Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av starvin_marwin »

Peterzon skrev:Nu vet inte jag hur mycket sanning det ligger i det här.
Jag fick nämligen höra idag utav en kompis som är väldigt involverad i Timrå IK.

Nilson har ju även sagt att han vill till NHL, kan ju vara så att inget lag därifrån har hört av sig.
Eftersom han är ganska involverad inom Timrå, så är det ju ingen omöjlighet att det stämmer..
Järlan har ju nyligen sagt i en intervju att Nilson är klar för att åka på camp med ett NHL lag och att han tar sitt beslut efter han har varit på den campen, har svårt att se att han skulle resonera annorlunda för att ett anbud från Timrå dykt upp?
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Tessan »

Linkan i HV 71, Mackan i Timrå - fy faaaan säger jag bara. Vill bara inte tro det.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2346
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Buford »

Angående Mackan och Timrå så låter det lite väl långsökt, ni minns väl vad han sa om saik-ryktena förut " Att jag skulle välja att åka skoter till träningarna känns inte aktuellt idag ". Såvida inte herr Nilsson har börjat tycka om att åka skoter så finns det ingen anledning till oro.
Användarvisningsbild
season
Inlägg: 181
Blev medlem: 2008-10-29
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av season »

Är inte snacket om Nilsson lite överdrivet? Några här verkar käka naglar ner till knogarna över vad som står i kvällspressen. Lugna och fina nu.

Inget är ju nytt under Solen. Det har hela tiden varit NHL i första hand och där verkar ju värvningen dra ut på tiden. Annars blir det DIF.
Samtidigt närmar sig säsongen och man måste ju kunna kräva att laget är komplett, med eller utan Mackan. Vi skulle ju bli galna på ledningen om de stod där tomhänta så Järlan jobbar väl på efter något sorts worst case senario, alltså att vi tappar till NHL.

Fast Järlans uttalande om 99,9% säker som han sa på medlemsmötet har väl fått sig en liten törn.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av starvin_marwin »

season skrev:Är inte snacket om Nilsson lite överdrivet? Några här verkar käka naglar ner till knogarna över vad som står i kvällspressen. Lugna och fina nu.

Inget är ju nytt under Solen. Det har hela tiden varit NHL i första hand och där verkar ju värvningen dra ut på tiden. Annars blir det DIF.
Samtidigt närmar sig säsongen och man måste ju kunna kräva att laget är komplett, med eller utan Mackan. Vi skulle ju bli galna på ledningen om de stod där tomhänta så Järlan jobbar väl på efter något sorts worst case senario, alltså att vi tappar till NHL.

Fast Järlans uttalande om 99,9% säker som han sa på medlemsmötet har väl fått sig en liten törn.
Tror mest det är abstinensen innan säsongen drar igång som uttrycker sig i form av nojja på forumet :lol:
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Caveman »

Är Mackan över i NHL och visar upp sig, eller vad fan gör han? Vilken klubb är intresserade? Hur fan ska Mackan palla 82 matcher i grundserien, sedan kan det bli några fler matcher om laget går till slutspel.
Jag menar, han försvann helt i finalserien mot Hv, han såg helt slut ut..

Vad fan Mackan, skriv på för DIF, spela med Nisse, kom igen nu.
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Berra »

Caveman skrev:Är Mackan över i NHL och visar upp sig, eller vad fan gör han? Vilken klubb är intresserade? Hur fan ska Mackan palla 82 matcher i grundserien, sedan kan det bli några fler matcher om laget går till slutspel.
Jag menar, han försvann helt i finalserien mot Hv, han såg helt slut ut..

Vad fan Mackan, skriv på för DIF, spela med Nisse, kom igen nu.
Jag tror nog att han är kvar i Sverige, enligt Marie så ska han på camp, dessa äger rum i början av september om jag förstått saken rätt. 82 matcher klarar han nog, han har gjort det förr. Men menar du att Mackan försvann i finalserien på grund av dålig kondition? :roll: Troligen var det någon skada som hindrade honom. Sista meningen i ditt inlägg ger jag dock tummen upp på
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
ConZzz
Inlägg: 51
Blev medlem: 2010-03-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av ConZzz »

Berra skrev:
Caveman skrev:Är Mackan över i NHL och visar upp sig, eller vad fan gör han? Vilken klubb är intresserade? Hur fan ska Mackan palla 82 matcher i grundserien, sedan kan det bli några fler matcher om laget går till slutspel.
Jag menar, han försvann helt i finalserien mot Hv, han såg helt slut ut..

Vad fan Mackan, skriv på för DIF, spela med Nisse, kom igen nu.
Jag tror nog att han är kvar i Sverige, enligt Marie så ska han på camp, dessa äger rum i början av september om jag förstått saken rätt. 82 matcher klarar han nog, han har gjort det förr. Men menar du att Mackan försvann i finalserien på grund av dålig kondition? :roll: Troligen var det någon skada som hindrade honom. Sista meningen i ditt inlägg ger jag dock tummen upp på
Var det inte något magvirus han fick?
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av kaminor »

Det finns så klart en risk att Mackan får nobben i NHL i september, och att DIF då fyllt luckan efter honom och inte anser sig ha råd att ta in honom. Då kan det ju bli aktuellt med spel i en annan elitserieklubb. Men jag tror inte ens då att detta skulle ske. Och att han skulle hamna i Timrå ser jag som helt osannolikt. Det vore verkligen pricken över i. Ignorerandet av Linkan grämer mig fortfarande något oerhört. Han hade ju varit den givne ersättaren för Mackan om denne kunde lämnat besked om sin avsikt att inte skriva nytt kontrakt lite tidigare.

En gammal djurgårsbekant, Kenneth Bergqvist, är aktuell för Elitserien. http://www.hockeykanalen.se/1.1734320/2 ... elitserien
http://eliteprospects.com/player.php?player=49

Känns ju inte riktigt som den klasspelare som kan ersätta Mackan dock, men gamla djurgårdare är ju ändå intressanta att diskutera. Någon som har koll på ryska andraligan? Han har öst in poäng där. Borde ju rimligen vara ett par snäpp bättre än hockeyallsvenskan. Ingen center dock.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av bastis7 »

Äckligt tråkigt om vi värvar Bacon :( Om inte Mackan skriver på hoppas jag på nån av de här: http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11755
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8730
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2688
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5854

Det kanske inte är så troligt att de vill komma till oss men men :wink:

Och eventuell ersättare för Ragge :

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9083

Anger är väll ledig också? Iof vill ja inte ha honom tillbaks! :D
AlltidDIF
Inlägg: 393
Blev medlem: 2006-12-08
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av AlltidDIF »

Säg att vi tar in en spelare till och Mackan inte får kontrakt.. Han SKA bara in i laget igen..Måste finnas externa finansiärer? De får bara inte hända att "Tyvärr vi har inte råd".

Mackan är urdjurgårdare och hör hemma i Djurgårdens IF och inte nått jävla tattar lag som Timrå.

Vad kan vi fans göra? Samla pengar? känns som om vi inte kommer komma upp i närheten av de summorna som behövs..
Joas
Inlägg: 134
Blev medlem: 2006-04-15

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Joas »

Bra att Tellan vart klar för en KHL klubb då lär han vara tillgänglig i vinter i fall att Stefan inte klarar av att leverera.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7570513.ab
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Caveman »

Berra skrev:
Caveman skrev:Är Mackan över i NHL och visar upp sig, eller vad fan gör han? Vilken klubb är intresserade? Hur fan ska Mackan palla 82 matcher i grundserien, sedan kan det bli några fler matcher om laget går till slutspel.
Jag menar, han försvann helt i finalserien mot Hv, han såg helt slut ut..

Vad fan Mackan, skriv på för DIF, spela med Nisse, kom igen nu.
Jag tror nog att han är kvar i Sverige, enligt Marie så ska han på camp, dessa äger rum i början av september om jag förstått saken rätt. 82 matcher klarar han nog, han har gjort det förr. Men menar du att Mackan försvann i finalserien på grund av dålig kondition? :roll: Troligen var det någon skada som hindrade honom. Sista meningen i ditt inlägg ger jag dock tummen upp på
Att han var sämre tränad än dom andra spelarna är allmänt känt, tror Boorken & Wikegård var inne på samma linje. Visst, det kanske var en skada/sjukdom (bihålorna?), men alla som följde slutspelet såg att han bara blev sämre & sämre.

Hans försäsongsträning var under all kritik, det är fakta.

Men trots det vill jag inget hellre att han skriver på för DIF, men hade behövt några rusher i Hammarbybacken.
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Highwind »

Sanningen är väl att Mackan tar DIF för givet och inte känner sig tillräckligt motiverad för att träna hårt under försäsong. Han vill till NHL.

Men.. Som någon sa. Jag vill ändå ha honom i laget.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av pulverapa »

Å andra sidan kan ju försäsongsträningen hänga ihop med att han blev bättre och bättre desto längre säsongen gick och var väl efter jul seriens bästa spelare när DIF klättrade till andraplatsen.
Låst