Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

Tycker vi kan skippa värva något ifrån Leksand överhuvudtaget för dem har ju varit värdelösa sen ryktet började...

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Morwin skrev:Tycker vi kan skippa värva något ifrån Leksand överhuvudtaget för dem har ju varit värdelösa sen ryktet började...

Skickat från min F8331 via Tapatalk
I rätt omgivning så...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

minalman skrev:
Morwin skrev:Tycker vi kan skippa värva något ifrån Leksand överhuvudtaget för dem har ju varit värdelösa sen ryktet började...

Skickat från min F8331 via Tapatalk
I rätt omgivning så...
Emil Bemström kommer det nog bli något riktigt bra av med tiden, även om han kanske inte är redo att ta någon större roll redan till nästa år. Det är lätt att glömma att Jonathan Davidsson vid Bemströms ålder inte ens fick speltid i bottenlaget Asplöven - och att Marcus Sörensen i sin tur kom till oss i Hockeyallsvenskan när han var lika gammal som Jonathan är nu. Bemström ligger kort sagt riktigt bra till i utvecklingskurvan, även om han inte bär Leksand på sina axlar.

Alsing och Lang är jag inte särskilt lockad av heller, men förhoppningsvis har vi en tydlig plan för hur vi ska hjälpa dem att ta klivet till SHL. Det bästa exemplet är Adam Reideborn, där 99% av forumet var överens om att han aldrig skulle bli en förstekeeper i SHL (inklusive undertecknad), medan Janne Öhman bestämt hävdade att de nödvändiga förutsättningarna fanns där och att resten skulle komma med träning. Nyman är förhoppningsvis övertygad om att han kan hjälpa Alsing att rätta till sina defensiva brister.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:
minalman skrev:
Morwin skrev:Tycker vi kan skippa värva något ifrån Leksand överhuvudtaget för dem har ju varit värdelösa sen ryktet började...

Skickat från min F8331 via Tapatalk
I rätt omgivning så...
Emil Bemström kommer det nog bli något riktigt bra av med tiden, även om han kanske inte är redo att ta någon större roll redan till nästa år. Det är lätt att glömma att Jonathan Davidsson vid Bemströms ålder inte ens fick speltid i bottenlaget Asplöven - och att Marcus Sörensen i sin tur kom till oss i Hockeyallsvenskan när han var lika gammal som Jonathan är nu. Bemström ligger kort sagt riktigt bra till i utvecklingskurvan, även om han inte bär Leksand på sina axlar.

Alsing och Lang är jag inte särskilt lockad av heller, men förhoppningsvis har vi en tydlig plan för hur vi ska hjälpa dem att ta klivet till SHL. Det bästa exemplet är Adam Reideborn, där 99% av forumet var överens om att han aldrig skulle bli en förstekeeper i SHL (inklusive undertecknad), medan Janne Öhman bestämt hävdade att de nödvändiga förutsättningarna fanns där och att resten skulle komma med träning. Nyman är förhoppningsvis övertygad om att han kan hjälpa Alsing att rätta till sina defensiva brister.
Jag tycker det är riktigt bra att vi numera letar efter spelare som kan spela i vårt spelsystem och med hög potential. Alla kommer inte lyckas men alla de du nämner har hög potential.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Ser hellre oss som en utvecklande klubb med inhemska spelare än som övriga kommundopade skitlag, då kan jag ta några mellanår för det känns så otroligt mer äkta nu när vi har spelarna som vi har än om vi skulle ha en massa amerikanska legoknektar.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

Molin klar för Malmö nu... Fan vilken rutten nyhet. Visste man ju men lika irriterad för det :/

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

AlltidoavsettDIF skrev:Ser hellre oss som en utvecklande klubb med inhemska spelare än som övriga kommundopade skitlag, då kan jag ta några mellanår för det känns så otroligt mer äkta nu när vi har spelarna som vi har än om vi skulle ha en massa amerikanska legoknektar.
Det går inte att förneka att mycket talang utvecklas ur Stockholmshockeyn. Kan vi bara reducera gnaget till en plantskola i förorten som Huddinge m.fl. så har vi en bra framtid.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Att Jocke har kontakt med JJ är naturligt, liksom tidigare gånger han suttit på utgående kontrakt. Att han öppet pratar om det i media den här gången bådar gott, även om han är tydlig med att det inte är särskilt konkret i nuläget. Om inte annat visar set att vi siktar på en riktigt vass ersättare för Ljungh och Johansson.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -stjarnan/
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

Enligt expressen så för vi diskution med Jacob josefsson. Ja tack!!!!!!!

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -stjarnan/

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

Morwin skrev:Enligt expressen så för vi diskution med Jacob josefsson. Ja tack!!!!!!!

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -stjarnan/

Skickat från min F8331 via Tapatalk
Kul. Men Linus är bättre.
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av South_Exil »

DRC skrev:
Morwin skrev:Enligt expressen så för vi diskution med Jacob josefsson. Ja tack!!!!!!!

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -stjarnan/

Skickat från min F8331 via Tapatalk
Kul. Men Linus är bättre.
Hahaha! Den där kunde du väntat med till på söndag!
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

South_Exil skrev:
DRC skrev:
Morwin skrev:Enligt expressen så för vi diskution med Jacob josefsson. Ja tack!!!!!!!

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -stjarnan/

Skickat från min F8331 via Tapatalk
Kul. Men Linus är bättre.
Hahaha! Den där kunde du väntat med till på söndag!
Glädjande, nåja, är att jag mindes JJ som smurf. Ser nu på EP att han är 184 cm/89 pannor och alltså bara semismurf. Inser att hans babyface spelat mig ett spratt och även om han är 6 cm och lika många kg från idealet så är det bättre än vad jag mindre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

AlltidoavsettDIF skrev:Ser hellre oss som en utvecklande klubb med inhemska spelare än som övriga kommundopade skitlag, då kan jag ta några mellanår för det känns så otroligt mer äkta nu när vi har spelarna som vi har än om vi skulle ha en massa amerikanska legoknektar.
Jag vet inte det. Jag kan sakna tiden då de största stjärnorna/talangerna kom till oss. Finalerna kom rätt ofta och gulden bärgades med jämna mellanrum.

Hade ju hellre tagit in Emil Petterson istället för Strandberg om vi säger så.

Men däremot gillar jag stommen vi har i år.
Varifrån spetsen hämtas spelar mindre roll.
Jag älskade Knutsen trots att han var norrman.

20 år eller längre mellan gulden är för mycket.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 20 år eller längre mellan gulden är för mycket.
Ja vi skall vara där och nosa varje år. Men som jag ser det så var säsongen 10/11 ett guldår men Stefan Liv satte stopp för det. En abnormitet som jag dock efter omständigheterna och det som hände senare kan acceptera som hockeygudarnas vilja.
Men det är dags igen. Det var 16 år sedan vi tog guld numer 16. Vi har tackat av Falken som nummer 16 och det är säsongen 2017 som vi kan gå mot just guld nummer 17.
Sen skall man inte bli nostalgisk eller statistisk men om vi vinner med minst 5 mål under någon slutspelsmatch (vilket vi gjorde mot LHC i första) så har det väldigt ofta lett till guld i slutändan.
"För Sjutton Gubbar...."
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
AlltidoavsettDIF skrev:Ser hellre oss som en utvecklande klubb med inhemska spelare än som övriga kommundopade skitlag, då kan jag ta några mellanår för det känns så otroligt mer äkta nu när vi har spelarna som vi har än om vi skulle ha en massa amerikanska legoknektar.
Jag vet inte det. Jag kan sakna tiden då de största stjärnorna/talangerna kom till oss. Finalerna kom rätt ofta och gulden bärgades med jämna mellanrum.

Hade ju hellre tagit in Emil Petterson istället för Strandberg om vi säger så.

Men däremot gillar jag stommen vi har i år.
Varifrån spetsen hämtas spelar mindre roll.
Jag älskade Knutsen trots att han var norrman.

20 år eller längre mellan gulden är för mycket.
Jojo klart det hade varit kul att se om Rasmussen valt oss istället för Växjö men menar mer sådana som Miele osv. Tänk dig att få se Ahlén trycka in ett mål i OT mot Växjö i game 7 i jämförelse som Växjö när dom tog guldet så var det en massa finnar och liknande, oj.
Låst