Ridderwall eller Wesslau

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av sthlm_dif »

mårten skrev:Visst kan man gilla läget och hänga upp en till matchtröja på väggen och ha 3 kaffekoppar i köket, men jag anser att jag fortfarande har rätt att yttra mig på forumet.
Självklart har du rätt att skriva det du tycker och tänker. Det har alla rätt till. Men för att ge kritik behövs fakta, och utan fakta så bör man inte, och ska inte heller ge kritik. Det är en "regel" som är ganska självklar för mig. Förhoppningsvis så är jag inte ensam om att tycka detta.

Jag säger som Steelmountain, nu lägger vi ner den här lilla diskussionen.
Alla är vi i alla fall överens om att Ridderwall har varit bäst än så länge i år. Så nu fokuserar vi på kommande utmaningar och ger allt inne på Hovet imorgon för att hjälpa vårt älskade DIF till tre poäng.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Crashmash »

Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av sthlm_dif »

Crashmash skrev:Ridderwall står imorgon.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6188154.ab
Känns helt rätt denna gång att Hardy byter målvakt.
Vi måste hitta formen igen, och ett målvaktsbyte skickar ut signaler till övriga spelare i laget om att alla måste höja sig ett snäpp för att vi ska bryta förlustsviten.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Idioti på hög nivå om Wesslau fått fortsätta.
Men det har varit ett evigt hattande mellan R&W hittills.
När Ridderwall gjort 1-2 helt ok matcher bänkas han direkt medans Wesslau tillåts varva hyfsat stabila insater med rent horribla & ändå får Gustaf fortsatt förtroende.

Wesslau är alltså tydlig No.1 i Hardys ögon.

Det kan ju inte mer än gå åt skogen (dit vi är på väg just nu)
Varför inte prova en omvänd målvaktscoachning i några matcher.
Låt Ridderwall fortsätta stå när det gått bra....(snälla)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av android »

Testa Ridderwall några matcher. Ställer mig lätt tvivlande till att han kan prestera fem raka matcher. Hoppas att han får chansen att motbevisa mig. Wesslau klarar det inte. Annars får vi testa Mark, Tim, Jirhage, Forsberg, Due-boje. Någon måste väl kunna vinna lite matcher åt oss.
Född till sportchef.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av sensei »

Lee Harvey Oswald skrev: Wesslau är alltså tydlig No.1 i Hardys ögon.
Javisst och Hardy också sagt det i säsongsbaren på direkt fråga. Men nu provas Ridderwall, gott så. Om inte annat kanske lite av änsligheten i försvaret försvinner.

Nu tycker jag att vi har förlorat de senaste matcherna av helt andra anledningar än målvaktsspelet, bland annat att det helt har saknas ryt i laget och vi blir tveksamma och ängsliga i närkampsspelet. Vidare har pp funkat dåligt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Caveman »

Jag pratade med Micke Johansson angående målvakterna. Jag frågade hur dom resonerade, om det inte vore dags att välja en 1:a keeper. Micke sa att det var upp till målvakterna att visa vem som skulle vara nr 1, när någon av dom visar sig vara den bättre så kommer DIF ge honom 1:a spaden, dom har inte direkt bråttom.

När jag menade på att Wesslau fått fler chanser än Riddarn så kom det svävande svar om skador, sjukdomar & vilka motståndare DIF hade match för match.
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Bigge »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6195553.ab

Tyvärr verkar det som att det inte är säkert att Ridderwall står på lördag..

Vet inte hur de resonerar. Men när även AB har kollat upp att vi tar fler 3p med Riddarn i mål än med wesslan. Men istället skyller Micke Johansson det på vilka motståndare och hur bra resten av laget har spelat under de matcherna.

Man börjar undra vad Riddarn har gjort tränarna för något ont. För att inte få testa på förste spaden i några matcher....
There is no I in TEAM!!!!
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Mäklaren »

Haha det här är ju ett skämt. Förvisso en AB-artikel, men får inte Ridderwall vakta målet framöver så börjar man ju undra vad han har gjort för allvarligt brott som gör att tränarna mobbar honom.

De verkar dessutom älska Wesslau, av någon jävla anledning...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 822
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av mårten »

Man kan verkligen undra hur dom tänker om Ridderwall bänkas imorgon, låt honom nu köra i 3-4 matcher till och ger honom en ärlig chans att slåss om platsen som 1:a målis. Vare sig han gör bort sig totalt eller blandar bra matcher med dåliga så får han ju visa på allvar formkurvans status. Då han man iallafall spelat ut korten och sen kan dom bolla hur de vill med målvakterna, men ge dem lika villkor.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Kall-El »

Att hävda att Riddarn haft flyt som stått i de matcher som vi spelat bra i är ett jävligt dunkelt uttalande. En orsak till att vi spelat bra kan ju t ex ha varit att vi haft en målvakt som gjort det han skall.

8 matcher 6 vinster, i min värld talar detta sitt tydliga språk. Ge nu killen chansen så får vi se om "han bara haft flyt" eller inte. En av torskarna kom väl dessutom i en match borta mot FBK om jag inte minns fel.

Får inte Riddarn stå borta mot VFHC imorgon räknar jag med att få eväldans bra förkaring till varför.

Roos går inte direkt att lita på, men han rankar Wesslau som sämste förstakeeper i serien och jag är böjd att hålla med. Roos har nog dessutom en poäng då ha talar om brister i placeringsförmågan...
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av warrant »

Ridderwall spelade mycket stabilt mot brynäs..Tycker han har förtjänat att få spela fler matcher.
Blir inga konstiga returer med Riddarn i mål heller.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kall-El skrev:
Roos går inte direkt att lita på, men han rankar Wesslau som sämste förstakeeper i serien och jag är böjd att hålla med. Roos har nog dessutom en poäng då ha talar om brister i placeringsförmågan...
Problemet är bara att Ridderwall inte heller är en 1:a målvakt, men visst gör Hardy & Co rätt om dom testar Stefan i en matchsvit på 5-6 matcher.
Alla är vi små målvaktstränare från åskådarplats :wink:
Personligen har jag svårats för följande 4 saker i Gustafs målvaktsspel:

1.Oförmågan att låsa fast puckar efter skott, allt studsar oftast bara rakt ut i banan.

2.Puckar tenderar att "gå rakt igenom Gustaf", tar inte det skott han bara "ska" ta.

3.Oförmågan att komma på benen igen efter simtur på isen (nästan som Liv ibland..)

4.Överarbetar ofta vid sidledsförflyttningar & hamnar helt ur position i nästa läge,
är medveten om svårighetsgraden här men ingen av övriga 1:a målvakterna i Elitserien "slirar ur bild" lika ofta som Gustaf.
(kanske det Roosen menar med positionsspel?),annars tycker jag Wesslau står rätt oftast & är "Stor i målet".
Vi skulle släpt in överlägset flest mål om inte Gustaf gjorde nåt rätt :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:
Kall-El skrev:
Roos går inte direkt att lita på, men han rankar Wesslau som sämste förstakeeper i serien och jag är böjd att hålla med. Roos har nog dessutom en poäng då ha talar om brister i placeringsförmågan...
Problemet är bara att Ridderwall inte heller är en 1:a målvakt, men visst gör Hardy & Co rätt om dom testar Stefan i en matchsvit på 5-6 matcher.
Alla är vi små målvaktstränare från åskådarplats :wink:
Personligen har jag svårats för följande 4 saker i Gustafs målvaktsspel:

1.Oförmågan att låsa fast puckar efter skott, allt studsar oftast bara rakt ut i banan.

2.Puckar tenderar att "gå rakt igenom Gustaf", tar inte det skott han bara "ska" ta.

3.Oförmågan att komma på benen igen efter simtur på isen (nästan som Liv ibland..)

4.Överarbetar ofta vid sidledsförflyttningar & hamnar helt ur position i nästa läge,
är medveten om svårighetsgraden här men ingen av övriga 1:a målvakterna i Elitserien "slirar ur bild" lika ofta som Gustaf.
(kanske det Roosen menar med positionsspel?),annars tycker jag Wesslau står rätt oftast & är "Stor i målet".
Vi skulle släpt in överlägset flest mål om inte Gustaf gjorde nåt rätt :wink:
Riddarn har alltid haft det svårt i DIF, låt han bli betrodd i några matcher, så han kan bygga upp sitt självförtroende, det skulle hela DIF tjäna på, även försvarsspelet skulle bli bättre, kan inte vara lätt att spela som back när det ständigt skiftas målvakter.

Men som Micke J sa till mig, dom har inte bråttom att utse en 1: målvakt, när någon av målvakterna visar att dom är redo för 1:a spaden, så kommer dom att välja målvakt.
Användarvisningsbild
1891
Inlägg: 261
Blev medlem: 2009-09-11
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Stockholm

Re: Ridderwall eller Wesslau

Inlägg av 1891 »

Finns inga alternativ, låt Ridderwall stå en fyra fem matcher nu så ska vi få se resultat!
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Skriv svar