Snälla lilla människa, förstå att det inte är på grund av hans poängskörd som han blir kickad. Han gör inte sitt jobb korrekt - vare sig det är på träning, match, utanför isen etc är helt oväsentligt. Läser man mellan raderna på Jannes uttalande så måste man ju inse att något uppenbarligen inte fungerat med den här grabben, och om man sedan adderar allt rent "skvaller" man läst så ger ju inte det direkt en bättre bild av honom.grandstoff skrev:För allt som står i media är sant...-daniel- skrev:men det man läst om Dick gör att jag inte direkt vart positivt inställd till honom tidigare.
Herregud, vad har hänt med den egna förmågan att tänka och att kritiskt ifrågasätta det man läser?
Har ingen aning om på vilka grunder man valt att göra sig av med Dick, men att påstå att han inte tillfört någonting är att ta i. Trots att han bara "glidit omkring och misslyckats" har han ändå skrapat ihop 12 poäng på 18 matcher och har -1 vilket kan jämföras med t.ex. M. Holmqvist 12 poäng på 32 matcher (-15), N Danielssons 9 poäng på 27 matcher (-5) och T. Erikssons 10 poäng på 32 matcher (-10). Bara som exempel...
Framtiden får väl utvisa om detta var ett korrekt beslut eller ej, men sist jag kollade vann man matcher genom att producera poäng. Att sen moralen i laget skulle höjas pga av att Dick försvinner känns också tveksamt då han inte varit en auktoritet i laget. "Hantera" honom rätt och Färjestad har gjort ett riktigt kap.
Men, jag kan ha fel. Det har hänt nån gång förut...
Dick Axelsson
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Dick Axelsson
-
Jag är chockad. Dick är en av de mest talangfulla spelare jag har sett i DIF de senaste åren. Han har en otrolig teknik, skridskoåkning och målsinne. Det han behöver arbeta på är att använda kroppen bättre och bli tuffare i närkamperna.
Men när DIF har så förbenat svårt att få in pucken så spolar man en spelare med den oerhörda talangen och en av få med målsinne i DIF. Vem ska göra målen nu?
12 poäng på 18 matcher benämns av DIF:s ledning som dåligt. Det är ju inte så att Figren och Micke Holmqvist har öst i poäng heller direkt. Figren och Holmqvist tycker jag är bra mkt större besvikelser än Dick.
Jag tycker DIF:s ledning gör helt fel. Bara att gratulera Färjestad som jag tror får en spelare som kan blomma ut rejält i rätt omgivning.
Dick med rätt kedjekamarater kan lätt göra 20-30 mål på en säsong.
Det hade varit bättre om de hade sparkat nån av de som aldrig gör mål istället.
Men när DIF har så förbenat svårt att få in pucken så spolar man en spelare med den oerhörda talangen och en av få med målsinne i DIF. Vem ska göra målen nu?
12 poäng på 18 matcher benämns av DIF:s ledning som dåligt. Det är ju inte så att Figren och Micke Holmqvist har öst i poäng heller direkt. Figren och Holmqvist tycker jag är bra mkt större besvikelser än Dick.
Jag tycker DIF:s ledning gör helt fel. Bara att gratulera Färjestad som jag tror får en spelare som kan blomma ut rejält i rätt omgivning.
Förvånad över att DIF bryter kontraktet med honom. Men det är väl något som inte stämmer, så förmodligen gör DIF ledningen rätt.
Lycka till i kommande hockey utmaningar!
Lycka till i kommande hockey utmaningar!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Nu lär vi aldrig mer se honom i DIF tröjan i alla fall.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
- grandstoff
Man behöver inte läsa mellan raderna, det är precis det Janne säger. Han har inte fullföljt sina åtaganden. Sen varför du väljer att ta till dig medias åsikter och därefter bygga din värdering får du stå för själv.-daniel- skrev:Snälla lilla människa, förstå att det inte är på grund av hans poängskörd som han blir kickad. Han gör inte sitt jobb korrekt - vare sig det är på träning, match, utanför isen etc är helt oväsentligt. Läser man mellan raderna på Jannes uttalande så måste man ju inse att något uppenbarligen inte fungerat med den här grabben, och om man sedan adderar allt rent "skvaller" man läst så ger ju inte det direkt en bättre bild av honom.grandstoff skrev:För allt som står i media är sant...-daniel- skrev:men det man läst om Dick gör att jag inte direkt vart positivt inställd till honom tidigare.
Herregud, vad har hänt med den egna förmågan att tänka och att kritiskt ifrågasätta det man läser?
Har ingen aning om på vilka grunder man valt att göra sig av med Dick, men att påstå att han inte tillfört någonting är att ta i. Trots att han bara "glidit omkring och misslyckats" har han ändå skrapat ihop 12 poäng på 18 matcher och har -1 vilket kan jämföras med t.ex. M. Holmqvist 12 poäng på 32 matcher (-15), N Danielssons 9 poäng på 27 matcher (-5) och T. Erikssons 10 poäng på 32 matcher (-10). Bara som exempel...
Framtiden får väl utvisa om detta var ett korrekt beslut eller ej, men sist jag kollade vann man matcher genom att producera poäng. Att sen moralen i laget skulle höjas pga av att Dick försvinner känns också tveksamt då han inte varit en auktoritet i laget. "Hantera" honom rätt och Färjestad har gjort ett riktigt kap.
Men, jag kan ha fel. Det har hänt nån gång förut...
Jag försvarar inte Dick i detta skede, det har jag absolut ingen anledning att göra, men jag motsätter mig påståenden om att han inte tillfört något till laget. Det finns andra som faller på det snöret i såna fall...
Sen kan du tagga ner med "Snälla lilla människa...". En överlägsen attityd imponerar inte.
DIF 4 EVER skrev:Jag är chockad. Dick är en av de mest talangfulla spelare jag har sett i DIF de senaste åren. Han har en otrolig teknik, skridskoåkning och målsinne. Det han behöver arbeta på är att använda kroppen bättre och bli tuffare i närkamperna.
Ööö, läs föregående inlägg grabben.
Tror du verkligen på fullt allvar att det är poängskörden som är anledningen till att vi gör oss av med Dicken?
Helt sjukt hur vissa människor tänker härinne.
- Remy Lebeau
Dick är nu inte ett dugg bättre än Stefan P och Dragan som båda visade upp en dålig inställning och attityd när dom var här.
Han kan få leka Sidney Crosby i färjestad för min del. Att åka runt på en skridsko och tro att man är någon superstjärna räcker inte i Elitserien.
Han kan få leka Sidney Crosby i färjestad för min del. Att åka runt på en skridsko och tro att man är någon superstjärna räcker inte i Elitserien.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Gruppdynamiken i ett LAG är sjukt mycket viktigare än 12 pinnar på 18 matcher... Bara att hoppas att DIF nu sluter leden och krigar sig över strecket.
Danielsson blev ju också petad. Han tog det på rätt sätt , och har nu kommit tillbaka som en av de bästa i senaste matcherna enligt mig. Skulle Dick gjort samma sak så skulle han kommit tillbaka och gjort en jävla massa poäng och spelat till sig lite mer lön nästa säsong.
Frågan är om han gör det till Färjestad. Hoppas han gör det mot SSK, timrå, modo, rögle och brynäs. Resten av matcherna och särskilt mot DIF kan han gärna få vara kass, glida runt och ta dumma utvisningar.
Frågan är om han gör det till Färjestad. Hoppas han gör det mot SSK, timrå, modo, rögle och brynäs. Resten av matcherna och särskilt mot DIF kan han gärna få vara kass, glida runt och ta dumma utvisningar.
Född till sportchef.
Och? Spelar väl fan ingen roll han vill ju bara säga att han tycker DIF gör fel beslut att släppa Dicken, Väx upp, du har allitd så jävla dålig attitydjensa85 skrev:Ööö, läs föregående inlägg grabben.
Tror du verkligen på fullt allvar att det är poängskörden som är anledningen till att vi gör oss av med Dicken?
Håller helt med DIF 4 EVER, synd att man kickar Dicken gillade honom. Och som nån annan sa så lär man ju inte direkt få se honom i DIF tröjan nå mer...
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
jensa85=Dick Axelssonmelker skrev:Och? Spelar väl fan ingen roll han vill ju bara säga att han tycker DIF gör fel beslut att släppa Dicken, Väx upp, du har allitd så jävla dålig attitydjensa85 skrev:Ööö, läs föregående inlägg grabben.
Håller helt med DIF 4 EVER, synd att man kickar Dicken gillade honom. Och som nån annan sa så lär man ju inte direkt få se honom i DIF tröjan nå mer...
*skriv signatur här*
Vi kommer ju aldrig att få veta om det här beslutet är rätt eller fel.. antagligen heller inte mer specifika anledningarna till varför han kickas. Är ju naivt att tro att det bara är för att han visat allmän loj inställning.. måste vara något mer konkret.. och till er som inte tycker att man ska döma honom efter allt "skvaller" så känns det väl ändå som att det måste finnas en eld när det finns så fruktansvärt mycket rök...
Oavsett om ekonomiska aspekter är inblandade så är min känsla att beslutet är HELT RÄTT!
Däremot blev jag förvånad över att Färjestad av alla lag nappade på honom. Känns inte som att dom brukar vara så desperata. Men.. det känns samtidigt bra.. nu får man verkligen tycka illa om honom!
Oavsett om ekonomiska aspekter är inblandade så är min känsla att beslutet är HELT RÄTT!
Däremot blev jag förvånad över att Färjestad av alla lag nappade på honom. Känns inte som att dom brukar vara så desperata. Men.. det känns samtidigt bra.. nu får man verkligen tycka illa om honom!
Senast redigerad av *Knirre den 2008-12-12 14:53:55, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hoppas du inte blev ledsen i ögat och tog åt dig för "snälla lilla människa", fast du kanske är oerhört kort och då ber jag om ursäkt.grandstoff skrev: Man behöver inte läsa mellan raderna, det är precis det Janne säger. Han har inte fullföljt sina åtaganden. Sen varför du väljer att ta till dig medias åsikter och därefter bygga din värdering får du stå för själv.
Jag försvarar inte Dick i detta skede, det har jag absolut ingen anledning att göra, men jag motsätter mig påståenden om att han inte tillfört något till laget. Det finns andra som faller på det snöret i såna fall...
Sen kan du tagga ner med "Snälla lilla människa...". En överlägsen attityd imponerar inte.
Du försvarar inte Dick och jag gör inga påståenden om vad han sagt eller inte sagt. Jag konstaterar krasst att han inte har gjort sitt jobb (i åtagandet ingår att man skall ge allt för sitt lag och göra det som ligger bäst i klubbens intresse - och det verkar väl kanske vara något som brister där?) och nu fått kicken. Förstår inte vart problematiken ligger?
- Christopher J
Judas! även om han har fått kicken så är det inte okej!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3979848.ab
Nu är det bara hoppas att han är spelklar på lördag och hjälper FBK ta hem tre poäng. Det är ju viktigt att Timrå blir poänglösa!!Christopher J skrev:Judas! även om han har fått kicken så är det inte okej!
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)