Speakern

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Speakern

Inlägg av Emil Svelander »

Jag tycker inte man ska kalla Anders Antonsson inkompetent...
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Speakern

Inlägg av Frasse »

Emil Svelander skrev:Jag tycker inte man ska kalla Anders Antonsson inkompetent...
Nej Anders är ingen som skall omnämnas med den typen av ord...
En bättre konferencier finns inte på någon arena i Sverige.
Anders står helt i en klass för sig och det är en fröjd att lyssna på det han har att säga.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Re: Speakern

Inlägg av Kojak »

spiik skrev:
dif rules skrev:
Christopher J skrev:Hur var den nya speakern? kunde tyvärr inte vara på hovet i torsdags,
Inget negativt i alla fall, enligt mig.Dock var kommentatorn nere vid intervjudelen lite inkompetent tycker jag.
Denne "kommentator", Antonsson, är det inget fel på. Han stod för intervjuerna några säsonger tillbaka sen innan Mats Jonsson tog över. Han vet vad det handlar om.

Även om vi inte ska döma speakern efter bara en match kan jag ju säga så mycket att rösten inte är till hennes fördel om stämningen ska vara såhär bra framöver också. En ljus kvinnoröst går inte riktigt igenom om jag säger så. Jag hörde åtminstånde inte så mycket av vad hon sa. Men en sak hörde jag i a f, och det var att hon sa "Lule" (på deras dialekt liksom) istället för Luleå, det låter verkligen inte bra. Det är som att hon ska säga "Färjesta" på torsdag..Nej Magnus borde sitta med i en övergångsperiod så att hon slussas in på rätt sätt. Men hon har väl tid att bättra på sig...
Man kan ha olika åsikter om huruvida rösten för hennes del inte är positiv.

På de som lyssnat på henne och uttryckt negativa åsikter verkar tro att hon inte har någon erfarenhet alls. Bruden lever med hockey! Det är hennes liv! Hon har, som sagts tidigare i tråden, suttit som speaker/on line-rapportering på Djurgårdens J20 flera år, medan hennes son spelade där. Förra säsongen satt hon nere i speakerbåset tillsammans med Magnus.

Så tjejen har stor erfarenhet! Det gäller bara att hon anpassar sig till vissa saker, vilket jag tycker hon gjorde tredje perioden i torsdags. Då blev hon mer rak och kortfattad, vilket jag tycker man ska vara. Detta sa jag även till henne på telefon efter matchen.

Seal,

Även om din sista kommentar var lite finurlig och lustig måste jag ändå få peka på allvaret i det du säger. AIK var ett uselt lag innan de försvann från elitserien. Om det har med speakern att göra? Tror inte det. Men usla resultat ger usla publiksiffror.

Jag går för övrigt på hockey för att se DIF, inte för att lyssna på en speciell speaker. De som stannar hemma för att vi har en kvinnlig speaker får gärna fortsätta vara hemma.

För övrigt. Antonsson är grym!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
M_or0t
Inlägg: 88
Blev medlem: 2007-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Vet inte

Re: Speakern

Inlägg av M_or0t »

Har inte hört den nya, men jag nämnde varje match förra säsong vad grym den speakern var. Det blir svårt o toppa.
blyrr3
Inlägg: 89
Blev medlem: 2007-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: Speakern

Inlägg av blyrr3 »

Hör fan inte ett skit om vad hon säger på matcherna, hon är katastrof.
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Speakern

Inlägg av DIF_Soldier »

Håller med. Hon låter gnällig och förstör stämningen för mig. Illa som fan.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Speakern

Inlägg av Palmgren »

Jag ska inte klaga på den nye speakern då jag endast sett hemmamatcherna på TV hittils. Men bara det att hon sa "Lule" när vi mötte Luleå får mig att känna dåliga vibbar...
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Re: Speakern

Inlägg av Kojak »

Jävligt konstigt.. Jag står i klacken och hör exakt vad hon säger såvida vi inte skriker utav bara helvete på läktaren. Men då skulle jag inte höra Magnus heller...

Utveckla. På vilket sätt hon katastrof? Och nämn för fan inte att hon ska ha sagt "lule" och inte "Luleå"?

Lotta är Lotta - Magnus är Magnus. Vi har bytt speaker, det betyder förändringar. Blir aldrig samma sak när man gör förändringar.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Speakern

Inlägg av Palmgren »

Hon sa ju "Lule" på matchen och inte "Luleå"...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Speakern

Inlägg av DIF_Soldier »

Kojak skrev:Jävligt konstigt.. Jag står i klacken och hör exakt vad hon säger såvida vi inte skriker utav bara helvete på läktaren. Men då skulle jag inte höra Magnus heller...

Utveckla. På vilket sätt hon katastrof? Och nämn för fan inte att hon ska ha sagt "lule" och inte "Luleå"?

Lotta är Lotta - Magnus är Magnus. Vi har bytt speaker, det betyder förändringar. Blir aldrig samma sak när man gör förändringar.

Hon har en jävligt störande röst, that's all.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Speakern

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vad vet jag, man kanske vänjer sig till sist.
Men kommentarer som vid FBK:s 1-2 mål i PP känns ju inte helt klockrena

- Ja, I & med det så är Djurgården åter fulltaligt (med förväntansfull stämma).
NÄHÄÄÄ?????
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Speakern

Inlägg av Jockmaniac »

Och nu sa hon Skellefte?? :shock: Någon måste berätta för henne att detta ej ska förekomma. Maken till bonngnäbb.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Speakern

Inlägg av Palmgren »

....
Senast redigerad av Palmgren den 2008-09-30 22:38:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Speakern

Inlägg av odburt »

Coola ner och ge fan i skicka gliringar till vänster och höger. Vi har en speaker, punkt.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Speakern

Inlägg av melker »

Jockmaniac skrev:Och nu sa hon Skellefte?? :shock: Någon måste berätta för henne att detta ej ska förekomma. Maken till bonngnäbb.
Håller helt med!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Skriv svar