DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: DIF i Media

Inlägg av seppuko »

crike skrev:I brist på bättre tråd.

C-more visade i förrgår en längre sammandrag från sista matchen av SM-finalen mot FBK 01.
Jag tror att mitt minne är väldigt kort och extremt selektivt för jag kan inte minnas att spelet såg ut som det gjorde.

Det var seriöst flera sekvenser där spelaren med pucken hade en motståndare hängandes bakom sig som hade satt klubban i höften och agerade fallskärm. Sen han i sin tur hade en annan motståndare som gjorde samma sak. Det var 3 spelare som åkte runt som något jäkla SJ-tåg på isen. Jag såg fler hakningar i det här sammandraget än vad det togs utvisningar för i hela årets hockeyallsvenska.

Rena övergrepp sket domarna också fullständigt i, t.ex. Berglunds hopptackling med armbågen mot ansiktet på en icke puckförande Falk, den skedde mitt på isen och knäckte näsan på Falk. Inte ens 2 min trots att domarna såg allt. Våra spelare brydde sig ju inte extremt mycket heller.

Det som slog mig var hur fruktansvärt tråkigt det var att kolla på det. Det gick knappt att säga att det var samma sport som den hockey som spelas idag. Visst, spelarna grinade inte som dom gör till viss del idag men farten i spelet blev verkligen lidande av alla hakningar. Näe, det var verkligen inte bättre förr.
Nej det var verkligen inte det. Men det som var bättre förr var ju det faktum att det skapades ikoner på ett sätt som knappt görs idag. Du drog inte till NHL om du inte var bra nog för det, och andra ligor drog man knappast till heller. Nu är just den matchen du tänker på inte alltför längesedan men den hör mer till gårdagens hockey än dagens hockey. Spelet är fantastiskt mycket roligare idag, snabbare, mer teknisk och underhållande.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Mattias_87 »

Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av crike »

seppuko skrev:Nej det var verkligen inte det. Men det som var bättre förr var ju det faktum att det skapades ikoner på ett sätt som knappt görs idag. Du drog inte till NHL om du inte var bra nog för det, och andra ligor drog man knappast till heller. Nu är just den matchen du tänker på inte alltför längesedan men den hör mer till gårdagens hockey än dagens hockey. Spelet är fantastiskt mycket roligare idag, snabbare, mer teknisk och underhållande.
Precis, spelet är mycket bättre och roligare att titta på medan alla förändringar som skett med lagen och kring organisationerna inte enbart är till det bättre.
Bara att se spelarna som lirade 01 var ju otroligt kul med t.ex. Ölvestad och Ottosson. Svårt att se att någon av spelarna i dagens trupp lirar kvar om 12 säsonger.
Användarvisningsbild
Nummer19
Inlägg: 1001
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: DIF i Media

Inlägg av Nummer19 »

Mattias_87 skrev:Adam lämnar för Modo.

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... shl-rival/
Trist. Han kommer ju vara reserv även där så ser inte anledningen till varför han sticker. Ullmark flyttar man inte på i första taget.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: DIF i Media

Inlägg av Doyle »

Märklig övergång måste jag säga. Hur tänkte Han där.. 2 keeper bakom Linus Ullmark.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: DIF i Media

Inlägg av seppuko »

Doyle skrev:Märklig övergång måste jag säga. Hur tänkte Han där.. 2 keeper bakom Linus Ullmark.
Han hade blivit andrekeeper här också. Men det gör det hela lika märkligt. Men inget ont över Adam om det här nu stämmer. Eller så kanske det är så att Ullmark får chansen i NHL/AHL.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: DIF i Media

Inlägg av Kall-El »

Stavas väl cash självfallet samt att Adam antagligen bestämt sig för Modo redan innan han hade en aning om att DIF skulle ta klivet upp.

Dock måste man ju ställa sig lite frågande till vad som är viktigast för killen; Speltid eller månadslönen?

Högst personligen tror jag Adam mått bra av en säsong till som gjuten 1a i Allsvenskan.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av ciirree »

seppuko skrev:
Doyle skrev:Märklig övergång måste jag säga. Hur tänkte Han där.. 2 keeper bakom Linus Ullmark.
Han hade blivit andrekeeper här också. Men det gör det hela lika märkligt. Men inget ont över Adam om det här nu stämmer. Eller så kanske det är så att Ullmark får chansen i NHL/AHL.
Ullmark har redan signat för MoDo men Forsberg stack.
Adam har inget som kan hota Ullmark om han inte blir 4-5 steg bättre under sommarträningen. Så där kommer han sannerligen få nöta bänk.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF i Media

Inlägg av minalman »

Starkt av Adam att spela upp oss trots kontraktstankar med annan klubb. Får mig att minnas en håve-målis som gjorde tvärtom.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:Starkt av Adam att spela upp oss trots kontraktstankar med annan klubb. Får mig att minnas en håve-målis som gjorde tvärtom.
Hade inte Wesslau bättre statistik än Adam under respektive kvalserier?
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF i Media

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Starkt av Adam att spela upp oss trots kontraktstankar med annan klubb. Får mig att minnas en håve-målis som gjorde tvärtom.
Hade inte Wesslau bättre statistik än Adam under respektive kvalserier?
Jag kan inte minnas allt! ;-)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: DIF i Media

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Starkt av Adam att spela upp oss trots kontraktstankar med annan klubb. Får mig att minnas en håve-målis som gjorde tvärtom.
Hade inte Wesslau bättre statistik än Adam under respektive kvalserier?
Jo det hade han.

EDIT; Kollade nu. Skilde inte mkt alls. Typ 1% bättre och ca 0,40 i GAA
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: DIF i Media

Inlägg av seppuko »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Starkt av Adam att spela upp oss trots kontraktstankar med annan klubb. Får mig att minnas en håve-målis som gjorde tvärtom.
Hade inte Wesslau bättre statistik än Adam under respektive kvalserier?
Spelar ingen roll här. Är du målvakt får du skit. Gör en tavla mot gnaget och du är hatad för alltid. Stå i mål när vi åker ner och man är hatad för alltid. Men i grunden baserar det sig troligen på att vi tog Wesslan istället för Tellan det året.


Skickas från min iPad via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1268
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: DIF i Media

Inlägg av Henkos »

Vad jag minns så blev Wesslau sämre i KS jmf med GS. Adam blev ju bara bättre ju längre säsongen led.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

Henkos skrev:Vad jag minns så blev Wesslau sämre i KS jmf med GS. Adam blev ju bara bättre ju längre säsongen led.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Det stämmer. Wesslau var likt Fransson i år, slutkörd efter att ha spelat alla matcher utom EN i grundserien. Fast Adam var ju i ärlighetens namn inte direkt någon som bar oss igenom KS. Han var OK inte mer. Bättre i slutet på grundserien.
Expert.
Skriv svar