SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Jim Morrison »

Elva raka bortaförluster. Alltså, det är katastrofdåligt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Doyle »

Ingenting är faaan viktigare än att stötta laget o ge killarna på isen självförtroende. Allt som har med styrelser o ordföranden får läggas på hög till sista fighten har spelats klart. Faan vad less jag är på att det alltid tjafsas om saker i DIF hockey :cry: :cry: :cry:
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av kaminor »

Helt värdelöst. Totalt utspelade. Skapar noll och intet. Orkar inte.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Axel_K »

ciirree skrev:Fan, hade vi inte signat Mackan och samtidigt haft Sillen och Guter så hade det definitivt blivit vinst ikväll och SM-Guld. Satan va synd!
Kanske inte ikväll. Men hade vi inte värvat Nilson så hade det inte blivit infekterat på läktarna och då hade vi antagligen tagit några extrapoäng på hemmaplan.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av 20002001 »

Doyle skrev:Ingenting är faaan viktigare än att stötta laget o ge killarna på isen självförtroende. Allt som har med styrelser o ordföranden får läggas på hög till sista fighten har spelats klart. Faan vad less jag är på att det alltid tjafsas om saker i DIF hockey :cry: :cry: :cry:
ALLTID OAVSETT <3 <3 <3
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av sPTNC »

Jag hoppas verkligen inte Jocke spelar i förstalinan tillsammans med Sören och Fleury på torsdag.

Tålamod... 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10!

Kämpa!!!
Användarvisningsbild
Kebabtallrik
Inlägg: 62
Blev medlem: 2014-04-13
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Kebabtallrik »

DIFwishes skrev:
Kebabtallrik skrev:
DIFwishes skrev:
Andspe skrev:
DIFwishes skrev:
Hoppet förlorades när man tog in MN
Du ska inte skriva det ett par gånger till tycker du?
Di får ursäkta, men jag kan f-n inte smälta att männskan spelar i DIF igen
Som att det bara är en part i ett gräl..
Men sist jag tittade så var det hockey vi ska spela, och vinna matcher. Inte bedriva äktenskapsrådgivning
MN målas upp som syndabock när dif gör fel. Han stred ju bara för sina rättigheter med ett gälldande kontrakt. Ser inget fel i det
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av ken1968 »

Daniel942 skrev:Då är det kört. FAN
Kört är det inte, men det kommer att krävas mycket för att bryta det som måste kännas riktigt negativt i truppen just nu. Jävligt olyckligt att laget presterar och agerar som man gör nu precis när man skeppar iväg spelare, och tar in nya.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 744
Blev medlem: 2012-02-18

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Eriksson »

Äsch, orka.

Först tänkte jag skriva nåt syrligt och spy galla över ett par spelare. Men då jag passerade spegeln så insåg jag att jag inte är 14 år, i alla fall till utseendet ;) Så jag skippar det.

I stället så säger jag så här, Om resten av laget visade lite av det djävlar anamma som Sörensen gör, först upp och först ner. Snor pucken i båda lägena. Då skulle matcherna se annorlunda ut.

Trist, men kvalserien är nog ett faktum.
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

bastis7 skrev:
Axel_K skrev:
minalman skrev:Luleå inget poäng, Brynäs en poäng. Nu stöttar vi Djurgården på torsdag. Lägg undan allt annat utom kärleken till Djurgården!
Det är just kärleken till DIF som gör att man kritiserar de som missköter vår förening.

Men det är många som verkar lite för tröga för att förstå det.
+1
Kärleken till spelarna då?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Örebroarn »

BloodBride skrev:Det vänder på torsdag. Formsvackan MÅSTE ju nångång ta slut och varför inte mot luulä??
Tror du det på riktigt eller är du ironisk? Skulle inte förvåna mig om vi plockar 3 poäng på resterande 13. Beundrar er som är positiva för vi kan fan inte ha sett samma match.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av minalman »

bastis7 skrev:
Axel_K skrev:
minalman skrev:Luleå inget poäng, Brynäs en poäng. Nu stöttar vi Djurgården på torsdag. Lägg undan allt annat utom kärleken till Djurgården!
Det är just kärleken till DIF som gör att man kritiserar de som missköter vår förening.

Men det är många som verkar lite för tröga för att förstå det.
+1
Djurgården har funnits i över hundra år. Ni som känner er så djävla kränkta av styrelsen, har ni någonsin förstått att om ni sviker DIF nu, då är ni svikare i mångas ögon (åtminstone mina) under all framtid, även med helt annan styrelser.
Oavsett styrelser, som kommer och går är Djurgården större. Hata gärna "ledningen", men visa er kärlek till Djurgården nu, för hon behöver det! Att inte visa sin kärlek till Djurgården, pga styrelsen är lika illa som att vara en plastig medgångssupporter som bara älskar Djurgården när vi vinner.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av ciirree »

bastis7 skrev:
ciirree skrev:Fan, hade vi inte signat Mackan och samtidigt haft Sillen och Guter så hade det definitivt blivit vinst ikväll och SM-Guld. Satan va synd!
Nån som sagt det?
Inte rätt ut och jag överdrev något men det trodde jag var givet. Så fort vi spelar dåligt så skyller vissa på MN och folk gråter floder över Cehlin. Guter va inte mycket bättre än Fleury idag exempelvis.

Hela laget har spelat dåligt sista tiden.
Det var som många förutspådde i höstas - det här laget håller inte en hel säsong, speciellt inte när man inte hittade en "avlastare" för Jocke E.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Malto »

Praetori skrev:Mycket enkelt. Vi måste tillbaka till juniorspelet som vi hade i början av säsongen. För de som kommer ihåg hur det såg ut så tillbringade vi större delen av tiden på egen planhalva och spelade ett galet disciplinerat zonförsvar och släppte inte en jävel över bron in till slottet. Sen tempoväxlade vi och tryckte in en balja men utan stress eller panik i uppspelen. Tråkigt ja kanske men det var det som krävdes för att få in rutinen och poängen. Nu är folk varma i kläderna och gör lite som de vill men det har vi inte rutinen till sett över hela laget, alla blir förvirrade när pucken och passningarna kommer där ingen förväntar sig.

Matchen idag var lyxfällans helt och hållet. De körde sitt spel medan vi irrade runt och framförallt så satte de sina lägen medan vi blev fysiskt besegrade i både egen och deras zon.

Sören är iskall och förutom att han tar åkningarna när han väl har pucken så gjorde han inte en enda defensiv tackling och vi behöver verkligen en Sören på spelhumör för att kunna etablera oss i zon ibland utan att vara tvungna att pressa ner hela laget.

Om vi räknar bort jul och uppehållet så borde dock en normal formsvacka släppa snart vilket lär visa sig på torsdag eller lördag.
Klok analys.
Användarvisningsbild
BloodBride
Inlägg: 365
Blev medlem: 2013-11-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bonnhålan

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av BloodBride »

Egentligen förstår jag inte mycket av den kritik som ges mot laget. De flesta, även jag, var inställda på att det var i botten av serien vi skulle strida och det är där vi befinner oss nu. Kvalspöket är högst reellt och visst finns risken att vi måste kvala oss kvar. Men jag är fortfarande övertygad om att vi även nästa säsong återfinns i SHL om det också avgörs mot ett HA-lag.
Skriv svar