NHL 09/10

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
1891
Inlägg: 261
Blev medlem: 2009-09-11
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Stockholm

Re: NHL 09/10

Inlägg av 1891 »

Håller inte stenhårt på något lag, men jag gillar Capitals, mest för att jag gillar första linan men Ovechkin-Bäckström-Semin!

Jag ska kolla på Panthers mot Hurricanes i Florida i mars. Så jag följer tre lag i NHL.
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL 09/10

Inlägg av sensei »

1891 skrev:Håller inte stenhårt på något lag, men jag gillar Capitals, mest för att jag gillar första linan men Ovechkin-Bäckström-Semin!

Jag ska kolla på Panthers mot Hurricanes i Florida i mars. Så jag följer tre lag i NHL.
Grattis! Bank atlantic center ligger precis bredvid ett minst sagt enormt shopping mall som heter sawgrass mills så det kan man kombinera till ett härlig heldags-event..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
1891
Inlägg: 261
Blev medlem: 2009-09-11
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Stockholm

Re: NHL 09/10

Inlägg av 1891 »

sensei skrev:
1891 skrev:Håller inte stenhårt på något lag, men jag gillar Capitals, mest för att jag gillar första linan men Ovechkin-Bäckström-Semin!

Jag ska kolla på Panthers mot Hurricanes i Florida i mars. Så jag följer tre lag i NHL.
Grattis! Bank atlantic center ligger precis bredvid ett minst sagt enormt shopping mall som heter sawgrass mills så det kan man kombinera till ett härlig heldags-event..
Låter bra!
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: NHL 09/10

Inlägg av Frasse »

Händer lite i NHL så här en söndag.
www-tsn-ca rapporterar att Toronto skickar Matt Stajan,Niklas Hagman,Jamal Mayers och Ian White till Calgary i utbyte mot Dion Phaneuf,Fredrik Sjöström samt Keith Aulie.

http://www.tsn.ca/nhl/story/?id=308469
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL 09/10

Inlägg av Enbom »

sensei skrev:
1891 skrev:Håller inte stenhårt på något lag, men jag gillar Capitals, mest för att jag gillar första linan men Ovechkin-Bäckström-Semin!

Jag ska kolla på Panthers mot Hurricanes i Florida i mars. Så jag följer tre lag i NHL.
Grattis! Bank atlantic center ligger precis bredvid ett minst sagt enormt shopping mall som heter sawgrass mills så det kan man kombinera till ett härlig heldags-event..
Ta med er allting av värde. Fick inbrott i bilen när jag var på Sawgrass Mills i höstas. ;)
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: NHL 09/10

Inlägg av warrant »

Sjunde avgörande match mellan Boston och Philadelphia nu.
Boston har fått en drömstart och leder med 2-0 just nu.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL 09/10

Inlägg av sensei »

Såg matchen igår på viasat hockey. Fantastisk match på alla sätt. Det är svårt att inte imponeras av Flyers, men så är jag ju också en stor fan av deras typ av fysiska spel.

Drömfinal: Sharks - Flyers!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: NHL 09/10

Inlägg av B.I.B.A »

Eastern Conference har minst sagt stått för årets skrällar i Stanley cup-slutspelet. Flyers och Canadiens, seedade 7 och 8 (!) gör upp om platsen i finalen.

På andra sidan, Sharks mot Blackhawks, seedade 1 och 2.
Avgå Jocke.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: NHL 09/10

Inlägg av sensei »

Har nu sett de två inledande matcherna mellan Sharks och Blackhawks. Helt otroliga hockeymatcher enligt mig, det enda som jag har sett i närheten var OS-finalen usa-kanada.

Det är sjukt tempo, otroligt fysiskt spel kryddat med passningar som trots farten oftast sitter. Den svenska domarkåren med kuben i spetsen skulle svimma av utmattning efter att ha blåst 200 utvisningar bara i första. Som tur är slipper man det i NHL. Härligt!

Har man möjlighet så är det klart värt att offra lite nattsömn nu när Sharks ska försöka vända 0-2.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: NHL 09/10

Inlägg av Daniel942 »

Börjar bli riktigt jävla trött på denna liga just nu, de plockar spelare från elitserien utan att knappt betala för sig, och nu är det inte bara det.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7208540.ab

"Nu är måttet rågat". Hur kan de hålla på som de gör? Detta innebär ju (om det nu blir såhär, vilket jag inte tror) att om vi tappar en spelare från Elitserien till NHL så tappar vi också en spelare till VM-Laget. Detta trotsar ju fan alla oskrivna regler enligt mig. ALLA svenskar ska väl få spela i landslaget om de blir tillfrågade och vill? Inte ska någon pajas i slips stoppa dem?

Som en kommentar på AB säger; det är synd att de sitter på alla pengar eftersom de då har makten. Man börjar tyvärr tänka mer och mer på att starta en Europeisk liga. Det är nog den enda lösningen för att stänga ute NHL.
DIF!
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: NHL 09/10

Inlägg av Lakrisal »

IIHF är fan inte mycket bättre än NHL. Visst är det patetiskt agerande att ens diskutera att spelare inte ska få lira VM. Men att pamparna inom IIHF mer eller mindre kräver att alla som inte spelar slutspel ska lira VM är ju lika ruttet.

NHL har gått med på att låta spelarna spela i OS, trots att det är mitt under säsongen och alla lag jagar en slutspelplats samt betalar spelarnas löner. För IIHF spelar det ju ingen roll om t.ex. Ovechkin, Crosby etc blir skadade i en semifinal/final, de vill ju kunna marknadsföra turnerningen med stora namn och de kan de inte göra när spelarna väljer att inte komma.

Men tänk då på vad som händer med Capitals eller Penguins om deras bästa spelare blir skadade och blir borta några veckor, hur glada blir de då?

Känns så jävla onödigt av IIHF att dra upp den här soppan och anklaga NHL när de faktiskt går med på att låta spelare delta i både VM och OS. De har ju absolut inget att sätta emot, det är ungefär som att Lichtenstein skulle försöka invadera Ryssland, de kan inte vinna.
Skriv svar