Säcken slutar

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
wallander
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av wallander »

För det första TACK Säcken.

Tror att DIF behåller de två övriga, någon ytterliggare blir det inte!
Tror att ekonomin säger stopp för tre tränare, valet blir nog att lägga dessa stålar på att undvika konkurs eller i bästa fall på någon riktigt bra lirare!
wallander

Inlägg av wallander »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Fricke skrev: Att undvika kvalserien med ett lag vars halva defensiv heter Erik Ryman, André Matsson, Jesper Björk och Alexander Ribbenstam är stort. Du får vad du betalar för och under omständigheterna har Säcken gjort ett fenomenalt jobb och dessutom aldrig någonsin grinat för att det saknats spelare, pengar eller publik.

Nämn en taktiker i världen som hade tagit ett lag med herrarna Björk, Matsson och Ribbenstrand till slutspel!
Klockrent!
Så sant så sant!
outsider OM det blir ny tränare.
Arto Blomsten!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Bautabröl skrev:
Olon skrev:Högst troligt tar väl Micke steget upp som huvudtränare, men det finns ju ett antal roliga (och mindre troliga) alternativ.
Eller vad sägs inte om...

Bröderna Micke och Kenta J?
Challe?
Hardy?
Jag säger det igen! Magnus Arvedsson! Kom ihåg var Ni läste det först.
Jo, för han passar ju säkert in på den profilen av tränare som DIF söker... han är inte stockholmare till att börja med.
spiik

Inlägg av spiik »

Nu vet inte jag hur ofta Putte ev går o ser DIF men kan det betyda nåt att han var där på matchen i lördags?

För visst är det han som sitter på sista bilden bakom Bengan i matchklippet från hockeyligan.se?

Han kanske alltid sitter på parkett och fluktar på alla matcher o i så fall betyder det ju ingenting. Annars är han väldigt välkommen tillbaka.
Blue Brigade Sthlm
Bigge
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Bara att hålla med fricke!

TACK SÄCKEN!!!

Du har gjort vad du kunnat för denna förening med de medel du har haft att tillgå!
There is no I in TEAM!!!!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Känns som att DIF behöver få in lite nytt blod i förening för att man skall lyckats ta ett kliv framåt till. Känns som att vi de senaste 15 åren ständigt återvunnit gamla tränare eller tagit upp gamla spelare och gjort dem till tränare. Visst kontinuitet är viktigt, men för mycket av denna vara är inte bra heller och då vi redan har Micke som skriker DIF känns det som att det hade varit på sin plats att plocka in någon person som kan se på detta med nya och kanske framför allt lite mer kritiska ögon. Anställer man för många personer som har för mycket gamla kopplingarna till föreningen finns det en överhängande risk att man blundar för problem bara för att man "vill vara snäll mot gamla kompisar".

Att få in Putte som någon form av chefsstrategi hade givetvis varit guld värt och jag hade gärna sett honom som ansvarig även för spelarvärvningar då detta inte funkat alls senaste säsongerna. När det kommer till val av huvudtränare skulle jag väldigt gärna vilja få in ett helt nytt namn utan tidigare kopplingarna till föreningen.

Finns tyvärr väldigt många troliga alternativ som jag dessvärre inte tror är rätt personer att för DIF in i framtiden. Några av dessa namn är följande:

Lundh
Boustedt
Wikegård
Bäckman
Strömberg
Nilsson
Waltin
Boork

Alla ovan nämna namn känns gamla och "mätta". Hellre då in med lite hungrigt blod och gärna då en tränare som kan plocka med sig lite influenser utanför elitserien. ( Let's face it elitserien tenderar att källsortera sin gamla tränare på en nivå som skulle ge Naturvårdsverketet ståpäls. )

Tomas Johansson kanske kan ta över rollen som maskot till nästa säsong eller möjligen ta hand om något juniorlag inom organisationen. Vill inte ha 3 relativt gröna personer till att utgöra vår tränartrojka.

tror personligen inte att duon JOhansson - Montén har det taktiska kunnandet för att ta över DIF redan till nästa säsong på egen hand. Hade de fått "se och lära" ytterligare något år hade jag varit mer positivt inställd till detta scenario....

Några mer intressanta och i tidigare inlägg nämnda namn är:

Dahlén
Fagerwall
Arwedsson

Albelin hade kanske inte heller varit ett så dumt namn, men jag tvivlar på att man kan locka hem honom igen.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Därför förespråkar jag Boustedt, han brinner för det han gör + att han besitter en grym kunskap.

Putte har blivit för gammal och gaggig då det verkar som om han har missat 10 år, han är kvar runt -98.

Dahlén eller Albelin hade varit intressant men blir nog väldigt svårt att lösa. Tror inte ens att Albelin är intresserad. Är inte Dahlén "klar" för Frölunda.

Detta kommer bli intressant att följa....
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

Kall-El skrev:Finns tyvärr väldigt många troliga alternativ som jag dessvärre inte tror är rätt personer att för DIF in i framtiden. Några av dessa namn är följande:

Lundh
Boustedt
Wikegård
Bäckman
Strömberg
Nilsson
Waltin
Boork
Hur kan man överhuvudtaget anse det troligt att Per Bäckman skulle vara ett troligt alternativ?!

Min namne i Sportkommitén säger så här: "Vi letar även denna gång efter en tränare som passar in i vår Djurgårdsprofil och som kan förvalta och förädla den Djurgårdsanda som sitter i väggarna".
Det är ju läge för psykisk tvångsvård om man tycker den beskrivningen sitter som en smäck på Bäckman...

Skulle utöver många av de kandidater med DIF-anknytning som nämnts av andra i tråden även vilja lansera Espen Knutsen som ett namn Djurgården kan tänkas ha på sin lista. Hans facit på tre säsonger bakom bänken är 3:a och guld som assiterande, 1:a och guld som huvudtränare och nuvarande säsong etta och guldfavorit med Vålerengen. Nyligen tillbaka efter tre matchers avstängning för att ha kastat en vattenflaska mot en domare så han verkar följa i Wikegårds fotspår. Nu kanske Espen är nöjd med att bo hemma i Oslo och äga plaskdammen i norsk hockey år efter år, men om han har ambitioner att nå längre i sin tränarkarriär så borde Djurgården vara ett naturligt steg tycker man.
Användarvisningsbild
DIFference

Inlägg av DIFference »

Tack Säcken!! Imponerande det du gjort med materialet som funnits. Hoppas du får avsluta med ett güld nu! ;)

Hoppas även jag på Wikegård!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kan inte ni som vill ha Wikegård tillbaka tala om varför? VAd gör han till rätt tränare för DIF nästa säsong? Själv kan jag inte se mycket som tyder på att en proppmätt numer nöjd tyckare i TV skulle ha den viljan som krävs för att verkligen lyckas. Hade varit kul att veta om det är något jag missat med Wikegård månne?

Wikegård har i alla fall i mitt tycke inte fått ut tillräckligt mycket av det material han haft till sitt förfogande i någon klubb egentligen. Tycker mest man ser han skrika och gorma i media samt tycka och tänka om det mesta, men har han egentligen presnterat någre egna intressanta ideér?

Att han sedan valde att plocka med sig Strömberg som sitt "stjärnförvärv" gör att jag faktiskt ställer mig rätt frågande till hans hockeykunskaper också. ( Strömberg skulle mycket väl kunna vara den dyraste floppen vi haft i laget under de senaste 15 åren om man ställer prestation i förhållande till lön. )
wallander

Inlägg av wallander »

Skulle vara intresant att veta vad spelarna tycker/tyckte om Wikegård?
Att vi fans gillade hans stil är uppenbart.

Vore kul med en intervju med någon f.d spelare som kan berätta.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Kall-El skrev:tror personligen inte att duon JOhansson - Montén har det taktiska kunnandet för att ta över DIF redan till nästa säsong på egen hand. Hade de fått "se och lära" ytterligare något år hade jag varit mer positivt inställd till detta scenario....
Viktigt att tänka på att laget har en lång rad med gamla "rävar" i leden såsom Falken, Otto och Tompa J. Att coacha DIF handlar mycket om att få de äldre med sig och låta dem forma delar av grundspelet och taktiken. Johansson och Montén är på gränsen till för unga för att just nu leda ett lag. Historiskt har det inte varit ett problem i varken DIF eller Elitserien, där Boork, Sandlin, Wikegård, Boustedt och Lillis Lundh gjort bra från sig i "unga" år.
Kall-El skrev:Några mer intressanta och i tidigare inlägg nämnda namn är:

Dahlén
Fagerwall
Arwedsson

Albelin hade kanske inte heller varit ett så dumt namn, men jag tvivlar på att man kan locka hem honom igen.
Uppfattar att Fagerwall och Thornberg är intressanta huvudtränare, utan att för den skull "dissa" Arvedsson och Dahlén. Tycker att förmågan att utveckla backspelet är mycket viktigt och lägger till Blomsten och Nordmark på listan över intressanta kandidater. Dahlén skulle tillföra taktiskt och strategiskt kunnande från NHL.

Mitt huvudalternativ är trots det att "maskoten" Thomas Johansson blir tredjetränare. För att sistnämnda Thomas J ska fungera krävs att Johansson och Montén är tillräckligt mogna för att leda laget. Frågor, som ska ställas till alla alternativ är:

Har de moralen att leda laget till SM-Guld?
Har de kunskapen att leda laget till SM-Guld?

Resurserna att vinna SM-Guld kommer tyvärr inte att finnas de närmaste åren.

I moralen finns modet, passionen och viljan att vinna SM-Guld. Moralen att vinna SM-Guld är alltid viktigast. Laget måste alltid gå före jaget. Att vinna måste alltid gå före att alla ska delta.

V I K T I G T är att den nya tränare I N T E är en proppmätt och självgod primadonna.

Tyvärr räknar jag in Challe i den kategorin. För hur kunde han byta att bli huvudtränare i år mot att bli huvudtränare med Micke J redan nästa år? Jag tycker även att DIF strategiskt och taktiskt organiserats bättre i år än föregående säsong. Om det är Johanssons/Monténs förtjänst, Säckens förtjänst eller att Challe börjat träna Timrå det vet jag inte.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Kall-El skrev:Kan inte ni som vill ha Wikegård tillbaka tala om varför? VAd gör han till rätt tränare för DIF nästa säsong? Själv kan jag inte se mycket som tyder på att en proppmätt numer nöjd tyckare i TV skulle ha den viljan som krävs för att verkligen lyckas. Hade varit kul att veta om det är något jag missat med Wikegård månne?

Wikegård har i alla fall i mitt tycke inte fått ut tillräckligt mycket av det material han haft till sitt förfogande i någon klubb egentligen. Tycker mest man ser han skrika och gorma i media samt tycka och tänka om det mesta, men har han egentligen presnterat någre egna intressanta ideér?

Att han sedan valde att plocka med sig Strömberg som sitt "stjärnförvärv" gör att jag faktiskt ställer mig rätt frågande till hans hockeykunskaper också. ( Strömberg skulle mycket väl kunna vara den dyraste floppen vi haft i laget under de senaste 15 åren om man ställer prestation i förhållande till lön. )
Han har hjärta för Djurgårn. Han är inte rädd för att vidta åtgärder om det inte är något som stämmer. Han älskar det som symboliserar ordet Järnkamin nämligen fysiskt spel.

Och det där med Strömberg. Glöm inte att det var tack vare honom som vi fick hit Ossi. Så Strömberg var en bra värvning i mina ögon 8)
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Fricke skrev:
Jack Daniel skrev:Särkijärvi har inte på något sätt gjort något fenomenalt. Storklubben DIF har visserligen genomgått stora ekonomiska bekymmer, men vi är knappast första klubben i en sådan situation.
Särkijärvi är en alltför medelmåttig taktiker för att få enorma lovord.
Tack dock, "Säcken", att du tog ansvaret under denna tid.
Att undvika kvalserien med ett lag vars halva defensiv heter Erik Ryman, André Matsson, Jesper Björk och Alexander Ribbenstam är stort. Du får vad du betalar för och under omständigheterna har Säcken gjort ett fenomenalt jobb och dessutom aldrig någonsin grinat för att det saknats spelare, pengar eller publik.

Nämn en taktiker i världen som hade tagit ett lag med herrarna Björk, Matsson och Ribbenstrand till slutspel!
Word!

Säcken har med begränsade resurser gjort ett kanonjobb. Han ska ha cred för det. Hans ledarskap har varit helt avgörande för att få ett svagt material att överprestera.

Dessutom är det bara att gratulera klubben som äntligen insett hur kommunikationen med oss fans ska funka. Kanon att man går ut med detta nu och inte mörkar som med Challe...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Fricke, jag skriver under på vartenda ord. Säcken borde hyllas ordentligt efter sin sista match i båset. Det han utfört med så små medel är snudd på en bragd!

Ska inte lägga mig i alltför mycket i diskussionen om nya tränare eftersom jag har för dålig koll. Men att lägga allt ansvar på Johansson/Montén känns, tyvärr, för tidigt. Minns bortamatchen mot Mora när Säcken var borta pga sjukdom. Det var inte helt klockrena beslut som togs från båset i slutet av matchen...

Nån som varit med i gamet ett tag men samtidigt kan tillföra något nytt vore att föredra. Hade det inte varit för ekonomin hade vi kunnat titta utomlands. Island kanske? Funkade rätt bra för fotbollen det gågna året...
Lycka är att vara djurgårdare
Skriv svar