Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Mäklaren »

Bom Bom, Lennhammer är knappast någon junior längre. Han är född 90.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Lidingö DIF »

Sticker in huvudet här, efter bevittnat denna misär på Hovet, och vill tillägga att DIF spelat gudomligt de senaste veckorna. Dock inte ikväll. Tredjeplatsen rök nog vilket är sorgligt, men buandet får mig verkligen att spy som säsongare. Ja, det såg lojt ut, men VAFAN! Buandet ikväll kändes ytterst pubertetiskt.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av mb81 »

Lidingö DIF skrev:Sticker in huvudet här, efter bevittnat denna misär på Hovet, och vill tillägga att DIF spelat gudomligt de senaste veckorna. Dock inte ikväll. Tredjeplatsen rök nog vilket är sorgligt, men buandet får mig verkligen att spy som säsongare. Ja, det såg lojt ut, men VAFAN! Buandet ikväll kändes ytterst pubertetiskt.
Gudomligt är att överdriva! Vi har faktiskt haft en hel del tur också! Ingen match vi har presterat bra i 60 min! Men givetvis har vi varit sjukt mycket bättre än såhär!
Bara tända om och ta fjärdeplatsen nu!
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Inlägg: 534
Blev medlem: 2010-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Yekaterinburg, RUS

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Datsyuk_13 »

Erik Gustafssons insats i kväll kan - på fullaste allvar - ha varit den enskilt mest misslyckade individuella insatsen jag någonsin sett en spelare göra i en DIF-tröja. Och då har jag ändå hunnit se spelare som André Mattsson, Stefan Lassen och Josef Boumedienne passera genom åren...
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2013-01-13 20:30:19, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Axel_K »

mb81 skrev:
Lidingö DIF skrev:Sticker in huvudet här, efter bevittnat denna misär på Hovet, och vill tillägga att DIF spelat gudomligt de senaste veckorna. Dock inte ikväll. Tredjeplatsen rök nog vilket är sorgligt, men buandet får mig verkligen att spy som säsongare. Ja, det såg lojt ut, men VAFAN! Buandet ikväll kändes ytterst pubertetiskt.
Gudomligt är att överdriva! Vi har faktiskt haft en hel del tur också! Ingen match vi har presterat bra i 60 min! Men givetvis har vi varit sjukt mycket bättre än såhär!
Bara tända om och ta fjärdeplatsen nu!
Jo det var en match vi presterade bra i 60min, kommer inte ihåg vilken. Oskarshamn kanske det var?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mäklaren skrev:Bom Bom, Lennhammer är knappast någon junior längre. Han är född 90.
Visserligen, men jag anser ändå att han har mer att lära och han behöver mer hårdhet i kroppen.
22 år inte mycket för en back. De har ofta sina bästa år långt senare.

Men jag står fast vid att han har alla möjligheter att bli en bra back med tiden. Finns många goda exempel på backar som "slagit igenom" efter 25 års ålder. Tror helt enkelt han är precis en sådan spelare som kan bli bra med tiden. Han gör riktigt bra saker med pucken mellan varven.

Sedan vill jag vara tydlig med att han just nu INTE tillför DIF något nämnvärt. Skulle kunna tänka mig honom som 7:e back eller något sådant. Men ordinarie match efter match, nej.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av -daniel- »

Tycker det är rätt olustigt att enskilda spelare blir uthängda när det som ikväll handlar om en total kollaps av hela laget. Det märktes i första bytet (eller faktiskt märktes det innan matchen startade) att det här bara var en sån kväll när framförallt inställningen inte fanns där.

Vissa på läktarna gnällde konstant på Chet, vissa hängde upp sig på Gustafsson, andra på Lennhammer. Faktum är att hela laget var totalt ovilliga till att offra sig till den grad som man måste göra för att vinna hockeymatcher. Garanterat en baksmälla efter vinster mot topplag, samt att man spelade mot ett lag man nollat två bortamatcher i rad. Man gick ut med inställningen att "det här grejar vi ändå, vi möter ju ett skitlag nu". Precis den här inställningen som jag blir så jävla äcklad av att se. Oförskämt mot oss som var där, men det händer i lagsporter. Låt oss hoppas detta blir en läxa inför kvarvarande matcher så att vi spelar oss i form till förkvalserien, för chansen till top 3 försvann mer eller mindre ikväll.
Bild
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Mäklaren »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Mäklaren skrev:Bom Bom, Lennhammer är knappast någon junior längre. Han är född 90.
Visserligen, men jag anser ändå att han har mer att lära och han behöver mer hårdhet i kroppen.
22 år inte mycket för en back. De har ofta sina bästa år långt senare.

Men jag står fast vid att han har alla möjligheter att bli en bra back med tiden. Finns många goda exempel på backar som "slagit igenom" efter 25 års ålder. Tror helt enkelt han är precis en sådan spelare som kan bli bra med tiden. Han gör riktigt bra saker med pucken mellan varven.

Sedan vill jag vara tydlig med att han just nu INTE tillför DIF något nämnvärt. Skulle kunna tänka mig honom som 7:e back eller något sådant. Men ordinarie match efter match, nej.
Jag instämmer helt och fullt.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lidingö DIF skrev:Sticker in huvudet här, efter bevittnat denna misär på Hovet, och vill tillägga att DIF spelat gudomligt de senaste veckorna. Dock inte ikväll. Tredjeplatsen rök nog vilket är sorgligt, men buandet får mig verkligen att spy som säsongare. Ja, det såg lojt ut, men VAFAN! Buandet ikväll kändes ytterst pubertetiskt.
Håller med allt utom din första mening.

Lågvattenmärke att bua.

Men inte har vi spelat gudomligt på slutet? Vill påstå att vi vunnit många matcher på ren tur och en fantastisk Chet (Lif, Mik och Vik). Dessutom några som kunnat gå åt båda hållen.
6-1 "krossen" mot Bik hade lika gärna kunnat sluta omvänt. Vi hade grymt mycket flyt i den matchen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Isabo »

Jag blev arg på hela laget som ett kollektiv, inte någon särskild spelare faktiskt. Vid de tre första baklängesmålen var det mest "faan också" från min sida men vid 4-2 så exploderade jag och skrek åt dem nåt med att "nu får ni lägga av! sluta nu! Kom igen nu Djurgården!" Sen var jag för hes för att orka skrika eller sjunga överhuvudtaget.


Nåt jag störde mig på var att några på läktaren ovanför mig sjöng "vi kräver mer än så" när vi just gjort 2-1. vad är det för inställning, och vad sänder det för signaler? Vi har precis vänt och spelade just då helt OK.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Donkels »

Idag ska det stora flertalet spelare ha en överkorsad geting meningslöst att hänga ut enskilda individer för jag tycker nästan samtliga underpresterar fanns ingen på knapp idag
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Lidingö DIF »

Jag böjer mig för majoriteten och korrigerar mitt "gudomligt" till "uppryckande" istället. Antar att jag varit så deprimerad över DIF ända sedan 09/10 att när vinsterna kommer så blir det "gudomligt" för mig, men visst "uppryckande" är nog mer sanningsenligt.

Betackar mig dock fortfarande för det icke förtjänade buandet och hoppas slippa höra det igen
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Isabo »

Om man jämför det med dagens insats eller ex.vis mot karlskrona borta så är det nästan gudomligt i jämförelse.
Användarvisningsbild
Malto
Inlägg: 1302
Blev medlem: 2012-07-22

Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av Malto »

Hur länge spelade Otto?
AktivSittplatsare
Inlägg: 31
Blev medlem: 2012-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Tingsryd AIF 13/1 2012

Inlägg av AktivSittplatsare »

Jag måste hålla med och säga att buandet och det okunniga och prepubertala buandet måste dämpas. Det tyder på att man inte vet hur saker och ting fungerar. Och detta eviga "Men hugg honom då!" som det ropas kring oss nere på aktiv sittplats, skärpning!

Jag tycker att vi har enskilda spelare som inte presterar på den nivå de varken kan eller borde. Men det gör inte att vi ska stå och skrika det åt dem på isen. Särskilt inte i match där större delen av oss av någon anledning var så tysta så vi t o m kunde höra spelarna ropa till varandra. Vi är där för att stötta, peppa, kämpa ihop och vara en sjätte utespelare. Vi som är på plats MÅSTE hjälpa laget och inte som några ajkare som bara sjunger i medgång utan när det går som tyngst.
"There is no I in team, but there is a U in cunt, so don't be one!"
Skriv svar