SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Leksand. 27/2 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Leksand. 27/2 2015

Inlägg av Praetori »

Det skall bli JÄVLIGT intressant att se vad det här gänget kan prestera när man enbart har lagprestationen och inte ett tvång att spela för.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Leksand. 27/2 2015

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Henke_F skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Enbom skrev:In med alla bra juniorer till matchen mot LHC imorgon. Vila alla som har den minsta skavank.
Absolut. Hoppas verkligen man gör så. Men tror på motsatsen. De vill nog slipa på spelet och matcha laget inför åttondelen. Vågar nog inte riskera att spela med oprövade kort och minska chansen att hitta ett vinnande spel.

Vi får svaret imorgon, någon lär det bli då vi åkte på nya skador ikväll.
Spelade Heinerö något ikväll? Visst var han på bänk.
Jag såg inte till honom alls faktiskt. Men så hade man nerverna utom kontroll i slutet av matchen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Leksand. 27/2 2015

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Henke_F skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Enbom skrev:In med alla bra juniorer till matchen mot LHC imorgon. Vila alla som har den minsta skavank.
Absolut. Hoppas verkligen man gör så. Men tror på motsatsen. De vill nog slipa på spelet och matcha laget inför åttondelen. Vågar nog inte riskera att spela med oprövade kort och minska chansen att hitta ett vinnande spel.

Vi får svaret imorgon, någon lär det bli då vi åkte på nya skador ikväll.
Spelade Heinerö något ikväll? Visst var han på bänk.
Jag såg inte till honom alls faktiskt. Men så hade man nerverna utom kontroll i slutet av matchen.
Heinerö såg jag inte till alls.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Leksand. 27/2 2015

Inlägg av Metal Machine »

Ett ord: bragd.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Leksand. 27/2 2015

Inlägg av captcash »

Praetori skrev:
captcash skrev:
#10 skrev:Ställ över alla skadebenägda spelare till play-in börjar!
Vila alla, lägg er mot Brynäs så Lyxfällan åker ner, spela enbart junisar (folk vill ju ändå se dem ;) hehe) i resterande 3 matcher.

Sören årets rookie, by miles!
Jag tror tyvärr att Svensk hockey behöver Lyxfällan i högsta serien tillsammans med SSK eller de onämnbara.
Jag pallar inte med detta kommundopade lag, de förtjänar att försvinna och dö... dra publik eller inte, de ska inte få spela pga sitt fuskande sätt att driva klubben... bort bort bort!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Leksand. 27/2 2015

Inlägg av Henke_F »

Praetori skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Henke_F skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Enbom skrev:In med alla bra juniorer till matchen mot LHC imorgon. Vila alla som har den minsta skavank.
Absolut. Hoppas verkligen man gör så. Men tror på motsatsen. De vill nog slipa på spelet och matcha laget inför åttondelen. Vågar nog inte riskera att spela med oprövade kort och minska chansen att hitta ett vinnande spel.

Vi får svaret imorgon, någon lär det bli då vi åkte på nya skador ikväll.
Spelade Heinerö något ikväll? Visst var han på bänk.
Jag såg inte till honom alls faktiskt. Men så hade man nerverna utom kontroll i slutet av matchen.
Heinerö såg jag inte till alls.
Tyckte inte heller jag såg honom men han var ju listad i uppställningen.

Konstigt med tanke på att både Hage och Lauritzen klev av.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Leksand. 27/2 2015

Inlägg av minalman »

captcash skrev:
Praetori skrev:
captcash skrev:
#10 skrev:Ställ över alla skadebenägda spelare till play-in börjar!
Vila alla, lägg er mot Brynäs så Lyxfällan åker ner, spela enbart junisar (folk vill ju ändå se dem ;) hehe) i resterande 3 matcher.

Sören årets rookie, by miles!
Jag tror tyvärr att Svensk hockey behöver Lyxfällan i högsta serien tillsammans med SSK eller de onämnbara.
Jag pallar inte med detta kommundopade lag, de förtjänar att försvinna och dö... dra publik eller inte, de ska inte få spela pga sitt fuskande sätt att driva klubben... bort bort bort!
Leksand förtjänar att sjunka i Siljan.
Med gatusten virat runt vristerna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Janos
Inlägg: 183
Blev medlem: 2013-04-24
Ort: Hell

Re: SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Leksand. 27/2 2015

Inlägg av Janos »

Leksand driver ni? 1000ggr heller Malmö och Löven/Vik.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Leksand. 27/2 2015

Inlägg av captcash »

minalman skrev:
captcash skrev:
Praetori skrev:
captcash skrev:
#10 skrev:Ställ över alla skadebenägda spelare till play-in börjar!
Vila alla, lägg er mot Brynäs så Lyxfällan åker ner, spela enbart junisar (folk vill ju ändå se dem ;) hehe) i resterande 3 matcher.

Sören årets rookie, by miles!
Jag tror tyvärr att Svensk hockey behöver Lyxfällan i högsta serien tillsammans med SSK eller de onämnbara.
Jag pallar inte med detta kommundopade lag, de förtjänar att försvinna och dö... dra publik eller inte, de ska inte få spela pga sitt fuskande sätt att driva klubben... bort bort bort!
Leksand förtjänar att sjunka i Siljan.
Med gatusten virat runt vristerna.
Agree! Vi ska bara plocka hem Sillen och rädda Guter (skicka honom till Huddinge) innan resten av Löjlsand drunknar!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Leksand. 27/2 2015

Inlägg av BigJ »

136_Djurgårdare skrev:
BigJ skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
136_Djurgårdare skrev:Enorm respekt till säcken. För tredje gången lyckas han hålla oss kvar med en Allsvensk trupp. Det är inte alltid vackert men jobbet blir gjort.
Håller med, Säcken är en av våra största tränare genom tiderna. Älskar honom!
+1, det är rent pinsamt med de som vill byta ut honom efter två bragdår efter varandra!!!
Där är jag inte säker på att jag håller med dig. Jag är precis som många andra osäker på om säcken är rätt man att leda oss på resan tillbaka till toppen.
Vilken tränare kan du vara säker på att han lyckas få ngt lag att prestera som topplag?
Vi kommer aldrig ha samma förutsättningar som topplagen på papperet.
Ge Säcken chansen!!!
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Re: SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Leksand. 27/2 2015

Inlägg av Hepsnastian »

Stort jävla hyll till klacken idag. Satt på långsidan med företaget, och inför 1a perioden såg jag någon som klev upp på räcket i klacken.. Helvete vad jag rös.

Vi hade potential för 3p ikväll, om det inte vore för slarvet i försvaret. Skönt att det slutade gott ändå.

Jag firar detta med en massa Guinness!!

God kväll!
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Leksand. 27/2 2015

Inlägg av Berra »

Hepsnastian skrev:Stort jävla hyll till klacken idag. Satt på långsidan med företaget, och inför 1a perioden såg jag någon som klev upp på räcket i klacken.. Helvete vad jag rös.

Vi hade potential för 3p ikväll, om det inte vore för slarvet i försvaret. Skönt att det slutade gott ändå.

Jag firar detta med en massa Guinness!!

God kväll!
Skål!
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Leksand. 27/2 2015

Inlägg av #10 »

Hyll till Pang och Hampus som drog med honom, fan vad kul det vart helt plötsligt, hoppas du fortsätter Tim, du behövs, all heder.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-03-10

Re: SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Leksand. 27/2 2015

Inlägg av Glory1 »


JÄVLA
SKÖNT
!

Lättnaden vid avgörandet, undrar om jag varit med om en sådan lättnad förut. Helt fantastiskt!
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 52: Djurgårdens IF - Leksand. 27/2 2015

Inlägg av DRC »

Också stort grattis till ständige medlemmen som nu får spela ytterligare en kvalserie.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skriv svar