Djurgårdens IF - Frölunda HC, 19/10 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

glömde meddela det, men jag kommer oxo ikväll!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av m0ng00se »

vinst med 3-1!!:]]
Användarvisningsbild
Hank
Inlägg: 97
Blev medlem: 2005-08-17

Inlägg av Hank »

Det talas om mycket folk ikväll...

Någon som har en uppfattning om hur många vi blir?
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Hank skrev:Det talas om mycket folk ikväll...

Någon som har en uppfattning om hur många vi blir?
Förhoppningsvis tillräckligt många för att få Bollen att studsa och rulla sönder SöS!

Skämt åsido, har för mig att det var ca 1800 biljetter som hade bokats av DIF Fotbolls medlemmar, så jag skulle tippa på att vi landar på ca 8000. Men jag får gärna ha fel, jag skulle inte gråta om det blir 10 000 på läktarna, när hände det senast? (orkar inte klicka mig fram i Match & statistik)

Alla luktar fisk i göteborg...
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Jojje
Inlägg: 828
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Östermalm

Inlägg av Jojje »

Borde bli ca 8000 - 9000 åskådare då 1500 går in gratis idag. Sen om alla kommer, det är en helt annan sak.

Sen bordet väl en hel del fiskrensare här i stan.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Snart är det match igen och jag känner både en positiv och en negativ känsla komma krypande in i kroppen. Man har förväntningar att DIF ska vinna och få välbehövliga poäng men samtidigt är man rädd för hur man ska känna sig om det blir förlust, då ser det dystert ut.

Personligen tar jag en förlust oerhört hårt. Vinsterna är mer en lättnad.

Så snälla DIF, vinn ikväll och rädda mig från en jobbig kväll.
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Snart är det match igen och jag känner både en positiv och en negativ känsla komma krypande in i kroppen. Man har förväntningar att DIF ska vinna och få välbehövliga poäng men samtidigt är man rädd för hur man ska känna sig om det blir förlust, då ser det dystert ut.

Personligen tar jag en förlust oerhört hårt. Vinsterna är mer en lättnad.

Så snälla DIF, vinn ikväll och rädda mig från en jobbig kväll.
Känner igen mig lite i det här med att vinster leder till mer en känsla av lättnad än glädje. Men vinsten mot Linköping så fullkomligen bubblade man av glädje, det var så fulländat vackert!

En vinst ikväll är inte bara viktig för det sargade självförtoendet efter Mora matchen utan även om man tar en titt på tabellen.
Lycka är att vara djurgårdare
KapZ
Inlägg: 185
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Inlägg av KapZ »

Jojje skrev:Borde bli ca 8000 - 9000 åskådare då 1500 går in gratis idag. Sen om alla kommer, det är en helt annan sak.

Sen bordet väl en hel del fiskrensare här i stan.
Enligt jarnkaminerna.se har de bokat 2050 biljetter. Man vet ju dock aldrig om ens hälften kommer men.. skoj vilket fall som helst.
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Inlägg av *Knirre »

Förlust med 0-2.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Inlägg av Remy Lebeau »

Tror vi vinner med 4-2.
Niklas Andersson åker på en klockren tackling av Jimmie Ölvestad och anklagar (med gråten i halsen) sedan Jimme för att medvetet försökt skada honom.

Steve Kariya drar åt sig en skada i ljumsken när han förtvivlat försöker tackla Fimpen och missar alla resterande matcher innan jul.
Samtidigt som Calle Johansson gör bort sig som vanligt och skickas upp på läktaren efter att ha kallat domaren för både det ena och det andra.

Så blir det.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Rash skrev:
Kall-El skrev:Tror tyvärr det blir torsk imorgon. Frölunda måste vakna någongång och det känns som att de har rätt läge nu.

tror det blir 1-3 till VF, sista baljan i öppen kasse...
Får hoppas att du har fel Kall-El, för du har alltför ofta rätt, tyvärr!

Men det som talar för oss är att Frölunda har en tung förlust bakom sig och en resa i kroppen. Det plus att vi har en dags extra vila från matcher tror jag kan bli direkt avgörande i slutändan. Lägg på ett schysst läktarstöd och saken är biff!
Kanske kan glädja dig med att jag valt att inte spela alls på denna match då jag tycker den är lite för öppen. Känns som att vilket tecken som helst kan slå in här och tja jag valde mellan 2-2 och 1-3. Slutligen föll valet på 1-3 då vi ofta har den fula ovanan att släppa in något mål sista fem...
Hoogerbooger
Inlägg: 6
Blev medlem: 2006-09-09

Inlägg av Hoogerbooger »

Tror stenhårt på laget ikväll. Satte just 500 pluringar på kära Djurgårn hos min lokala tobakshandlare.

Vem får nöjet att rensa maskorna hos sillstryparna ikväll? Är det Gistedt eller möjligtvis den lille tjocke?
gulgul
Inlägg: 138
Blev medlem: 2005-12-29

Inlägg av gulgul »

ska köpa klackbiljeter idag köper jag dem där ner i DIFBUTIKEN eller där vid entre 2 luckan ??
oswä0216
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-08-17
Ort: stockholm, nacka

Inlägg av oswä0216 »

Det ska tydligen ha släppts nya billjetter till klacken, vilket tyder på att klack sektionen är utsåld. :lol:
gulgul
Inlägg: 138
Blev medlem: 2005-12-29

Inlägg av gulgul »

så jag kan inte stå i klacken idag .. :( ..
Skriv svar