Säsongen 2009/10

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:
-daniel- skrev:
Tooga skrev: Enligt Mats Larsson är det för att man hellre siktar på 7000 i snitt på hovet än någon enstaka fylld glob. Det var det svaret jag fick på informationsmötet.
...och varti ligger logiken där? Det vet han nog inte själv, förresten.
Logiken ligger väl i att 7000 på Hovet betyder fullsatt och grym stämning, medan 7000 i Globen är ungefär lika spännande som att vara på begravning.
Ser ingen som helst logik med det; att förlägga några enstaka matcher i Globen (och få in sköna slantar till klubbkassan) förändrar knappast snittet på Hovet.
Bild
fd skuggan
Inlägg: 158
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av fd skuggan »

Du VILL inte se skillnaden.
Klart roligare med 7000 på Hovet med inramningen, stämningen och trycket det innebär.
Det ska vara ROLIGT att gå på hockey, och tycker folk det (som inte kanske går så ofta) så kommer dom tillbaka.

7000 i Globen är inte i närheten att kunna ge samma hockeyupplevelse.
NÄR Globen väl är fylld, då är det ett sanslöst tryck, men det sker alltför sällan tyvärr.
Ändring kanske kommer i år?
Användarvisningsbild
Connoisseur
Inlägg: 27
Blev medlem: 2009-07-09

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Connoisseur »

fd skuggan skrev:Du VILL inte se skillnaden.
Klart roligare med 7000 på Hovet med inramningen, stämningen och trycket det innebär.
Det ska vara ROLIGT att gå på hockey, och tycker folk det (som inte kanske går så ofta) så kommer dom tillbaka.

7000 i Globen är inte i närheten att kunna ge samma hockeyupplevelse.
NÄR Globen väl är fylld, då är det ett sanslöst tryck, men det sker alltför sällan tyvärr.
Ändring kanske kommer i år?

Tänka lite kanske? Vem pratar om att lägga en match mot rögle i omgång 17 i globen? Det är de stora publikmatcherna runt jul osv som ska läggas på Globen. Tänk lite innan ni öppnad brödsaxen. Suck.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av android »

Connoisseur skrev:
fd skuggan skrev:Du VILL inte se skillnaden.
Klart roligare med 7000 på Hovet med inramningen, stämningen och trycket det innebär.
Det ska vara ROLIGT att gå på hockey, och tycker folk det (som inte kanske går så ofta) så kommer dom tillbaka.

7000 i Globen är inte i närheten att kunna ge samma hockeyupplevelse.
NÄR Globen väl är fylld, då är det ett sanslöst tryck, men det sker alltför sällan tyvärr.
Ändring kanske kommer i år?

Tänka lite kanske? Vem pratar om att lägga en match mot rögle i omgång 17 i globen? Det är de stora publikmatcherna runt jul osv som ska läggas på Globen. Tänk lite innan ni öppnad brödsaxen. Suck.
Tja, du har ju förutspått att vi ska ligga under/runt slutspelstrecket, att publiken kommer svika och att truppen är ett skämt. Med dom utsikterna är det ju lönlöst att spela i globen.

Men jag håller med -daniel- här. Kommer inte ihåg hur spelschemat ser ut runt jul, men finns säkert nåt attraktivt lag. Lägg denna eller dessa matcher på globen och marknadsför ordentligt.

Tycker inte att man ska lägga jks storsatsning på globen. Kan inte motivera det, bara en känsla jag har.
Född till sportchef.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av sensei »

android skrev: Tycker inte att man ska lägga jks storsatsning på globen. Kan inte motivera det, bara en känsla jag har.
StorsatsningAR, hoppas jag verkligen! Förra året var det väl två, nu hoppas jag minst på fyra! Härliga matcher, riktigt bra ryt på de matcherna. Synd bara att inget lag har någon som helst att sätta emot..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Caveman »

Skit i Ericsson Globe.... Vi kör på Hovet som vanligt, motståndarna är inte så "stora" då, när dom glider in på plan.... Tror dom blir rätt så knäsvaga av trycket som väntar dom...
Användarvisningsbild
samiam
Inlägg: 122
Blev medlem: 2007-06-23
Ort: Tidaholm

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av samiam »

Caveman skrev:Skit i Ericsson Globe.... Vi kör på Hovet som vanligt, motståndarna är inte så "stora" då, när dom glider in på plan.... Tror dom blir rätt så knäsvaga av trycket som väntar dom...
Tyvär så var det ju tvärtemot ifjol då blev DIF knäsvaga på hemmaplan :wink:
DIF kommer vara nummer 1 igen
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av -daniel- »

fd skuggan skrev:Du VILL inte se skillnaden.
Klart roligare med 7000 på Hovet med inramningen, stämningen och trycket det innebär.
Det ska vara ROLIGT att gå på hockey, och tycker folk det (som inte kanske går så ofta) så kommer dom tillbaka.

7000 i Globen är inte i närheten att kunna ge samma hockeyupplevelse.
NÄR Globen väl är fylld, då är det ett sanslöst tryck, men det sker alltför sällan tyvärr.
Ändring kanske kommer i år?
Har du överhuvudtaget läst vad jag skrivit tidigare i tråden eller gissar du dig till saker och drar egna, briljanta slutsatser? Ibland undrar man om det är 7-åringar man har att göra med här inne.
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av -daniel- »

android skrev:finns säkert nåt attraktivt lag. Lägg denna eller dessa matcher på globen och marknadsför ordentligt.
Bingo.
Bild
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av melker »

Yes självklart bör man göra så lite likt Säsongen 2007/2008, dock hade man lite väl många Globen matcher på hösten.
Extremt illa av DIF att inte agera på detta vis inför denna sässe..


(IN MED LINKAN!)
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Kall-El »

Tycker det är rätt bra att alla matcher går på Hovet.

Måste försöka skapa den mentala inställning att "vi är oslagbara hemma" och detta tror jag görs enklare på ett kokande Hov jämfört med ett öde Globen.

Att Hovet dessutom känns som en hockeyarena gör ju inte saken sämre direkt.

Jag tar hellre ett lite sämre snitt jämfört med mycket sämre stämning den saken är säker.

Sedan kan man ju hoppas att det blir lite efterfrågan efter plåtar så att kanske de på pappret även mindre attraktiva matcherna börjar sälja lite mera. Lyckas man med detta då har man nått väldigt långt.

Ökat publiksnitt kan man nå på flera sätt och att förlägga matcher till Globen behöver inte vara det bästa av dem.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev: Ökat publiksnitt kan man nå på flera sätt och att förlägga matcher till Globen behöver inte vara det bästa av dem.
Visst, men har fortfarande inte hört ett enda vettigt argument varför man inte förlägger stormatcher som GARANTERAT (nåja, nästintill) skulle säljas ut på Hovet till Globen. Det handlar om kanske 3-4 matcher då vi möter exempelvis BIF eller FBK.
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av -daniel- »

Känns ändå positivt att se Matte Tjärnqvist få så pass mycket speltid i viktiga lägen i Tre Kroners match mot Tjeckien. Tror han kommer bli oerhört viktig för oss i vinter...
Bild
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av Tessan »

Personligen saknar jag inte Globen, men allt som kan göra att mer slantar rullar in är en fördel. Jag väljer däremot hellre en stor JK-satsning på Hovet. En Globen-match kan jag lika gärna följa via TV´n...
snobbas
Inlägg: 58
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Säsongen 2009/10

Inlägg av snobbas »

Marie har gjot en en lång intervju med Wesslan
www.hockeymedmariehallman.se
Skriv svar