Slutspelet 2024

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Tellqvist32
Inlägg: 593
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av Tellqvist32 »

Mora behöver nog få tillbaka Yetman och Ljungman, annars blir man nog lite väl tunna på Hovet. Men jag har imponerats av Mora hittills och det är snarare Solna som ska vara glada över att det står 2-2 i matcher, trots att man ledde med 2-0.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av mb81 »

Bagenda skulle dragit en slashing över Moraspelarens knäveck istället så hade han kommit undan med en match.
Tellqvist32
Inlägg: 593
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av Tellqvist32 »

Man kan ju inte som Bagenda åka ända ner till sarghörnet och börja slå på motståndarna när de firar ett mål bara för att en spelare hånade honom vid segermålet, precis som Nord gjorde mot Moras spelare.

Kan absolut ses som osportsligt, men inget regelvidrigt.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Slutspelet 2024

Inlägg av #10 »

3 matcher för baguetten, 2 för övriga
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Slutspelet 2024

Inlägg av #10 »

Linus Öhlund får 3 matcher, missar dom 3 första semifinalerna
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev: 2024-03-24 13:22:01 Bagenda skulle dragit en slashing över Moraspelarens knäveck istället så hade han kommit undan med en match.

Mm, verkligen pinsamt. Disciplinnämnden borde fan skämmas. Vuxet folk som beter sig som när de satt i sandlådan.

Undra vad Kruger hade fått ifall de varit han som slashat Viklund. 4 matcher? Pajasar, jag går så långt att jag vill kalla dem idi…..

De gör skillnad på lag och folk. Inte ens Sanny Lindström kan rättfärdiga deras ” rättvisa”.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-03-24 13:36:41
mb81 skrev: 2024-03-24 13:22:01 Bagenda skulle dragit en slashing över Moraspelarens knäveck istället så hade han kommit undan med en match.

Mm, verkligen pinsamt. Disciplinnämnden borde fan skämmas. Vuxet folk som beter sig som när de satt i sandlådan.

Undra vad Kruger hade fått ifall de varit han som slashat Viklund. 4 matcher? Pajasar, jag går så långt att jag vill kalla dem idi…..

De gör skillnad på lag och folk. Inte ens Sanny Lindström kan rättfärdiga deras ” rättvisa”.
Fast det är väl det inte gör. Skillnad på lag och folk. Grewe och Liss fick liknande straff för liknande sak som aik och moraspelarna. Weigel fick samma som Wiklund för deras tilltag. Det är mest att de värderar saker väldigt konstigt. Wiklund borde ha 4-5 matcher, Bagenda 1 match och resten typ inget.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 667
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av Rudi »

Man får alltså tre matcher för att boxas lite med handskarna på, men bara en för att med full kraft använda sin klubba som ett vapen. Det är faktiskt inte alls logiskt.
Tellqvist32
Inlägg: 593
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av Tellqvist32 »

Rudi skrev: 2024-03-24 13:43:49 Man får alltså tre matcher för att boxas lite med handskarna på, men bara en för att med full kraft använda sin klubba som ett vapen. Det är faktiskt inte alls logiskt.
Sedan när var DN logisk?
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av mb81 »

Rudi skrev: 2024-03-24 13:43:49 Man får alltså tre matcher för att boxas lite med handskarna på, men bara en för att med full kraft använda sin klubba som ett vapen. Det är faktiskt inte alls logiskt.
Man får ge att de är konsekventa iaf.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev: 2024-03-24 13:42:23
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-03-24 13:36:41
mb81 skrev: 2024-03-24 13:22:01 Bagenda skulle dragit en slashing över Moraspelarens knäveck istället så hade han kommit undan med en match.

Mm, verkligen pinsamt. Disciplinnämnden borde fan skämmas. Vuxet folk som beter sig som när de satt i sandlådan.

Undra vad Kruger hade fått ifall de varit han som slashat Viklund. 4 matcher? Pajasar, jag går så långt att jag vill kalla dem idi…..

De gör skillnad på lag och folk. Inte ens Sanny Lindström kan rättfärdiga deras ” rättvisa”.
Fast det är väl det inte gör. Skillnad på lag och folk. Grewe och Liss fick liknande straff för liknande sak som aik och moraspelarna. Weigel fick samma som Wiklund för deras tilltag. Det är mest att de värderar saker väldigt konstigt. Wiklund borde ha 4-5 matcher, Bagenda 1 match och resten typ inget.
Svårt att veta, men jag tror verkligen inte Kruger hade kommit undan med 1 match.
Åja, deras bedömningar är hursom skräp.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-03-24 13:59:04
mb81 skrev: 2024-03-24 13:42:23
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-03-24 13:36:41
mb81 skrev: 2024-03-24 13:22:01 Bagenda skulle dragit en slashing över Moraspelarens knäveck istället så hade han kommit undan med en match.

Mm, verkligen pinsamt. Disciplinnämnden borde fan skämmas. Vuxet folk som beter sig som när de satt i sandlådan.

Undra vad Kruger hade fått ifall de varit han som slashat Viklund. 4 matcher? Pajasar, jag går så långt att jag vill kalla dem idi…..

De gör skillnad på lag och folk. Inte ens Sanny Lindström kan rättfärdiga deras ” rättvisa”.
Fast det är väl det inte gör. Skillnad på lag och folk. Grewe och Liss fick liknande straff för liknande sak som aik och moraspelarna. Weigel fick samma som Wiklund för deras tilltag. Det är mest att de värderar saker väldigt konstigt. Wiklund borde ha 4-5 matcher, Bagenda 1 match och resten typ inget.
Svårt att veta, men jag tror verkligen inte Kruger hade kommit undan med 1 match.
Åja, deras bedömningar är hursom skräp.
Omöjligt att veta men Krüger fick inget i denna situation. Tror inte spelare får högre straff bara för de är ett namn. Känslan är snarare tvärtom.

https://www.svt.se/sport/ishockey/modo- ... vackert-ut
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1266
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Slutspelet 2024

Inlägg av Henkos »

Damn, alla fellow Djurgårdare. Är det bara jag som sitter och myser lite just nu?

gnaget har torskat två raka och skämmer ut sig med avstängningar som följd. SSK viker ner sig precis som förra året i slutspelet.
DIF tuggar på och visar sig mentalt starka i match efter match.
Som bonus så har fbk torskat två raka hemma mot typ 10an i serien.

Man kan inte annat än att må rätt bra just nu. Sen kan det svänga fort så man får passa på och njuta!
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av klintan85 »

Jag tycker det är absurt med så mycket avstängning för lite känslor efter avblåsning. Så farligt var det ju inte. Dessa i disciplinnämnden kommer ju radera ut all typ av känslor i hockeyn i framtiden. Det var samma när Liss och Grewe blev avstängda. Begenda är den ända som skulle ha fått en match p.g.a. han startade det hela resten skulle inte ha haft något.

Sen är det konstigt att en hård slashing i knävecket som bara är för att skada får en match medans lite gurgel efter slutsignal ger 2 matcher.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Slutspelet 2024

Inlägg av Manijock »

För första gången någonsin är de ju extremt konsekventa.... Men straffen i sig är ju ett skämt naturligtvis! Finns inga offer i en sådan aktion. Bidrar bara med hetta. Till skillnad från Wiklunds slashing som sagt...
Skriv svar