Favorit i repris - Introlåt 2007 / 2008

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

när vi väl är inte på filmtema-spåret vill jag flagga för Saw-filmernas Main Theme.

http://www.youtube.com/watch?v=HG3V-Cdb-lI
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Jo, All together now hade varit ypperlig - för tio tolv år sedan. Jag tror att den känns lite väl passe, men jag kan ha fel. En annan gammal rockig sak med maffigt intro är Don't bang the drum med Waterboys. Eller varför inte lite punkigare, typ Ramones eller Teenage kicks med Undertones?
Filmmusik brukar vara bra, men är inte Gladiatormusiken lite uttjatad?
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

[quote="corrado_boy"]

I stockholm = Winerbecks låt.

Nej men visst, winnerbäck är grymt bra men de e för mycke Linköping över det, LHC spelar ju en hel del Winnerbäck iom att det är hans hemort.
Saknar Kung Wikegård!
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av m0ng00se »

tycker vi borde komponera ihop nått storslaget (typ T2 theme eller gladiator eller nått sånt)..nått eget som inte är rippat...en modern djurgårdshymn att börja om från scratch med...ha med den hela vägen till toppen igen...sen kan man ju göra olika filmklipp till den varje år men ha låten/hymnen kvar som ett ständigt påminnande att vi är störst bäst och vackrast!:]..jupjup
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

m0ng00se skrev:tycker vi borde komponera ihop nått storslaget (typ T2 theme eller gladiator eller nått sånt)..nått eget som inte är rippat...en modern djurgårdshymn att börja om från scratch med...ha med den hela vägen till toppen igen...sen kan man ju göra olika filmklipp till den varje år men ha låten/hymnen kvar som ett ständigt påminnande att vi är störst bäst och vackrast!:]..jupjup
Låter som en bra idé. Gärna en melodi med tryck som går att sjunga med i. Typ nåt i stil med Seven Nation Army som Roma kör med.


Fast annan melodi så klart.
i
Användarvisningsbild
blårandigt
Inlägg: 359
Blev medlem: 2007-08-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av blårandigt »

isolerad skrev:
m0ng00se skrev:tycker vi borde komponera ihop nått storslaget (typ T2 theme eller gladiator eller nått sånt)..nått eget som inte är rippat...en modern djurgårdshymn att börja om från scratch med...ha med den hela vägen till toppen igen...sen kan man ju göra olika filmklipp till den varje år men ha låten/hymnen kvar som ett ständigt påminnande att vi är störst bäst och vackrast!:]..jupjup
Låter som en bra idé. Gärna en melodi med tryck som går att sjunga med i. Typ nåt i stil med Seven Nation Army som Roma kör med.


Fast annan melodi så klart.
Den har många lag i fotbollen.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

blårandigt skrev:
isolerad skrev:
m0ng00se skrev:tycker vi borde komponera ihop nått storslaget (typ T2 theme eller gladiator eller nått sånt)..nått eget som inte är rippat...en modern djurgårdshymn att börja om från scratch med...ha med den hela vägen till toppen igen...sen kan man ju göra olika filmklipp till den varje år men ha låten/hymnen kvar som ett ständigt påminnande att vi är störst bäst och vackrast!:]..jupjup
Låter som en bra idé. Gärna en melodi med tryck som går att sjunga med i. Typ nåt i stil med Seven Nation Army som Roma kör med.


Fast annan melodi så klart.
Den har många lag i fotbollen.
Jag vet. Men jag har fått höra att Roma var först.
i
Användarvisningsbild
DIFmanglarn
Inlägg: 76
Blev medlem: 2005-10-25
Säsongskort: Ja
Ort: Bagis

Inlägg av DIFmanglarn »

Kylskåp: Vad är dealen med ditt hårdrockshat egentligen?

CoB och Nightwish, näe tack.. det funkade innan nedsläpp inför andra eller tredje perioden men jag vill inte se DIF åka in till nåt av det. Inte Metallica eller GnR heller(känns som om att alla lantislag kör det) och absolut inte Winnerbäck. Finns inget som skulle göra mig mindre taggad för hockey än den snubben.

Vore coolt att köra nåt med DIF-anknytning, vi lyckades ju jävligt bra förra året med Kommando Gösta Knivsta, den är tung som stryk. Hmm... Ingen DIF-anknytning kanske men Aces High med Maiden skulle utan tvekan funka mycket bra, med Churchills tal innan, precis som på Live after Death-plattan. Då kan de visa femmorna på storbilden under tiden :) Men ett riktigt mäktigt höjdarintro vore utan tvekan DIOs Sunset Superman. Vet inget annat lag som kör den heller. Här kommer ett rätt risigt liveframträdande av låten men ändå.. Ni som kan, ladda ner studioversionen istället :)
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

DIFmanglarn skrev:Kylskåp: Vad är dealen med ditt hårdrockshat egentligen?

CoB och Nightwish, näe tack.. det funkade innan nedsläpp inför andra eller tredje perioden men jag vill inte se DIF åka in till nåt av det. Inte Metallica eller GnR heller(känns som om att alla lantislag kör det) och absolut inte Winnerbäck. Finns inget som skulle göra mig mindre taggad för hockey än den snubben.

Vore coolt att köra nåt med DIF-anknytning, vi lyckades ju jävligt bra förra året med Kommando Gösta Knivsta, den är tung som stryk. Hmm... Ingen DIF-anknytning kanske men Aces High med Maiden skulle utan tvekan funka mycket bra, med Churchills tal innan, precis som på Live after Death-plattan. Då kan de visa femmorna på storbilden under tiden :) Men ett riktigt mäktigt höjdarintro vore utan tvekan DIOs Sunset Superman. Vet inget annat lag som kör den heller. Här kommer ett rätt risigt liveframträdande av låten men ändå.. Ni som kan, ladda ner studioversionen istället :)
Aces High som intro = väldigt nice!
FBK borde satsa på Holy Diver... dom är ju rätt bra på det!
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Inlägg av Highwind »

Kör ngn shysst house ist =D
Användarvisningsbild
Patrik_N
Inlägg: 59
Blev medlem: 2007-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Alingsås

Inlägg av Patrik_N »

Oulf skrev:Nightwish - Ghost Love Score
Instämmer!
karl-jarl
Inlägg: 52
Blev medlem: 2006-09-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av karl-jarl »

Eye of the tiger e ju skön... men jag antar att nåt annat lag redan har den.
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Patrik_N skrev:
Oulf skrev:Nightwish - Ghost Love Score
Instämmer!
Nu hörde jag den, den är hur perfa som helst!
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Inlägg av Jockmaniac »

DIFmanglarn skrev:Kylskåp: Vad är dealen med ditt hårdrockshat egentligen?

CoB och Nightwish, näe tack.. det funkade innan nedsläpp inför andra eller tredje perioden men jag vill inte se DIF åka in till nåt av det. Inte Metallica eller GnR heller(känns som om att alla lantislag kör det) och absolut inte Winnerbäck. Finns inget som skulle göra mig mindre taggad för hockey än den snubben.

Vore coolt att köra nåt med DIF-anknytning, vi lyckades ju jävligt bra förra året med Kommando Gösta Knivsta, den är tung som stryk. Hmm... Ingen DIF-anknytning kanske men Aces High med Maiden skulle utan tvekan funka mycket bra, med Churchills tal innan, precis som på Live after Death-plattan. Då kan de visa femmorna på storbilden under tiden :) Men ett riktigt mäktigt höjdarintro vore utan tvekan DIOs Sunset Superman. Vet inget annat lag som kör den heller. Här kommer ett rätt risigt liveframträdande av låten men ändå.. Ni som kan, ladda ner studioversionen istället :)
Själv har man då träffat och snackat med trummisen som spelar på filmen :D
100% DJURGÅRDSJ***L
corrado_boy
Inlägg: 124
Blev medlem: 2007-08-09

Inlägg av corrado_boy »

Nejj som sagt så tycker jag vi borde FIXA till
welcome to the jungle = guns'n roses = till intro låt detta e en klassiker och välldigt passande för oss mm, folk kallar jju oss för apor mm!!

eller så tycker jag stocholm i mitt hjärta av Lasse berghagen skulle sitta som en smäck!!
Skriv svar