paralleller till en blockad eller strejk på ett företag där man gör gemensam aktion för att få igenom sina villkor. Att då helt plötsligt få "strejkbrytare" som tar egna initiativ och går sin egen väg gagnar väldigt sällan situationen i det långa loppet.

Nu är det här väl inte applicerbart här fullt ut, men principen är åtminstone åt det hållet.
Är det ingen av er som är positiva till hela det här konceptet som ens kan bemöda sig med att svara på min post?

Finns det ingensomhelst förståelse för att dessa människor som dedikerat halva sina liv (nåja, en liten överdrift kanske) till Djurgården skall backas upp när de som bäst behöver det? Tycker faktiskt det är tämligen oförskämt.
Vad är det för villkor?
Det är en ärlig fråga, så många vet att det är en blockad men ingen kan riktigt berätta exakt vad det handlar om och vad som behövs för att den skall upphöra.
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av Stavhoppet »

-daniel- skrev:
-daniel- skrev:
laxen skrev:Självklart är det bara positivt! Publiken på hovet skulle uppskatta detta.

Det låter riktigt konstigt att folk som inte ens går på hockey skulle bli arga för att folk engagerar sig i DIF nu när det verkligen behövs. Det är det sjukaste jag hört. Om man inte ens har motivation att ta sig till hovet så förstår jag inte att man kan bli sur. Självklart är allt engagemang positivt.

Kör hårt och lycka till!
Du förstår ju inte vad det hela handlar om, men det verkar du inte direkt ensam om.

Kan dra (något grova) paralleller till en blockad eller strejk på ett företag där man gör gemensam aktion för att få igenom sina villkor. Att då helt plötsligt få "strejkbrytare" som tar egna initiativ och går sin egen väg gagnar väldigt sällan situationen i det långa loppet.

Nu är det här väl inte applicerbart här fullt ut, men principen är åtminstone åt det hållet.
Är det ingen av er som är positiva till hela det här konceptet som ens kan bemöda sig med att svara på min post?

Finns det ingensomhelst förståelse för att dessa människor som dedikerat halva sina liv (nåja, en liten överdrift kanske) till Djurgården skall backas upp när de som bäst behöver det? Tycker faktiskt det är tämligen oförskämt.

Ska se om jag kan försöka förklara hur jag ser på det hela...

JAG personligen tycker att det är trist att när Djurgården hockey behöver det som mest så finns det inga tifon inga flaggor på läktaren.
Visst SM-Finalen i all ära med snygga tifon och grym stämmning men det känns som att en kvalserie är viktigare för Djurgården än en SM-Final?

Om det då är så att det går att lösa så att en liten gruppering kan ställa upp och försöka ordna ett tifo eller 2 under Kvalserien borde inte det vara positivt då?
Sen kanske det är så att det inte kommer att bli mer (även om jag hoppas så)

Jag håller helt med om att Djurgården Hockey har betett sig riktigt illa mot supportrarna, det man dock får se det till att är det är nu mer än någonsin som Djurgården Hockey behöver sina supportrar eller håller du inte med?

Så tyvärr kommer man då till frågan är det värt att stämningen är halvdan i kvalserien och det gör att Djurgården Hockey missar att gå upp i Elitserien bara för att visa en ståndpunkt?
Att låta laget spela ytterligare en säsong i Allsvenskan?

Så ser jag på det, jag skulle vilja se ett Jättetifo på någon av Kvalseriematcherna (om vi nu tar oss dit) för att se om man kan elda på spelarna ytterligare till att prestera ytterligare 1% som kanske kan vara skillnaden mellan tex 2-3 eller 3-2?

Vet inte om jag förklarade något av det jag egentligen menar på ett förstårligt sätt men har åtminstone försökt...
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
-daniel- skrev:
laxen skrev:Självklart är det bara positivt! Publiken på hovet skulle uppskatta detta.

Det låter riktigt konstigt att folk som inte ens går på hockey skulle bli arga för att folk engagerar sig i DIF nu när det verkligen behövs. Det är det sjukaste jag hört. Om man inte ens har motivation att ta sig till hovet så förstår jag inte att man kan bli sur. Självklart är allt engagemang positivt.

Kör hårt och lycka till!
Du förstår ju inte vad det hela handlar om, men det verkar du inte direkt ensam om.

Kan dra (något grova) paralleller till en blockad eller strejk på ett företag där man gör gemensam aktion för att få igenom sina villkor. Att då helt plötsligt få "strejkbrytare" som tar egna initiativ och går sin egen väg gagnar väldigt sällan situationen i det långa loppet.

Nu är det här väl inte applicerbart här fullt ut, men principen är åtminstone åt det hållet.
Är det ingen av er som är positiva till hela det här konceptet som ens kan bemöda sig med att svara på min post?

Finns det ingensomhelst förståelse för att dessa människor som dedikerat halva sina liv (nåja, en liten överdrift kanske) till Djurgården skall backas upp när de som bäst behöver det? Tycker faktiskt det är tämligen oförskämt.
Eftersom många som så att säga stödjer "bojkottlinjen" är osympatiska och ned-värderande översittare som bland annat kallar sina klackkollegor för "mongon", så blir det allt svårare att motivera en sådan linje.

Vidare är inte konflikten tillräckligt konkret eller tydlig för oss vanliga hockeyfans för att man skal kunna anta en position i den frågan du ställer.

Det enda som är tydligt är att den gamla fabriken inte vill göra tifon längre. Självklart är det då positivt om andra eldsjälar kan gå in och fylla upp det tomrum som skapats.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av Kungen »

Självklart försvarar vi (åtminstone jag) inte DIFs och Abbes beteende, och jag vill självklart att UCS/Fabriken skall komma tillbaks till hockeyn och ta tag i klacken som de gjort SÅ BRA tidigare år. Men när de inte vill komma tillbaks, även fast DIF bjuder in till diskussion, kan jag tycka att det är dags att gå vidare och starta upp något nytt.

Men absolut, det bästa vore ju om konflikten kunde lösas. Jag tycker även synd att grabbarna (och tjejerna) som inte går på hockeyn längre för att de har utsatts för övervåld och dylikt.

-daniel- : Visst kan man dra parallerna åt det hållet du säger, men frågan är vad som verkligen är bäst. Att inte ha någon diskussion alls som inte leder åt något håll, eller starta upp nytt och börja om på en ny kula.

Edit: Att folk kallar mig och andra Djurgårdare för mongon visar bara en jävla översittarfason och jag tar inte åt mig för fem öre, jag gör det som är bäst för Djurgården. Som sagt tidigare, UCS/Fabriken får gärna stanna hemma om de visar denna attityd samt vägrar diskutera saken vidare med DIF.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Ny Tifogrupp?

Inlägg av Jepe »

Kungen: jag tror du blandar ihop supportermötena lite. Mötet som var nu i veckan var ett allmänt supportermöte, mötena som skulle ske mellan DIF Hockey och Fabriken/UCS är inte direkt möten som vem som helst kan knalla in på.
2014-04-07, vad hände?
Manijock
Inlägg: 7868
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av Manijock »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Blir bedrövad när jag ser hur olika "hockey-djurgårdare" ser på läktarkultur och supporterskap.
Ni måste vara riktigt jävla efterblivna om ni inte inser att en aktion som denna skulle "rättfärdiga" DIF hockeys bedrövliga agerande mot ucs/fabriken.

"jaha våra fans har förlåtit oss, dom har flaggor i ett möööööönster. Ge abbe löneförhöjning!"

Sen alla mongon/bönder i klacken på matcherna, fyfan mår dåligt när jag går på hockey och ser vad som håller på att hända på läktaren.
Tänkte hålla mig ur denna diskussion av den enkla anledning av att jag egentligen inte bryr mig, och att det är tröttsamt att argumentera mot sådana här neandertalare som ovan.

Herregud vad patetiskt. Börja attackera de som faktiskt går på matcherna, och hylla de som sitter hemma och tjurar? Trodde aldrig jag dessutom skulle få se en av de riktigt tunga namnen på forumet, som flertalet gånger visat att han har något innanför pannbenet, gå ut och hylla ett sånt här patraskinlägg. Jag mår dåligt när jag ser vad som håller på att hända på forumet!

Håll nivån på en vettig nivå istället för att hänvisa till "ni vet inte vad ni talar om, min pappa e jättestark och har nitat minst hundra gnagare", eller "du, jag har stått och viftat pinne precis intill UCS på Stadion i flera år nu jag är mästare inom läktarkultur". Jag har all respekt för Fabriken och UCS! De fattade sina beslut och jag klandrar dem inte för det, liksom detta nya Sofialäktaren TIFO. En fotbollsförening i grund och botten. Istället för att tycka synd om sig själva här på hockeyläktaren så tycker några att det är en bra idé att ta hand om det själva. Inget större utan bara på stora matcher och kanske inget superseriöst jättestort på en gång. JK och Fabriken har många gånger tipsat allmänheten om att bidra själva, ta med sönderrivna tidningar, flaggor osv. Vilket är precis vad dessa personer tänkte göra, fast lite mer organiserat.

Kan någon tala om för mig hur detta överhuvudtaget kan skada någon alls? Herregud va inte så jävla bittra hela tiden. Gahh vansinne!
Senast redigerad av Manijock den 2013-02-07 13:04:02, redigerad totalt 1 gånger.
laxen
Inlägg: 131
Blev medlem: 2012-01-27

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av laxen »

-daniel- skrev: Är det ingen av er som är positiva till hela det här konceptet som ens kan bemöda sig med att svara på min post?

Finns det ingensomhelst förståelse för att dessa människor som dedikerat halva sina liv (nåja, en liten överdrift kanske) till Djurgården skall backas upp när de som bäst behöver det? Tycker faktiskt det är tämligen oförskämt.
Jag hade inte sett din post därav inget svar förren nu.

Jag har själv fått stryk av ordningsvakter och poliser har varit mycket otrevliga mot mig även om just polisen inte gjort mig fysiskt illa. Känner dock folk som råkat ut för detta och fått allvarligt med stryk. Men detta var i mitt fall inte i samband med hockeymatcher. Hur kan folk ha missat att det finns idiotpoliser tidigare i detta land? Sovit under stenar? Aldrig varit ute på stan? Det har verkligen 0% med hockey eller DIF att göra. Det är ett samhällsproblem som har funnits länge.

Det enda jag kan förstå i detta dramat är att man borde lagt ut en text där man tar supportrarnas sida. Men om man ska vara helt ärlig så finns det bilder på oss supportrar som attackerar polisen så en sådan text skulle kunna bita en i röven jävligt hårt. Jag tycker att de som är kritiska till DIFs agerande väljer att blunda för de små-ungar som attackerade polisen. Visst hände detta? Det finns på film. Det förvärrade läget och gjorde det svårt för DIF att ta supportrarnas sida. Om vi hade haft rent mjöl i påsen och man kunde hävda att polisen var de enda som misskötte sig så hade DIF enklare stå upp för oss. Eller tänker jag fel?

Som tillägg till detta så som låter lite självkritiskt mot oss supportrar så finns det absolut inget tvivel från någon hoppas jag om att det var polisen som gjorde fel från första början som startade allt detta. Polisen själva har till och med erkänt detta. Så i den frågan om vems fel det är finns det inte något diskussionsutrymme överhuvudtaget. Frågan är istället: Hur gör man för att få det bättre i framtiden?

DIF jobbar väldigt hårt för att lösa problematiken från "det andra hållet". Genom en bra dialog med polisen. Det är så man löser problemen om man ska vara konstruktiv och verkligen vilja få bort problemen med polisen. Känner du till att detta arbetet pågår?

Vill ni bli av med abbe? Dyk upp på mötena. Skriv en motion med en enda rad på ett papper och lämna in. "Motion: Vi vill byta säkerhetsföretag kring våra matcher". Sen dyker ni upp på årsmötet och röstar på det förslaget.

Jävligt off-topic , sorry för det, men det var trots allt svar på en post.
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av Kungen »

Jepe skrev:Kungen: jag tror du blandar ihop supportermötena lite. Mötet som var nu i veckan var ett allmänt supportermöte, mötena som skulle ske mellan DIF Hockey och Fabriken/UCS är inte direkt möten som vem som helst kan knalla in på.
Ja jag vet att det senaste mötet var öppet för alla supportrar. Hur som helst så funkar det ju inte om man vägrar ta upp en diskussion i ämnet mellan berörda parter. JAG tycker att UCS/Fabrikens beteende kan likna en tolvåring i trotsåldern. Lägger sig och skriker på marken tills mamma/pappa ger dem godis (eller tills Abbe får sparken).

Manijock: +1 för ditt inlägg i debatten.
laxen
Inlägg: 131
Blev medlem: 2012-01-27

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av laxen »

Kungen skrev:
Ja jag vet att det senaste mötet var öppet för alla supportrar. Hur som helst så funkar det ju inte om man vägrar ta upp en diskussion i ämnet mellan berörda parter. JAG tycker att UCS/Fabrikens beteende kan likna en tolvåring i trotsåldern. Lägger sig och skriker på marken tills mamma/pappa ger dem godis (eller tills Abbe får sparken).

Manijock: +1 för ditt inlägg i debatten.
Håller med om 12-årings-attityden. Min bild av dessa är verkligen att de är runt 12-14 år och inte får tillräckligt med uppmärksamhet i hemmet eller skolan och vill att DIF ska vara förälder och se att de finns och ge dem bekräftelse. Det är precis den bilden man sänder ut.

Och sen ska man gråta ännu mer om någon annan börjar engagera sig för föreningen istället för att man känner att ens "hållhake" försvinner.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av -daniel- »

Stavhoppet skrev:
-daniel- skrev:
-daniel- skrev:
laxen skrev:Självklart är det bara positivt! Publiken på hovet skulle uppskatta detta.

Det låter riktigt konstigt att folk som inte ens går på hockey skulle bli arga för att folk engagerar sig i DIF nu när det verkligen behövs. Det är det sjukaste jag hört. Om man inte ens har motivation att ta sig till hovet så förstår jag inte att man kan bli sur. Självklart är allt engagemang positivt.

Kör hårt och lycka till!
Du förstår ju inte vad det hela handlar om, men det verkar du inte direkt ensam om.

Kan dra (något grova) paralleller till en blockad eller strejk på ett företag där man gör gemensam aktion för att få igenom sina villkor. Att då helt plötsligt få "strejkbrytare" som tar egna initiativ och går sin egen väg gagnar väldigt sällan situationen i det långa loppet.

Nu är det här väl inte applicerbart här fullt ut, men principen är åtminstone åt det hållet.
Är det ingen av er som är positiva till hela det här konceptet som ens kan bemöda sig med att svara på min post?

Finns det ingensomhelst förståelse för att dessa människor som dedikerat halva sina liv (nåja, en liten överdrift kanske) till Djurgården skall backas upp när de som bäst behöver det? Tycker faktiskt det är tämligen oförskämt.

Ska se om jag kan försöka förklara hur jag ser på det hela...

JAG personligen tycker att det är trist att när Djurgården hockey behöver det som mest så finns det inga tifon inga flaggor på läktaren.
Visst SM-Finalen i all ära med snygga tifon och grym stämmning men det känns som att en kvalserie är viktigare för Djurgården än en SM-Final?

Om det då är så att det går att lösa så att en liten gruppering kan ställa upp och försöka ordna ett tifo eller 2 under Kvalserien borde inte det vara positivt då?
Sen kanske det är så att det inte kommer att bli mer (även om jag hoppas så)

Jag håller helt med om att Djurgården Hockey har betett sig riktigt illa mot supportrarna, det man dock får se det till att är det är nu mer än någonsin som Djurgården Hockey behöver sina supportrar eller håller du inte med?

Så tyvärr kommer man då till frågan är det värt att stämningen är halvdan i kvalserien och det gör att Djurgården Hockey missar att gå upp i Elitserien bara för att visa en ståndpunkt?
Att låta laget spela ytterligare en säsong i Allsvenskan?

Så ser jag på det, jag skulle vilja se ett Jättetifo på någon av Kvalseriematcherna (om vi nu tar oss dit) för att se om man kan elda på spelarna ytterligare till att prestera ytterligare 1% som kanske kan vara skillnaden mellan tex 2-3 eller 3-2?

Vet inte om jag förklarade något av det jag egentligen menar på ett förstårligt sätt men har åtminstone försökt...
Jodå, jag förstår vad du menar men i grund och botten handlar detta inte om tifon, utan ett försök att få till förändringar.
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
-daniel- skrev:
-daniel- skrev:
laxen skrev:Självklart är det bara positivt! Publiken på hovet skulle uppskatta detta.

Det låter riktigt konstigt att folk som inte ens går på hockey skulle bli arga för att folk engagerar sig i DIF nu när det verkligen behövs. Det är det sjukaste jag hört. Om man inte ens har motivation att ta sig till hovet så förstår jag inte att man kan bli sur. Självklart är allt engagemang positivt.

Kör hårt och lycka till!
Du förstår ju inte vad det hela handlar om, men det verkar du inte direkt ensam om.

Kan dra (något grova) paralleller till en blockad eller strejk på ett företag där man gör gemensam aktion för att få igenom sina villkor. Att då helt plötsligt få "strejkbrytare" som tar egna initiativ och går sin egen väg gagnar väldigt sällan situationen i det långa loppet.

Nu är det här väl inte applicerbart här fullt ut, men principen är åtminstone åt det hållet.
Är det ingen av er som är positiva till hela det här konceptet som ens kan bemöda sig med att svara på min post?

Finns det ingensomhelst förståelse för att dessa människor som dedikerat halva sina liv (nåja, en liten överdrift kanske) till Djurgården skall backas upp när de som bäst behöver det? Tycker faktiskt det är tämligen oförskämt.
Eftersom många som så att säga stödjer "bojkottlinjen" är osympatiska och ned-värderande översittare som bland annat kallar sina klackkollegor för "mongon", så blir det allt svårare att motivera en sådan linje.

Vidare är inte konflikten tillräckligt konkret eller tydlig för oss vanliga hockeyfans för att man skal kunna anta en position i den frågan du ställer.

Det enda som är tydligt är att den gamla fabriken inte vill göra tifon längre. Självklart är det då positivt om andra eldsjälar kan gå in och fylla upp det tomrum som skapats.
Jag förstår inte heller varför vissa har en sådan attityd, men min förklaring är att de här frågorna har satt så djupa spår hos folk att de verkligen tar åt sig. Förståeligt på sitt sätt.

Att det "självklart är positivt om andra eldsjälar kan gå in och fylla upp det tomrum som skapats" håller jag som sagt inte med om, enkom av den anledningen att det känns respektlöst mot Fabriken-medlemmar och alla de andra som gjort mer än jag tror någon av oss kan ana för vår förening.
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Ny Tifogrupp?

Inlägg av -daniel- »

laxen skrev:
-daniel- skrev: Är det ingen av er som är positiva till hela det här konceptet som ens kan bemöda sig med att svara på min post?

Finns det ingensomhelst förståelse för att dessa människor som dedikerat halva sina liv (nåja, en liten överdrift kanske) till Djurgården skall backas upp när de som bäst behöver det? Tycker faktiskt det är tämligen oförskämt.
Jag hade inte sett din post därav inget svar förren nu.

Jag har själv fått stryk av ordningsvakter och poliser har varit mycket otrevliga mot mig även om just polisen inte gjort mig fysiskt illa. Känner dock folk som råkat ut för detta och fått allvarligt med stryk. Men detta var i mitt fall inte i samband med hockeymatcher. Hur kan folk ha missat att det finns idiotpoliser tidigare i detta land? Sovit under stenar? Aldrig varit ute på stan? Det har verkligen 0% med hockey eller DIF att göra. Det är ett samhällsproblem som har funnits länge.

Det enda jag kan förstå i detta dramat är att man borde lagt ut en text där man tar supportrarnas sida. Men om man ska vara helt ärlig så finns det bilder på oss supportrar som attackerar polisen så en sådan text skulle kunna bita en i röven jävligt hårt. Jag tycker att de som är kritiska till DIFs agerande väljer att blunda för de små-ungar som attackerade polisen. Visst hände detta? Det finns på film. Det förvärrade läget och gjorde det svårt för DIF att ta supportrarnas sida. Om vi hade haft rent mjöl i påsen och man kunde hävda att polisen var de enda som misskötte sig så hade DIF enklare stå upp för oss. Eller tänker jag fel?

Som tillägg till detta så som låter lite självkritiskt mot oss supportrar så finns det absolut inget tvivel från någon hoppas jag om att det var polisen som gjorde fel från första början som startade allt detta. Polisen själva har till och med erkänt detta. Så i den frågan om vems fel det är finns det inte något diskussionsutrymme överhuvudtaget. Frågan är istället: Hur gör man för att få det bättre i framtiden?

DIF jobbar väldigt hårt för att lösa problematiken från "det andra hållet". Genom en bra dialog med polisen. Det är så man löser problemen om man ska vara konstruktiv och verkligen vilja få bort problemen med polisen. Känner du till att detta arbetet pågår?

Vill ni bli av med abbe? Dyk upp på mötena. Skriv en motion med en enda rad på ett papper och lämna in. "Motion: Vi vill byta säkerhetsföretag kring våra matcher". Sen dyker ni upp på årsmötet och röstar på det förslaget.

Jävligt off-topic , sorry för det, men det var trots allt svar på en post.
Jag håller delvis med dig, visst finns det fortfarande rötägg bland våra egna supporters men de visar sig som tur är väldigt, väldigt sällan.

Jag tycker helt enkelt inte Djurgården Hockey tar det här med DIF-säk på tillräckligt stort allvar, gjorde man det skulle man lyssnat på supportrarna och liksom i fotbollen gjort sig av med Albert Törsleff. Att då det fortsatt "går bra nu" för Djurgården Hockey på läktarna är som någon var inne på kanske inte det mest optimala för att få till förändringar. En ny tifogruppering är ju precis som en följd av detta inte heller optimalt för att på sikt få till förändringar.
Bild
Låst