SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
20002001
Inlägg: 582
Blev medlem: 2013-01-01

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av 20002001 »

Det här så bedrövligt.

Men det är lugnt, vi värvade ju Nilson, våran räddare i nöden, alltid oavsett!
Åker vi ner så är det lugnt, sportsliga ledningen har gjort ett fantastiskt jobb, alltid oavsett.

VINN PÅ TORSDAG FÖR I HELVETE!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vilken underbar kvällsläsning detta måste vara för övriga lags supportrar.

Vad är grejen med att skriva en massa skit om våra spelare?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av bastis7 »

Tycker det är sjukt att vi ändå har 7 pinnar på vår sida än!
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Axel_K »

minalman skrev:Luleå inget poäng, Brynäs en poäng. Nu stöttar vi Djurgården på torsdag. Lägg undan allt annat utom kärleken till Djurgården!
Det är just kärleken till DIF som gör att man kritiserar de som missköter vår förening.

Men det är många som verkar lite för tröga för att förstå det.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Praetori »

Mycket enkelt. Vi måste tillbaka till juniorspelet som vi hade i början av säsongen. För de som kommer ihåg hur det såg ut så tillbringade vi större delen av tiden på egen planhalva och spelade ett galet disciplinerat zonförsvar och släppte inte en jävel över bron in till slottet. Sen tempoväxlade vi och tryckte in en balja men utan stress eller panik i uppspelen. Tråkigt ja kanske men det var det som krävdes för att få in rutinen och poängen. Nu är folk varma i kläderna och gör lite som de vill men det har vi inte rutinen till sett över hela laget, alla blir förvirrade när pucken och passningarna kommer där ingen förväntar sig.

Matchen idag var lyxfällans helt och hållet. De körde sitt spel medan vi irrade runt och framförallt så satte de sina lägen medan vi blev fysiskt besegrade i både egen och deras zon.

Sören är iskall och förutom att han tar åkningarna när han väl har pucken så gjorde han inte en enda defensiv tackling och vi behöver verkligen en Sören på spelhumör för att kunna etablera oss i zon ibland utan att vara tvungna att pressa ner hela laget.

Om vi räknar bort jul och uppehållet så borde dock en normal formsvacka släppa snart vilket lär visa sig på torsdag eller lördag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Örebroarn »

Noll förtroende för Säcken. Att han inte förstår kreativ hockey gör att spelare som Nordlund eller Fleury inte får ut sitt spel. Att man fortsätter lira Ahlen eller Norell är en gåta. Har tidigare inte velat lägga mig i diskussionen om KG men att klubben inte har ett proffs på sportchefs positionen kommer vara det som gör att vi åker ut i år. Vi saknar så tydligt en stabil tvåvägscenter, en rejäl back och en matchcoach. Gråter av tanken att uppleva mer säcken-hockey.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av bastis7 »

Axel_K skrev:
minalman skrev:Luleå inget poäng, Brynäs en poäng. Nu stöttar vi Djurgården på torsdag. Lägg undan allt annat utom kärleken till Djurgården!
Det är just kärleken till DIF som gör att man kritiserar de som missköter vår förening.

Men det är många som verkar lite för tröga för att förstå det.
+1
Rådgivaren
Inlägg: 128
Blev medlem: 2005-06-09

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Rådgivaren »

Jag förstod först inte vad det var, ett obehaglig känsla som växte sig starkare ju längre matchen led. Sedan insåg jag plötsligt vad det var, det var känslan från den hemska våren 2012 som kommit tillbaka. Den jag hade hoppats på att aldrig mer få uppleva.

Säcken har ett gigantiskt jobb framför sig för att få stopp på raset. Nog finns det kapacitet i det här laget, det har man visat många gånger. Men jag saknar spelare som leder oss in på rätt iväg. Det finns ingen som visar vägen med sitt spel där ute på isen.

Leksand vann nästan löjligt enkelt, fick en känsla av att de hade fullständig kontroll. Jag tvivlar inte på att viljan finns i DIF, den fanns garanterat 2012 också. Men precis som då har man nu satt sig i en mental uppförsbacke... och den är inte lätt att ta sig ur, att känna lagen bakom närma sig och stressen och pressen komma krypandes. Usch och fy, den här våren kan bli en ny pärs.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:
mb81 skrev:
Jim Morrison skrev:Hv vann iaf.
De plocka bara en pinne fast vi hade borta och de hemma. Ser ännu mörkare ut för Brynäs.
Fast vi mötte Leksand och dom mötte Hv.
Ett HV ur form som vi slog klart hemma. Men givetvis tyckte jag vår match var skit. Ska Brynäs gå om oss tror jag de måste vinna sina hemmamatcher lite mer än vad de gör iaf. De är dessutom lika katastrofala på bortaplan som vi är. Eller tom ännu värre.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av ciirree »

Fan, hade vi inte signat Mackan och samtidigt haft Sillen och Guter så hade det definitivt blivit vinst ikväll och SM-Guld. Satan va synd!
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Lidingö DIF »

Jaha. Rätt beslut att inte spendera tid på Csports märker jag. Skit också. Nu börjar det bli riktigt skarpt läge.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av bastis7 »

ciirree skrev:Fan, hade vi inte signat Mackan och samtidigt haft Sillen och Guter så hade det definitivt blivit vinst ikväll och SM-Guld. Satan va synd!
Nån som sagt det?
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Don66-2 »

ciirree skrev:Fan, hade vi inte signat Mackan och samtidigt haft Sillen och Guter så hade det definitivt blivit vinst ikväll och SM-Guld. Satan va synd!
+1
Användarvisningsbild
BloodBride
Inlägg: 365
Blev medlem: 2013-11-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bonnhålan

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av BloodBride »

Det vänder på torsdag. Formsvackan MÅSTE ju nångång ta slut och varför inte mot luulä??
DIFwishes
Inlägg: 254
Blev medlem: 2010-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av DIFwishes »

Kebabtallrik skrev:
DIFwishes skrev:
Andspe skrev:
DIFwishes skrev:
Hoppet förlorades när man tog in MN
Du ska inte skriva det ett par gånger till tycker du?
Di får ursäkta, men jag kan f-n inte smälta att männskan spelar i DIF igen
Som att det bara är en part i ett gräl..
Men sist jag tittade så var det hockey vi ska spela, och vinna matcher. Inte bedriva äktenskapsrådgivning
Skriv svar