Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av Doyle »

Skönt...https://pbs.twimg.com/profile_images/50 ... FYshP.jpeg
Barbara Santana från hockeystudion hävdar att matchen mot Fulä inte ägt rum...Allt är en illusion..
Förstod det då det inte var DIF som var på isen vad det verkade :D
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av ciirree »

Som jag länkade igår från deras matchtråd. Någon skrev: "Tycker man borde försöka byta avstängning med någon från Djurgården". Just för att Abbott var borta. Nu fick Osten en gyllene chans mitt framför näsan. Tror seriöst han ringde direkt när han såg den.

Exakt det som kommer hända nu. Men som Sir säger. Sörensen var den enda som liksom gjorde något offensivt och till slut rinner det över.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av Magnutz »

Sören lär få en match eller två för den där onödiga armbågen. Den är inte av den sorten vi sett från andra spelare under säsongen men helt klart är att den inte hör hemma.

Ett mentalt och fysiskt tröttkört lag. Ett lag som spelade heroisk hockey och säkrade kontraktet faller mot luleå med 1-0 på bortaplan och djurgårdare på sociala medier hänger våra killar i närmsta träd och kallar dem för "jävla legoknektar" och annat sinnesslött. Jag blir så jävla trött på så många av oss. Det är så ovärdigt och så lågt.

Folk tror verkligen att vi inte gjorde vad vi förmådde ikväll. Att vi bara spelade av matchen... Att ni orkar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av #10 »

Henke_F skrev:ABrahamsson vad är det för löjligheter den där skittidningen och han håller på med:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0431409.ab

Avstängning? Sören tacklar en tacklingsbar spelare, kanske inte håller in armen men inte fan är det något mot huvudet och inte något i närheten av avstängning.

Pinsamma kommentarer av luledräggen med att det där ens skulle vara i samma paritet som vad Abbot gjorde på EG i fisklunda.
Hoppas du har ironi i ditt inlägg.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av Henke_F »

SirDIFalot skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Henke_F skrev:ABrahamsson vad är det för löjligheter den där skittidningen och han håller på med:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0431409.ab

Avstängning? Sören tacklar en tacklingsbar spelare, kanske inte håller in armen men inte fan är det något mot huvudet och inte något i närheten av avstängning.

Pinsamma kommentarer av luledräggen med att det där ens skulle vara i samma paritet som vad Abbot gjorde på EG i fisklunda.
Haha, vår enögda nivå här inne är inte bättre än Fuleås.

Pucken är i anfallszon när Sören tar ner Harju.
Omvänt, om Abbott gjort samma på Sören hade de flesta härinne skrålat på 5-10 matcher

Klumpigt och onödigt av # 66, men det spelar mindre roll nu då vi ändå inte ska delta nåt mer
Haha ja att kalla honom tacklingsbar.. Jag förstår dock att det brinner till för Sören förr eller senare. Så ensam som han var att försöka idag. Och Luleå var konstant på honom.

Trist att alla i media verkar tycka att det är klar avstängning. Då kan vi lika gärna lämna WO på Hovet.
Nja men är det en sekund efter att Harju flippar ut pucken som Sören sätter tacklingen?
Hur som helst så ser det inte ut att vara någon armbåge i ansiktet som dom verkar vilja ha det till.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av Henke_F »

#10 skrev:
Henke_F skrev:ABrahamsson vad är det för löjligheter den där skittidningen och han håller på med:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0431409.ab

Avstängning? Sören tacklar en tacklingsbar spelare, kanske inte håller in armen men inte fan är det något mot huvudet och inte något i närheten av avstängning.

Pinsamma kommentarer av luledräggen med att det där ens skulle vara i samma paritet som vad Abbot gjorde på EG i fisklunda.
Hoppas du har ironi i ditt inlägg.
Jo lite. Men det är fan inte i samma universum som Abbot-EG.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Henke_F skrev:
#10 skrev:
Henke_F skrev:ABrahamsson vad är det för löjligheter den där skittidningen och han håller på med:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0431409.ab

Avstängning? Sören tacklar en tacklingsbar spelare, kanske inte håller in armen men inte fan är det något mot huvudet och inte något i närheten av avstängning.

Pinsamma kommentarer av luledräggen med att det där ens skulle vara i samma paritet som vad Abbot gjorde på EG i fisklunda.
Hoppas du har ironi i ditt inlägg.
Jo lite. Men det är fan inte i samma universum som Abbot-EG.
Spelar ingen roll, 1-2 matcher räcker, vilket det kommer bli
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Väntat. Blev inte ens upprörd. Luleå är bättre rakt igenom.
Bättre spelare.
Bättre passningar.
Bättre närkampsspel.
Osv

Sammes ljumskar är slut. Stod mest stilla och spelade.
Ändå gjorde han nytta hos vårt ( i sammanhanget) för dåliga lag.
Säger en hel del.

Vårt andra hopp, Sören, behöver mer av detta för framtida stordåd. Granström kröp in under skinnet på honom och till slut var även det slaget förlorat.

Mest förbannad att jag i allt pizzabakande med ungarna missade att casha in.
Jävla starttid......

Tror vi har goda möjligheter på måndag. Luleå är trubbiga och har svårt att skapa vassa chanser trots spelövertag.

Samtidigt, lite kluven till en tredje avgörande där allt kan hända. Inte så sugen på att se vad saik skulle uträtta mot vårt lag i en kvartsfinal. Skulle kunna bli historiskt.....

Säckens fel?
Gomorron!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Väntat. Blev inte ens upprörd. Luleå är bättre rakt igenom.
Bättre spelare.
Bättre passningar.
Bättre närkampsspel.
Osv

Sammes ljumskar är slut. Stod mest stilla och spelade.
Ändå gjorde han nytta hos vårt ( i sammanhanget) för dåliga lag.
Säger en hel del.

Vårt andra hopp, Sören, behöver mer av detta för framtida stordåd. Granström kröp in under skinnet på honom och till slut var även det slaget förlorat.

Mest förbannad att jag i allt pizzabakande med ungarna missade att casha in.
Jävla starttid......

Tror vi har goda möjligheter på måndag. Luleå är trubbiga och har svårt att skapa vassa chanser trots spelövertag.

Samtidigt, lite kluven till en tredje avgörande där allt kan hända. Inte så sugen på att se vad saik skulle uträtta mot vårt lag i en kvartsfinal. Skulle kunna bli historiskt.....

Säckens fel?
Gomorron!
Det skulle nog inte bli SAIk i en eventuell kvart, om BIF plockar FBK.
BIF var det sämst placerade laget i grundserien, alltså SAIK-BIF.
Eller är jag ute och cyklar?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9504
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av Jim Morrison »

Magnutz skrev:Sören lär få en match eller två för den där onödiga armbågen. Den är inte av den sorten vi sett från andra spelare under säsongen men helt klart är att den inte hör hemma.

Ett mentalt och fysiskt tröttkört lag. Ett lag som spelade heroisk hockey och säkrade kontraktet faller mot luleå med 1-0 på bortaplan och djurgårdare på sociala medier hänger våra killar i närmsta träd och kallar dem för "jävla legoknektar" och annat sinnesslött. Jag blir så jävla trött på så många av oss. Det är så ovärdigt och så lågt.

Folk tror verkligen att vi inte gjorde vad vi förmådde ikväll. Att vi bara spelade av matchen... Att ni orkar.
Hur många närkamper vann vi ikväll? Hur många situationer klev spelarna helhjärtat in i?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Väntat. Blev inte ens upprörd. Luleå är bättre rakt igenom.
Bättre spelare.
Bättre passningar.
Bättre närkampsspel.
Osv

Sammes ljumskar är slut. Stod mest stilla och spelade.
Ändå gjorde han nytta hos vårt ( i sammanhanget) för dåliga lag.
Säger en hel del.

Vårt andra hopp, Sören, behöver mer av detta för framtida stordåd. Granström kröp in under skinnet på honom och till slut var även det slaget förlorat.

Mest förbannad att jag i allt pizzabakande med ungarna missade att casha in.
Jävla starttid......

Tror vi har goda möjligheter på måndag. Luleå är trubbiga och har svårt att skapa vassa chanser trots spelövertag.

Samtidigt, lite kluven till en tredje avgörande där allt kan hända. Inte så sugen på att se vad saik skulle uträtta mot vårt lag i en kvartsfinal. Skulle kunna bli historiskt.....

Säckens fel?
Gomorron!
Det skulle nog inte bli SAIk i en eventuell kvart, om BIF plockar FBK.
BIF var det sämst placerade laget i grundserien, alltså SAIK-BIF.
Eller är jag ute och cyklar?
Nejdå, inte alls. Såg nu att Brynäs vann första slaget.

Så, jag kan nu sova lite lugnare. Imorgon njuter jag av den extra pizzan jag bakade.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av Kalliasson »

Det är nu det är upp till bevis om vi har Sveriges bästa fans. Nu för vi alla samman och sjunger Djurgården till vinst på måndag. Det har skett tidigare att vi gjort bottenmatcher för att sedan nästa omgång kriga oss till 3 poäng. Det går, men då behöver spelarna allt stöd de kan få från läktarplats.

Bra uppbackning på måndag: Djurgården kommer göra en bra krigarinsats.
Dålig uppbackning: Inte en chans på jorden.

Framförallt tror jag att de förväntar sig usel uppbackning nu på måndag efter dagens match, men skulle de mötas av en fet förenad djurgårdsklack så kommer nog adrenalinet pumpa.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av SirDIFalot »

Det som är störande är ju att Luleå inte ens behövde vara bra själva. Vi var ju inte där överhuvudtaget.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av minalman »

En riktigt bra genomförd introduktion till slutspelshockey iscensatt av Säcken. Nu kommer våra "HA-spelare" väl förberedda till de två nästkommande avgörande matcherna, samtidigt som Luleå redan tror det är klart.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Playin match 1: Luleå - Djurgårdens IF, 7/3 2015

Inlägg av ciirree »

Osten anser alltså att Chris Abbotts tackling är snäppet mildare?

Har någon ens ett bra klipp på händelsen? Från den vinkeln Aftonbladet har så ser det ut som en axel och inte Sörens armbåge.
Kollar man även bilden som Sportbladet har på startsidan så har Sören sin handske i Harjus ansikte. Ska han först ha armbågat honom och slagit med armen då? Jag tror mer på en axel sen "putt". En vanlig tackling alltså som träffar något fel.
Skriv svar