Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Inlägg av Mäklaren »

sensei skrev:
Mäklaren skrev:Personligen tycker jag att Stefan Söder gjorde en bra match.
Jag tycker han är ett sämre alternativ än Blomstrand. De ser för övrigt sjukt lika ut på isen, bara det att Söder är lite mindre.
Till skillnad från Blomstrand tycker jag att Söder har ett riktigt bra skott och bra spelförståelse.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:
Mäklaren skrev:Personligen tycker jag att Stefan Söder gjorde en bra match.
Jag tycker han är ett sämre alternativ än Blomstrand. De ser för övrigt sjukt lika ut på isen, bara det att Söder är lite mindre.
Spelartyperna går väl inte riktigt att jämföra. Blomstrand är en gnuggare och Söder kommer alltid vara en poängspelare eller målgörare. (sedan får man väl se på vilken nivå han klarar av att vara det också)
Expert.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Inlägg av crike »

Många som var bra igår men på något sätt så fastnar Holm i mitt huvud. Han är i mitt tycke den back som just nu har den bästa kombon. Både ok defensivt och offensivt. Erik gör det bra framåt men inte bakåt. Timmy, ja jag vette fan, han är säkert en bra kapten. Granath, ja han har ju inte ens kaptensrollen att falla tillbaka på. Lidström har ryckt upp sig. Bästa passningsspelaren av backarna igår. Resoluta passningar som ofta satt på bladet, framförallt i den ack så viktiga mittzonen.

Btw, Anze må ha varit förbannad för sina missar men Linkans rån mot honom måste varit så mycket värre då det ledde till ett baklängesmål. Safe to say att Mora inte hade varit någonting utan sina NHL-killar. Dom får ett stort problem om NHL drar igång igen.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Inlägg av Morwin »

Mäklaren skrev:
sensei skrev:
Mäklaren skrev:Personligen tycker jag att Stefan Söder gjorde en bra match.
Jag tycker han är ett sämre alternativ än Blomstrand. De ser för övrigt sjukt lika ut på isen, bara det att Söder är lite mindre.
Till skillnad från Blomstrand tycker jag att Söder har ett riktigt bra skott och bra spelförståelse.
Plus att Söder gillar att smälla på :)
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Inlägg av Morwin »

crike skrev:Många som var bra igår men på något sätt så fastnar Holm i mitt huvud. Han är i mitt tycke den back som just nu har den bästa kombon. Både ok defensivt och offensivt. Erik gör det bra framåt men inte bakåt. Timmy, ja jag vette fan, han är säkert en bra kapten. Granath, ja han har ju inte ens kaptensrollen att falla tillbaka på. Lidström har ryckt upp sig. Bästa passningsspelaren av backarna igår. Resoluta passningar som ofta satt på bladet, framförallt i den ack så viktiga mittzonen.

Btw, Anze må ha varit förbannad för sina missar men Linkans rån mot honom måste varit så mycket värre då det ledde till ett baklängesmål. Safe to say att Mora inte hade varit någonting utan sina NHL-killar. Dom får ett stort problem om NHL drar igång igen.
Lite så som Västerås och SSK med, för om man kolla på matchen på Viaplay igår så dem ända dem nämde var ju Kopitar och Bobby Ryan.
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2245
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Inlägg av Glory1 »

"Det var den bästa julklappen jag kunde få och nu smakar den där julwhiskyn ännu bättre, säger Moras tränare Patric Wener till Viasat Hockey."

på tal om
Pontulf
Inlägg: 48
Blev medlem: 2012-03-25

Re: Mora IK - Djurgårdens IF 18/12 2012

Inlägg av Pontulf »

Glory1 skrev:"Det var den bästa julklappen jag kunde få och nu smakar den där julwhiskyn ännu bättre, säger Moras tränare Patric Wener till Viasat Hockey."

på tal om
Hahaha, precis vad jag också tänkte :lol:
Skriv svar