Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

kaminor skrev: 2021-02-02 16:24:07 Davidsson lämnar nu även Västervik.

https://hockeynews.se/articles/18359/

Han har ju gått tokuselt. Men blir ändå inte förvånad om han dyker upp hos oss för att bredda och täcka upp för skador.
Dennis Svensson gick in och gjorde det bra i en fjärdekedja när vi gick till final och hade producerat ännu sämre i allsvenskan. Macdavid har ändå en historik av bra produktion på SHL-nivå. Men vi har 15 forwards om man räknar bort Hedman. Även med Basse och Josef borta så hade vi bredden. Det var väl egentligen spetsen som saknades då. Men han kan klubben, är väl förmodligen i fysisk form och det skadar väl egentligen inte att ha honom i tre månader om han är i princip gratis.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Grabben från Söder »

mb81 skrev: 2021-02-02 17:07:59
kaminor skrev: 2021-02-02 16:24:07 Davidsson lämnar nu även Västervik.

https://hockeynews.se/articles/18359/

Han har ju gått tokuselt. Men blir ändå inte förvånad om han dyker upp hos oss för att bredda och täcka upp för skador.
Dennis Svensson gick in och gjorde det bra i en fjärdekedja när vi gick till final och hade producerat ännu sämre i allsvenskan. Macdavid har ändå en historik av bra produktion på SHL-nivå. Men vi har 15 forwards om man räknar bort Hedman. Även med Basse och Josef borta så hade vi bredden. Det var väl egentligen spetsen som saknades då. Men han kan klubben, är väl förmodligen i fysisk form och det skadar väl egentligen inte att ha honom i tre månader om han är i princip gratis.
Men centersidan är svag och om Basse och Josef är borta ett tag känns det värt. Signa honom säsongen ut och för nästa säsong för billiga pengar
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Grabben från Söder skrev: 2021-02-02 17:22:14
mb81 skrev: 2021-02-02 17:07:59
kaminor skrev: 2021-02-02 16:24:07 Davidsson lämnar nu även Västervik.

https://hockeynews.se/articles/18359/

Han har ju gått tokuselt. Men blir ändå inte förvånad om han dyker upp hos oss för att bredda och täcka upp för skador.
Dennis Svensson gick in och gjorde det bra i en fjärdekedja när vi gick till final och hade producerat ännu sämre i allsvenskan. Macdavid har ändå en historik av bra produktion på SHL-nivå. Men vi har 15 forwards om man räknar bort Hedman. Även med Basse och Josef borta så hade vi bredden. Det var väl egentligen spetsen som saknades då. Men han kan klubben, är väl förmodligen i fysisk form och det skadar väl egentligen inte att ha honom i tre månader om han är i princip gratis.
Men centersidan är svag och om Basse och Josef är borta ett tag känns det värt. Signa honom säsongen ut och för nästa säsong för billiga pengar
Jag har förespråkat honom tidigare men han har en riktig skitsäsong nu. Men lär vara sjukt billig. Så kan på det viset vara bra att signa upp över nästa säsong för att bredda laget. Men vi snackar i princip ett juniorkontrakt i så fall.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Absolut ingen MacDavid kan vi inte ta något bra från allsvenskan istället som omväxling istället för dom här ständiga inavelsvärvningarna
Ceterum censeo Solna esse delendam
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Donkels-2.0 skrev: 2021-02-02 17:49:55 Absolut ingen MacDavid kan vi inte ta något bra från allsvenskan istället som omväxling istället för dom här ständiga inavelsvärvningarna
Vi brukar väl ta bra spelare från allsvenskan. Bemström, Alsing, Basse, Linus A. Men den här tiden på året är det svårt att värva toppspelarna från allsvenskan.
Jag tycker dock Macdavid presterat för dåligt i allsvenskan för att jag egentligen ska vilja ha honom. Men som jag sa får vi honom typ för ett juniorkontrakt över nästa säsong kan det vara värt chansningen. Att spela som trettondeforward och gå in vid skador kan vara bra. Han är inte i ett läge där han kan kräva något som kanske toppspelare i allsvenskan skulle göra. Vi har dessutom ett glapp där vi inte har så många juniorer som kommer underifrån för att bredda till nästa säsong(möjligen Jellvik) utan de bästa där lär droppa in först säsongen 22/23.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

mb81 skrev: 2021-02-02 18:05:36
Donkels-2.0 skrev: 2021-02-02 17:49:55 Absolut ingen MacDavid kan vi inte ta något bra från allsvenskan istället som omväxling istället för dom här ständiga inavelsvärvningarna
Vi brukar väl ta bra spelare från allsvenskan. Bemström, Alsing, Basse, Linus A. Men den här tiden på året är det svårt att värva toppspelarna från allsvenskan.
Jag tycker dock Macdavid presterat för dåligt i allsvenskan för att jag egentligen ska vilja ha honom. Men som jag sa får vi honom typ för ett juniorkontrakt över nästa säsong kan det vara värt chansningen. Att spela som trettondeforward och gå in vid skador kan vara bra. Han är inte i ett läge där han kan kräva något som kanske toppspelare i allsvenskan skulle göra. Vi har dessutom ett glapp där vi inte har så många juniorer som kommer underifrån för att bredda till nästa säsong(möjligen Jellvik) utan de bästa där lär droppa in först säsongen 22/23.
Problemet med MacDavid är att han bara funkat bredvid storebror så om vi kan få hem Jonathan nästa år på lån typ ja då skulle jag kunna tänka mig MacDavid på ett snorbilligt kontrakt annars nej
Ceterum censeo Solna esse delendam
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Donkels-2.0 skrev: 2021-02-02 18:19:46
mb81 skrev: 2021-02-02 18:05:36
Donkels-2.0 skrev: 2021-02-02 17:49:55 Absolut ingen MacDavid kan vi inte ta något bra från allsvenskan istället som omväxling istället för dom här ständiga inavelsvärvningarna
Vi brukar väl ta bra spelare från allsvenskan. Bemström, Alsing, Basse, Linus A. Men den här tiden på året är det svårt att värva toppspelarna från allsvenskan.
Jag tycker dock Macdavid presterat för dåligt i allsvenskan för att jag egentligen ska vilja ha honom. Men som jag sa får vi honom typ för ett juniorkontrakt över nästa säsong kan det vara värt chansningen. Att spela som trettondeforward och gå in vid skador kan vara bra. Han är inte i ett läge där han kan kräva något som kanske toppspelare i allsvenskan skulle göra. Vi har dessutom ett glapp där vi inte har så många juniorer som kommer underifrån för att bredda till nästa säsong(möjligen Jellvik) utan de bästa där lär droppa in först säsongen 22/23.
Problemet med MacDavid är att han bara funkat bredvid storebror så om vi kan få hem Jonathan nästa år på lån typ ja då skulle jag kunna tänka mig MacDavid på ett snorbilligt kontrakt annars nej
Nu spelade han ju faktiskt både bredvid AJF och Jonte i Västervik och fick det aldrig att lossna trots det. Tror det ligger helt och hållet i självförtroendet. Han har ju visat tidigare att både farten och tekniken finns där. Skulle dock verkligen vilja se en ny back, vi har noll försvarsspel att lita på.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4800
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Tråkig utveckling för Marcus Davidssons karriär såklart, hoppas du får fart på den någonstans. Vi ska naturligtvis inte värva honom inte minst för att han är alldeles för dålig och inte kan ta en plats i allsvenskan. Hoppas yngre spelare ser det här som en lärdom och undviker hybris i för tidig ålder.

Värvar Jocke Marcus Davidsson kommer jag börja tvivla på honom som sportchef.
Spela fult
Detblir3poäng
Inlägg: 2195
Blev medlem: 2017-02-14

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Ryan stoa klar för oss resten av säsongen. Magkänslan hade rätt
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2021-01-22

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Exile »

Jocke är också ute efter en back.

https://www.difhockey.se/article/jh6cak ... djurgarden
I övrigt kan vi meddela att vår jakt på en backrekrytering fortgår. Vi har lånat ut Alex Brännstam och Ludvig Hedström till Allsvenskan samt Pontus Johansson till division 1 för att de ska få nödvändiga matcher i sin fortsatta talangutveckling. Detta innebär att vi just nu i herrlaget endast är 7 ordinarie backar då Tobias Björnfot återvänt till LA Kings för spel i AHL. När transferfönstret stänger den 15 februari återstår minst 1,5 månad av säsongen och vi behöver därför om möjligt bredda vår backbesättning ytterligare.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Grabben från Söder »

Intressant att vi tar in Stoa ändå. Förhoppningsvis så är det väldigt billigt
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

diftobbe89 skrev: 2021-02-03 04:08:28 Tråkig utveckling för Marcus Davidssons karriär såklart, hoppas du får fart på den någonstans. Vi ska naturligtvis inte värva honom inte minst för att han är alldeles för dålig och inte kan ta en plats i allsvenskan. Hoppas yngre spelare ser det här som en lärdom och undviker hybris i för tidig ålder.

Värvar Jocke Marcus Davidsson kommer jag börja tvivla på honom som sportchef.

Nu kommer vi inte värva honom nu med Stoa in. Men det beror väl vad man värvar honom som. Som en billig trettondeforward som kan bredda vid skador med typ juniorlön som jag sa tidigare så är jag inte främmande. Annars ska vi såklart inte värva honom.
daaviid
Inlägg: 4236
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av daaviid »

Märkligt att HV släpper en spelare till oss som är huvudkonkurrent till play in platserna. Är dom så missnöjda med honom så att dom inte ser något hot? :shock:
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8130
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

daaviid skrev: 2021-02-03 15:25:56 Märkligt att HV släpper en spelare till oss som är huvudkonkurrent till play in platserna. Är dom så missnöjda med honom så att dom inte ser något hot? :shock:
Jag antar att HV inte ser oss som konkurrenter utan alla andra lagen under oss.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2021-01-22

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Exile »

daaviid skrev: 2021-02-03 15:25:56 Märkligt att HV släpper en spelare till oss som är huvudkonkurrent till play in platserna. Är dom så missnöjda med honom så att dom inte ser något hot? :shock:
Tror inte HV ser DIF som en konkurrent i nuläget, snarare tvärtom, vi har 2 matcher kvar mot Malmö, HV ser väl gärna att vi vinner båda.
Låst