Djurgårdens IF - Modo 24/10 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Inlägg av Erik I »

Snabbanalys, och då har jag ju bara hört på radion. Men:

- Spelet kan ju definitivt förbättras, bra ös i tredje - kanske "tack vare" MoDos ledningsmål - men mot FBK m.fl. måste vi upp rejält. Helt enkelt höja lägstanivån.

- Känns som detta var 3p i en match som lika gärna kunde varit 0, får jag erkänna. Vi var hjälpta av MoDos ineffektivitet (och kanske dåliga självförtroende) samt dåliga PP. Klart att 1 insläppt mål på 60 minuter vittnar om kvalitet hos försvaret + Larsson (som nu måste anses som nr. 1), men sett till klara målchanser hade många andra lag kanske satt 2-3 mål.

- Segern känns också som lite payback för tidigare retliga förluster, exempelvis mot just MoDo. Efter de 3 inledande matcherna har det inte känts som att Dif riktigt klarar av att föra matcher i alltför stora partier, och det oroar, inte minst mot lagen på undre halvan.

- I slutändan räknas ju målen, och vändning till 3-1 från underläge tycker jag är starkt.

- Efterlyser återigen PP-träning....det blir helt klart fler utvisningar i år och det ges för bra chanser där för att slösas bort. Och spel 5-3 SKA vara mål, eller 200:- i böter i kaffekassan per man... ;o)
Mitt-i-klacken 1983
Inlägg: 388
Blev medlem: 2006-10-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermanland

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Det där satt som en smäck! Smackebonk :lol:
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

oswä0216 skrev:varför skiriver inte jojje nu när vi vunnit... :roll:
Vi skriver alltid, oavsett medvind som motvind, han skriver enbart i motvind :)

har hört talas om medgångssupporter.
Men motgångssupporter är något nytt ;)
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Varför hackar Ni alltid på Jojje? Både han ock ja är obekväma för er för vi skriver va vit tycker o det kan inte ni ackseptera.

jag håller på dej jojje!!!
Senast redigerad av Bautabröl den 2006-10-24 20:30:32, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt-i-klacken 1983
Inlägg: 388
Blev medlem: 2006-10-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermanland

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Håller med dig Erik. PP-träning i fokus, den var inte bra alls ikväll. Och sen får grabbarna snacka om hur man håller sig borta från utvisningsbåset. Det är alldeles för mycket onödiga minuter som vi torskar direkt på
Wedd
Inlägg: 288
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Inlägg av Wedd »

Underbart!
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Märklig känsla att vinna en 3:e period med 3-1, det är man inte så van vid.
Annars tycker jag det var en riktig skitmatch i lågt tempo & det syntes att det var 2 lag utan både självförtroende & kunnande som möttes.
Desto skönare då att ta 3p:)

Hörnqvist 3-1 var iofs värt hela entrépengen.
Årets mål .......kanske?

Hade DIF mött ett "riktigt" hockeylag & inte ett könlöst MoDo med stort Globenkomplex, ja då hade DIF:s alla utvisningar blivit helt avgörande.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Bra match!

Två saker bara som man bör fixa till är fler och bättre avslut och powerplay. Fixar det sig så blir det bra.

Och självklart ska Larsson stå!
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Djurgården är starka på hemmaplan och det är ju skönt, men samtliga vinster är tagna där. Vad är det som är så svårt med bortaplan?

Vad var publiksiffran förresten?
Mitt-i-klacken 1983
Inlägg: 388
Blev medlem: 2006-10-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermanland

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Larsson är ju suverän med tanke på att han "bara" är 20. Han är ju hur cool som helst och hugger som en kobra 8)
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Inlägg av diffarn1 »

Fan vad det där kändes bra!!!
Och vilket jävla mål Hörnqvist gör!
Larsson är ganska stabil tycker jag och borde nästan räknas som förste målvakt.
Bremberg är artisten nummer 1!!
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Bautabröl skrev:Varför hackar Ni alltid på Jojje? Både han ock ja är obekväma för er för vi skriver va vit tycker o det kan inte ni ackseptera.

jag håller på dej jojje!!!
Var inget illa menat, skrev ju ut smiley gubben med "glimten" i ögat.
Håller faktiskt med Jojje det han skrev ang alla förluster i tredje perioden, därför är det skönt att de får vinna&avgöra i tredje perioden.
Senast redigerad av Bigge den 2006-10-24 21:34:59, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Bigge

Sorry! Missade "den blinkande gubben" och skrev ned vad jag tänkte alldeles för fort. :D
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Inlägg av Remy Lebeau »

Hm, lite synd att jag inte kunde vara där live ikväll som det var tänkt då. ;)

Aja, hur skönt som helst med 3 poäng. Det behövs med tanke på att malmö börjat vakna.

Larsson imponerar mer och mer, han borde nästan vara våran 1:e målvakt, att ha Lassila som andre målvakt skulle kännas jäkligt tryggt, vi är väldigt lyckligt lottade med årets målvaktspar. Troligt är dock att Lassila drar nästa säsong, då är det bara att ha Larsson som uttalad förste målvakt.

+ Även till Bremberg och Hörnqvist.
Wedd
Inlägg: 288
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Inlägg av Wedd »

Hovet skrev:Djurgården är starka på hemmaplan och det är ju skönt, men samtliga vinster är tagna där. Vad är det som är så svårt med bortaplan?

Vad var publiksiffran förresten?
6388 ..
Alltid Oavsett.
Skriv svar