Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SirDIFalot »

sensei skrev:Är inte Montreal den klubben Kyle gick till? Orkar inte kolla. Ärligt talat så unnar jag Mackan ett till ryck i NHL. Tror han kan ta en plats faktiskt. Känns ändå bäst så med tanke på hans motivation och känslan för hela laget osv. Önskar honom lycka till och välkommen tillbaks till DIF efteråt!

Att mackan skulle gå till en annan es-klubb ser jag som en riktig högoddsare.
Om vi har tomt i plånboken så har han nog inte mycket till val, hoppas han kan få någon deal i nån schweizisk klubb eller något då.
Expert.
Användarvisningsbild
fern
Inlägg: 77
Blev medlem: 2008-09-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av fern »

sensei skrev:Är inte Montreal den klubben Kyle gick till? Orkar inte kolla. Ärligt talat så unnar jag Mackan ett till ryck i NHL. Tror han kan ta en plats faktiskt. Känns ändå bäst så med tanke på hans motivation och känslan för hela laget osv. Önskar honom lycka till och välkommen tillbaks till DIF efteråt!

Att mackan skulle gå till en annan es-klubb ser jag som en riktig högoddsare.
Helt rätt, Kyle kommer lira i Montreal, tillsammans med Ante. Hoppas att dem tar en plats och slipper AHL. Håller förövrigt med dig i det du skriver. Bättre att Mackan kommer tillbaka när han känner sig motiverad.
DIF
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Visst skulle det vara kul med Mackan också. Då kan man drömma om:
Mackan - Otto - Ölvestad
Ekman - Kruger - Widing
Kempe - Falk - Tjärna
Cehlin - Norman - Tim
Brodin
Fimpen
Söder
Strömberg
Helvete vilken forwardsuppsättning vi skulle ha då..
Där första och andra kedjan spela 30% var och tredje och fjärde matchas på 20% var.
18 minuter
18 minuter
12 minuter
12 minuter
Sedan ändringar i PP och liknande.

MEN, jag vill egentligen inte se att styrelsen riskerar ekonomin en gång till med Mackan. Ska han in ska vi inte spränga budgeten, utan i så fall hoppas jag att externa finansiärer kan skjuta till någon miljon.

Bara att hoppas Ragge kan spela också..
Ragge - Honken
BomBom - Eklund
Lassen - Printz

Tre stabila backpar om Eklund håller samma form som i slutspelet. Tredje backpar kan bli lite stabbigt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Enbom »

Hoppas verkligen inte att Widing sitter på 300k i månaden... :?
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Självklart kostar Widing en slant, vad hade du trott Enbom? 1-årskontrakt är ju i regel bra mycket dyrare också...

Jag har en känsla av att Mackan kommer ansluta till truppen senare också, ifall så sker har vi i mitt tycke ES starkaste forwardsuppsättning. Även utan Mackan är den bra, lite orostecken när det gäller centrar som sagt men det bör lösa sig ändå. Lite irriterad dock när jag läste Järlans uttalande om ersättare till Ragge när han nämnde att "Vi har ju Falk som kan spela back också" och då tycker jag man är ute på tunn is sett till centersituationen.
Bild
Robinhansen
Inlägg: 269
Blev medlem: 2009-02-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Robinhansen »

Enbom skrev:Hoppas verkligen inte att Widing sitter på 300k i månaden... :?
Är det ens något och bry sig om? det är ju exakt detta expressen vill få fram bland folk hänga ut en spelare för hans lön så jävla fel att ens publicera någons lön i media utan dens godkänande.
fuck media.

inte någon har med någons lön och göra. fyfan hatar aftonbladet och expressen, klart som fan att killen drar in en hel del men verkligen inte 300 000
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Enbom »

-daniel- skrev:Självklart kostar Widing en slant, vad hade du trott Enbom? 1-årskontrakt är ju i regel bra mycket dyrare också...

Jag har en känsla av att Mackan kommer ansluta till truppen senare också, ifall så sker har vi i mitt tycke ES starkaste forwardsuppsättning. Även utan Mackan är den bra, lite orostecken när det gäller centrar som sagt men det bör lösa sig ändå. Lite irriterad dock när jag läste Järlans uttalande om ersättare till Ragge när han nämnde att "Vi har ju Falk som kan spela back också" och då tycker jag man är ute på tunn is sett till centersituationen.
Bah, jag bara hoppas på att det var lite annat än pengarna som spelade in. Hans studentflickvän lär ju inte svälta om stackars Daniel "bara" drar in 200k i månaden till hushållet. :wink:
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Enbom skrev:
-daniel- skrev:Självklart kostar Widing en slant, vad hade du trott Enbom? 1-årskontrakt är ju i regel bra mycket dyrare också...

Jag har en känsla av att Mackan kommer ansluta till truppen senare också, ifall så sker har vi i mitt tycke ES starkaste forwardsuppsättning. Även utan Mackan är den bra, lite orostecken när det gäller centrar som sagt men det bör lösa sig ändå. Lite irriterad dock när jag läste Järlans uttalande om ersättare till Ragge när han nämnde att "Vi har ju Falk som kan spela back också" och då tycker jag man är ute på tunn is sett till centersituationen.
Bah, jag bara hoppas på att det var lite annat än pengarna som spelade in. Hans studentflickvän lär ju inte svälta om stackars Daniel "bara" drar in 200k i månaden till hushållet. :wink:
:wink: Jo fast lär varit en hel del lag som drog i Widing och som vanligt är det bästa budet oftast det som vinner. Tror inte 300k är omöjligt.
Bild
Affeblaffe
Inlägg: 24
Blev medlem: 2010-08-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Affeblaffe »

-daniel- skrev:
Enbom skrev:
-daniel- skrev:Självklart kostar Widing en slant, vad hade du trott Enbom? 1-årskontrakt är ju i regel bra mycket dyrare också...

Jag har en känsla av att Mackan kommer ansluta till truppen senare också, ifall så sker har vi i mitt tycke ES starkaste forwardsuppsättning. Även utan Mackan är den bra, lite orostecken när det gäller centrar som sagt men det bör lösa sig ändå. Lite irriterad dock när jag läste Järlans uttalande om ersättare till Ragge när han nämnde att "Vi har ju Falk som kan spela back också" och då tycker jag man är ute på tunn is sett till centersituationen.
Bah, jag bara hoppas på att det var lite annat än pengarna som spelade in. Hans studentflickvän lär ju inte svälta om stackars Daniel "bara" drar in 200k i månaden till hushållet. :wink:
:wink: Jo fast lär varit en hel del lag som drog i Widing och som vanligt är det bästa budet oftast det som vinner. Tror inte 300k är omöjligt.
Det spelade ju in att DIF gav honom rätt längd på kontraktet också.
För övrigt hatar jag Martin Thörnberg över allt annat.
Användarvisningsbild
roj
Inlägg: 149
Blev medlem: 2007-09-28

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av roj »

Widings kontrakt sträcker sig 9 månadet totalt får han 2,7 miljoner kronor Det blir 300,000kr i mån så uppgifterna verkar stämma.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

-daniel- skrev:Lite irriterad dock när jag läste Järlans uttalande om ersättare till Ragge när han nämnde att "Vi har ju Falk som kan spela back också" och då tycker jag man är ute på tunn is sett till centersituationen.
Där håller jag med dig. Ska Falken lira back så ser centersituationen helt annorlunda ut. Då kan jag börja hålla med alla som skriker om att centersidan ser kass ut. Falk är en ytterst kompetent center.

Det jag gillar med våra forwards är att nästan alla är bra i egen zon också. Det underlättar för både målvakt och backar.

Angående Widing kanske han kostar 300 i månaden, men det går ju inte ner 300 i hans ficka direkt.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Håller med i det du skriver, android.

Intervju med Staffan Kronwall:
http://marieshockeyblogg.blogspot.com/2 ... t-jag.html

Med en extremt stor gnutta tur kanske det kan lösa sig med DIF ändå? Gillar hans kommentar:
"– Men jag förstår ju om Djurgården vill skaffa en annan back redan nu också. De kan ju inte vänta och se hur länge som helst, säger Staffan Kronwall."

Känns ju som det pågår ständigt prat mellan DIF och honom, positivt. Dessutom vill han verkligen hem. Härligt!
Bild
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Mäklaren »

Ragge kommer att spela minst 40 matcher i grundserien.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Tessan »

Hem med Kronwall!
Användarvisningsbild
fern
Inlägg: 77
Blev medlem: 2008-09-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av fern »

Tessan skrev:Hem med Kronwall!
Förhoppningarna växer...
DIF
Låst