SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Mash »

Det enda positiva är att det knappast kan bli sämre.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av bastis7 »

ciirree skrev:
bastis7 skrev:
ciirree skrev:Fan, hade vi inte signat Mackan och samtidigt haft Sillen och Guter så hade det definitivt blivit vinst ikväll och SM-Guld. Satan va synd!
Nån som sagt det?
Inte rätt ut och jag överdrev något men det trodde jag var givet. Så fort vi spelar dåligt så skyller vissa på MN och folk gråter floder över Cehlin. Guter va inte mycket bättre än Fleury idag exempelvis.

Hela laget har spelat dåligt sista tiden.
Det var som många förutspådde i höstas - det här laget håller inte en hel säsong, speciellt inte när man inte hittade en "avlastare" för Jocke E.
Vi behöver ingen avlastare för Jocke, vi behöver en ersättare. Och Nilson värvningen skapade splittringar vilket alla måste ha fattat att det skulle göra. Och han är ju inte särskilt bra på isen heller!

Ottosson tog ju upp problematiken i omklädningsrummet om man tar in en sån som Nilson.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Axel_K »

minalman skrev:
bastis7 skrev:
Axel_K skrev:
minalman skrev:Luleå inget poäng, Brynäs en poäng. Nu stöttar vi Djurgården på torsdag. Lägg undan allt annat utom kärleken till Djurgården!
Det är just kärleken till DIF som gör att man kritiserar de som missköter vår förening.

Men det är många som verkar lite för tröga för att förstå det.
+1
Djurgården har funnits i över hundra år. Ni som känner er så djävla kränkta av styrelsen, har ni någonsin förstått att om ni sviker DIF nu, då är ni svikare i mångas ögon (åtminstone mina) under all framtid, även med helt annan styrelser.
Oavsett styrelser, som kommer och går är Djurgården större. Hata gärna "ledningen", men visa er kärlek till Djurgården nu, för hon behöver det! Att inte visa sin kärlek till Djurgården, pga styrelsen är lika illa som att vara en plastig medgångssupporter som bara älskar Djurgården när vi vinner.
Sviker Djurgården? Vem FAN har sagt någonting om det?
Jag har inte missat en match på jag vet inte hur länge, har ganska långt till matcherna men skiter i vilket och går ändå.
De som sviker DIF är de som accepterar allt ledningen gör, som förstör för DIF, om några.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4794
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av diftobbe89 »

Eriksson skrev:Äsch, orka.

Först tänkte jag skriva nåt syrligt och spy galla över ett par spelare. Men då jag passerade spegeln så insåg jag att jag inte är 14 år, i alla fall till utseendet ;) Så jag skippar det.

I stället så säger jag så här, Om resten av laget visade lite av det djävlar anamma som Sörensen gör, först upp och först ner. Snor pucken i båda lägena. Då skulle matcherna se annorlunda ut.

Trist, men kvalserien är nog ett faktum.
Fast Brynäs är ju också ett riktigt risigt pisslag, vinner vi te.x på Torsdag vilket jag tror vi gör, medans Brynäs tar 0p i Linköping, så är det 10p till kval, det tar man inte igen bara sådär.

Jag har ända från start dessutom tippat Brynäs och Modo i kvalserien så jag ska fanimej ha rätt i detta :wink:
Spela fult
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Praetori »

Rådgivaren skrev:Jag förstod först inte vad det var, ett obehaglig känsla som växte sig starkare ju längre matchen led. Sedan insåg jag plötsligt vad det var, det var känslan från den hemska våren 2012 som kommit tillbaka. Den jag hade hoppats på att aldrig mer få uppleva.

Säcken har ett gigantiskt jobb framför sig för att få stopp på raset. Nog finns det kapacitet i det här laget, det har man visat många gånger. Men jag saknar spelare som leder oss in på rätt iväg. Det finns ingen som visar vägen med sitt spel där ute på isen.

Leksand vann nästan löjligt enkelt, fick en känsla av att de hade fullständig kontroll. Jag tvivlar inte på att viljan finns i DIF, den fanns garanterat 2012 också. Men precis som då har man nu satt sig i en mental uppförsbacke... och den är inte lätt att ta sig ur, att känna lagen bakom närma sig och stressen och pressen komma krypandes. Usch och fy, den här våren kan bli en ny pärs.
Det är långt ifrån vad man såg 2012. Vi har ett allsvenskt betonat lag och hade varken förberedelser eller stålar för att värva oss till ett köpelag som skulle kunna konkurrera med övriga SHL.

Vad vi gjort dåligt på senare tid är att vi bara har två lägen i anfallet. Den ena är att vi försöker bygga upp hemifrån varpå alla motståndare antingen checkar sönder oss eller löjligt enkelt styr undan spelet mot en kant och sedan slår fällan igen och det dåliga passet eller dumpningen är ett faktum och spelvändningen likaså.
Variant två är att Sören eller Saviano eller någon annan kommer med raketfart från egen blå och backarna eller center måste slå ett tokfarligt pass som i värsta fall ställer två backar och en center på väg åt fel håll mot hela deras kedja. I bästa fall så hamnar pucken nere i deras zon och våra backar måste ta hundra skär upp till offensiv blå och sedan hundra skär tillbaka på grund av att vi inte kan hålla undan.

Visst kan en het Sören peta in en puck eller två om andan faller på men vi kan inte lira någon kontringshockey ala Tjeckien om vi inte har ett disciplinerat försvar därefter. Vi hade det i början av säsongen men nu släpper folk sina zoner och jagar spelare och puck istället.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av bastis7 »

Axel_K skrev:
minalman skrev:
bastis7 skrev:
Axel_K skrev:
minalman skrev:Luleå inget poäng, Brynäs en poäng. Nu stöttar vi Djurgården på torsdag. Lägg undan allt annat utom kärleken till Djurgården!
Det är just kärleken till DIF som gör att man kritiserar de som missköter vår förening.

Men det är många som verkar lite för tröga för att förstå det.
+1
Djurgården har funnits i över hundra år. Ni som känner er så djävla kränkta av styrelsen, har ni någonsin förstått att om ni sviker DIF nu, då är ni svikare i mångas ögon (åtminstone mina) under all framtid, även med helt annan styrelser.
Oavsett styrelser, som kommer och går är Djurgården större. Hata gärna "ledningen", men visa er kärlek till Djurgården nu, för hon behöver det! Att inte visa sin kärlek till Djurgården, pga styrelsen är lika illa som att vara en plastig medgångssupporter som bara älskar Djurgården när vi vinner.
Sviker Djurgården? Vem FAN har sagt någonting om det?
Jag har inte missat en match på jag vet inte hur länge, har ganska långt till matcherna men skiter i vilket och går ändå.
De som sviker DIF är de som accepterar allt ledningen gör, som förstör för DIF, om några.
Vem fan är du att säga att vi sviker DIF Minalman? Fyfan säger jag bara.
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av ken1968 »

Tycker det är ruggigt lågt att börja gnälla på Säcken och avgång, laget har presterat under säsong mer än vad jag och förmodligen dom flesta trodde, va inställd på att vi skulle ha Modos plats mer eller mindre hela säsongen.

Känner mig också jävligt orolig, och samma ångest känsla som i stortsett varje match i HA. Men alla lag har haft svackor till och med Skellefteå. Marginalerna i tabellen är små så det räcker med 1-2 vinster och rätt lag förlorar så ser det mycket bättre ut. Brynäs har nog samma panik som Dif om inte värre.

Tror och hoppas laget har kraft och moral att vända detta och säkra kontrakt utan kval
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av SirDIFalot »

Usch, nu börjar man bli orolig.

Sörensen är den enda som utger något offensivt hot fortfarande, även om han får det allt svårare med en tröttare och tröttare Jocke bredvid sig. Samuelsson var bra men hämmades ju totalt av att spela med Heinerö som fortfarande inte bevisat ett knyst för att överhuvudtaget vara på den här nivån. Ljungh var värdelös. Nilson bidrar inte med någonting alls. Har svårt att se vad Hage bidrar med kortsiktigt som inte Cehlin skulle göra. Med tanke på att han börjar gör ett par byten per match.

Ge mig Guter och Cehlin alla dagar i veckan före Nilson och Hage. Nä fyfan vad illa det känns inför slutstriden.
Expert.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Örebroarn »

bastis7 skrev:
ciirree skrev:
bastis7 skrev:
ciirree skrev:Fan, hade vi inte signat Mackan och samtidigt haft Sillen och Guter så hade det definitivt blivit vinst ikväll och SM-Guld. Satan va synd!
Nån som sagt det?
Inte rätt ut och jag överdrev något men det trodde jag var givet. Så fort vi spelar dåligt så skyller vissa på MN och folk gråter floder över Cehlin. Guter va inte mycket bättre än Fleury idag exempelvis.

Hela laget har spelat dåligt sista tiden.
Det var som många förutspådde i höstas - det här laget håller inte en hel säsong, speciellt inte när man inte hittade en "avlastare" för Jocke E.
Vi behöver ingen avlastare för Jocke, vi behöver en ersättare. Och Nilson värvningen skapade splittringar vilket alla måste ha fattat att det skulle göra. Och han är ju inte särskilt bra på isen heller!
Tycker att folk är lite hårda mot MN. Inte hans fel att säcken inte förstår hur man använder Nilson bäst. I NHL användes han defensivt och spelade mycket pk. Hade han haft samma roll i DIF idag dvs som ersättare för Ahlen hade den kedjan lyft sig ett par snäpp. Utan en riktig playmaker är MN ingen poängspelare.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av 20002001 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
bastis7 skrev:
Axel_K skrev:
minalman skrev:Luleå inget poäng, Brynäs en poäng. Nu stöttar vi Djurgården på torsdag. Lägg undan allt annat utom kärleken till Djurgården!
Det är just kärleken till DIF som gör att man kritiserar de som missköter vår förening.

Men det är många som verkar lite för tröga för att förstå det.
+1
Kärleken till spelarna då?
Men lyssna nu, du, jag, och troligtvis de flesta av oss härinne lever, andas, drömmer, sörjer Djurgårdens IF. Vi fans är föreningen, spelare sticker, spelare kommer och går, ledningen kommer och går, spelare stämmer DIF, kommer tillbaka, är påväg att spela ner oss i skiten igen, spelare får betalt för att prestera medans vi fans gör det vi gör för att vi älskar en förening och brinner för den. När ett lag är påväg att spela ner oss, trots ett stöd som saknar motstycke i Sverige under stora delar av året, så kan det knappast vara så jävla konstigt att man supporter blir jävligt ledsen och förstörd när en av de saker man älskar och bryr sig om mest i livet är påväg ner i skiten igen. Tro mig, spelarna förtjänar kärlek, de förtjänar ett stöd, men mentalt så är det svårt när ALLT går emot en; värvningar, sportslig ledning, spelet, tabellplacering, ALLT. Man måste få kritisera, och sucka och tycka att det är sämst, man är inte mindre Djurgårdare för det, och jag är otroligt jävla trött på det snacket om att de som använder läktaren som ett forum för sina åsikter är mindre Djurgårdare än ni som är "Alltid oavsett" i alla sätt, som aldrig kritserar. Folk tar emot motgångar på olika sätt, acceptera det, och lyssna. Tillsammans ska vi klara skiten, så det gäller att du, hon, han, bänkgrannen, jag, accepterar att folk kommer reagera på olika sätt. Men man måste få kritisera, precis som på samma sätt som man måste få hylla när det är bra.

Det var mina fem cent.
Uttrycket "alltid oavsett" är överanvänt så istället säger jag bara:
Slut upp på Torsdag, för Djurgårn. Acceptera varandra, och stötta varandra, för vi känner likadant i detta tunga tillfälle.
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av ciirree »

Axel_K skrev:
ciirree skrev:Fan, hade vi inte signat Mackan och samtidigt haft Sillen och Guter så hade det definitivt blivit vinst ikväll och SM-Guld. Satan va synd!
Kanske inte ikväll. Men hade vi inte värvat Nilson så hade det inte blivit infekterat på läktarna och då hade vi antagligen tagit några extrapoäng på hemmaplan.
Och hade inte de som hatar styrelsen buat och protesterat mot styrelsens beslut så hade vi tagit lite fler poäng.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av #10 »

diftobbe89 skrev:
Eriksson skrev:Äsch, orka.

Först tänkte jag skriva nåt syrligt och spy galla över ett par spelare. Men då jag passerade spegeln så insåg jag att jag inte är 14 år, i alla fall till utseendet ;) Så jag skippar det.

I stället så säger jag så här, Om resten av laget visade lite av det djävlar anamma som Sörensen gör, först upp och först ner. Snor pucken i båda lägena. Då skulle matcherna se annorlunda ut.

Trist, men kvalserien är nog ett faktum.
Fast Brynäs är ju också ett riktigt risigt pisslag, vinner vi te.x på Torsdag vilket jag tror vi gör, medans Brynäs tar 0p i Linköping, så är det 10p till kval, det tar man inte igen bara sådär.

Jag har ända från start dessutom tippat Brynäs och Modo i kvalserien så jag ska fanimej ha rätt i detta :wink:
Jag håller på dig stenhårt.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av #10 »

SirDIFalot skrev:Usch, nu börjar man bli orolig.

Sörensen är den enda som utger något offensivt hot fortfarande, även om han får det allt svårare med en tröttare och tröttare Jocke bredvid sig. Samuelsson var bra men hämmades ju totalt av att spela med Heinerö som fortfarande inte bevisat ett knyst för att överhuvudtaget vara på den här nivån. Ljungh var värdelös. Nilson bidrar inte med någonting alls. Har svårt att se vad Hage bidrar med kortsiktigt som inte Cehlin skulle göra. Med tanke på att han börjar gör ett par byten per match.

Ge mig Guter och Cehlin alla dagar i veckan före Nilson och Hage. Nä fyfan vad illa det känns inför slutstriden.
Men du får inte dom så sluta tugga om det hela jävla tiden.
hatred
Inlägg: 290
Blev medlem: 2014-10-23
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av hatred »

Säcken måste bort hans spel vart nödvändigt i början men är nu helt oförmöget att göra något konstruktivt
Get the fuck out of my way,
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av minalman »

Axel_K skrev:
minalman skrev:
bastis7 skrev:
Axel_K skrev:
minalman skrev:Luleå inget poäng, Brynäs en poäng. Nu stöttar vi Djurgården på torsdag. Lägg undan allt annat utom kärleken till Djurgården!
Det är just kärleken till DIF som gör att man kritiserar de som missköter vår förening.

Men det är många som verkar lite för tröga för att förstå det.
+1
Djurgården har funnits i över hundra år. Ni som känner er så djävla kränkta av styrelsen, har ni någonsin förstått att om ni sviker DIF nu, då är ni svikare i mångas ögon (åtminstone mina) under all framtid, även med helt annan styrelser.
Oavsett styrelser, som kommer och går är Djurgården större. Hata gärna "ledningen", men visa er kärlek till Djurgården nu, för hon behöver det! Att inte visa sin kärlek till Djurgården, pga styrelsen är lika illa som att vara en plastig medgångssupporter som bara älskar Djurgården när vi vinner.
Sviker Djurgården? Vem FAN har sagt någonting om det?
Jag har inte missat en match på jag vet inte hur länge, har ganska långt till matcherna men skiter i vilket och går ändå.
De som sviker DIF är de som accepterar allt ledningen gör, som förstör för DIF, om några.
Den som tänker som du borde i stället engagera sig i arbetet att hitta en ny ledning. Men stöttar i nuläget laget av hela sitt hjärta och försöker medverka till att andra Djurgårdare också gör det. Det ÄR ledningen som orsakat sprickan. Men det är sådana som resonerar som du som håller såret blödande. Vi får garanterat en ny styrelse om vi hamnar i HA. Är det ditt mål?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar