Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 577
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av Don66-2 »

Fan, man blir ju mörkrädd när man kommer in och läser på detta forum!

Var det på fullt allvar verkligen nån som trodde att vi - efter fem raka torskar - skulle åka ner och spöa KHK på DERAS hemmaplan där de hittills är obesegrade??

Själv kollade jag för att se om det syntes nån förbättring i spelet, vilket det gjorde!

En seriös förväntning på detta lag är densamma som inför säsongen: En topp-7-placering! En placering vi kommer att ha när säsongen är färdigspelad!
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av Andy »

Jag hatar att jag älskar Djurgården.

Mår piss och tycker att allt är åt helvete. Går in på detta forum för att skriva av mig och förhoppningsvis läsa lite kloka och lagom färgade analyser, men möts av självförakt, självhat och förnedring.

Tänk lite på vad ni skriver. Vad har hänt med gamla fina Djurgården som en gång alltid var lite finare och lite bättre oavsett hur det gick.

INGEN tycker att det är roligt just nu, ingen tycker att det är ok och ingen är nöjd, men vi behöver väl inte rulla oss i träck och förnedra oss själva bara för det.

Inte nog med att vårt lag tidvis lirar lika framgångsrikt som Bajen, men nu börjar vi supportrar själva också se ut och låta som Söderbröder...
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Sv: Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av 4.9.5 »

Don66-2 skrev:Fan, man blir ju mörkrädd när man kommer in och läser på detta forum!

Var det på fullt allvar verkligen nån som trodde att vi - efter fem raka torskar - skulle åka ner och spöa KHK på DERAS hemmaplan där de hittills är obesegrade??

Själv kollade jag för att se om det syntes nån förbättring i spelet, vilket det gjorde!

En seriös förväntning på detta lag är densamma som inför säsongen: En topp-7-placering! En placering vi kommer att ha när säsongen är färdigspelad!
Optimist, vi hamnar i kvalserien, till division 1

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11906
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

@Magnutzzzzzz
Håller med, personangrepp, hot om könsstympning osv är för låg nivå.
Banna allt så är det löst, hota inte bara utan verkställ!

Men ditt tålamod med denna förening är du nog rätt så ensam om (ok, finns några till).
Finns ingenting i denna grupp som har varken kraft eller kunnande att vända på detta läge.
Vi har en trupp för iaf play off, fortsätter detta så ryker den.
Vi kan inte kicka stora delar av laget, däremot Tony går att lite fint ge andra uppdrag samtidigt som Säcken gör en comeback.
Knappast nån mirakelmedicin men ändå ett tecken till alla inblandade att nu är det ”omstart/från och med nu gäller detta”.
Tony Zabel känns som en förbrukad varelse, kan inte finnas mycket kvar i det sköra skal han visar upp.
Som ett spöke, lika tråkigt att se det som att laget underprestera
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 577
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av Don66-2 »

4.9.5 skrev:
Don66-2 skrev:Fan, man blir ju mörkrädd när man kommer in och läser på detta forum!

Var det på fullt allvar verkligen nån som trodde att vi - efter fem raka torskar - skulle åka ner och spöa KHK på DERAS hemmaplan där de hittills är obesegrade??

Själv kollade jag för att se om det syntes nån förbättring i spelet, vilket det gjorde!

En seriös förväntning på detta lag är densamma som inför säsongen: En topp-7-placering! En placering vi kommer att ha när säsongen är färdigspelad!
Optimist, vi hamnar i kvalserien, till division 1

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Inte en chans! Vi är ungefär så bra som vår placering just nu visar! Vi kommer att hamna i mitten sen får vi se hur långt det räcker.
Användarvisningsbild
4.9.5
Inlägg: 722
Blev medlem: 2013-11-16
Säsongskort: Ja
Ort: Solna(tattare)

Inlägg av 4.9.5 »

Att be djurgårdare ha tålamod med detta patetiska skämt till lag är typ som att be afghanerna ha tålamod med terroristerna, ta det lugnt, det löser sig, dom försvinner tillslut

skickat från min Xperia Z1 med Tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7210
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Magnutz skrev:Allvarligt nu. Killen står mitt i en mardröm och har tretusenfemhundra tankar som far runt i huvudet och ni "Djurgårdare" näthatar honom för att han tycker vi gör en bra 1a? Bortsett från målen gör vi inte en skitperod.

Ni måste sluta attackera vår klubb. Det är så satans smutsigt av er som nu, när vi har det så jävla illa, pissar på vår klubb att det gör känslan av bedrövelse och sorg än tyngre att bära. Ni ger oss ännu något att vara ledsna över. Fyfan vad tråkiga ni är och fyfan vad besviken jag är på er för att ni gör min tid här som Djurgårdare svårare än den behöver vara. Ni är skam.
Bra Magnutz. Helt enig med dig.

Klart som fan att Zabel, laget och alla runt omkring laget mår skit nu. De gör garanterat allt de kan för att vända detta.
Det minsta de behöver är massa idiotiska påhopp från "supportrar" eller vad man nu kan kalla dem.

Det är väl tyvärr så enkelt att de inte klarar av att kritisera på vettigare sätt.
I en del fall ungdomlig omognad och okunskap. I andra fall vuxna idioter.

Kritisera gärna lagets insats, men var sakliga. Och glöm inte att det även finns positiv kritik.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av Lucky Luke »

Håller helt med Magnutz och Andy. Det är så jävla mycket hat på det här forumet så man blir fan i mig mörkrädd. Herregud som Jim Morrsson så korrekt påpekade föll vi på två katastrofala målvaktsingripande. För övrigt gjorde vi en jämn match mot KHK. Vi kunde faktiskt lika gärna ha vunnit.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av minalman »

Om det alltid gick bra för oss, så vore det tråkigt. Tänk så här: Ytterligare en av de jobbiga förlusterna avklarad som oundvikligen måste klaras av på väg till framtida framgångar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
johan_80
Inlägg: 343
Blev medlem: 2012-08-30
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av johan_80 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:Allvarligt nu. Killen står mitt i en mardröm och har tretusenfemhundra tankar som far runt i huvudet och ni "Djurgårdare" näthatar honom för att han tycker vi gör en bra 1a? Bortsett från målen gör vi inte en skitperod.

Ni måste sluta attackera vår klubb. Det är så satans smutsigt av er som nu, när vi har det så jävla illa, pissar på vår klubb att det gör känslan av bedrövelse och sorg än tyngre att bära. Ni ger oss ännu något att vara ledsna över. Fyfan vad tråkiga ni är och fyfan vad besviken jag är på er för att ni gör min tid här som Djurgårdare svårare än den behöver vara. Ni är skam.
Bra Magnutz. Helt enig med dig.

Klart som fan att Zabel, laget och alla runt omkring laget mår skit nu. De gör garanterat allt de kan för att vända detta.
Det minsta de behöver är massa idiotiska påhopp från "supportrar" eller vad man nu kan kalla dem.

Det är väl tyvärr så enkelt att de inte klarar av att kritisera på vettigare sätt.
I en del fall ungdomlig omognad och okunskap. I andra fall vuxna idioter.

Kritisera gärna lagets insats, men var sakliga. Och glöm inte att det även finns positiv kritik.
åositiv kritik? med detta lag? :D:D:D:D:D hahahaha
mb81
Inlägg: 8671
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av mb81 »

Matchen var ett fall framåt idag såklart men det spelar ingen roll. Har man förlorat mot jumbon hemma, blivit utklassade mot timrå som spelar med ett juniorlag och nykomlingarna så har vi tyvärr inte råd med detta. Skulle vi tagit normala 6-7 poäng i dessa matcher skulle dagens resultat inte varit någon katastrof men nu funkar det inte.
Jag ser ingen annan utväg en att Zabel får gå. Vad skulle vi annars kunna göra. Vi har haft väldigt stort tålamod med honom nu.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av Doyle »

Oj, oj..Här går motorsågarna friskt..Tyvärr..hur jäkla frustrerad och förbannad man är på allt o alla så får man inte tappa huvudet utan agera med kyla. Det är i stunder som dessa man skiljer agnarna från vetet. Synd vi inte knöt Ragnarsson till oss. Den mannen tillsammans med Ölvestad är äkta DIF ...
förevigtdjurgården
Inlägg: 4349
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av förevigtdjurgården »

Ingen kan ju säga att det INTE var ett fall framåt och att vi INTE spelade bra iallafall? Fan, vi hade stolpträffar och taskiga studsar. Sargat självförtroende gör också sitt, och med lite distans hade säkert Ljungh hängt två av sina lägen. Hagelin hade också kunnat göra mål, Guters straff är inte på något sätt dålig men han får pucken för långt ifrån sig när han lagt över den på backhand, Nisse gör ett stort fall framåt, backarna kändes som att de var på tårna idag... Adam spikade igen efter andra som f.ö var ett riktigt skitmål. Man vinner och man torskar, tungt när man torskar många på rad men kan lova att vi kommer börja rada upp vinster i sinom tid. Det handlar inte om tålamod i sig utan att bygga upp en kultur där spelarna vågar (miss)lyckas.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av Isabo »

minalman skrev:Vad hände egentligen efter segern mot Malmö innan förra uppehållet. Frågan har ställts tidigare, men ingen har svarat.
Vann vi mot Malmö? Kommentatorerna började dilla om att DIF inte tagit en trepoängare sedan 17 oktober. Såvitt jag vet spelade vi borta mot MIF den 4 november. Nog för att det gått jäkligt illa senaste tiden men man behöver ju inte överdriva genom att bortse från matcher i statistiken...

Och vad som hände? Det verkar väldigt underligt. Innan uppehållet hade vi ju bara gått poänglösa från en enda match och som mest då förlorat med två mål. Efter uppehållet har vi tagit poäng i två av sju matcher och totalt bara knipit tre poäng... Helt sanslöst.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7210
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Karlskrona HK - Djurgårdens IF 28/11 2013

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

johan_80 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Magnutz skrev:Allvarligt nu. Killen står mitt i en mardröm och har tretusenfemhundra tankar som far runt i huvudet och ni "Djurgårdare" näthatar honom för att han tycker vi gör en bra 1a? Bortsett från målen gör vi inte en skitperod.

Ni måste sluta attackera vår klubb. Det är så satans smutsigt av er som nu, när vi har det så jävla illa, pissar på vår klubb att det gör känslan av bedrövelse och sorg än tyngre att bära. Ni ger oss ännu något att vara ledsna över. Fyfan vad tråkiga ni är och fyfan vad besviken jag är på er för att ni gör min tid här som Djurgårdare svårare än den behöver vara. Ni är skam.
Bra Magnutz. Helt enig med dig.

Klart som fan att Zabel, laget och alla runt omkring laget mår skit nu. De gör garanterat allt de kan för att vända detta.
Det minsta de behöver är massa idiotiska påhopp från "supportrar" eller vad man nu kan kalla dem.

Det är väl tyvärr så enkelt att de inte klarar av att kritisera på vettigare sätt.
I en del fall ungdomlig omognad och okunskap. I andra fall vuxna idioter.

Kritisera gärna lagets insats, men var sakliga. Och glöm inte att det även finns positiv kritik.
åositiv kritik? med detta lag? :D:D:D:D:D hahahaha
Ja, försök det någon gång.

Ungdom eller vuxen?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar