Slutspelstråden 2009/10

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Slutspelstråden

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:
Edin skrev:
Visst är det så, men vi kommer ha 2 lag att välja på, och ett av dom spelar i rött.
Ni vet att det de båda spelar med vita bortatröjor? :wink:

Känns lite små-bonnigt med röda tröjor som skall delas ut på läktarna.. men vad fan, vem bryr sig?
Jo, man spelar ju alltid i vita tröjor borta...

Men själva grejen kommer väl ifrån NHL? White-outs eller liknande hade jag för mig att dom kallade det, då hela publiken var iförd vitt.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Slutspelstråden

Inlägg av Raus »

-daniel- skrev:
Edin skrev:
Visst är det så, men vi kommer ha 2 lag att välja på, och ett av dom spelar i rött.
Ni vet att det de båda spelar med vita bortatröjor? :wink:

Känns lite små-bonnigt med röda tröjor som skall delas ut på läktarna.. men vad fan, vem bryr sig?

Tycker inte alls det är bonnigt. Tycker det är ett tecken på att vi tillsammans är Djurgårdsfamiljen. Alla är enade för något viktigt. Dessutom måste jag bara säga hur mycket jag älskar att vi äntligen får berömm av media, att vi ÄNTLIGEN får vara med när det roliga börjar och vara en av FAVORITERNA. Det här har en chans att bli den bästa vintern i mitt liv..
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Formationer i slutspelet

Inlägg av -daniel- »

Om vi kallt räknar (håller alla jävla tummar som finns att hålla) med att Jimmie & Ragge är tillbaka så ser jag ett stort jävla dilemma: vart gör vi av Tjärnqvist? Spelar han som idag så är han så sjukt värd att spela i riktigt vass omgivning i ett slutspel. Oerhört viktigt att ha en ångvält som vågar kötta in på mål.

Kan tänka mig något liknande:

Jimmie - Otto - Mackan
Tjärnqvist - Engqvist - Krüger
Tim - Josefsson - Cehlin/Danielsson
Fimpen - Holmqvist - Brodin/Danielsson

Ragge - Holmqvist
Klubertanz - Printz
Timmy - Falk

Ziggy räknar vi bort, åtminstone temporärt.

Tankar?
Bild
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Formationer i slutspelet

Inlägg av warrant »

-daniel- skrev:Om vi kallt räknar (håller alla jävla tummar som finns att hålla) med att Jimmie & Ragge är tillbaka så ser jag ett stort jävla dilemma: vart gör vi av Tjärnqvist? Spelar han som idag så är han så sjukt värd att spela i riktigt vass omgivning i ett slutspel. Oerhört viktigt att ha en ångvält som vågar kötta in på mål.

Kan tänka mig något liknande:

Jimmie - Otto - Mackan
Tjärnqvist - Engqvist - Krüger
Tim - Josefsson - Cehlin/Danielsson
Fimpen - Holmqvist - Brodin/Danielsson

Ragge - Holmqvist
Klubertanz - Printz
Timmy - Falk

Ziggy räknar vi bort, åtminstone temporärt.

Tankar?
Klockrena kedjor
Torpedo Novgorod
Inlägg: 261
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Slutspelstråden

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Har svårt att se Hv71 välja Frölunda istället för Timrå. Så vi får välja mellan Brynäs och Frölunda.
På pappret så är givetvis Frölunda bättre för oss, men tror att dom kan höja sig nåt enormt i slutspelt. Kapaciteten finns där, sen blir det säker fullsatt i Scandinavium och ett mycket bättre tryck än i grundserien.
Brynäs har sina 3-4 spelare, och en bonn-publik. Brynäs kanske vinner en match, absolut max 2, med sin ultra-defensiva taktik (för dom kan inte spela nåt annat med sitt spelarmaterial), helt omöjligt att dom kan lyckas vinna 4 av 7 matcher.

Aja, dags för vila så att man orkar åka till Borås imorrn!
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Slutspelstråden

Inlägg av melker »

Kommer likna Washingtons hemmamatcher under slutspelet, kommer bli en grym feeling för grabbarna att skrina in på Globen samt Hovet :lol: :lol:
Bild
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Slutspelstråden

Inlägg av Stocky »

Ja väldigt roligt med alla rödklädda, tror det kommer trissa till än mer sång och bättre stämmning!
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Slutspelstråden

Inlägg av sthlm_dif »

DIF - LHC, kvartsfinal 3, säsongen 07/08. 1600 man i klacken skapar den värsta stämningen jag någonsin upplevt.

1600 man då, 2700 man nu.
Jag säger bara en sak... Det här kommer att bli det bästa läktarmässigt som svensk hockey någonsin upplevt.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Slutspelstråden

Inlägg av DIF_Soldier »

sthlm_dif skrev:DIF - LHC, kvartsfinal 3, säsongen 07/08. 1600 man i klacken skapar den värsta stämningen jag någonsin upplevt.

1600 man då, 2700 man nu.
Jag säger bara en sak... Det här kommer att bli det bästa läktarmässigt som svensk hockey någonsin upplevt.
Vi var bättre på läktaren då än nu. Det har blivit sämre tycker jag. Men fortfarande överlägsna alla andra. Saik är väl tvåa men de är lååångt efter.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Slutspelstråden

Inlägg av melker »

DIF_Soldier skrev:Saik är väl tvåa men de är lååångt efter.
Jag förstår vad du menar, jag har sett kanske 7-10 matcher från Skellefteå Kraft Arena den här sässen och kan säga direkt att det är så jävla dåligt drag (stort sett bara i ledning, osv).. Fyfansen vad vi är överlägsna läktarmässigt, även när vi har våra dippar som vi har haft rätt mycket på slutet så är vi totalt överlägsna hela Sverige !
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Rolf-David
Inlägg: 49
Blev medlem: 2009-03-03
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Slutspelstråden

Inlägg av Rolf-David »

Om jag förstått det rätt så kommer vi att imorgon kväll att få välja att antingen möta

Brynäs eller den utav Timrå och Frölunda som HV inte väljer.


Vinst, Oavgjord, Förlust

Brynäs 1, 2, 2

Timrå 3, 1, 1

Frölunda 4, 1, 0

Nu ska man väl inte hänga upp sig för mycket på resultat från grundserien, men kanske en liten hint om vad ett "bra" val av motståndare är.
------------------------
En Djurgårdsmaskin
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Slutspelstråden

Inlägg av Honken »

melker skrev:
DIF_Soldier skrev:Saik är väl tvåa men de är lååångt efter.
Jag förstår vad du menar, jag har sett kanske 7-10 matcher från Skellefteå Kraft Arena den här sässen och kan säga direkt att det är så jävla dåligt drag (stort sett bara i ledning, osv).. Fyfansen vad vi är överlägsna läktarmässigt, även när vi har våra dippar som vi har haft rätt mycket på slutet så är vi totalt överlägsna hela Sverige !
Dottern flög upp till Skelleftrå för att se den här matchen
Hennes kommentar var, Utan deras trumma skulle dom inte vara någonting. Bara gnällspikar på läktaren.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9504
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Slutspelstråden

Inlägg av Jim Morrison »

Tycker det verkar riktigt kul med allt i rött under kvartsfinalerna. Ett rött hav med ett enormt tryck!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Slutspelstråden

Inlägg av Edin »

http://www.hockeykanalen.se/1.1552912/2 ... ya_vinnare

Trevlig läsning ifrån en expert jag uppskattar.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Slutspelstråden

Inlägg av -daniel- »

Usch, känns hyfsat jobbigt det här med att välja motståndare. Förvisso en angenäm sits men man slits mellan hopp & förtvivlan... FHC låter ju som ett logiskt val men tänker framförallt på kvartsfinalserien 03/04 som slutade i fullständig överkörning från Fiskrensarnas sida. Kanske en aning orättvist att jämföra de säsongerna då DIF avslutade serien riktigt svagt och såg ut att vara på nedåtgående. I år har vi visat en bra mycket större jämnhet. Frölunda har blandat & gett hela säsongen men har en hel del spelare med spetskompetens som har potential att höja sig några nivåer i slutspelet.

Kontentan är att man inte vet vart man har Frölunda... Brynäs & andra sidan känns som dom är bra mycket mer lättlästa - man vet vad man får: Ett tråklag med grym defensiv som har spelat bra mot topplagen och faktiskt det enda lag som tagit lika många poäng som DIF efter jul. Sett över 7 matcher finns det dock goda möjligheter att dra det längsta strået mot ett lag som Brynäs...

Skulle HV undvika TIK så ser jag dock helst att vi möter dem. Skall mycket till för att vi skall förlora en 7-matchers serie mot Timrå.

BLÄH.
Bild
Skriv svar