SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av minalman »

Magnutz skrev:
minalman skrev:
Glory1 skrev:Haha vilken jävla skillnad på kvalité när väl Växjö trampar på

Där ser man verkligen skillnaden på ett SHL lag och ett HA lag..
Sist jag kollade Swehockey var vi i SHL. Lägg av nu. gnaget och ssk är i HA.
Jo, men du förstår tanken va?! Att vårt lag är till hälften eller lite mer byggt på HA-kompetens. Det är inga andra lag i serien vi spelar i. Sånt märks.
Klart man kan se det så. Men jag önskar att vi kan och ska titta oss i spegeln och stolt säga att vi är ett SHL-lag och vi behöver inte be om ursäkt för någonting!
Snarare att de andra SHL-lagen medvetet gett oss ett ekonomiskt handikapp samtidigt som de utan att skämmas tar upp bidrag från sina rövhålor till hemmaorter.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av Isabo »

Magnutz skrev:
Ja, jag är också sjukt stolt över vårt lag och vår förening som trots all skit står starka. Det är vad som gör mig så jävla arg när folk här och på andra ställen ifrågasätter vårt lags inställning.
Kom på mig själv med att göra det nyss, redigerade sen. *skäms* :oops:
Ett utslag av ren frustration antar jag. Fem raka hemmatorsk sätter sina spår och hjärtat i halsgropen över de där sju poängen som aldrig blir fler :cry:

Fattar inte vad som händer...

Jag gav iaf laget en sedvanlig applåd efter matchen, de kämpade på
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av Magnutz »

minalman skrev:
Magnutz skrev:
minalman skrev:
Glory1 skrev:Haha vilken jävla skillnad på kvalité när väl Växjö trampar på

Där ser man verkligen skillnaden på ett SHL lag och ett HA lag..
Sist jag kollade Swehockey var vi i SHL. Lägg av nu. gnaget och ssk är i HA.
Jo, men du förstår tanken va?! Att vårt lag är till hälften eller lite mer byggt på HA-kompetens. Det är inga andra lag i serien vi spelar i. Sånt märks.
Klart man kan se det så. Men jag önskar att vi kan och ska titta oss i spegeln och stolt säga att vi är ett SHL-lag och vi behöver inte be om ursäkt för någonting!
Snarare att de andra SHL-lagen medvetet gett oss ett ekonomiskt handikapp samtidigt som de utan att skämmas tar upp bidrag från sina rövhålor till hemmaorter.
Att vi inte ber om ursäkt för att vi är i SHL märktes i höstas. De andra lagen väntade sig ett blygt oförmöget Djurgårdens IF men fick ett hungrigt oblygt lag i ansiktet. De har lärt sig. Vi ber fortfarande inte om ursäkt utan krigar på med de medel vi har. Skillnaden är att lagen runt omkring oss har börjat ladda för slutspel etc och har dessutom lärt sig att DIF Hockey måste besegras med vilje.

Hur som helst. Stolt är jag. Besviken på förlusten men aldrig på laget.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:
#10 skrev:Vi kanske inte ska ha Englund och Falk inne samtidigt i bp, sista målet vart det lite "fjantigt" framför Tellan.
Fast dagens Fjant-pris är ju det som föregår Roséns 1-2 mål, där pratar vi lojt försvarsbeteende.
Såg ut som första isträningen för säsongen....med skydden på

Fan att vi lyckas hitta sån låg nivå direkt i inledningen av en period
Det såg riktigt billigt ut. Men blir man översköljda i egen zon i stort sett en hel match kommer misstagen. Känns som om det inte skett då så hade det kommit vid annat tillfälle.

Har svårt att peka ut enskilda misstag som orsak till denna förlust.

Det var stor klasskillnad ikväll.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av Isabo »

Magnutz skrev:
minalman skrev:
Magnutz skrev:
minalman skrev:
Glory1 skrev:Haha vilken jävla skillnad på kvalité när väl Växjö trampar på

Där ser man verkligen skillnaden på ett SHL lag och ett HA lag..
Sist jag kollade Swehockey var vi i SHL. Lägg av nu. gnaget och ssk är i HA.
Jo, men du förstår tanken va?! Att vårt lag är till hälften eller lite mer byggt på HA-kompetens. Det är inga andra lag i serien vi spelar i. Sånt märks.
Klart man kan se det så. Men jag önskar att vi kan och ska titta oss i spegeln och stolt säga att vi är ett SHL-lag och vi behöver inte be om ursäkt för någonting!
Snarare att de andra SHL-lagen medvetet gett oss ett ekonomiskt handikapp samtidigt som de utan att skämmas tar upp bidrag från sina rövhålor till hemmaorter.
Att vi inte ber om ursäkt för att vi är i SHL märktes i höstas. De andra lagen väntade sig ett blygt oförmöget Djurgårdens IF men fick ett hungrigt oblygt lag i ansiktet. De har lärt sig. Vi ber fortfarande inte om ursäkt utan krigar på med de medel vi har. Skillnaden är att lagen runt omkring oss har börjat ladda för slutspel etc och har dessutom lärt sig att DIF Hockey måste besegras med vilje.

Hur som helst. Stolt är jag. Besviken på förlusten men aldrig på laget.
Aldrig besviken på laget heller. Enda undantaget var faktiskt hemma mot Modo senast. En sån match MÅSTE man bara vinna...

Jag är nöjd med att Fleury gjorde två baljor idag, jag ville se lite mer av honom och de andra nyförvärven. (precis innan 3-3-kvitteringen skrek jag faktiskt SÄTT DEN! och då gjorde Fleury det.)

Allons-y, Fleury!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av Magnutz »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
#10 skrev:Vi kanske inte ska ha Englund och Falk inne samtidigt i bp, sista målet vart det lite "fjantigt" framför Tellan.
Fast dagens Fjant-pris är ju det som föregår Roséns 1-2 mål, där pratar vi lojt försvarsbeteende.
Såg ut som första isträningen för säsongen....med skydden på

Fan att vi lyckas hitta sån låg nivå direkt i inledningen av en period
Det såg riktigt billigt ut. Men blir man översköljda i egen zon i stort sett en hel match kommer misstagen. Känns som om det inte skett då så hade det kommit vid annat tillfälle.

Har svårt att peka ut enskilda misstag som orsak till denna förlust.

Det var stor klasskillnad ikväll.
Jag upplevde lakers om vidrigt snabba, och våra backar klarade inte av att hålla ordning. Det påverkade mycket och låg bakom det där målet. Tror jag.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av minalman »

Jag klagar inte på inställningen hos killarna. Men jag tror det finns mer att hämta. Det finns fortfarande tillfällen där man kan se att de (med all rätt) tänker att det är ganska lönlöst att jaga dubbelt så bra spelare som snurrar i anfallszonen. Det är inte bara order från båset, utan ren uppgivenhet inför övermäktig kompetens.
När vi möter lif och brünsås kommer man inte tänka likadant. Det är min övertygelse.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av Isabo »

Magnutz skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
#10 skrev:Vi kanske inte ska ha Englund och Falk inne samtidigt i bp, sista målet vart det lite "fjantigt" framför Tellan.
Fast dagens Fjant-pris är ju det som föregår Roséns 1-2 mål, där pratar vi lojt försvarsbeteende.
Såg ut som första isträningen för säsongen....med skydden på

Fan att vi lyckas hitta sån låg nivå direkt i inledningen av en period
Det såg riktigt billigt ut. Men blir man översköljda i egen zon i stort sett en hel match kommer misstagen. Känns som om det inte skett då så hade det kommit vid annat tillfälle.

Har svårt att peka ut enskilda misstag som orsak till denna förlust.

Det var stor klasskillnad ikväll.
Jag upplevde lakers om vidrigt snabba, och våra backar klarade inte av att hålla ordning. Det påverkade mycket och låg bakom det där målet. Tror jag.
1-2 tyckte jag var en sån där typisk inte-kunna-få-ut-pucken-ur-zon-hur-man-än-försöker. Sen slarvar man fram den till motspelare som bara får raka in den. Surt som f-n med såna tabbar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Magnutz skrev:
Hur som helst. Stolt är jag. Besviken på förlusten men aldrig på laget.
Aah, MagNutzzzzz....du måste verkligen vara The optimal Dröm-supporter #1!
Att inte vara besviken på laget efter förluster hemma mot Modo och Leksand, det är stort.

Om vi för en sekund bortser från de orättvisa förutsättningarna rent ekonomiskt och bara tittar spelmässigt så är detta två lag vi absolut ska kunna slå på Hovet.
Men vi gör då årets förmodligen sämsta insatser, men du är stolt iaf...och jag är glad för din skull
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av Magnutz »

minalman skrev:Jag klagar inte på inställningen hos killarna. Men jag tror det finns mer att hämta. Det finns fortfarande tillfällen där man kan se att de (med all rätt) tänker att det är ganska lönlöst att jaga dubbelt så bra spelare som snurrar i anfallszonen. Det är inte bara order från båset, utan ren uppgivenhet inför övermäktig kompetens.
När vi möter lif och brünsås kommer man inte tänka likadant. Det är min övertygelse.
Om vi vänder påd et då? Om våra killar är smarta nog att veta när de ska jaga och inte? De har fått order om att jobba zon-försvar då Nyman VET att vi inte klarar man-man mot lakers? Då ser det ibland ut som att de "ger upp" när de i själva verket gör precis som planerat. Att de sen inte klarar att räkna in anfallande spelare från Lakers är som det är. Så bra är de i det laget.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Ogbar
Inlägg: 7
Blev medlem: 2015-02-19

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av Ogbar »

Isabo skrev:
Magnutz skrev:
Ja, jag är också sjukt stolt över vårt lag och vår förening som trots all skit står starka. Det är vad som gör mig så jävla arg när folk här och på andra ställen ifrågasätter vårt lags inställning.
Kom på mig själv med att göra det nyss, redigerade sen. *skäms* :oops:
Ett utslag av ren frustration antar jag. Fem raka hemmatorsk sätter sina spår och hjärtat i halsgropen över de där sju poängen som aldrig blir fler :cry:

Fattar inte vad som händer...

Jag gav iaf laget en sedvanlig applåd efter matchen, de kämpade på
Vad spelar vi för typ av försvarsspel? ser inget annat lag spela ens i närheten. Känns som spelarna har blivit tillsagda att skydda boxen oavsett, även fast det betyder att aldrig gå ut först på pucken vid sargen i egen zon. Visst att man blev tillsagd när man va liten att inte stirra puck, men ser löjligt ut ibland när dom inte kan vrida på huvudet
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av BigJ »

Sorry, känner att jag måste skriva av mig så ursäkta all inlägg.

Det gör mig riktigt illa till mods att läsa allt negativt här en kväll som denna när vi under större delen av matchen spelar riktigt, riktigt bra. Oändligt många fler pass som satt på bladet, 3 mål i PP, en energi som det var ett bra tag sedan vi såg senast osv.

Visst, vi hade stunder när vi var ordentligt tillbakapressade men är det så konstigt när vi dels möter seriens överlägset bästa lag just nu och dels att vi under lång tid haft stora problem med skador som naturligtvis sätter sig på psyket på spelarna.

Att vi då långa stunder spelar så bra som vi gör är sanslöst bra. Det går inte att begära att vi från ett mentalt väldigt dåligt läge ska lyckas lika bra som ett lag där det mentala är 100% positivt.

Måste dessutom påminna igen att 4 av deras mål var otagbara styrningar som bara ett lag med största självförtroende klarar av.

Det spel vi hade ikväll hade räckt långt mot de flesta lag.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av Isabo »

Lee Harvey Oswald skrev:
Magnutz skrev:
Hur som helst. Stolt är jag. Besviken på förlusten men aldrig på laget.
Aah, MagNutzzzzz....du måste verkligen vara The optimal Dröm-supporter #1!
Att inte vara besviken på laget efter förluster hemma mot Modo och Leksand, det är stort.

Om vi för en sekund bortser från de orättvisa förutsättningarna rent ekonomiskt och bara tittar spelmässigt så är detta två lag vi absolut ska kunna slå på Hovet.
Men vi gör då årets förmodligen sämsta insatser, men du är stolt iaf...och jag är glad för din skull
Just den där hemmamatchen mot Leksand (på Globen, inte Hovet) grämer mig nåt fruktansvärt just nu. 13 poäng istf 7 i glappskillnad hade varit mumma för själen med sex kvar.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av minalman »

Kom plötsligt ihåg när man var i mopedåldern och var den ende som körde otrimmat. Så måste Säcken känna det ibland också. (Ett inlägg i +40-tråden, antar jag)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL Omgång 49: Djurgårdens IF - Växjö 19/2 2015

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BigJ skrev:Sorry, känner att jag måste skriva av mig så ursäkta all inlägg.

Det gör mig riktigt illa till mods att läsa allt negativt här en kväll som denna när vi under större delen av matchen spelar riktigt, riktigt bra. Oändligt många fler pass som satt på bladet, 3 mål i PP, en energi som det var ett bra tag sedan vi såg senast osv.

Visst, vi hade stunder när vi var ordentligt tillbakapressade men är det så konstigt när vi dels möter seriens överlägset bästa lag just nu och dels att vi under lång tid haft stora problem med skador som naturligtvis sätter sig på psyket på spelarna.

Att vi då långa stunder spelar så bra som vi gör är sanslöst bra. Det går inte att begära att vi från ett mentalt väldigt dåligt läge ska lyckas lika bra som ett lag där det mentala är 100% positivt.

Måste dessutom påminna igen att 4 av deras mål var otagbara styrningar som bara ett lag med största självförtroende klarar av.

Det spel vi hade ikväll hade räckt långt mot de flesta lag.
Men det är ju det som är grejen, dagens spel har vi sällan eller aldrig mot sämre lag som modo och Leksand.
Visst måste även en ultraoptimist som du sett det?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar