Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
M_or0t
Inlägg: 88
Blev medlem: 2007-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Vet inte

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av M_or0t »

Tydligen så kommer hela White Lions upp.
Fast 25 pers har väl inte så mycket att säga till om mot DIF-klacken?
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av Doyle »

Usch, har en känsla av att vi åker på en riktig omgång i morgon. Hoppas verkligen den känslan är fel. Matchen mot LHC är svinviktig. Det gäller att skapa utrymme till de bakomliggande lagen som inte presterat hittills. Men som sagt har dålig KARMA kring matchen , inte kul :evil:
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av Crashmash »

M_or0t skrev:Tydligen så kommer hela White Lions upp.
Fast 25 pers har väl inte så mycket att säga till om mot DIF-klacken?
Tydligen 2 bussar + en del snett, men vafan ...
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av Emil Svelander »

Crashmash skrev:
M_or0t skrev:Tydligen så kommer hela White Lions upp.
Fast 25 pers har väl inte så mycket att säga till om mot DIF-klacken?
Tydligen 2 bussar + en del snett, men vafan ...
Det där har vi väl hört förut?
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av reservjesus »

Mycket snack lite verkstad hos LHC "fansen" tycker jag
clowns to the left of me, jokers to the right
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av odburt »

Vi inte att vi är så mycket bättre heller för den delen. Jävligt trött på allt snack om att vi är så bra hit och dit. Vi saknar förmågan att rannsaka oss själva. Jag har inte fått någon gåshud i år i varje fall.

Den enda godkända insatsen sett till antalet personer var i måndags i Södertälje. Om vi hade 2000 pers som körde på det viset hade vi kunnat mäta oss med Rögle.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av Emil Svelander »

odburt skrev:Vi inte att vi är så mycket bättre heller för den delen. Jävligt trött på allt snack om att vi är så bra hit och dit. Vi saknar förmågan att rannsaka oss själva. Jag har inte fått någon gåshud i år i varje fall.

Den enda godkända insatsen sett till antalet personer var i måndags i Södertälje. Om vi hade 2000 pers som körde på det viset hade vi kunnat mäta oss med Rögle.
Instämmer till fullo.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av 136_Djurgårdare »

odburt skrev:Vi inte att vi är så mycket bättre heller för den delen. Jävligt trött på allt snack om att vi är så bra hit och dit. Vi saknar förmågan att rannsaka oss själva. Jag har inte fått någon gåshud i år i varje fall.

Den enda godkända insatsen sett till antalet personer var i måndags i Södertälje. Om vi hade 2000 pers som körde på det viset hade vi kunnat mäta oss med Rögle.
Håller helt och hållet med dig. Visst har standarden höjts något snäpp i år, men det är inte bra på långa vägar. Det ska dock sägas att när vi är bra så är ingen i närheten. Går inte att komma ifrån att vi är en av de mest supporterrika klubbarna i Sverige och borde också ha publik och standard efter det. Förstår inte varför vi inte kan ha en sjungande klack på 2000 pers varje match när lilla rögle har det, att vi kan gå runt och säga att vi är nöjda med 700 pers och att trycket vi skapar är enormt är bara löjligt. Jag vet att det börjar bli bättre men tycker att det är töntigt att säga saker som att "trycket var otroligt" när det i själva verket bara var ok. När jag säger så, så jämför jag inte med något annat elitserielags klackar utan jag utgår från Djurgårdsmått och vad vi borde prestera, vad vi egentligen har kapacitet till.

Den här säsongen har vi dock börjat visa en del av våran kapacitet, åtminstonde mot Luleå och Rögle, vi är på rätt väg i alla fall och jag hoppas och tror att inom några säsonger kan vi ha en klack som kan göra skäl för namnet "Sveriges bästa klack" varje match.
Senast redigerad av 136_Djurgårdare den 2008-10-17 23:13:05, redigerad totalt 1 gånger.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av odburt »

Kan tillägga att jag var på den här matchen dagarna emellan Luleå hemma och Malmö borta om jag inte missminner mig.

http://www.roglebk.se/2006match/20061228leksand.htm

Det var det absolut värsta jag varit med om i decibelnivå. I en liten och tät hall som tar 4500 personer hade man släppt in över 5000 pers, varav 4000 av dem stod upp och skrek emot domaren som fullständigt gav bort matchen till Leksand.
Det vrålet var direkt obehagligt och det tjöt i öronen många timmar efter, men för mig som opartisk åskådare var det verkligen fantastiskt att se.
I den första perioden såg jag inte ens matchen, jag stod i någon korridor bakom läktaren och trängdes för att ha en chans att ta mina fram till någon ingång i andra. I den andra såg jag lite grann och den tredje lyckades jag faktiskt pressa mig upp i en trappa och såg faktiskt spelet ostört.
Tycka vad man vill om deras kultur, fans, arena, m.m. men jag säger bara det, den decibelnivån kommer vi aldrig upp i om vi inte intar Malarhöjdens Ishall, Hovet tillåter helt enkelt inte det.
Användarvisningsbild
Oulf
Inlägg: 165
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av Oulf »

Börjar bli trött på tävlandet och tjafset om vem som har bäst klack. Totalt ointressant vad journalister och de andra lagens fans tycker. Det är inte för dem vi står på läktaren flera gånger i veckan och sjunger för vårt lag.

Sen allt internt gnäll blir jag också trött på. För 2 år sen fick man vara glad om 50 st dök upp i klacken på hemmamatcherna. Nu är det nästan 500 man varje match som gör sitt bästa. (Det förutsätter jag iaf att alla gör) Allt kan givetvis bli bättre men det har varit bra drag under stora delar av alla matcher. Spelare, styrelse visar en enorm uppskattning för uppsvinget som skett på läktaren.

Så fort DIF har förlorat en match så sitter folk hemma och gnäller och spyr galla över laget och vissa spelare får ta emot enormt mycket skit. Ibland förlorar man i hockey. Vissa gånger för att motståndaren är bättre eller att man själva är för dåliga. Kan man inte leva med det så undrar jag hur man kan följa ett lag. Tror inte att det finns en spelare i DIF idag som inte gör allt vad de kan för att vi ska vinna varenda match. Men ibland räcker inte ens det. När det sker blir man givetvis ledsen och förbannad men man vet innerst inne att någon gång så vänder det. Hur dåligt laget än spelar så blir det bättre till slut. Djurgårdsandan finns dolt därunder någonstans och kommer fram när man behöver det mest.

Ni som behöver lite inspiration kan gå in på http://www.djurgardshjaltar.se/ för att få en påminelse om varför vi stöttar det här laget i ur och skur.

Tack för mig. Gonatt Djurgårdsfamiljen!
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av odburt »

Känner mig inte speciellt träffad eftersom var varit med i de små globenklackarna och varit ensam stockholmare i djurgårdsklacken i Malmö, nog fan kämpar jag. Men vänta med att pissa på bönderna tills det är läge istället. Om alla slöt upp som i kvartsfinalen skulle problemet vara löst.

Spelare som totaldippar match efter match måste ifrågasättas. Niklas Andersson och Niklas Anger har inte haft många rätt i år. De förtjänar med allt rätt att kritiseras. (F.ö. funderar jag på om vi kanske kan försöka hålla oss ifrån matchtråden, tänkte faktiskt inte på vilken tråd jag skrev i nyss.)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av -daniel- »

Sjukt laddad inför den här matchen. Vi måste fan se till att klämma en 3-poängare. Hoppas på bra uppslutning från samtliga....!
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av DIF_Soldier »

Varför det sjungs högre i Ängelholm och Leksand? Svaret är enkelt - Städerna heter Ängelholm och Leksand. Det finns inget annat att göra där, helt enkelt. Puben och knäckemackor blir nog lite tradigt till slut, och då blir det hockey för hela slanten.

Stockholm är Stockholm, huvudstaden. Där kan man göra i princip allt en eftermiddag. Det är ju bara löjligt att jämföra kultur och underhållningsvärdet i Stockholm mot Ängelholm.

Packet och vraken är ju en stor faktor till allting också.

Många Djurgårdare lever för hockeyn. ALLA Röglefans lever för hockeyn.
Det positiva i det hela är att vi kan om vi vill, det har vi visat.
Säg den glädje som varar
Dif_Julle
Inlägg: 163
Blev medlem: 2006-09-28
Ort: Köping, Västmanland

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av Dif_Julle »

Saxat från Hockeyligan.se

Fråga till Tränare Lener,

Djurgården borta på lördag. Tankar inför den matchen?

- Jag anser att Djurgården är ett av de bättre lagen i Elitserien och att de förtjänar att ligga högre i tabellen än vad de gör. Fast den här serien är så pass jämn att alla lag kan slå varandra. Djurgården har ett riktigt bra offensivt lag och ett bra powerplay. Det är ett starkt lag som är väldigt farliga runt kassen, varnar Slavomir Lener.


Så kom igen å visa Lener att vi ska uppåt i tabellen nu!

Krossa Äckliga Cluben.
Användarvisningsbild
Stiff
Inlägg: 177
Blev medlem: 2007-03-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 18/10 2008

Inlägg av Stiff »

Inte en jävel som ska kunna komma till Hovet och ta ton emot oss.

Se till att palla er till matchen så sjunger vi ut cluben fullständigt
Skriv svar